Боядисване на спирачни апарати
- ФордБългария
- потребител
- Мнения: 854
- Регистриран: 10 яну 2014, 23:22
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1.6 16v
- Status: Извън линия
Боядисване на спирачни апарати
Тези дни мисля да си боядисам спирачните апарати(отзад барабани отпред дискови) че моите са ръждясали и искам малко свежост. Спрей или боя да си купя ? Някакви марка/модел да ми препоръчате евентуално ? Отпред ще трябва да сваля всичко ли(там дискове или какво) или ще се размина и без тези усложнения ? Четох някакви стари теми през гугъл, ама половината снимки ги няма..
- Tsurinski
- потребител
- Мнения: 245
- Регистриран: 27 май 2009, 11:47
- Модел на автомобила: Ford Cougar 2.5 99
- Status: Извън линия
Re: Боядисване на спирачни апарати
Колега, за да стане както трябва, отпред трябва да откачиш спирачните апарати (може и на място но ще ти е по-трудно да ги изшкуриш и боядисаш ), изчистиш хубаво с шкурка, да обезмаслиш повърхностите, да покриеш местата които не трябва да се боядисват и чак тогава да боядисваш. Можеш да боядисваш както ти е удобно - с четка,с пистолет, със спрей, но трябва хубаво да покриеш елементите от окачването за да не го нашариш и него без да искаш когато боядисваш с пистолет или спрей. Отзад е по лесно щом си с барабани. Не се налага освен гумата нищо друго да сваляш - просто покриваш това което не искаш да се боядисва. Препоръчвам ти да използваш термоустойчива боя, въпреки че мой приятел си боядиса апаратите с обикновена боя и проблеми няма до сега. Като цяло пипкава работа. Въоръжи се с нерви и търпение. Успех!
- ФордБългария
- потребител
- Мнения: 854
- Регистриран: 10 яну 2014, 23:22
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: Боядисване на спирачни апарати
Един приятел има останала боя от предишно боядисване и още се чудя дали да е спрей или боя. А за свалянето на апаратите няма да смея май аз че четох че има някакви маркучи и други шашми, да не прецакам нещо.
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Боядисване на спирачни апарати
Ако не си го правил преди няма да е лесно. Зависи какъв ефект гониш - ако искаш да е краткотраен, не толкова красив и "едно през гьотере", не сваляш нищо, ами с четка мажеш и си ти. Ако искаш да е точна и професионална работата, процедурата е следната. Сваляш апаратите, разглобяваш ги на съставните им части, носиш ги на песъкоструй и след това боядисваш. Продават спрейчета уж за спирачни апарати- можеш тях да ползваш, можеш температуроустойчива боя или 3 в 1. Каквото и да е, горе-долу еднакво във времето ще изкара. Важното е преди това да са хубаво изчистени и препоръчително няколко ръце със спрей, не с четка- просто става малко по - хубаво. Но имай предвид, че след това трябва ремонтни комплекти да смениш. Процедурата съм я минавал много пъти и е наистина доста сложна и пипкава, но след това имаш ревизирани и красиви апарати, на които дълго време ще се радваш.
- ФордБългария
- потребител
- Мнения: 854
- Регистриран: 10 яну 2014, 23:22
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: Боядисване на спирачни апарати
Значи аз ще се пробвам сам на барабаните, а предните ще ги правя с баща ми че не смея да пипам аз. Искам да питам - как да почистя ръждата ? Ако може да ми кажете точни препарати и стъпките като на човек който не се е занимавал с такова нещо
- koinov_bg
- потребител
- Мнения: 975
- Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
- Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
- Местоположение: София.Люлин
- Status: Извън линия
Re: Боядисване на спирачни апарати
Ръчкаш с телената четка,или с бормашина с телче до блясък,след това финна шкурка за заглаждане след това с обезмаслител и след това шпрей,но както каза колегата задължително термо устойчив щот иначе до месец два и всичко пада.и ще те е яд за труда.ГордСФорд написа:Значи аз ще се пробвам сам на барабаните, а предните ще ги правя с баща ми че не смея да пипам аз. Искам да питам - как да почистя ръждата ? Ако може да ми кажете точни препарати и стъпките като на човек който не се е занимавал с такова нещо
А за предните апарати продават в "тунинг" магазините пластмасови джажди дето се слагат в/у апарата и не се занимаваш с глупости.само че се взимат по размер щото иначе може и да не вземеш точните
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал
- ФордБългария
- потребител
- Мнения: 854
- Регистриран: 10 яну 2014, 23:22
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: Боядисване на спирачни апарати
Гледах ги и тия брембо капаци и още им се чудя струват ли си 20-те лева. Пък и четох че пак ще трябва да свалям всичко за да ги сложа..
- koinov_bg
- потребител
- Мнения: 975
- Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
- Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
- Местоположение: София.Люлин
- Status: Извън линия
Re: Боядисване на спирачни апарати
Еее кеф цена няма.
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Боядисване на спирачни апарати
Колега, тези "Брембо" капаци стоят ужасно и като на "свинче звънче". Личи си от километър, че е изкуствена работата и аз като видя така "тунингован" Голф 3-ка с това "Брембо" и се заливам от смях. Друг е въпроса че не стават на всички апарати и джанти. Не се занимавай с тях, ами си отдели един ден и си свърши работата както трябва. Най-ефикасно е да ги дадеш на песъкоструй - около 10 лв. на брой взимат. Ако не, търкане му е майката. На ръка е много трудно и неефикасно - аз 3 дни търках и така и блясъка не го видях. Поизчисти се ръждата, но пак си стояха груби. С телена четка става. И с бормашина може, но само по-достъпните места от апарата. Може с ръждопреобразувател да ги минеш. С грундове и лакове няма смисъл. Направо с боя- температурата по апаратите не е толкова висока и не е задължително да е темп.устойчива, но е желателно- все пак по-здрава боя е. Аз моите ги минах с 3 в 1 и още стои, но като цяло не съм доволен, но при мен проблема е че бяха много ръждясали, а аз не си носих на песъкоструй. С финна шкурка е безмислено и работа на вятъра - материала е груб и 2 дни с финна шкурка да търкаш, няма да ги изгладиш. Пак ще са си все едно с телената четка. Ако не ги разглобяваш обаче, пази гумените маншони на буталото, че ако го закачиш с телта, заминава. Ако ги разглобиш, мисията става сложна, но не невъзможна. После слагаш новите уплътнения /продават се ремонтни комплекти по 15ина лв. броя/. За предни апарати не е кой знае каква философия. Но пак ти казвам, за да не допуснеш грешката, която аз допуснах - ако ги разглобяваш занеси ги на песъкоструй - далеч по-добър ефект, спестява много време и мърсотия .... защото търкаш ли /както аз направих/, оставаш без ръце, а ефект - минимален. На песъкоструя трябва много да пазиш цилиндъра вътре, защото повреди ли се, хвърляш целия апарат. Буталото също трябва като очите си да пазиш, както и водачите и техните канали. Дано съм бил полезен.
- ФордБългария
- потребител
- Мнения: 854
- Регистриран: 10 яну 2014, 23:22
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: Боядисване на спирачни апарати
Беше много полезен и направо се чудя дали да се захващам изобщо, да не оакаме пейзажа...
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Боядисване на спирачни апарати
Ако си ти работят добре спирачките и не изглеждат много зле, изобщо не се захващай. А ако си толкова мераклия, свали гумата без да сваляш друго, позачисти малко с телената четка там където можеш и се вижда и с една четчица и боя намажи колкото можеш без да клепаш много настрани. Не е идеалния вариант, ама по-добре от без хич и за нула време работа.
- ФордБългария
- потребител
- Мнения: 854
- Регистриран: 10 яну 2014, 23:22
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: Боядисване на спирачни апарати
Ами колата преди да я купя не е била карана 3 месеца и са си ръждясали. Вариант е и да не ги боядисвам, а само да ги почистя от ръждата, но като се знам няма да се стърпя и ще ги боядисам пък каквото стане. До другата седмица ще кача снимки
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Боядисване на спирачни апарати
Е че то по-сложната работа е да ги почистиш, а не да ги боядисаш. Ако ще ги чистиш, направо си ги мацни с една малка четка- по-бързо и лесно е, отколкото почистването.ГордСФорд написа:Ами колата преди да я купя не е била карана 3 месеца и са си ръждясали. Вариант е и да не ги боядисвам, а само да ги почистя от ръждата, но като се знам няма да се стърпя и ще ги боядисам пък каквото стане. До другата седмица ще кача снимки
- ФордБългария
- потребител
- Мнения: 854
- Регистриран: 10 яну 2014, 23:22
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: Боядисване на спирачни апарати
Вчера боядисах апаратите. В началото търках с телена четка и ако бях продължил с нея сигурно още щеше да търкам После дойде един приятел и даде шкурка и О ЧУДО нещата потръгнаха. Използвах ръждопреобраозовател и корселин(който успях да го разлея и да си залея очите..) но нямах много търпение да ги чакам и така.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Боядисване на спирачни апарати
Човек, ти и накладките, буталата и маншоните ли си наръсил?
- koinov_bg
- потребител
- Мнения: 975
- Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
- Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
- Местоположение: София.Люлин
- Status: Извън линия
Re: Боядисване на спирачни апарати
Всичко тряаа да е червено даже и диска!?paci написа:Човек, ти и накладките, буталата и маншоните ли си наръсил?
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал
- ФордБългария
- потребител
- Мнения: 854
- Регистриран: 10 яну 2014, 23:22
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: Боядисване на спирачни апарати
Нямах идея и наклепах всичко... Кое съм оплескал дето не е трябвало ? И проблем ли ще е ?
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Боядисване на спирачни апарати
koinov_bg написа: Всичко тряаа да е червено даже и диска!?
Маже се само това масивното дето държи накладките.
Сега боята може да ти прецака маншончетата, а те са много важни
Едно време на Ескорта бях боядисал апаратите. Маншоните, накладките и буталата - НЕ. Малко имах някаква представа кое какво е и каква работа върши
Ма да питам някой какво да правя? ... забрави.
Намерих неква боя у нас в един гардероб.
Слизай, мажи с четката .... кой щи чака да съхне, мятай гумата и карай.
Вълшебно беше станало. През джантата от високо найш колко се вижда какво си правил.
Всички викаха "брао, мноу яко е станало"
Така си замина след 4ри години при новия собственик
- ФордБългария
- потребител
- Мнения: 854
- Регистриран: 10 яну 2014, 23:22
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: Боядисване на спирачни апарати
Кофти тръпка... И сега какво следва ? Да се моля да не се преебат или по някакъв начин да ги чистя ? И какво може да се случи ?
Иначе колата не съм я карал, 24 съхнеше пред блока..
Иначе колата не съм я карал, 24 съхнеше пред блока..
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Боядисване на спирачни апарати
Не знам какво се прави в такъв случай.
Видях се какво съм написал и е излязло, че и аз така съм бил намацал всичко. Оправих си го.
Видях се какво съм написал и е излязло, че и аз така съм бил намацал всичко. Оправих си го.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта