Често съобщение за изгорели къси светлини при Мондео МК 4

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Отговори
Потребителски аватар
Hidalgo
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 23 юни 2014, 07:41
Модел на автомобила: Mondeo, 2008, 2.0 TDCI, 140 hp, Combi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Често съобщение за изгорели къси светлини при Мондео МК 4

Мнение от Hidalgo » 23 яну 2015, 20:03

Здравейте колеги,
допускам, при много собственици на Мондео Мк 4 с табло Convers+, като мен, често са получавали системно съобщение за грешка в късите светлини. Още по-дразнещо е, когато светлините очевидно светят, нали?!..
Аз в личен план пуснах търсачката в нашия форум - не открих решение и започнах да чета чуждите на езици, на които имам технически познания (английски и руски). Почитатателите на марката в Англия и Русия също се оплакват от този проблем, като в английския форум акцентират основно върху информацията, че въпросното противоречие е резултат от софтуерна грешка дължаща се на това, че компютъра на колата е настроен за ксенонови фарове, а фактически тя е оборудвана с халогенни крушки. Руснаците докладват за грешка поради променило траекторията си моторче на адаптивните светлини и т.н.
Е, тръгнах по техния път - чистих наклеп по контакторите, мерих съпротивлвние, връщане обратно на ток, проверих позицията на моторчетата на адапривните светлини - всичко работи перфектно и е направено да работи по този начин. Въпреки това куплунгът на късите на левия фар бе стопен на горния си контактор...
Смених го - нови кабелни обувки, нови пласмасови предпазители, зачистване на кръчетата на крушката. Работата на фара се подобни, но понякога отново ми даваше грешка...после изчезва в движение...после пак се появява...после пак изчезва, но всеки път при различно поведение, за да заподозра някаква систематика...И така до снощи - дискотека...свети-гаси...лудница.
Свалих фара, новият горен контактор отново стопен. Викам си: лоша връзка! ще търся. Успях да отделя кабелната обувка от крачето на крушката - отвътре чисто и без признаци на нагар...Реших да подменя кабелната обувка и пак да набюдавам поведението му. И...проблема се появи >:D<: опитвайки се да отворя кабелната обувка парче от кабела остана в ръката ми, прерязан все едно съм минал с макетния нож през него...без видими признаци за прекъсването.
Направих нова връзка с подходяща устер клема и нова кабелна обувка, изолирана в пласмасово единично легло. 24 часа и 10 км по-късно мога да доклавам със задоволство перфектна работа на фара и липса на системно съобщение. ;):
Дано съм бил полезен някому! :D:
Нека бъдем толерантни и коректни на пътя и в отношенията си!

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Често съобщение за изгорели къси светлини при Мондео МК 4

Мнение от Nebhotep » 23 яну 2015, 21:04

Само те моля да поясниш при теб какви са фаровете, ксенонови или обикновени халогенни! Поздрави!

Потребителски аватар
Hidalgo
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 23 юни 2014, 07:41
Модел на автомобила: Mondeo, 2008, 2.0 TDCI, 140 hp, Combi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Често съобщение за изгорели къси светлини при Мондео МК 4

Мнение от Hidalgo » 24 яну 2015, 19:04

Здравей Nebhotep,
извини ме, прав си - пропуснал съм да уточня. Късите ми са обикновени халогенни Н4. Това са темите, които четох и които имах предвид в предходния си пост: http://www.talkford.com/community/topic ... am-lights/; http://www.stdrivers.co.uk/forum/topic/ ... -converse/.
Интересното е, че преди месец-два, когато започнах да се боря с дози досаден проблем въпросният кабел изглеждаше добре, разбире се от вън (то кой проверява кабелите си по цялата дължина :D ), а явно е работел отвътре в насока прекъсване, което обяснява лошата връзка и греенето. Кабелът не е бил натискан или мачкан от предходния собсвеник или мен (в кутията на фара има много място, а кабелите бяха пуснати с авансна дължина, която изключва подозрение). За мен явно става въпрос за умора на материала, което е странно както за годините на колата, така и за мястото, на което се проявява...
Докладвам - втори ден шофиране без проява на симптомите :D
Нека бъдем толерантни и коректни на пътя и в отношенията си!

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта