Как да оправим харченето и вървенето на колата на ГАЗ :
- Lenux
- потребител
- Мнения: 224
- Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
- Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Как да оправим харченето и вървенето на колата на ГАЗ :
Здравейте колеги. Доста изчетох из форумите и виждам че проблемите са едни и същи- ХАРЧЕНЕ,ТРОМАВО ВЪРВЕНЕ И НЕСТАБИЛНА РАБОТА НА МОТОРА. Нека ви кажа няколко думи за мен-аз не съм нито майстор,нито газаджия,нито механик.Аз толко за две години и половина съм сменил 7 различни изпарителя,на всичките им сменях мембраните,всичките сам съм ги регулирал и 14 Софийски газаджий смених.Мисля че последното говори защо сам съм си сменил останалите работи. Локуми няма да разтягам повече само ще кажа: "НЕ ПРЕДПОЛАГАЙТЕ , ЧЕ В БЪЛГАРИЯ ИМА ГАЗАДЖИЯ , КОЙТО ЩЕ НАПРАВИ ОПИТ ДА ВИ СВЪРШИ РАБОТА " !!! (освен ако не ви е брат,сестра,баща или майка.) Ще се опитам да опиша подробно проблемите през които съм минал аз,и тяхното 100-процентово отстраняване. Надявам се темата да бъде полезна на колегите които карат на газ,и същата да изяде хляба на газаджийте.
ПРОБЛЕМ ПЪВИ- ИЗПУСКАНЕ НА ГАЗ ВЪВ ОХЛАДИТЕЛНАТА СИСТЕМА (водата).
Ето това е най-страшното което може да ви се случи.
Симптоми- По време на каране или ппи по силно форсиране датчика за температурата започва да отчита силно загряване. Минава се малко време и започва да отчита точно обратното-темперетурата спада,показателя на таблото слиза чак до минимум. Слизате от колата, отваряте !! бааавно !! капачката на казанчето с вода. Чувате странно боботене сякъш идва влака. Изведнъж мощна струя вода избива из казанчето до последната капка вода. Малцина на които това се е случвало (минимум 50 пъти че ме е срам да кажа повече) можеби са забелязали че изригналата вода не е толкова вряла колкото при прегрял мотор. Това е защото нещо друго избутва водата отдолу нагоре из казанчето. -газта. Ако се заслушате след като всичката вода излезе от казана,от "дълбините му" се чуват странни звуци на преиодични тласъци,като от парен локомотив или излизане/изпускане на някакъв въздух.
Ако, това ви се случи дори веднъж- честито,вие сте в клуба на печелившите. В такъв момент,всеки майстор ще ви даде диагнозата- "необезвъздушена охладителна система". А след като ви я обезвъздуши и ви зземе парите, на другия ден ще отидете при него и той естествено ще каже тогава: "Имам в такъв случай много лоша новина за теб..прегрял си мотора,изкривил си главата,сега трябва да сменяш гарнитура на глава и да я шлайфаш.. и за това ти избива компресията на двигателя във водата.." След тия думи е човешко всеки мъж да се расплаче. Хвърляте 7 кила пари,сменяте гарнитури и шлайфате и чудеса..сглобявате..стягате.. пак обезвъздушавате охлаждането..и
водичката пак извира
преди да сте запалили колата или да сте се обесили СТОП !
От каде всъщност идва проблема: 80% от продаваните чисто нови И стари изпарители са толкова слабички че си нямате на представа. От самата температурна разлика- Зима/Лято, Студ/Топла вода (недай си боже зимата да сте го обляли с топла вода!) изпарителя се изкривява. Това изкривяване няма как да се види с просто око. Става следното- вследствие на изкривяването му се получават процепи между мембраната на високото наялягане и метала.От там-газта нахлува във водата минаваща през и зпарителя а от там-във цялата водна система на охлаждането,което съсдава страхотно налягане способно да пръсне маркучите и дори казанчето. Отваряйки капачката на казанчето- водата ше те утрепа. Никои нов изпарител не е застрахован от този проблем !!!!
Решението: Смяна на мембрени- изкарва една седмица. Шлайфане на изпарител и смяна на мембрани- две седмици. Смяна на изпарител-изкарва според това колко му е писано. Сериозно- единствено решение е да изхвърлиш надалече стария изпарител и да си купиш друг с различна марка.
ПРОБЛЕМ ВТОРИ- "Много ми харчи нещо...Пък и неще да откине..."
Симптоми- колата е тромава,осмърдява се от време на време на газ- най-често при палене или по светофарите,заглъхва при подаване на газ , започва да върви след 15 секунди след натискането на педала , или в джоба бъркаш се по-често.
Какво е станало? Ето какво: прекалено голямо е количеството на газ отпуснато към двигателя,вследствие на което колата се дави,не успява да изгори цялото подадено количество гориво навреме,докато в този момент нагнетява още и още газ..
Решението? Ето решението: Намали газта от изпарителя (завърти врътката му по посока на часовниковата стрелка) докато двигателя достигне най-високи обороти на работа на празен ход. Задължително трябва да намериш чрез въртене на тая врътка каде са му най-високите. След това започни да намаляваш от врътката на маркучите (ако са две-равномерно и от двете) бавно,докато колата достигне най-ниски обороти,и точно преди да изгасне започни да връщаш назад-да увеличаваш.Увеличи до там до кадето двигателя достигне пак най-високите възможни обороти на празен ход.Търси ги чрез бавно въртене. Когато ги достигнеш,имай предвид че в момента колата ти върви възможно най-добре на газ и харчи по-малко от преди. Ако искаш можеш да и намалиш още разхода но за сметка на вървенето естествено- просто намали от маркучите и готово.Естествено можеш да намаляваш до там до кадето едвам не е изгаснала колата,но нали се сещаш как ще ти върви тогава
За дълго време всичко ще е наред. но след време може пак да имаш ядове- проблемите с газта са строго относителни. Просто трябва редовна профилактика на изпарителя.
ПРОБЛЕМ ТРЕТИ: "Редовна профилактика на изпарителя...и Великата смяна на мембраните.."
Има само един единствен начин и метод на ефективна профилактика на изпарителя и той гласи: "СЛЕД ВСЯКА ЗИМА,СЕ СМЕНЯТ МЕМБРАНИ И СЕ ПОЧИСТВА ИЗПАРИТЕЛЯ ОТВЪТРЕ".
Искам да знаете че ако от 100 майстора които ще ви сменят мембраните, ако 1 от тях ви изяисти изпарителя отвътре тоя човек е дар от бога на тая земя. Та, запретвате ръкави. Сваляте изпарителя от колата и го държите с двете си ръце. Слагате го на 1 маса и почвате. Разглабяте изпарителя със нужните инструменти внимателно,и на 1 кърпа слагате всяка частичка и болче което сте свалили. Ако не можете да запомните кое от каде е -записвайте си рисувайте си, заслужава си. Та, ще видите отвътре едни клапи. Имайте предвид отсега,че тези клапи трябва да се движат савсем лесно без да затягат никаде. Със обикновен разредител АМВ и четчица и парцалче почиствате всяка една частичка,клапичка и болче до като не светнат. Корпуса отвътре на изпарителя също. Сипете в каналчетата и тръбичките на корпуса АМВ и нека поседи така поне 15 мин. След това всичко което сте измили с АМВ измийте със струя гореща вода и домакински "Test" за чиний (премахва идеално мазнините и остатъци от масло). Със старите мембрани отивате и взимате нови. После старите-на болкука.Сглобявате всичко след като изсъхне напълно. МЕМБРАНИТЕ СЕ ЗАТЯГАТ ДО КРАЕН ПРЕДЕЛ-ВИНАГИ !!! Слагате изпарителя на колата. Затягате до край врътката му,след това развивате с 2 пълни оборота. Ако не запали колата развивайте врътката до момента в който не запали. Настроите сами изпарителя докато работи колата-увеличавайте докато двигателя не достигне максимални обороти на празен ход. Това е! Сега си увеличавайте и намалявайте от врътките на маркучите според това колко искате да върви/харчи
Ето и някои възможни странични трикове- 1-кранчетата на бутилката трябва да са винаги отвъртяни до край. 2-От нито един маркуч,саединение тръба,скоба или коялно не трябва да има пропуск на газ. 3-Нещо много важно-Пружинката която е на врътката на изпарителя трябва да е до толко разтегната че когато врътката е завъртяна до край (затворена) при подаване на контакт от маркучите да не излиза никаква газ.В противен случай колата харчи пак много.
ДОПЪЛНЕЛИЕ-------> НАСТРОЙКИТЕ НА ИЗПАРИТЕЛЯ И ИЗЦАЛО НА ГАЗОВАТА СИСТЕМА СЕ ПРАВЯТ ЕДИНСТВЕНО КОГАТО :
1. ДВИГАТЕЛЯ Е ДОСТИГНАЛ МАКСИМАЛНАТА СИ РАБОТНА ТЕМПЕРАТУРА (задължително е термостата да е отворил!)
2. ВСИЧКИ ГОЛЕМИ КОНСУМАТОРИ КАТО ФАРОВЕ (дълги светлини) И КЛИМАТИК СА ВКЛЮЧЕНИ.
Колеги,костваше ми много време да напиша темата, но се надявам да съм бил максимално полезен. И запомнете че в крайна сметка никои не се е родил научен.А най добрия учител е практиката.Като отидете на майстор така и така нищо няма да ви свършат-поне ще се научи човек за напред как да се справя.
И за тези които са любопитни как съм се справил със всичките тия проблеми аз- Изпарител "Renzo" (с отделни камери за налягането на газта и водата-няма как да испусне никога газ във охлаждането на автомобила),нови мембрани,излъскан до блясък навсякаде отвътре корпус, идеално регулиран приток на газ. Като резултат на всичко това постигнах 8 литра на 100 километра разход на газ, като съм достигал максимум с много ръчкане градско в София 10 на 100. -става дума за Скорпио 2.0 EFI,и с този разход ми върви нормално. Никой не би го повярвал, но за да стигна до тези цифри, много мъка истърпях..
>:D<:
ПРОБЛЕМ ПЪВИ- ИЗПУСКАНЕ НА ГАЗ ВЪВ ОХЛАДИТЕЛНАТА СИСТЕМА (водата).
Ето това е най-страшното което може да ви се случи.
Симптоми- По време на каране или ппи по силно форсиране датчика за температурата започва да отчита силно загряване. Минава се малко време и започва да отчита точно обратното-темперетурата спада,показателя на таблото слиза чак до минимум. Слизате от колата, отваряте !! бааавно !! капачката на казанчето с вода. Чувате странно боботене сякъш идва влака. Изведнъж мощна струя вода избива из казанчето до последната капка вода. Малцина на които това се е случвало (минимум 50 пъти че ме е срам да кажа повече) можеби са забелязали че изригналата вода не е толкова вряла колкото при прегрял мотор. Това е защото нещо друго избутва водата отдолу нагоре из казанчето. -газта. Ако се заслушате след като всичката вода излезе от казана,от "дълбините му" се чуват странни звуци на преиодични тласъци,като от парен локомотив или излизане/изпускане на някакъв въздух.
Ако, това ви се случи дори веднъж- честито,вие сте в клуба на печелившите. В такъв момент,всеки майстор ще ви даде диагнозата- "необезвъздушена охладителна система". А след като ви я обезвъздуши и ви зземе парите, на другия ден ще отидете при него и той естествено ще каже тогава: "Имам в такъв случай много лоша новина за теб..прегрял си мотора,изкривил си главата,сега трябва да сменяш гарнитура на глава и да я шлайфаш.. и за това ти избива компресията на двигателя във водата.." След тия думи е човешко всеки мъж да се расплаче. Хвърляте 7 кила пари,сменяте гарнитури и шлайфате и чудеса..сглобявате..стягате.. пак обезвъздушавате охлаждането..и


От каде всъщност идва проблема: 80% от продаваните чисто нови И стари изпарители са толкова слабички че си нямате на представа. От самата температурна разлика- Зима/Лято, Студ/Топла вода (недай си боже зимата да сте го обляли с топла вода!) изпарителя се изкривява. Това изкривяване няма как да се види с просто око. Става следното- вследствие на изкривяването му се получават процепи между мембраната на високото наялягане и метала.От там-газта нахлува във водата минаваща през и зпарителя а от там-във цялата водна система на охлаждането,което съсдава страхотно налягане способно да пръсне маркучите и дори казанчето. Отваряйки капачката на казанчето- водата ше те утрепа. Никои нов изпарител не е застрахован от този проблем !!!!
Решението: Смяна на мембрени- изкарва една седмица. Шлайфане на изпарител и смяна на мембрани- две седмици. Смяна на изпарител-изкарва според това колко му е писано. Сериозно- единствено решение е да изхвърлиш надалече стария изпарител и да си купиш друг с различна марка.
ПРОБЛЕМ ВТОРИ- "Много ми харчи нещо...Пък и неще да откине..."
Симптоми- колата е тромава,осмърдява се от време на време на газ- най-често при палене или по светофарите,заглъхва при подаване на газ , започва да върви след 15 секунди след натискането на педала , или в джоба бъркаш се по-често.
Какво е станало? Ето какво: прекалено голямо е количеството на газ отпуснато към двигателя,вследствие на което колата се дави,не успява да изгори цялото подадено количество гориво навреме,докато в този момент нагнетява още и още газ..
Решението? Ето решението: Намали газта от изпарителя (завърти врътката му по посока на часовниковата стрелка) докато двигателя достигне най-високи обороти на работа на празен ход. Задължително трябва да намериш чрез въртене на тая врътка каде са му най-високите. След това започни да намаляваш от врътката на маркучите (ако са две-равномерно и от двете) бавно,докато колата достигне най-ниски обороти,и точно преди да изгасне започни да връщаш назад-да увеличаваш.Увеличи до там до кадето двигателя достигне пак най-високите възможни обороти на празен ход.Търси ги чрез бавно въртене. Когато ги достигнеш,имай предвид че в момента колата ти върви възможно най-добре на газ и харчи по-малко от преди. Ако искаш можеш да и намалиш още разхода но за сметка на вървенето естествено- просто намали от маркучите и готово.Естествено можеш да намаляваш до там до кадето едвам не е изгаснала колата,но нали се сещаш как ще ти върви тогава

ПРОБЛЕМ ТРЕТИ: "Редовна профилактика на изпарителя...и Великата смяна на мембраните.."
Има само един единствен начин и метод на ефективна профилактика на изпарителя и той гласи: "СЛЕД ВСЯКА ЗИМА,СЕ СМЕНЯТ МЕМБРАНИ И СЕ ПОЧИСТВА ИЗПАРИТЕЛЯ ОТВЪТРЕ".
Искам да знаете че ако от 100 майстора които ще ви сменят мембраните, ако 1 от тях ви изяисти изпарителя отвътре тоя човек е дар от бога на тая земя. Та, запретвате ръкави. Сваляте изпарителя от колата и го държите с двете си ръце. Слагате го на 1 маса и почвате. Разглабяте изпарителя със нужните инструменти внимателно,и на 1 кърпа слагате всяка частичка и болче което сте свалили. Ако не можете да запомните кое от каде е -записвайте си рисувайте си, заслужава си. Та, ще видите отвътре едни клапи. Имайте предвид отсега,че тези клапи трябва да се движат савсем лесно без да затягат никаде. Със обикновен разредител АМВ и четчица и парцалче почиствате всяка една частичка,клапичка и болче до като не светнат. Корпуса отвътре на изпарителя също. Сипете в каналчетата и тръбичките на корпуса АМВ и нека поседи така поне 15 мин. След това всичко което сте измили с АМВ измийте със струя гореща вода и домакински "Test" за чиний (премахва идеално мазнините и остатъци от масло). Със старите мембрани отивате и взимате нови. После старите-на болкука.Сглобявате всичко след като изсъхне напълно. МЕМБРАНИТЕ СЕ ЗАТЯГАТ ДО КРАЕН ПРЕДЕЛ-ВИНАГИ !!! Слагате изпарителя на колата. Затягате до край врътката му,след това развивате с 2 пълни оборота. Ако не запали колата развивайте врътката до момента в който не запали. Настроите сами изпарителя докато работи колата-увеличавайте докато двигателя не достигне максимални обороти на празен ход. Това е! Сега си увеличавайте и намалявайте от врътките на маркучите според това колко искате да върви/харчи

Ето и някои възможни странични трикове- 1-кранчетата на бутилката трябва да са винаги отвъртяни до край. 2-От нито един маркуч,саединение тръба,скоба или коялно не трябва да има пропуск на газ. 3-Нещо много важно-Пружинката която е на врътката на изпарителя трябва да е до толко разтегната че когато врътката е завъртяна до край (затворена) при подаване на контакт от маркучите да не излиза никаква газ.В противен случай колата харчи пак много.
ДОПЪЛНЕЛИЕ-------> НАСТРОЙКИТЕ НА ИЗПАРИТЕЛЯ И ИЗЦАЛО НА ГАЗОВАТА СИСТЕМА СЕ ПРАВЯТ ЕДИНСТВЕНО КОГАТО :
1. ДВИГАТЕЛЯ Е ДОСТИГНАЛ МАКСИМАЛНАТА СИ РАБОТНА ТЕМПЕРАТУРА (задължително е термостата да е отворил!)
2. ВСИЧКИ ГОЛЕМИ КОНСУМАТОРИ КАТО ФАРОВЕ (дълги светлини) И КЛИМАТИК СА ВКЛЮЧЕНИ.
Колеги,костваше ми много време да напиша темата, но се надявам да съм бил максимално полезен. И запомнете че в крайна сметка никои не се е родил научен.А най добрия учител е практиката.Като отидете на майстор така и така нищо няма да ви свършат-поне ще се научи човек за напред как да се справя.
И за тези които са любопитни как съм се справил със всичките тия проблеми аз- Изпарител "Renzo" (с отделни камери за налягането на газта и водата-няма как да испусне никога газ във охлаждането на автомобила),нови мембрани,излъскан до блясък навсякаде отвътре корпус, идеално регулиран приток на газ. Като резултат на всичко това постигнах 8 литра на 100 километра разход на газ, като съм достигал максимум с много ръчкане градско в София 10 на 100. -става дума за Скорпио 2.0 EFI,и с този разход ми върви нормално. Никой не би го повярвал, но за да стигна до тези цифри, много мъка истърпях..
>:D<:
Последна промяна от Lenux на 30 авг 2008, 14:04, променено общо 1 път.
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "
".. bigger is better ... "
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Как да оправим харченето и вървенето на колата на ГАЗ :
Колега много благодарности за инфото! =D>:
Имам няколко въпроса - това при достигната работна температура на ДВГ (така предполагам) или когато е студен трябва да се регулира, да бъде или не включен климатика ?ПРОБЛЕМ ВТОРИ- "Много ми харчи нещо...Пък и неще да откине..."
Написаното валидно ли е и за изпарители BRC ?Затягате до край врътката му,след това развивате с 2 пълни оборота.
- meltin
- потребител
- Мнения: 194
- Регистриран: 27 сеп 2007, 12:46
- Модел на автомобила: Escort SW Ghia `96 1,6 16V
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Как да оправим харченето и вървенето на колата на ГАЗ :
Когато бях на пропан бутан точно така ми чистеха изпарителя... явно не са ти били свестни газаджиите.
- Lenux
- потребител
- Мнения: 224
- Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
- Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Как да оправим харченето и вървенето на колата на ГАЗ :
Написах допълнение към темата но и тук ще го напиша- Настройките на изпарителя се правят единствено когато двигателя е достигнал оптимална работна температура (термостата е отворил) и на включени климатик и дълги светлини.
При всеки що-годе читав изпарител (важи за всички марки) е задължително когато му се затвори врътката до край да не пуска изобщо газ и колата да изгасне при такова положение и следователно когато е му е отвъртяна поне с 2 оборота врътката да пуска достатъчно за запалване на автомобила. Във всички останали случаи- колата харчи много ! А пък проблема се отстранява съвсем лесно- на изгасен мотор, развивате врътката на изпарителя докрая, изваждате я внимателно от корпуса като внимавате да не изпадне пружинката която излиза заедно с нея. В случай че при напълно затворена врътка изпарителя е продължавал да пуска газ т.е. колата е продължавала да работи, същата пружинка се обтяга леко, до толкова до колкото при затворена врътка изпарителя да не пуска газ. Надявам се че всички ме разбират щото тия работи са много относителни за обяснение така без снимки
Поздрави !
П.П. meltin,газаджийте при които си бил трябва да са били доста съвестни щом чистят изпарителя отвътре. Каде ги тия майстори?
При всеки що-годе читав изпарител (важи за всички марки) е задължително когато му се затвори врътката до край да не пуска изобщо газ и колата да изгасне при такова положение и следователно когато е му е отвъртяна поне с 2 оборота врътката да пуска достатъчно за запалване на автомобила. Във всички останали случаи- колата харчи много ! А пък проблема се отстранява съвсем лесно- на изгасен мотор, развивате врътката на изпарителя докрая, изваждате я внимателно от корпуса като внимавате да не изпадне пружинката която излиза заедно с нея. В случай че при напълно затворена врътка изпарителя е продължавал да пуска газ т.е. колата е продължавала да работи, същата пружинка се обтяга леко, до толкова до колкото при затворена врътка изпарителя да не пуска газ. Надявам се че всички ме разбират щото тия работи са много относителни за обяснение така без снимки

Поздрави !
П.П. meltin,газаджийте при които си бил трябва да са били доста съвестни щом чистят изпарителя отвътре. Каде ги тия майстори?
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "
".. bigger is better ... "
- schrack
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
- Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
- Местоположение: СЛИВЕН
- Status: Извън линия
Re: Как да оправим харченето и вървенето на колата на ГАЗ :
Да наистина от практика се постига много, така като го прочетох това някак си го представям много лесно за настройване особенно със разпъването на пружината за празен ход на РИ.
Другото нещо е че не мога да се съглася със Проблем Втори и Проблем Трети..........това са доста неправилни настройки
и по тоя начин объркваш и останалите колеги, да беше почел някоя друга книжка или по горе във форума си има съответните раздели.
Ти спомена че РИ ти е РЕНЦО но какво.....????? се питам аз матик или ланди или хартрог, при всеки един от италианските РИ се регулират вътрешно дали със болт, пластина, пружина и др. и по тоя начин се наглася за съответния ДВГ защото като се отвори той се разтройва това да не ти е дистанционно оправление на телевизора и му сменяш батериите, има си определено налягане от камерата за високото за към камерата за ниското и това е налягане от което се спазва и от това много зависи разхода (това говорим след смяна на мембрани) тия методи дето даваш съм минал през тях когато бях във пъви клас ако имаха файда щях да ги сподела........................!!
Другото това всяка година да сменя мембрани,...........да може когато не свързан правилно РИ така става всяка година вадиш мембраните на кучан и нацепени...........да ама нееее...!
Един РИ правилно свързан и настроен (не по твоя начин естественно) след смяна на мембрани палене само на газ зиме лете максимум 3-години.
Също така икам да отбележа че като се изчисти РИ (вътрешно) тои за три седмици става на мазга и кво трябва на всеки три седмици аз да го отварям и почиствам като се има на предвид сега съотношението Пропан-Бутан е едно към гьотере и май повечето е бутан от който идва въпросната миризма (на зеле), има си места кадето се гледат внимателно и от там се разбира как е работил РИ и тогава се предприемат мерки дали за нов или ще се рециклира стария.
Айде стига толкова че не съм си пил кафето още... >:D<:
Другото нещо е че не мога да се съглася със Проблем Втори и Проблем Трети..........това са доста неправилни настройки
и по тоя начин объркваш и останалите колеги, да беше почел някоя друга книжка или по горе във форума си има съответните раздели.
Ти спомена че РИ ти е РЕНЦО но какво.....????? се питам аз матик или ланди или хартрог, при всеки един от италианските РИ се регулират вътрешно дали със болт, пластина, пружина и др. и по тоя начин се наглася за съответния ДВГ защото като се отвори той се разтройва това да не ти е дистанционно оправление на телевизора и му сменяш батериите, има си определено налягане от камерата за високото за към камерата за ниското и това е налягане от което се спазва и от това много зависи разхода (това говорим след смяна на мембрани) тия методи дето даваш съм минал през тях когато бях във пъви клас ако имаха файда щях да ги сподела........................!!
Другото това всяка година да сменя мембрани,...........да може когато не свързан правилно РИ така става всяка година вадиш мембраните на кучан и нацепени...........да ама нееее...!
Един РИ правилно свързан и настроен (не по твоя начин естественно) след смяна на мембрани палене само на газ зиме лете максимум 3-години.
Също така икам да отбележа че като се изчисти РИ (вътрешно) тои за три седмици става на мазга и кво трябва на всеки три седмици аз да го отварям и почиствам като се има на предвид сега съотношението Пропан-Бутан е едно към гьотере и май повечето е бутан от който идва въпросната миризма (на зеле), има си места кадето се гледат внимателно и от там се разбира как е работил РИ и тогава се предприемат мерки дали за нов или ще се рециклира стария.
Айде стига толкова че не съм си пил кафето още... >:D<:
- Lenux
- потребител
- Мнения: 224
- Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
- Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Как да оправим харченето и вървенето на колата на ГАЗ :
Начи колега, надявам се занапред да успеем да спазим добрия тон но и аз имам да ти кажа някои неща. 1-во: Настройката на изпарителя е много относително нещо. После искам веднага да ти кажа следното- Брат, ако в Сливен си сменяте мембраните на 3 години веднъж то ние в София се случва и на половин година да ги сменяме. Нали се сещаш че вие там забранени улици нямате и сметам да имате не повече от 3 сфетофара. Ела да поживееш малко в София,покарай малко тук и ще те пшитам на колко време ще си настройваш испарителя и ще му сменяш мембраните. ..."така като го прочетох това някак си го представям много лесно за настройване"..- казваш ти от което разбирам че май за теб не е лесно настройването,а гледам си разбирач, начи не трябва да ти е трудно да настойш испарител нали? Нещо си се объркал май ... а относно разпъването на пружината това е нещо много важно, но щом го пренебрегваш значи ти си от яките разбирачи брат на които любимото им е да спамят на хората темите.
"...матик или ланди или хартрог, при всеки един от италианските РИ се регулират вътрешно дали със болт, пластина, пружина и др. и по тоя начин се наглася за съответния ДВГ защото като се отвори той се разтройва това да не ти е дистанционно оправление на телевизора и му сменяш батериите, има си определено налягане от камерата за високото за към камерата за ниското и това е налягане от което се спазва и от това много зависи разхода..." -тия безмислици си ги написал за да запълниш редовете или какво ?? Децата също знаят че испарителите по принцип се регулират и от това зависи разхода. Хубавото е че и ти си го разбрал . Приканвам те да дадеш подробни инструкций относно "Проблем втори и проблем трети"-ти, за да могат хората да направят разлика между твоите настроики и моите. Очаквам да го направиш щом "разбираш".
.."Също така икам да отбележа че като се изчисти РИ (вътрешно) тои за три седмици става на мазга.." -във Сливен газостанций имате ? Браво. Защо ли след като ви сипват газ която за 3 седмици прави испарителя на мазга. 10 минути се смях на това че газта ви мирише на зеленце но тва е др.тема.Тук в София испарителя става на мазга след година и половина и газта мирише на газ. Ако знаеш как мирише това де..
И нещо много интересно: ..."ще се рециклира стария." А ти брат как би рециклирал стар испарител? Знаеш ли принципно как се нарича материалът от който са направени и дали подлежи на рециклиране? Всъщност какво разбираш под рециклиране на изпарител? Смяна на мембрани и почистване да, но какво за тебе е рециклиране на испарител? И що не питаш поне 1 газаджия (ако имате там някаде естествено) дали испарител се рециклира ????
Хареса ми сравнението ти на испарител с дистанционно ,но се замислих че пак си решил да позапълниш реда.
Братле,разбирачи много,а и спамаджий много. Да нахраних те и не спазих добрия тон. Обаче брато другия път като решиш да оспамиш някоя тема първо виж колко пъти е преглеждана тя и какви са коментарите по нея. И ти реши че от 200 души които са я прегледали си най големия тарикат и разбирач и пръв ще ме оплюеш ли ?? Ако работите които съм написал не бяха правилни бая народаа да са ме оплюли още преди ти да си гои направил.
Заради спамаджий като тебе модераторите затварят теми които биха могли да са полезни на много народ. Настройките които съм постнал са многократно испитвани и съм ги правил на много други коли (в София) и всички са оставали доволни. Ти си прави твойте там в Сливен.
Умолявам модераторите да изтрият ненужните спамове след като колегата си прочете урока.
..Айде че още не съм си испил бирата !
"...матик или ланди или хартрог, при всеки един от италианските РИ се регулират вътрешно дали със болт, пластина, пружина и др. и по тоя начин се наглася за съответния ДВГ защото като се отвори той се разтройва това да не ти е дистанционно оправление на телевизора и му сменяш батериите, има си определено налягане от камерата за високото за към камерата за ниското и това е налягане от което се спазва и от това много зависи разхода..." -тия безмислици си ги написал за да запълниш редовете или какво ?? Децата също знаят че испарителите по принцип се регулират и от това зависи разхода. Хубавото е че и ти си го разбрал . Приканвам те да дадеш подробни инструкций относно "Проблем втори и проблем трети"-ти, за да могат хората да направят разлика между твоите настроики и моите. Очаквам да го направиш щом "разбираш".
.."Също така икам да отбележа че като се изчисти РИ (вътрешно) тои за три седмици става на мазга.." -във Сливен газостанций имате ? Браво. Защо ли след като ви сипват газ която за 3 седмици прави испарителя на мазга. 10 минути се смях на това че газта ви мирише на зеленце но тва е др.тема.Тук в София испарителя става на мазга след година и половина и газта мирише на газ. Ако знаеш как мирише това де..
И нещо много интересно: ..."ще се рециклира стария." А ти брат как би рециклирал стар испарител? Знаеш ли принципно как се нарича материалът от който са направени и дали подлежи на рециклиране? Всъщност какво разбираш под рециклиране на изпарител? Смяна на мембрани и почистване да, но какво за тебе е рециклиране на испарител? И що не питаш поне 1 газаджия (ако имате там някаде естествено) дали испарител се рециклира ????
Хареса ми сравнението ти на испарител с дистанционно ,но се замислих че пак си решил да позапълниш реда.
Братле,разбирачи много,а и спамаджий много. Да нахраних те и не спазих добрия тон. Обаче брато другия път като решиш да оспамиш някоя тема първо виж колко пъти е преглеждана тя и какви са коментарите по нея. И ти реши че от 200 души които са я прегледали си най големия тарикат и разбирач и пръв ще ме оплюеш ли ?? Ако работите които съм написал не бяха правилни бая народаа да са ме оплюли още преди ти да си гои направил.
Заради спамаджий като тебе модераторите затварят теми които биха могли да са полезни на много народ. Настройките които съм постнал са многократно испитвани и съм ги правил на много други коли (в София) и всички са оставали доволни. Ти си прави твойте там в Сливен.
Умолявам модераторите да изтрият ненужните спамове след като колегата си прочете урока.
..Айде че още не съм си испил бирата !
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "
".. bigger is better ... "
- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Re: Как да оправим харченето и вървенето на колата на ГАЗ :
Много добре си го написал, колега, ама ако тръгна да сменям мембрани всяка година, да чистя изпарители и т.н. нали се сещаш, че ще предпочета да си карам на бензин 

- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Как да оправим харченето и вървенето на колата на ГАЗ :
Поизчистих малко темата!
Информацията е полезна и съвсем естествено не е валидна за всеки поради различно естество на проблема, но съвпадащи признаци.
Ще си позволя малко коментари по повдигнати въпроси.
Добре настроено АГУ може да работи безпроблемно и 6 години (личен опит).
Газта в БГ е меко казано калпава и доста позацапва изпарителите отвътре, еле пък блу форса! Това също довежда до проблема "повишен разход", "липса на мощност", "миризма на газ" .....
Добре е (за мен задължително) при смяна на мембрани да се почисти напълно изпарителят отвътре. Клапаните за редуциране на налягания също се сменят и настройват. Всичко се почиства и продухва. Използва се компресор за тези цели. Задължително се сменя и газовият клапан!
Настройките.... може и на ухо. Дори и неспециалист може да си докара свестни настройки. А за манияци - могат да си направят газ-анализатор с диоди и да ползват показанията на ламбда сондата на автомобила си....
Моля, спазвайте добрият тон!
Информацията е полезна и съвсем естествено не е валидна за всеки поради различно естество на проблема, но съвпадащи признаци.
Ще си позволя малко коментари по повдигнати въпроси.
Добре настроено АГУ може да работи безпроблемно и 6 години (личен опит).
Газта в БГ е меко казано калпава и доста позацапва изпарителите отвътре, еле пък блу форса! Това също довежда до проблема "повишен разход", "липса на мощност", "миризма на газ" .....
Добре е (за мен задължително) при смяна на мембрани да се почисти напълно изпарителят отвътре. Клапаните за редуциране на налягания също се сменят и настройват. Всичко се почиства и продухва. Използва се компресор за тези цели. Задължително се сменя и газовият клапан!
Настройките.... може и на ухо. Дори и неспециалист може да си докара свестни настройки. А за манияци - могат да си направят газ-анализатор с диоди и да ползват показанията на ламбда сондата на автомобила си....
Моля, спазвайте добрият тон!
-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Как да оправим харченето и вървенето на колата на ГАЗ :
Може ли малко инфо за газ-анализатор с диоди ?
Благодаря предварително.
Благодаря предварително.
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Как да оправим харченето и вървенето на колата на ГАЗ :
Ами всеки автомобил със ламбда сонда разполага с половината от един газ-анализатор. Е не чак толкова прецизен, но за поставената цел - настройка на АГУ ще свърши работа.
Ако този сензор е в ред това което ви трябва е индикатор ( със стрелка, светодиоди или цифров ).
Сигнала може да се вземе от самата ламбда сонда или от емулатора на ламбда сондата ( който е наличен при по-вечето класически АГУ поставени на инжекционни автомобили).
Мяркал съм тук там схеми ще огледам в нета, ще пробвам някоя и ще постна тук схемата ако видя че бачка добре.
Ако този сензор е в ред това което ви трябва е индикатор ( със стрелка, светодиоди или цифров ).
Сигнала може да се вземе от самата ламбда сонда или от емулатора на ламбда сондата ( който е наличен при по-вечето класически АГУ поставени на инжекционни автомобили).
Мяркал съм тук там схеми ще огледам в нета, ще пробвам някоя и ще постна тук схемата ако видя че бачка добре.
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Как да оправим харченето и вървенето на колата на ГАЗ :
Не точно!
Взема се сигнал от извода на компютъра. Компютъра отчита много параметри, един от които е сигнала от ламбда сондата. Въпросният сигнал може да бъде прочетен на компютър със съответният софтуер или чрез използването на диоди. Как става това е описано тук в раздела електро. Ползвайте търсачка - аз лично нямам време, за което моля да ме извините!
Взема се сигнал от извода на компютъра. Компютъра отчита много параметри, един от които е сигнала от ламбда сондата. Въпросният сигнал може да бъде прочетен на компютър със съответният софтуер или чрез използването на диоди. Как става това е описано тук в раздела електро. Ползвайте търсачка - аз лично нямам време, за което моля да ме извините!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Как да оправим харченето и вървенето на колата на ГАЗ :
...и моя скромен коментар за пеатилата на колегата:
Ако смесителят не е подходящ за двигателя, понякога се налага промяна на процедурата - понякога се увеличава много чувствителността, а се спира газта за празен ход и се кара като с изпарител с една врътка. Понякога пък няма начин просто.. при лош смесител.
Тези винтове се регулират по два начина, които се допълват, не се заместват един с друг.
Популярно е да се регулират на място, и на слух - майсторът или който се майстори ги завива докато колата вземе да глъхне, и после отвива, като проверява как реагира двигателя на подаване на газ и как се форсира. Това обаче може да е правилно, ако се прави на еднотипни смесители и изпарители, или ако си го правиш на позната кола. Ако си начиначещ в проблематиката (а това се предполага - иначе нямаше да се занимаваш с глупости) няма да се постигне оптимална настройка. Може и да се направи както е казал Lenux.
Оригиналната идея за регулиране на повече от един винтове (има и по 3 и по 4), е да се отвиват еднакво за всички камери и карбуратори, а разликите да са заложени в конструкцията на смесителя и карбуратора. Това не е свързано с никакви технически умения и компетентност - идеята е проста - в уравнението "смесване" да останат достатъчно известни величини и ситуацията да е под контрол бе помощ от компютър и електроника. Обаче в Бг смесителите са буквално измислени, понякога копирани от истински, понякога може би хубави и - не се знае..резултатът е вечния въпрос разход/вървене.
Важното е да се продължи с фаза 2:
Тя е регулиране на качеството на сместта в оптимален режим. Това е в режима на използване на колата.
Изисква се известно време шофиране при различни условия, малко опит и внимание. С повече нализиране и наблюдателност може да се компенсира липсата на опит. Във всички случаи трябва да се разбере принципът.
При нормално каране, или при каквото е нормалното за бъдещия ползвател, се наблюдава качеството на сместа и как то се отразява на мотора. По ясно казано - търси се оптимална работа на двигателя. Задължителна е правилна центровка и задоволително състояние на газоразпределението и ауспуха. Добре е и филтърът да е такъв, с какъвто ще се кара и после.
По въпроса за оптималното представяне на мотора има особени разбирания от страна на мераклиите за автосъстезатели по обикновени пътища, затова просто нека да го нарека - оптимален и нормален режим.
Използват се следните критерии:
-в нормален режим на шофиране двигателя е тих, еластичен и "мек". Отговаря на подаване на газ веднага, като при минимално натискане веднага се чувства леко ускорение. Не трябва леко да се засили бученето, без ускорение. Ако последното стане, ако колата повече забива отколкото се разбучава, сместа е бедна.. ако относително осезаемо е засилване на шума от двигателя от ауспуха и като вибрации, сместа е богата. Аналогичнен е ефктът с малко преварене и голямо предварение. На практика точно това се случва, изгарянето се забавя и съответно подранява.
-в режим максимален въртящ момент при оптимални обороти, значи 80-110 в зависимост от колата и на последна предавка.
Това е като се поподава газ, не просто да се подмотваш с колата. Примерно на баир по магистралата, колата е "набрала", но не максимална скорост! За справка - учебника - що е то режими на работа на двигател.
Следи се пак относителното ниво на бучене ауспух+вибрации+пълнене (и възд. филтър се чува, не винаги се отличава ясно) и реакцията на подаване на газ. Трябва да остава още за натискане, и при съответното да има някакъв положителен ефект. По-скоро да няма ясно забележим отрицателен, защото е естествено при максимален въртящ момент да няма повече накъде.
-режим ускорение - същото като горното. Колата да си издърпва свежо, реакцията на двигателя да съответства пропорционално на натискането на педала, да го следва. В никакъв случай не трябва при леко отнемане на газ колата да живва, да утихва, а да продължи да ускорява като преди (би означавало богата или бедна смес - богата, ако живването е плавно, бедна, ако има неравномерност в работата)
-режим максимална мощност** - би трябвало* да я има, т.е. да продължи да ускорява и на височки обороти, да кажем над 4000, зависи кой двигател имаме
-режим максимална скорост** - не би трябвало да гори зверски, дори при коли с дълга последна предавка има приятни изненади с чудесен разход.
-температурен режим - работата при различна температура на двигател и на въздуха се използва да се провери всяко едно от направените наблюдения. Няма да описвам как влияе температурата, че се уморих. Ако някой не се сеща, моля да си пита, че някой да каже. Студът влияе зле на бедните смеси, и добре на богатите. Ако има ясно подобрена работа веднага след запалване, сместа е богата. Топлото пък не е толкова просто.
Ако в страшна жега, колата започне да не върви, и да бучи, може да е и бедна и богата смес - прегряла горивна камера или поне мн топли свещи (не двигател!).
би трябвало* - изразът е ясен. Обикновено лошото идва от смесител, скрити неизправности по двигателя, неопитност
....** - предвид предната забележка и целия хаос в Бг, резултатите се постигат само с много четене, разглеждане, проби и анализ (мислене), ако има проблем. Нормален начин не ми е известен - т.е. - да се отиде в сервиз и да свършат работа
Търсят се най-високите, но само някои изпарители са с една врътка. На тези с две такива, качеството на сместта на празен ход може да се променя и от двете. Ак оприемем, че смесителят е добър, би трябвало* да се захрани двигателя само от системата за празен ход, т.е. от винта за количеството на газта при празен ход. Винта за "чувствителност" на мембраната би трябвало да е завит толкова, че при подаване на газ да не пуска нищо (за да се засечае, трябва и другия за да се завие и да не пуска)Lenux написа: Здравейте колеги. Доста изчетох из форумите и виждам че проблемите са едни и същи- ХАРЧЕНЕ,ТРОМАВО ВЪРВЕНЕ И НЕСТАБИЛНА РАБОТА НА МОТОРА.
Намали газта от изпарителя (завърти врътката му по посока на часовниковата стрелка) докато двигателя достигне най-високи обороти на работа на празен ход. Задължително трябва да намериш чрез въртене на тая врътка каде са му най-високите.
Ако смесителят не е подходящ за двигателя, понякога се налага промяна на процедурата - понякога се увеличава много чувствителността, а се спира газта за празен ход и се кара като с изпарител с една врътка. Понякога пък няма начин просто.. при лош смесител.
Това досега не съм засичал да е вярно. Ако така се регулира затварянето на маркучовете, обикновено се получава много бедна смес. По отношение на бедната смес ще попиша по-долу.Lenux написа:След това започни да намаляваш от врътката на маркучите (ако са две-равномерно и от двете) бавно,докато колата достигне най-ниски обороти,и точно преди да изгасне започни да връщаш назад-да увеличаваш.Увеличи до там до кадето двигателя достигне пак най-високите възможни обороти на празен ход.Търси ги чрез бавно въртене. Когато ги достигнеш,имай предвид че в момента колата ти върви възможно най-добре на газ и харчи по-малко от преди.
Тези винтове се регулират по два начина, които се допълват, не се заместват един с друг.
Популярно е да се регулират на място, и на слух - майсторът или който се майстори ги завива докато колата вземе да глъхне, и после отвива, като проверява как реагира двигателя на подаване на газ и как се форсира. Това обаче може да е правилно, ако се прави на еднотипни смесители и изпарители, или ако си го правиш на позната кола. Ако си начиначещ в проблематиката (а това се предполага - иначе нямаше да се занимаваш с глупости) няма да се постигне оптимална настройка. Може и да се направи както е казал Lenux.
Оригиналната идея за регулиране на повече от един винтове (има и по 3 и по 4), е да се отвиват еднакво за всички камери и карбуратори, а разликите да са заложени в конструкцията на смесителя и карбуратора. Това не е свързано с никакви технически умения и компетентност - идеята е проста - в уравнението "смесване" да останат достатъчно известни величини и ситуацията да е под контрол бе помощ от компютър и електроника. Обаче в Бг смесителите са буквално измислени, понякога копирани от истински, понякога може би хубави и - не се знае..резултатът е вечния въпрос разход/вървене.
Важното е да се продължи с фаза 2:
Тя е регулиране на качеството на сместта в оптимален режим. Това е в режима на използване на колата.
Изисква се известно време шофиране при различни условия, малко опит и внимание. С повече нализиране и наблюдателност може да се компенсира липсата на опит. Във всички случаи трябва да се разбере принципът.
При нормално каране, или при каквото е нормалното за бъдещия ползвател, се наблюдава качеството на сместа и как то се отразява на мотора. По ясно казано - търси се оптимална работа на двигателя. Задължителна е правилна центровка и задоволително състояние на газоразпределението и ауспуха. Добре е и филтърът да е такъв, с какъвто ще се кара и после.
По въпроса за оптималното представяне на мотора има особени разбирания от страна на мераклиите за автосъстезатели по обикновени пътища, затова просто нека да го нарека - оптимален и нормален режим.
Използват се следните критерии:
-в нормален режим на шофиране двигателя е тих, еластичен и "мек". Отговаря на подаване на газ веднага, като при минимално натискане веднага се чувства леко ускорение. Не трябва леко да се засили бученето, без ускорение. Ако последното стане, ако колата повече забива отколкото се разбучава, сместа е бедна.. ако относително осезаемо е засилване на шума от двигателя от ауспуха и като вибрации, сместа е богата. Аналогичнен е ефктът с малко преварене и голямо предварение. На практика точно това се случва, изгарянето се забавя и съответно подранява.
-в режим максимален въртящ момент при оптимални обороти, значи 80-110 в зависимост от колата и на последна предавка.
Това е като се поподава газ, не просто да се подмотваш с колата. Примерно на баир по магистралата, колата е "набрала", но не максимална скорост! За справка - учебника - що е то режими на работа на двигател.
Следи се пак относителното ниво на бучене ауспух+вибрации+пълнене (и възд. филтър се чува, не винаги се отличава ясно) и реакцията на подаване на газ. Трябва да остава още за натискане, и при съответното да има някакъв положителен ефект. По-скоро да няма ясно забележим отрицателен, защото е естествено при максимален въртящ момент да няма повече накъде.
-режим ускорение - същото като горното. Колата да си издърпва свежо, реакцията на двигателя да съответства пропорционално на натискането на педала, да го следва. В никакъв случай не трябва при леко отнемане на газ колата да живва, да утихва, а да продължи да ускорява като преди (би означавало богата или бедна смес - богата, ако живването е плавно, бедна, ако има неравномерност в работата)
-режим максимална мощност** - би трябвало* да я има, т.е. да продължи да ускорява и на височки обороти, да кажем над 4000, зависи кой двигател имаме
-режим максимална скорост** - не би трябвало да гори зверски, дори при коли с дълга последна предавка има приятни изненади с чудесен разход.
-температурен режим - работата при различна температура на двигател и на въздуха се използва да се провери всяко едно от направените наблюдения. Няма да описвам как влияе температурата, че се уморих. Ако някой не се сеща, моля да си пита, че някой да каже. Студът влияе зле на бедните смеси, и добре на богатите. Ако има ясно подобрена работа веднага след запалване, сместа е богата. Топлото пък не е толкова просто.
Ако в страшна жега, колата започне да не върви, и да бучи, може да е и бедна и богата смес - прегряла горивна камера или поне мн топли свещи (не двигател!).
"намаляването" - бедните смеси - е особена тема. Трябва да се има предвид, че във всички случаи опитите за изцеждане на мощност от двигател с такава регулировка уврежда клапани, легла на клапани, водачи, гумички и сегменти в различна степен според конструктивни особености и материали. Понякога има много добър ефект върху разхода, но е примерно при 30% от колите. При някакъв друг процент коли се случват фатално скъпи повреди, моделите са известни. Но при всички уврежданията са налице, ако не се милва педала с перце. Основна част от предпоставките за проблемът е наличието на прекалено висок процент активен кислород и азотни окиси в изгорелите газове, в съчетание с обичайно висока температура и увеличено предварение на запалването. Специално последното увеличва времето на излагане на горивната камера на споменатите кислородно-окисни вредности, когато нещо не съответства. Грее и маслото с разните му лоши ефекти.Lenux написа: от врътката на маркучите Ако искаш можеш да и намалиш още разхода но за сметка на вървенето естествено- просто намали от маркучите и готово.Естествено можеш да намаляваш до там до кадето едвам не е изгаснала колата,но нали се сещаш как ще ти върви тогава
би трябвало* - изразът е ясен. Обикновено лошото идва от смесител, скрити неизправности по двигателя, неопитност
....** - предвид предната забележка и целия хаос в Бг, резултатите се постигат само с много четене, разглеждане, проби и анализ (мислене), ако има проблем. Нормален начин не ми е известен - т.е. - да се отиде в сервиз и да свършат работа
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта