Връзка между АГУ и клапани на ДВГ

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
vorbis
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 15 мар 2008, 22:39
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1994, 1.3mi , двигател HCS, 44kW
Status: Извън линия

Връзка между АГУ и клапани на ДВГ

Мнение от vorbis » 20 яну 2009, 21:44

Колеги, от половин година имам АГУ (пропан-бутан), но от месец клапаните на двигателя тракат. Интересува ме дали има ли връзка между АГУ-то и клапаните. Преди време бях чел, че газта била с по-високо октаново число, т.е. температурата на изгаряне е по-висока, и се чудя дали това не влияе негативно на клапаните.

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Re: Връзка между АГУ и клапани на ДВГ

Мнение от ewgeny » 22 яну 2009, 00:53

Не точно. Влагосъдържанието на газовете в пропан-бутана е по-високо от това на бенза. Кондензация по клапаните, което води до окисление, и от там може би тракането. Просто ги регулирай, освен ако не си с хидравлични повдигачи.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: Връзка между АГУ и клапани на ДВГ

Мнение от Berilii » 23 фев 2009, 11:08

vorbis написа:Колеги, от половин година имам АГУ (пропан-бутан), но от месец клапаните на двигателя тракат. Интересува ме дали има ли връзка между АГУ-то и клапаните. Преди време бях чел, че газта била с по-високо октаново число, т.е. температурата на изгаряне е по-висока, и се чудя дали това не влияе негативно на клапаните.
Това не е вярно октановото число не определя калоричността на горивото. Топлината зависи само от въглеводородния състав на бензина и количеството на кислорода в сместа както и наличието на баластен газ в случая азот. И веднага давам пример бензин 92(около 40MJ/kg) е по калоричен от 98(около 38MJ/kg) или 100.

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: Връзка между АГУ и клапани на ДВГ

Мнение от Berilii » 23 фев 2009, 11:14

ewgeny написа:Не точно. Влагосъдържанието на газовете в пропан-бутана е по-високо от това на бенза. Кондензация по клапаните, което води до окисление, и от там може би тракането. Просто ги регулирай, освен ако не си с хидравлични повдигачи.
Влагосъдържанието на бензина е в пъти повече от това на пропан-бутана.При нормална работа всмукателният клапан за 5 минути достига около 200градуса целзии, така че кондензация е невъзможна. За изпускателният температурата е по-висока и работи почти 80% от времето в редукционна среда т.е. окислението е нищожно.

g.taskov
потребител
потребител
Мнения: 407
Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Връзка между АГУ и клапани на ДВГ

Мнение от g.taskov » 06 мар 2009, 22:24

Изображение
Изображение
Това са клапани карани на газ така че влагата в газта ги съсъпва и затова сега карам с система за смазване и охлаждане на клапаните.

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: Връзка между АГУ и клапани на ДВГ

Мнение от Berilii » 07 мар 2009, 00:16

g.taskov написа:Изображение
Изображение
Това са клапани карани на газ така че влагата в газта ги съсъпва и затова сега карам с система за смазване и охлаждане на клапаните.
Тия клапани като ги гледам са корозирали не от LPG а престой на двигателя над 6-7 месеца без да се пали, ное било преди години. Навярно си купил колата втора употреба и тя не е била палена дълго време. Тези ямички не могат да се получат от пропан бутан, още повече пък и от долната страна от към буталото. На ескортчето ми от аватара му бяха същите след близо година и половина престои без да се пали. Преди това съм го отварял и си бяха наред. Каран е само на бензин и нищо друго. Тези чмички по никъкъв начин не нарушават работата на двг. Чудно ми е каква е тази система за смазване и охлаждане като то си има фабрична такава.

Потребителски аватар
Major_Koenig
Администратор
Администратор
Мнения: 956
Регистриран: 20 дек 2008, 23:52
Модел на автомобила: Focus 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS); Ghia; Facelift; 2002
Mondeo Duratec HE 2.0 PFI (145PS);Titanium pre Facelift; Tango (Metallic)
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Връзка между АГУ и клапани на ДВГ

Мнение от Major_Koenig » 07 мар 2009, 01:40

Въсщност ако трябва да сме точни работа е съвсем друга. Иначе съм съгласен с нещата написани от Berilii. Тъй като макар и малко бензина има и мазилни свойства и при карането на пропан бутан се увеличава износването на чаркалъците.
Изображение

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: Връзка между АГУ и клапани на ДВГ

Мнение от Berilii » 07 мар 2009, 11:22

Безоловният бензин с който ние всички караме няма никакви смазващи способности. Това твърдение е останало от времената когато се караше с бензин съдържащ оловен тетраетил или оловен тетраметил. При тези вече не използваеми бензини се получава частично смазване на изпускателният клапан към леглото и нищо повече. Аз лично не помня форд да са пускали двигатели след 1980 с различни от чугун или стомана легла, така че при тях няма значение какво е горивото. Като поблемни в това отношение се смятат френските бензинови двигатели до 86-87 година защото използват бронзови или месингови легла. А има и някои при които леглото си е направо в алуминия, абе смешна работа като цяло, но правено за по евтино производство. Така че колеги караите си смело на газ без никакви притеснения за клапаните.
Относно износването на двигателя то е в пъти по ниско при работа на пропан-бутан отколкото на бензин.Виждал съм двигатели на по 1200000км каани на газ, но подобни карани само на бензин уви още не съм видял.

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Връзка между АГУ и клапани на ДВГ

Мнение от debug » 07 мар 2009, 11:50

Защо фирмите за газови уредби (Lovato в частност съм виждал) имат списък на двигателите, на които не препоръчват да се слага газ?
Защо единственият фабричен Фокус на газ (1,8, само за Англия), е с клапани и глава с различен Finis-номер, които са специално описани като за LPG?
Изображение

Изображение

g.taskov
потребител
потребител
Мнения: 407
Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Връзка между АГУ и клапани на ДВГ

Мнение от g.taskov » 07 мар 2009, 15:23

Колеги Вие ли сте карали колата или аз?Нямам влеме да напиша всичко обстойно в форума има доста инфо по този въпрос но това е факт. В Германия сега всички коли който са на алтернативни горива им изискват системата флаш лубе за директно смазване на клапаните.С бороскоп съм гледал няколко коли от ново поколение всики са така.Не правете сравнение с старите автомобили,на новите всичко е изсмукано с цел икономия на материяли.

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: Връзка между АГУ и клапани на ДВГ

Мнение от Berilii » 07 мар 2009, 19:48

debug написа:Защо фирмите за газови уредби (Lovato в частност съм виждал) имат списък на двигателите, на които не препоръчват да се слага газ?
Защо единственият фабричен Фокус на газ (1,8, само за Англия), е с клапани и глава с различен Finis-номер, които са специално описани като за LPG?
На първият въпрос отговора е много ясен, стига да се замислиш малко, сериозните фирми за производство на газови инсталации са правили доста тестове и дали се препоръчва или не даден двигател зависи от много фактори, като например възможност за покриване на екологични норми, възможност за постигане на равномерно изгаряне по цилиндри,което е във функция от вида на смукателният колектор, фази на отваряне на клапаните(строго индивидуално за даденият двигате) и др. Никой никъде досега не съм видял да публикува модели двигатели на които им прегарят клапаните, както и не съм видял форд с гръмнал колектор. Ако някои види моля ви даите снимки.

На вторият въпрос отговора е повече от ясен. Когато един двигател се разработва да работи на бензин и газ то главата се променя за да може да се използва възможноста за покачване на компресионното отношение и съответно качване на кпд на двигателя. Ако не се лъжа точно този двигател е с около 12 степен на сгъстяване. Ето затова е различно тялото на главата но не и клапаните, нито пък свещите.

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: Връзка между АГУ и клапани на ДВГ

Мнение от Berilii » 07 мар 2009, 20:00

g.taskov написа:Колеги Вие ли сте карали колата или аз?Нямам влеме да напиша всичко обстойно в форума има доста инфо по този въпрос но това е факт. В Германия сега всички коли който са на алтернативни горива им изискват системата флаш лубе за директно смазване на клапаните.С бороскоп съм гледал няколко коли от ново поколение всики са така.Не правете сравнение с старите автомобили,на новите всичко е изсмукано с цел икономия на материяли.
Колега ти си карал колата, но се съмнявам да я караш от самото начало, пос коро си я взел втора употреба. За тази система флаш любе не е вярно, че се изисква по закон. В Германия повече държат на екологията отколкото на това колко ще ти издържи двг. Напиши малко повече за тази система защото виждам че някой някъде те е хванал за слушател и ти е напълнил главата с куп глупости. Не си мисли че твоят двигател е двигател от ново поколение. Още повече че като ти гледам клапаните от снимката е абсурдно това да е равномерна корозия, а е по скоро е корозия на зони характерна за оставяне на детаил на въздух с някакво влагосъдържание. Ако искаш направи следният тест ходи в мотопфое и си купи един клапан, промии го с бензин и го остави някъде навън и след 6 месеца ще имаш същите поражения без дори да е помирисъл газ. И тва за икономията на материали, просто не си мисли, че инженерите в Германия конструирали тези двигатели пасат трева. На тях им е ясно, че на италианският, холандският и английският пазар се кара доста с LPG и това се взима впредвид при конструкцията на даденият двигател.

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Връзка между АГУ и клапани на ДВГ

Мнение от debug » 07 мар 2009, 20:27

Клапаните са различни според Микрокат (100% са с друг FINIS-номер, в описанието пише - LPG), главата според Форд се различава по по-твърдите легла на клапаните. Степента на сгъстяване е 10:1. Колата си върви и на бензин все пак.
http://www.autoexpress.co.uk/carreviews ... _ghia.html
"To cope with LPG, engineers had to harden the valves, fit new injectors and do some replumbing, the most obvious bit of which sees the spare wheel in the boot floor replaced by the LPG tank and a can of tyre sealant and compressor."
По английските форуми е пълно между другото с оплаквания на хора, които имат проблеми с клапаните, дори на тези "заводските" Фокуси - "потъване" на клапаните.
След 97/98 година Форд променят изработката на клапаните (по-тънки) и не издържат много на газ... (80 000 км им дава Ловато на нов двигател).
Не мога да си намеря италианския pdf, качвам друг документ (английски). Даде ми го приятел, собственик на сервиз за газови уредби, преминал курс на обучение в Италия (Lovato). Той ми отказа да сложи на моя Фокус, по причина на клапаните... Сигурно не е разбрал нещо там курса, що да си гони клиентите... :wink:
Открия ли документът от Ловато, ще го метна и него.

А това е цитат от нашия форум - тая тема сме я дъвкали и преди...
Здравеите колеги, ако сте се насочили към Форд Фокус и искате да му поставяте АГУ НЕ ВЗИМАЙТЕ 1.8 Зетек!!!!!!!!! Първо и най важно е че този двигател гори клапани заради високата температура на изгаряне на газта!!!! Това в прочем се отнася за всички двигатели 1.8 Зетек произведени след 98 година!!! Аз лично карам Фокус 99 с този двигател (1.8 Зетек) и се наложи да сменя клапъните. Друг проблем са пластмасовите всмукателни колектори! Моят Фокус е с газов инжекцион! Като возия е перфектен а също така е и много пъргав, но му е голям данъка, и и в града гори, но за сметка на това върви
Прикачени файлове
Vehicle%20Conversion%20Cautionary%20Notices.pdf
(22.36 KБ) Свален 249 пъти
Изображение

Изображение

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: Връзка между АГУ и клапани на ДВГ

Мнение от Berilii » 07 мар 2009, 23:57

debug написа:Клапаните са различни според Микрокат (100% са с друг FINIS-номер, в описанието пише - LPG), главата според Форд се различава по по-твърдите легла на клапаните. Степента на сгъстяване е 10:1. Колата си върви и на бензин все пак.
http://www.autoexpress.co.uk/carreviews ... _ghia.html
"To cope with LPG, engineers had to harden the valves, fit new injectors and do some replumbing, the most obvious bit of which sees the spare wheel in the boot floor replaced by the LPG tank and a can of tyre sealant and compressor."
По английските форуми е пълно между другото с оплаквания на хора, които имат проблеми с клапаните, дори на тези "заводските" Фокуси - "потъване" на клапаните.
След 97/98 година Форд променят изработката на клапаните (по-тънки) и не издържат много на газ... (80 000 км им дава Ловато на нов двигател).
Не мога да си намеря италианския pdf, качвам друг документ (английски). Даде ми го приятел, собственик на сервиз за газови уредби, преминал курс на обучение в Италия (Lovato). Той ми отказа да сложи на моя Фокус, по причина на клапаните... Сигурно не е разбрал нещо там курса, що да си гони клиентите... :wink:
Открия ли документът от Ловато, ще го метна и него.

А това е цитат от нашия форум - тая тема сме я дъвкали и преди...
Здравеите колеги, ако сте се насочили към Форд Фокус и искате да му поставяте АГУ НЕ ВЗИМАЙТЕ 1.8 Зетек!!!!!!!!! Първо и най важно е че този двигател гори клапани заради високата температура на изгаряне на газта!!!! Това в прочем се отнася за всички двигатели 1.8 Зетек произведени след 98 година!!! Аз лично карам Фокус 99 с този двигател (1.8 Зетек) и се наложи да сменя клапъните. Друг проблем са пластмасовите всмукателни колектори! Моят Фокус е с газов инжекцион! Като возия е перфектен а също така е и много пъргав, но му е голям данъка, и и в града гори, но за сметка на това върви

Колега току що си отворих микрокат програмата и какво да видя, та те клапаните са с еднакъв финиш номер включително и главата. Относно оплакванията нещо цитираните източници не ми се струват нещо надежни, плюс това колко от тях могат да гарантират че проблема се получава само на LPG. Проблема го има на бензин, и на бензин и газ. Така че не може да се каже 100% проблема е в газта. А и самите клапани не са кои знае колко скъпи, със сигурност за 60000мили ще ги избиеш поне десетократно. Масовият проблем е бързата корозия и то ямкова когато колата не се кара дълго време, това го имам като инфо от сервизен рипорт на форд(работата ми е такава че имам достъп до доста класифицирана информация за форд групата). Това важи за всички техни двигатели след 98 година.
Но най-интерестното е че липсват рипорти за каквито и да са пластмасови колектори(разбира се без интервенции като пробиване по тях), което означава че с тях проблеми няма. За това моля ако някой има снимка на спукан фабричен колектор нека ми я изпрати.

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: Връзка между АГУ и клапани на ДВГ

Мнение от Berilii » 08 мар 2009, 00:10

milen3mp написа:Здравейте аз карам на бензин 8-10л. градско във Варна бензина е А98 сметнете си колко ви струва газта за тези 100клм. има калкулатор във форума и си сметнете колко време ще си избивате АГУто и ако някога бяхте обърнали внимание че навсякъде кадето са газифицирали по блокове и заведения ТРЪБИТЕ СА САМО ОТ МЕД *00940* *00130* *00940* ЗА ДА ИЗДЪРЖАТ НА КОРОЗИЯТА КОЯТО ПРЕДИЗВИКВА САМАТА ГАЗ И НЕ ГОВОРЕТЕ ГЛУПОСТИ ЧЕ ГАЗТА Е С ПО ВИСОКО ОКТАНОВО ЧИСЛО ЗАЩОТО ПРОСТО НА МАГИСТРАЛАТА ОБЪРНЕТЕ ОТ ГАЗ НА БЕНЗИН И ЩЕ УСЕТИТЕ РАЗЛИКАТА >:): :D: >:): :twisted: :twisted: А ДВГтата на по милион километра кой от вас им е направил ОСНОВЕН РЕМОНТ ЧЕДА НИ СЪОБЩИ КАКВО ТОЧНО СЕ ИЗНОСВА :?: :?: :?: :?: :?: *00134* *00117* *00106* МЕЖДУ ДРУГОТО ПО НОВИТЕ ДВГта се износват по бързо поради икономии на качествени сплави и заменянето им с по изгодни във финансово отношение *00117*


ЛЕК ПЪТ КОЛЕГИ _friends_ :!: :!: :!:


Р.Р. НАЙ-ЯКИ И УСТОЧИВИ НА ГАЗ СА ЛАДИТЕ =)): *00147* =)):
Колега виждам че знанията ти стигат само до кварталната кръчма. Тръбите и инсталациите се правят от мед защото по-лесно се обработва и споява, а е и по евтина като работа. Но когато говорим за промишлени инсталации всичко се прави от стомана. Газта няма никаква корозионна активност защото е смес от нормални газообразни алкани, или казано на прост език няма функционална група която да причинява корозия. Влагосъдържанието на газта е в пъти по малко отколкото на околният въздух. И обикновенно при срязване на вече използвана медна тръба се вижда че корозия липсва отвътре, но отвън към въздуха има.
Относно октановото число разликата е огромна, на пропан бутана е окол 110 по изследователско октаново число(RON) а на бензина максимум 98 (RON) разликата е 12 еденици минимум. Но по голямата разлика идва от това че газта има по висока енергия на изгаряне. Ако на един автомобил всичко му е наред и правилно е настроена газовата, върви повече на газ отколкото на бензин.
Относно писаното за износването на двг, те се износват не поради смяна на материала на клапаните а поради факта че се опитва максимално да се олекоти двигателя.

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Връзка между АГУ и клапани на ДВГ

Мнение от debug » 08 мар 2009, 00:12

Berilii написа: Колега току що си отворих микрокат програмата и какво да видя, та те клапаните са с еднакъв финиш номер включително и главата.
valve - exhaust, Zetec-E 1,8 - 1124514
valve - exhaust, WITH LPG FUEL - 1228872

Finis на главата за газ - 1112885
Finis на всички други опции за глава за 1,8 (рециклирани, нови, стари номера и прочие) - 1043507, 1217082, 1250290, 1096695.

Явно го гледаме по различен начин Микрокат-а. Подкрепи с нещо думите си, че иначе просто си висят...
Изображение

Изображение

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: Връзка между АГУ и клапани на ДВГ

Мнение от Berilii » 08 мар 2009, 00:37

debug написа:
Berilii написа: Колега току що си отворих микрокат програмата и какво да видя, та те клапаните са с еднакъв финиш номер включително и главата.
valve - exhaust, Zetec-E 1,8 - 1124514
valve - exhaust, WITH LPG FUEL - 1228872

Finis на главата за газ - 1112885
Finis на всички други опции за глава за 1,8 (рециклирани, нови, стари номера и прочие) - 1043507, 1217082, 1250290, 1096695.

Явно го гледаме по различен начин Микрокат-а. Подкрепи с нещо думите си, че иначе просто си висят...
Финиш на главата за газ и нормален 1.8 Zetec-E : 1135489 след 2000година (мисля че различието идва от годините това което си посочил е 98-2000)
Но за клапаните този за LPG, а и нормалният ,които си посочил са след 2000 година, преди това са еднакви.
Финиш номер 1053843.

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Връзка между АГУ и клапани на ДВГ

Мнение от debug » 08 мар 2009, 10:58

Berilii написа: Финиш на главата за газ и нормален 1.8 Zetec-E : 1135489 след 2000година (мисля че различието идва от годините това което си посочил е 98-2000)
Но за клапаните този за LPG, а и нормалният ,които си посочил са след 2000 година, преди това са еднакви.
Финиш номер 1053843.
Нещо пак не те разбирам - първият номер 1135489, е номер, за който Микрокат казва "Cylinder head assy, exchange part (new for old), eurocode 256, Zetec-E 1,8 EFI (115PS) BI-FUEL" 15.12.2000-09.05.2005
Значи пак глава за газ, но номер за замяна "нова срещу стара" с приспадане на известна сума за старата. Не излиза като глава за нормален Фокус 1,8?

Вторият Finis е за обикновен изпускателен клапан за 1,8? Не е споменато да е за газ?
Ford Focus 1,8 Bi-Fuel се продава всъщност от Юни 2003, така че не разбирам мисълта ти за 2000г?
Изображение

Изображение

g.taskov
потребител
потребител
Мнения: 407
Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Връзка между АГУ и клапани на ДВГ

Мнение от g.taskov » 08 мар 2009, 19:28

Колеги няма да влизам в спор. В газта освен пропан бутан съотношението което е незнайно присъства и цялата
Менделеева таблица -това е първия проблем.Аз правих ремонт на мотора и предварително съм проучил всичко
като с мотори авто и авио се занимавам от 25 год.Направих химичен анализ на клапан от мойта кола и клапан от една стара Жигула и какво се установи че легиращите елементи в клапана от Форда бяха с 38 процента по-малко от тези на Жигулата.После по-малката теглова маса на клапана е термично повече натоварена и по-трудно се охлажда.На Форда стебло 8мм разлика в диям. долу при гъбата 2.8мм Жигуловия стебло 8мм разлика1мм.Нали се сещате при производство няколкостотин хиляди клапана какви пари е това.Аз си направих клапани от тов. камион МАН.Като подкрепям debug по-горе.Биелите ми бяхадебели точно 8мм. и затова ги смених от модел 94год. и още колко недомислици с цел икономия на скъпи материяли.Относно колекторите
при мен резонатора беше спукан тротъла който е здрава отливка от пластмаса беше на парчета и колектора го беше запазил един излязъл маркуч от вакума и от там го е разтоварил малко да не се спука.Така че всичко по-горе е вярно но и относително живеем в България и всичко се прави еднодневки.Въпреки че карам Форд и обичам колата си Форд пишат едно а си правят каквато искат това е мнение на макларан които ми помагаха по някои въпроси.Аз съм дотук бъдете живи и здрави.

Потребителски аватар
milen3mp
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 10 яну 2008, 19:47
Модел на автомобила: escort 1.6 16v turner 1994
Местоположение: varna> frankfurt am main >varna
Status: Извън линия

Re: Връзка между АГУ и клапани на ДВГ

Мнение от milen3mp » 11 мар 2009, 20:12

Berilii написа:
milen3mp написа:Здравейте аз карам на бензин 8-10л. градско във Варна бензина е А98 сметнете си колко ви струва газта за тези 100клм. има калкулатор във форума и си сметнете колко време ще си избивате АГУто и ако някога бяхте обърнали внимание че навсякъде кадето са газифицирали по блокове и заведения ТРЪБИТЕ СА САМО ОТ МЕД *00940* *00130* *00940* ЗА ДА ИЗДЪРЖАТ НА КОРОЗИЯТА КОЯТО ПРЕДИЗВИКВА САМАТА ГАЗ И НЕ ГОВОРЕТЕ ГЛУПОСТИ ЧЕ ГАЗТА Е С ПО ВИСОКО ОКТАНОВО ЧИСЛО ЗАЩОТО ПРОСТО НА МАГИСТРАЛАТА ОБЪРНЕТЕ ОТ ГАЗ НА БЕНЗИН И ЩЕ УСЕТИТЕ РАЗЛИКАТА >:): :D: >:): :twisted: :twisted: А ДВГтата на по милион километра кой от вас им е направил ОСНОВЕН РЕМОНТ ЧЕДА НИ СЪОБЩИ КАКВО ТОЧНО СЕ ИЗНОСВА :?: :?: :?: :?: :?: *00134* *00117* *00106* МЕЖДУ ДРУГОТО ПО НОВИТЕ ДВГта се износват по бързо поради икономии на качествени сплави и заменянето им с по изгодни във финансово отношение *00117*


ЛЕК ПЪТ КОЛЕГИ _friends_ :!: :!: :!:


Р.Р. НАЙ-ЯКИ И УСТОЧИВИ НА ГАЗ СА ЛАДИТЕ =)): *00147* =)):
Колега виждам че знанията ти стигат само до кварталната кръчма. Тръбите и инсталациите се правят от мед защото по-лесно се обработва и споява, а е и по евтина като работа. Но когато говорим за промишлени инсталации всичко се прави от стомана. Газта няма никаква корозионна активност защото е смес от нормални газообразни алкани, или казано на прост език няма функционална група която да причинява корозия. Влагосъдържанието на газта е в пъти по малко отколкото на околният въздух. И обикновенно при срязване на вече използвана медна тръба се вижда че корозия липсва отвътре, но отвън към въздуха има.
Относно октановото число разликата е огромна, на пропан бутана е окол 110 по изследователско октаново число(RON) а на бензина максимум 98 (RON) разликата е 12 еденици минимум. Но по голямата разлика идва от това че газта има по висока енергия на изгаряне. Ако на един автомобил всичко му е наред и правилно е настроена газовата, върви повече на газ отколкото на бензин.
Относно писаното за износването на двг, те се износват не поради смяна на материала на клапаните а поради факта че се опитва максимално да се олекоти двигателя.


Е колега Берилии какво ще кажеш срещу фактите изнесени най от долу на страницата , а между другото на работното ми място полагам изпит по работа с газови инсталачии :D: :D: :D:
през дупките си карам и.......А

ОТ ФОРД СТАНА НА БЪГИ

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта