Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
penguin-bg
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 20 мар 2016, 10:42
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Duratec, Anniversary 2012
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Мнение от penguin-bg » 14 авг 2016, 19:17

Aз ходих в PowerGas, Romano с ODBII, води се висок клас.
След третото ходене колата издържа 100км и чек енджина светна отново.
При мен грешката е за както казаха мудна ламбда сонда (бедна горивна смес...).
Смесени чувства, защото ако не е нормално чек енджина да свети, те казват, че виновни може да са свещите или ламбда сондата, при все, че това се случва само на газ... защото е горивна смес, която е чувствителна. Та ако отида в сервиз имам силното предчувствие, че ще се окаже, че няма да намерят проблем или ще сменят нещо здраво по метода на изключването, докато се открие истинския проблем... а ако се окаже, както казва OgiDogi, недоизчислени истории по време на монтажа се очертава Параграф 22 по обикаляне от едните при другите :)

Днес сложих нови свещи на Bosch HR 7 NI 332 W (уж били по-добре за варианти на LPG (газ), заради разтоянието 0.9мм вместо 1.3мм), старите не бяха изразходени ФоМоКо cyfs-12vn4, не правеха и проблеми, но профилактично не пречеше да сложа нови. Махнах акумулатора да се нулира ECU-то, та ще видим има ли разлика.
Ако няма подобрение сигурно в петъка ще ходя на сервиз при доверен човек да провери ламбда сондата и да направи преглед/сравнение на стойностите при бензин и газ...
Кофти работа и като се сетя, че мото фое няколко дена по-късно пуснаха същия форд на почти същите пари с фабрична газ, малко ме кара да съжалявам, но ще бъда оптимист :)

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 1936
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Мнение от OgiDogi » 14 авг 2016, 20:42

penguin-bg написа:..., докато се открие истинския проблем... а ако се окаже, както казва OgiDogi, недоизчислени истории по време на монтажа се очертава Параграф 22 по обикаляне от едните при другите :)...
Най-елементарното е, без изчисления и настройки да се види т. нар. Freeze Frame за работните параметри, при които се е получила грешката и да се променят коефициентите на инжекторните времена за съответните обороти така, че да се подава повече гориво в съответния работен диапазон. Ама сигурно не им стигат познанията или IQ-то и това да направят, само знаят да чистят грешки и да обвиняват горивната смес в чувствителност - сигурно се разплаква при среща със съответните "специалисти".

P.S. Загледах системите Romano с OBDII, ами на страница 6 в този документ пише, че чисти грешки и се самонагажда според параметрите на бензиновия компютър (първите 3 реда от таблицата). Нещата при теб отиват на недовършен монтаж, някоя/и жица/и не е/са свързана/и.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D

penguin-bg
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 20 мар 2016, 10:42
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Duratec, Anniversary 2012
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Мнение от penguin-bg » 14 авг 2016, 22:08

Мисля, че този вариант го отхвърлиха, защото пренастройваха 3 пъти и в крайна сметка нещото, което коригират е, това на снимката т.к. се разширява първите 2000 км... т.е. според мен вярват, че за да не изчезва грешката, друго не е наред... Утре все пак ще се обадя да попитам.
IMG_20160806_163312.jpg

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 488
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Мнение от deathstorm » 14 авг 2016, 22:48

Колегата OgiDogi започва да се съмнява, че само си мислиш че газовата ти е с ОБД. Моя малък опит с ОБД показва, че дори само с автоматична настройка на празен ход газовия компютър може да си нагласи смесите в другите режими по OBD, без никога да светне чека. Следващия път ги питай защо газовия компютър не трие грешките в бензиновия и защо сам не си адаптира сместа. Да си видят кабелите за комуникация с ОБД и протоколите.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 1936
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Мнение от OgiDogi » 14 авг 2016, 23:52

penguin-bg написа:Мисля, че този вариант го отхвърлиха, защото пренастройваха 3 пъти и в крайна сметка нещото, което коригират е, това на снимката т.к. се разширява първите 2000 км... т.е. според мен вярват, че за да не изчезва грешката, друго не е наред... Утре все пак ще се обадя да попитам.

Изображение
На това му викат "редуктор", защото заедно с изпаряването на газта, редуцира (намалява) налягането между бутилката и газовата инжекторна рейка до определена стойност. Няма какво да му се "разшири", до колкото работи с диференциално налягане, зависещо от натягането на пружината чрез шестограма и налягането в колектора. При спад на налягането в рейката и камерата на редуктора, пружината натиска мембраната и тя отваря притока на газ за допълване на камерата. Същото се получава и при повишаване на налягането в колектора, когато настъпиш педала и се отвори дросела, преди двигателят да развърти и да засмуче по-силно, но това води само до увеличена порция гориво при ускорение.
За двигател като твоя, налягането в рейката трябва да е в диапазона 0.85 - 1.15 bar, а диаметърът на дюзите 1.8 - 2.0 mm (първо се пробва с по-малкото и само при нужда се разширяват). Да нагласят налягането на 1.15 bar при празен ход на бензин, да проверят вакуумните маркучи за пропуски, диаметъра на дюзите (да не са забравили да ги разпробият) и пак да пуснат автоматична настройка. Системата е достатъчно интелигентна и евентуално може да иска минимална намеса, за донастройка към конкретния двигател най-вече при проблем с разхода. Дори да не е свързана към ECU-то, само по показанията от ламбда сондата трябва да оправи нещата, освен ако нещо не е тотално омазано при монтажа.

В най-краен случай, ако още не си ходил на море, а си планирал ходене - тръгни по-рано и мини през Сливен :D
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D

penguin-bg
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 20 мар 2016, 10:42
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Duratec, Anniversary 2012
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Мнение от penguin-bg » 15 авг 2016, 12:06

Така... днес звъннах в сервиза... зададох следните въпроси:
1. Моя Романо Антонио ГИ дали ползва ОБДII връзка - Да ползва
2. Дали ламбда сондите се връзват към Романо ОБДII компютъра - Не, не се връзват, на схемата на Романо също е обозначено като "по избор", а момчето каза, че дори не е препоръчително, т.к. т.н. емулация на ламбда спира възможността компютъра на колата да коригира горивната смес адекватно, което не е добре, защото компютъра на газта също се афектира от това. (Същото го четох и в други форуми, че ламбдите не се връзват за Романо компютъра и е практика при Романо, защото Романо компютъра се адаптира и поправя по този на колата). НО това е спорно т.к. ако се нагласят правилно стойностите на емулираните ламбда сонди при газ, твърде вероятно е грешката да изчезне и тогава просто няма да се появява, т.к актуалната стойност, която се подава ще се преобразува от Романото и ще си карам без да виждам светещата лампа на чек енджина :)

Та днес ще ходя да я погледнат/пренастроят отново след смяната на свещите.
Общо взето ако не е това, възможността за проблем с ламбда сонда е почти нулев, т.к. на бензин няма такъв проблем и ще се окаже че покрай бедната горивна смес, която се коригира от компютъра на колата и там от газовия, от което се появява и забавянето при инжекторите и чек енджин грешката.
Т.е. OgiDogi ще се оказже прав за монтажа/диаметъра на дюзите + да добавя, че може да е и кофти инжектор или модела му според кубатурата на свигателя.
Всичко това засега е само вероятност, която след днешното ми ходене, ще потвърдя след като покарам известно време колата.

OgiDogi, мерси за документа, много е полезен... има адаптация със сигурност... само една корекция, грешките не се чистят автоматично от газовия компютър:
With all wires connected and OBD connection activated it is possible to reset possible diagnostic errors.
Т.е. има възможност да се чистят грешки чрез връзване на диагностика към Романо Компютъра, което все още оставя възможност проблема да е бил в свещите (Защото купих нови и съм оптимист. Ще го потвърдя до няколко дена :D )

Sa6ster
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 29 май 2015, 21:49
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Мнение от Sa6ster » 15 авг 2016, 12:24

Аз съм си взел от китайците за 10 лв одб2 джаджа да си чистя тая грешка от газ-та.
Според мен не е хубаво да ти я чисти газовата, че ако нещо друго се счупи, и газовата ще ти изтрие грешката и няма да може да се диагностицира правилно.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 1936
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Мнение от OgiDogi » 15 авг 2016, 18:25

penguin-bg написа:...
2. Дали ламбда сондите се връзват към Романо ОБДII компютъра - Не, не се връзват, на схемата на Романо също е обозначено като "по избор", а момчето каза, че дори не е препоръчително, т.к. т.н. емулация на ламбда спира възможността компютъра на колата да коригира горивната смес адекватно, което не е добре, защото компютъра на газта също се афектира от това...
Това, да свържеш сигнала от кислородния датчик към газовия компютър и да го следиш с цел корекция на горивото, няма нищо общо с емулиране сигнала на датчика, за да излъжеш бензиновия компютър, че всичко е наред. При едното само връзваш допълнителен проводник, при другото трябва да прекъснеш оригиналния и да подаваш фалшив сигнал към бензиновия компютър. Симулатори и емулатори се използват при обикновените газови уредби на автомобили с пълен или моноинжекцион, тъй като при тях дозирането на горивото се настройва от врътките и остава сравнително постоянно. Газовият инжекцион, като компютъризирана система, трябва да компенсира динамично нуждата от гориво според натоварването.
Ако нямаш проблеми - да, няма нужда да се свързва кислородният датчик към газовия компютър, инжекторните времена са достатъчни. В твоя случай нещо не е както трябва и по-добре да му се даде допълнителна информация, по която да се ориентира по-точно и да реагира адекватно.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D

penguin-bg
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 20 мар 2016, 10:42
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Duratec, Anniversary 2012
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Мнение от penguin-bg » 29 авг 2016, 19:34

След смяната на свещите и последното ходене при момчетата за настройка, грешка не се е появявала. На дълъг път гори 9-10 / 100км, със 120-140 км/ч, градско не е по различно, не разбирам защо... ,което е в рамките на поносимото.

В момента като вляза в тест мода на компютъра излиза само една грешка DTC D900, но чек енджин не свети. Чудех се какво ли значи, търсих из нета, но не намирам инфо, има различни предложения...

Ford4o68
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 21 юни 2021, 12:32
Местоположение: Разград
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Мнение от Ford4o68 » 21 юни 2021, 12:55

При мен светна чека, когато опитах да покарам с темпомат. До тогава чека не светеше. В момента свети в оранжево на бензин и на газ. Дайте ми съвет какво да направя. Ще хода на майстор да я диагностицира с компютър . Колата ми е Форд Фиеста Мк6 ноември
2009г Мисля повече да не я карам на темпомат

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1675
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Мнение от synthez 3D » 21 юни 2021, 15:59

Не е от темпомата а от някакъв проблем. Виж първо грешките и тогава търси от какво е.
Изображение

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта