Страница 1 от 1
Ланди- карбуратор- ??? Защо така...
Публикувано: 21 сеп 2007, 22:30
от Kocko
Имам Ланди на карбуратор с вакуумно управление (2кам.Weber на 1.6)
Кара се много и на газ. Бензин вижда от дъжд на вятър. Върви си перфектно на бензин. От известно време не върви добре на газ. Струва ми се спъната, доста и това е обективна преценка. Пак си вдига скорост, просто е доста тромава. Поиграх си с настройките (доста внимателно и прецизно), имайки предвид че имам само един клапан за регулация, не двоен.
1. Знам че е тъпо да са ми сложили един клапан към карбуратора, вместо двоен (във формата на Y), не е от това... но ще промени ли нещо Y регулатора във нормалното вървене.
2. Не са ауспуси, не е карбуратора... възможно ли е мембраните да са се скапали? Ако да... знам че е трудно да се разбере причината, но...
3. Видях филтри за газ. Приличат на малки въздушни филтри. Фактът че нямам, причина ли е да са ми заминали мембраните.
4. Откъде и колко (ориентировъчно) струват оригинални мембрани за Ланди (предполагам от вносителя).
5. Освен мембраните, други възможни причини идват ли ви наум?
Offtopic
6. Газовите инжекциони ползват ли изпарител или дюзите вършат тази работа.
7. Баш Offtopic: Почна да ми вие перката на радиатора и да тръгва трудно... що бре аджеба, беше тъмно и не погледнах дали е с виско или електрическа. По спомени е електрическа. Цялата ли се сменя или е разглобяема?
Публикувано: 21 сеп 2007, 22:52
от pantata
Мога само на 6 да отговоря, ползват
Re: Ланди- карбуратор- ??? Защо така...
Публикувано: 21 сеп 2007, 23:24
от madboy
Предполагам предварението на запалването ти малко, щом върви на бензин добре, а на газ не.
Аз моя филтър го махнах, бяха сложили някакво кече вместо филтър.
Мебраните са около 20 лева, ако не се лъжа. Друг е въпроса дали са били оригинални тези, които съм гледал.
Мембраните, ако за заминали няма да може да се регулират оборотите откъм изпарителя.
Публикувано: 21 сеп 2007, 23:31
от Kocko
Карба ми е автоматик, как регулираш предварение? Електронно ми е мисля. Нямам капачка. По моя преценка ако имам проблем с предварението, ще рефлектира и работата на бензин.
Това за филтъра е интересно, предполагам се правят и от реномирани фирми.
Аз врътките на изпарителя не съм въртял, играх си с врътката на тръбата от изпарителя към карбуратора.
Публикувано: 21 сеп 2007, 23:59
от madboy
Нямаш проблем с предварението когато караш на бензин. Ако се регулира за да караш на газ, ще се влоши при работа на бензин.
Газта изисква по-голямо предварение на запалването. При мен предварението се регулира от делкото, при теб нямам идея. Щом не си барал врътката на изпарителя за каква прецизна настройка казваш, че си правил?
Говоря за предварение на запалването на искрата в горивната камера.
Публикувано: 22 сеп 2007, 00:11
от Kocko
Нямам делко. Електронно е. Аз лично не съм ги въртял на изпарителя, играх си с тръбата към карбуратора. Правихме го връткането по изпарителя преди няколко месеца с един приятел механик. Накоро се влоши работата. От там съдя, че нещо се е прецакало по изпарителя... Лаик съм, така че давайте идеи. Бързо схващам!
Публикувано: 22 сеп 2007, 00:37
от madboy
С врътката на тръбата към карбуратора се регулира количеството на газта. Не е вярно, че ако отвъртиш врътката докрай колата ще върви много, напротив ще се дави. Трябва да намериш горе-долу оптималното положение.
След като нагласиш тази врътка отиваш на врътката на изпарителя. Първо я затягаш докато двигателя почне да тресе, след това я отвърташ докато двителя пак почне да глъхне. Нагласяш я някъде между тези две положения, там двигателя трябва да работи добре.
Мен, ако ме питаш като за първи път отиди на газаджия да ти направи настройките и тъкмо да ти каже дали има нещо нередно по инсталацията.
Публикувано: 22 сеп 2007, 12:02
от isoiso
На 90% си за мембрани - 50лв с труда, моя съвет е не се занимавай с глупости, аз на 30-40х.км хвърлям мембрани и като ги извадя са направо пластмасови нищо не става от тях.

и никаква регулировка няма да ти реши проблема .
Публикувано: 22 сеп 2007, 12:37
от Kocko
Мерси. Аз съм минал доволно над 30к км. Газовата не е гаранционна вече, нямам причини да ходя в сервиза, в който ми я монтираха. Можеш ли да препоръчаш от опит къде да сменя мембраните. Надявам се да отделят достатъчно внимание на настройките.
Публикувано: 22 сеп 2007, 13:51
от madboy
Аз също се чудя да сменям мембраните. От мои познати, които се занимават с ремонт на автомобили, разбрах, че смяната била елементарна. Тия 50 лева ми се виждат прекалено много, но нямам идея каква е цената в сервиз.
Публикувано: 22 сеп 2007, 21:06
от isoiso
Мога да ти препоръчам ама в Б-с

Madboy смяната е елементарна, ама ще станеш целия в антифриз и накрая ще спестиш 20лв. В сервиза хората си имат щипки с които защипват маркучите да не текат, свалят си изпарителя, почистват го основно и т.н. не че не можем сами всичко ама нужно ли е

Публикувано: 22 сеп 2007, 21:17
от madboy
Нямам идея как става самата смяна, така са ми казали.
А трябва ли да източвам антифриза като ще сменям мембраните? Те не са ли отделно.
Публикувано: 22 сеп 2007, 23:25
от Kocko
Аз съм Бургазлия по душа и документи все още, регистрацията ми е бургаска

. Нищо че съм израстнал в Ямбол. Брат ми живее в Бургас. Не ми пречи следващия пък като пътувам да ги посетя. Ще се радвам да знам кадърен майстор там, понеже не прекарвам много време в Бургас вече.
А и ситуацията не е фатална и се кара добре, но по-различно, сякаш са ми избягали конете

Също нямам амбиции да си правя ремонта сам, гледам да не се цапам вече. Няма нужда за повечето неща, а и колата я ползвам постоянно. Не мога да си позволя да не върви дори един ден. Налага се да взимам на приятели колите в такива случаи, а не ми е удобно.
И все пак по другите въпроси, ако можем да ги погледнем... Перка и т.н. които не са подходящи за подтемата, но не пречи да ги обсъдим в контекст!
Публикувано: 23 сеп 2007, 15:47
от schrack
От всичко казано до сега по горе никаде не споменаваш дали си гледал смесителят (плочката) във какво положение дали е, прилепнала към карборатора и пружината я държи или се е надигнала от карб. и не може да засмуква хубаво(карб. които са с горна плочка се изисква плочката да е плътно към карб.) Също така може и дупките на плочката да са се запушили от вътрешната корозията на маркуча. Ако нямаш филтър на КГ. нищо на може да стане с мембраните, не споменаваш на колко време е изпарителят за да се разбере дали са габарясали, една смяна с БГ. мембрани е 30-35лв. при нас. Все пак си мисля че трябва да имаш делко за да се даде предварение...
Публикувано: 24 сеп 2007, 09:12
от vladislav
За смяна на мембрани и газовото филтърче, на мен ми взеха 55 лв. във Видин - представител на Ландиренцо - той ми e слагал уредбата, но мойте мембрани бяха на 50 х.км. изпарителя е електрически - SE 81, може и да има значение. За това, че не ти върви е възможно от скапана газ да се е запушил филтъра на изпарителя или самия изпарител и да не може да "върви" над определени обороти. Аз не бих се наел да си сменям сам филтъра или мембраните, на много неудобно място са сложени, смяната на този фитър с цената му е 10 лв. - цената е пак във Видин, но аз там съм е слагал и за това си ходя при него.
Да цените са за Видин - ползвай ги за информация за София - бях решил да ходя при представителите на Ландирензо в Х.Димитър до Мерцедес, но трябва да се запише час и т.н. - нямам време за такива работи.
Публикувано: 24 сеп 2007, 18:49
от schrack
Също така може и като загрее двигателят да се нагряват маркучите и някой от тях да се прегъват ида не може да става идеалното засмукване ( имал съм и такъв случай).
Публикувано: 24 сеп 2007, 20:43
от Kocko
Гледах маркучите, но е добро предположение. Перфектни са си. Снимката за справка: Няма капачка с палец, компа м/у казанчето за чистачките и ботуша на амортисьора контролира предварението доколкото знам. Плочката не е отлепена от карбурата, гледах го. Няма как да мръдне. За дупките на плочката не съм проверявал но ми се струва много малко вероятно. Изпарителя е на година, и на около 30 хил.км.
Интересно но... днес заредих на Еко на Шипченски проход. Аз преди само при тях зареждах. И колата пак тръгна горе долу нормално, което ме навежда на мисълта за мембрани пак и за адски скапана газ на OMV, но става въпрос на друга тема. Дее*а, ще жертвам 50ина лв. видяло се е!
Публикувано: 25 сеп 2007, 18:59
от schrack
Виж провери газовият клапан да не е пълен с графит или да не сте пуснали с твоят приятел повече газ и колата да се дави .....!

Публикувано: 14 дек 2007, 21:40
от avtomatika
здражеите колеги .искам да използжам темата и да попитам жазмогно лие ескорт 1.6 ажтоматик да хар4и 20/100 газ гратцко карбиратор е масло ифилтар смениам на жреме
Модерирано :
Колега следващият пост на маймуница ще бъде изтрит !
Публикувано: 03 яну 2008, 17:30
от Kocko
Възможно е.
Аз м/у другото си оправих перката на радиатора, електрическа е, купих си ново двигателче и реших проблема.
Още не съм сменил мембраните, не върви зле колата, гори 10-12-15 някъде градско.
Но откакто си зареждам само на Опет, нямам проблеми.
Само изписахме една тема залудо.