Въпроси и отговори

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
bizu
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 13 фев 2008, 00:01
Модел на автомобила: Ford C-Max 2.0i 145Hp LPG
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпроси и отговори

Мнение от bizu » 27 апр 2018, 14:41

Здравейте колеги,
Интересува ме колко трябва да бъде хлабината на клапаните при Cmax, 2.0 Duratec 145к.с. LPG с код SYDA ( с фабрична газ). Намерих в един мануал пак за 2.0 Duratec , но с код AODA и AODB, че трябва да бъдат 0.27 - 0.33мм и не знам дали за SYDA са същите, при положение че е с фабрична газ. Някой ако знае нека сподели.
Това е за AODA и AODB:
Изображение
Прикачени файлове
Untitled222.jpg

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 435
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW / EZ 12/03
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Въпроси и отговори

Мнение от Ozzie » 27 апр 2018, 19:23

Ако вярваш на AutoData-тата:
всмукателни - 0,25 - 0,31
изпускателни - 0,30 - 0,36

Само дето го дава, че е 140 к.с., иначе е същя код - SYDA.
Screenshot ме мързи да правя.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 409
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 Turbo DI (90 Hp) 2001
Status: Извън линия

Re: RE: Re: Въпроси и отговори

Мнение от Ради-1 » 28 апр 2018, 09:14

Ozzie написа:Ако вярваш на AutoData-тата:
всмукателни - 0,25 - 0,31
изпускателни - 0,30 - 0,36

Само дето го дава, че е 140 к.с., иначе е същя код - SYDA.
Screenshot ме мързи да правя.
Колега, ако си инсталирал аутодата, излизат ли ти грешки и върви ли програмата. Аз съм с уиндоус 8.1 и цяла нощ не можах да я подкарам

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk


Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 435
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW / EZ 12/03
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Въпроси и отговори

Мнение от Ozzie » 28 апр 2018, 09:25

@Ради-1
Версията която имам инсталирана е 3.38, старичка е. Качил съм я на стария лаптоп, дето на есен ще чукне 10 годинки, ОС Win XP Professional SP3
Не съм забелязал да ми прави проблеми, ама и рядко я пускам де.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 409
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 Turbo DI (90 Hp) 2001
Status: Извън линия

Re: RE: Re: Въпроси и отговори

Мнение от Ради-1 » 28 апр 2018, 10:08

Ozzie написа:@Ради-1
Версията която имам инсталирана е 3.38, старичка е. Качил съм я на стария лаптоп, дето на есен ще чукне 10 годинки, ОС Win XP Professional SP3
Не съм забелязал да ми прави проблеми, ама и рядко я пускам де.
И аз четох че иска уиндоус хп ️

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk


bizu
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 13 фев 2008, 00:01
Модел на автомобила: Ford C-Max 2.0i 145Hp LPG
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпроси и отговори

Мнение от bizu » 28 апр 2018, 13:01

Ozzie написа:
27 апр 2018, 19:23
Ако вярваш на AutoData-тата:
всмукателни - 0,25 - 0,31
изпускателни - 0,30 - 0,36

Само дето го дава, че е 140 к.с., иначе е същя код - SYDA.
Screenshot ме мързи да правя.
Колега, а в AutoData за двигатели АODA и AODB 0.27 - 0.33мм ли ги дават за изпускателните клапани?

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 435
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW / EZ 12/03
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Въпроси и отговори

Мнение от Ozzie » 28 апр 2018, 15:20

@bizu
AODA / AODB / AODE
всмукателни 0,22-0,28
изпускателни 0,27-0,33

SYDA (на метан- 93 kW / 126 к.с.)
всмукателни 0,25-0,31
изпускателни 0,30-0,39

P.S. Това е за C-Max от 2008 г., бензин 2000 сс
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

PU6OLIN
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 07 авг 2018, 21:20
Местоположение: добрич
Status: Извън линия

Re: Въпроси и отговори

Мнение от PU6OLIN » 26 авг 2018, 08:14

Здравейте,
От скоро съм собственик на форд фокус 2008г. 1.8 флексифюл (може да се кара и на етанол) . Сложих му газов инжекцион AEB с ОБД - F5. Борд компютъра показва с 2 литра по-голям разход от на бензин. Дразни ме обаче, че лампата за гориво ми светна въпреки,че има 1/4 резервоар с бензин. Има ли начин тази лампа да я излъжа по някакъв начин за да не светва? И другото ми питане е това че е предвидена за етанол означава ли че клапаните и леглата им са подсилени и няма да се вдълбават така бързо от карането на газ?
Благодаря!

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 1669
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Въпроси и отговори

Мнение от OgiDogi » 01 сеп 2018, 17:36

PU6OLIN написа:
26 авг 2018, 08:14
... Борд компютъра показва с 2 литра по-голям разход от на бензин. Дразни ме обаче, че лампата за гориво ми светна въпреки,че има 1/4 резервоар с бензин. Има ли начин тази лампа да я излъжа по някакъв начин за да не светва? ...
Газовата ти не е настроена правилно, двигателят работи на бедна смес, заради което компютърът увеличава инжекторните времена и от там показва завишен разход. Работа с бедна смес на газ рано или късно води до прегорели клапани. Явно не е много бедна, щом по OBD заявка успява да компенсира, без да светне MIL, но все пак трябва да пипне газаджията и да докара правилна горивна смес.
Лекарството за бензиномера се нарича Tank Fopper и струва около 80 лева, монтира се на проводниците към сондата и на всяко даване на контакт окъсява за момент и пак включва нормално нивомера, при което компютърът приема показанията за достоверни. Иначе - харчиш газ, а бензинът не намалява и компютърът решава, че нивомерът се е бъгнал и мести стрелката според изразходваното гориво (по инжекторни времена) и изминатите километри. Реално, бензинът е в резервоара, но компютърът спира да следи нивото, освен ако не го набухаш до горе и отчете промяна на стойностите на нивомера до максимум.
ИзображениеИзображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D

Eastbourne
потребител
потребител
Мнения: 901
Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
Status: Извън линия

Re: Въпроси и отговори

Мнение от Eastbourne » 02 сеп 2018, 16:56

А ако загаси и запали, стрелката няма ли да отчете реалното количество, което е в резервоара?

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 1669
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Въпроси и отговори

Мнение от OgiDogi » 02 сеп 2018, 21:36

Eastbourne написа:
02 сеп 2018, 16:56
А ако загаси и запали, стрелката няма ли да отчете реалното количество, което е в резервоара?
Компютърът няма да отчете промяна в стойността от преди гасенето, т.е. за него нивомерът още е бъгнат и ще продължава да показва според калкулираното. Идеята е, за всеки цикъл палене/гасене да има достатъчно голяма промяна в рамките на някакъв предварително заложен интервал (все едно си изпразнил резервоара и после си сипал), за да започне отчитане според текущото положение на поплавъка.
Машинката върши работа, монтирал съм такава на едно Пежо 206, точно заради грешно показание - резервоар напълнен наполовина и светва резерва след няколко дни каране на газ.
ИзображениеИзображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D

PU6OLIN
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 07 авг 2018, 21:20
Местоположение: добрич
Status: Извън линия

Re: Въпроси и отговори

Мнение от PU6OLIN » 06 окт 2018, 08:19

Колега, не си ме разбрал правилно. Стрелката за нивото на бензина си показва количеството правилно. Борд компа си смята оставащите километри според разхода и точно на 80 км оставащи до бензиностанция ми светва лампата за малко гориво. Лампата свети известно време ( няколко дни) и в един момент компа преизчислява оставащите километри и лампата угасва. Това се оказа че не е проблем.
Относно показанията на борд компютъра за разхода на газ - не мисля , че работи с бедна смес, напротив според мен работи с богата. Колата работи дори по-добре на газ от колкото на бензин в смисъл, че в ниските обороти около 1200 на бензин има едно придърпване и иска по-малка предавка. На газ това го няма и мога спокойно да си ускорява плавно. Също не усещам и намалена мощност на газ. Според мен върви еднакво.
Но за всеки случай ще накарам газаджията да провери. Така и така ще ходя при него да ми настрои сензора за ниво,че ми показва само пълна бутилка, ще го накарам да види и смесите как са. Не знам дали споменах , че газовото е с компютър АЕБ с ОБД свързване и като го свързаха единствените настройки ,които направи бяха на диференциалното налягане на изпарителя. Не е пипал картите, въпреки , че ги гледа и форсира известно време.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 1669
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Въпроси и отговори

Мнение от OgiDogi » 06 окт 2018, 12:31

PU6OLIN написа:
06 окт 2018, 08:19
... Не е пипал картите, въпреки , че ги гледа и форсира известно време.
Баси газаджията... сигурно е пуснал една автоматична настройка на място и готово.
Как няма да пипа картите, от АЕВ (и подобни, работещи по карта, а не по графика) да не са медиуми и да дават безжично точни настройки за всички марки, модели и кубатури двигатели за всеки монтаж? Всеки контролер се настройва индивидуално, според двигателя и параметрите му към момента на монтажа (може да е нов, а може и да е на неизвестен брой километри със съответното износване). Калибровъчните дюзи се разпробиват с изчислен по формула диаметър, според конски сили на цилиндър. Диференциалното налягане се наглася пак според мощността и евентуално наличието на принудително пълнене. При настройката на газ се следят по OBD корекциите на бензиновите времена под товар в движение, а не дали работи добре двигателят на място.
И пак твърдя - ако бордовият компютър отчита, че имаш завишен разход на гориво при работа на газ, категорично не достига гориво и има положителна корекция на инжекторните времена. Може да е само в определени работни режими, примерно при ускорение, но има и трябва да се компенсира с настройки от газовия контролер.
ИзображениеИзображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D

PU6OLIN
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 07 авг 2018, 21:20
Местоположение: добрич
Status: Извън линия

Re: Въпроси и отговори

Мнение от PU6OLIN » 07 окт 2018, 07:58

....Какво да ти кажа....майстори....Благодаря за насоките,ще го накарам да погледне тези неща. Въпреки , че като отидох при него да му кажа , че светят винаги всички диоди на индикатора за количество газ в бутилката , въпросите му бяха дали ми е светвал чека.Щом не е светвал според него всичко е ОК.... Не знам дали е бедна сместа, но разхода ми газ смесено е почти 10/100, а карам много плавно в града , а извън града карам с 90-100. Ако наистина е бедна сместа и дава такъв разход , ако е нормална сигурно ще е с 2 литра отгоре. Нормално и е да е такъв разхода за 1.8 125 кончета?

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 1669
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Въпроси и отговори

Мнение от OgiDogi » 07 окт 2018, 09:02

PU6OLIN написа:
07 окт 2018, 07:58
.... Не знам дали е бедна сместа, но разхода ми газ смесено е почти 10/100, а карам много плавно в града , а извън града карам с 90-100. Ако наистина е бедна сместа и дава такъв разход , ако е нормална сигурно ще е с 2 литра отгоре. Нормално и е да е такъв разхода за 1.8 125 кончета?
Разходът ти трябва да се запази горе-долу същият, до колкото с корекциите компютърът си е набавял нужното му гориво. Ако беше светвала лампата за неизправност при разход 10/100, тогава може да се вдигне при оптимизирано подаване на гориво.
И за пореден път да разясня за разликата в енергийните плътности на двете горива:
бензин - 34.2 MJ/l
пропан - 26.4 MJ/l
------------------------
съотношение 1.3

Ако разходът на конкретен автомобил с определена скорост по даден маршрут е 10/100 бензин, при правилна газификация трябва да е 13/100 газ, за да се отдава същата мощност на колелата. Може да се докара до 10/100 газ като спънат кон, но не може да се удави с 20/100 газ и да върви като с 30-40 коня отгоре, дори ще стане по-зле. Специфика на газообразното гориво - много ниска плътност и при предозиране измества част от нужния за изгарянето му въздух, респективно - кислород.
ИзображениеИзображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D

PU6OLIN
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 07 авг 2018, 21:20
Местоположение: добрич
Status: Извън линия

Re: Въпроси и отговори

Мнение от PU6OLIN » 07 окт 2018, 20:43

При мен разликата е около 2 литра в полза на газа.

Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 279
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Zetec-SE/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Re: Въпроси и отговори

Мнение от G2233 » 12 ное 2018, 18:41

Здравейте колеги. Днес реших да си поиграя с Torque и се изненадах че имам някъкъв проблем. Не ми е ясно къде трябва да ровя, мойто предположение е ,че става дума за някоя ламбда сонда. Правилно ли предполагам?Изображение

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk


Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 1669
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Въпроси и отговори

Мнение от OgiDogi » 12 ное 2018, 21:47

G2233 написа:
12 ное 2018, 18:41
Здравейте колеги. Днес реших да си поиграя с Torque и се изненадах че имам някъкъв проблем. Не ми е ясно къде трябва да ровя, мойто предположение е ,че става дума за някоя ламбда сонда. Правилно ли предполагам?
Това, какво някаква си програма за тАлифон показва, не е мярка за работата на двигателя. Ако диагностична апаратура или компютърът на автомобила не отчита неизправност, която да си заслужава светването на лампата, не търси под вола теле.


If it ain't broke - don't fix it!
ИзображениеИзображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпроси и отговори

Мнение от fordmaniac » 13 ное 2018, 07:48

За диагностика се изисква диагностична апаратура и диагностик!
Случва се да идват и да казват че са трили грешки. Питам ги " И кво, оправи ли се колата??? " . Освен че ми затрудняват работата, друго не става. Да не говорим, че има много случки, при които няма грешки, а колата работи зле.
По твоята случка, ако приемем, че Torque е нормална диагностика, резултата е, че имаш изгорял компютър :shock: .
Ако не, върни се на първия ред
стрелка.png
Поздрави.

Йордан Русев
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 09 ное 2018, 20:46
Местоположение: Разград
Status: Извън линия

Притежавам Форд Фокус 1.6 1999 г с газов инжекцион.Re: Въпроси и отговори

Мнение от Йордан Русев » 02 юли 2019, 18:33

От известно време като го запаля и мине на газ-гасне-не ме се подава газ.Майстора го замери с компютъра и каза че контролера за газта не подава сигнал да отвори клапана и да тръгне газта.Контролера е малка AGIS 4CYL M210 -това прочетох на него.Дали причината е в него и мога ли да си намеря такъв нов.

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост