Страница 2 от 5

Re: Въпроси и отговори

Публикувано: 10 май 2017, 17:22
от HACKO
Стават и тези, нищо им няма. Желателно е да намалиш разстоянието на 1мм, ама и да не го направиш пак ще върви.

Re: Въпроси и отговори

Публикувано: 10 май 2017, 17:24
от G2233
Мерси за отговорите

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk


Re: Въпроси и отговори

Публикувано: 07 юли 2017, 19:01
от Димитър.Дечев
Здравейте, моят форд фиеста е 1.4 zetec S и е от 97/98 година, при мен газовата уретба Landi Renzo е обикновена с ламбда контрол, имам ужасен проблем, който е следния -, на газ колата работи добре, като натискам плавно педала на газта върви добре, но ако карам с 20-30 на 3та предавка и натисна газта малко повече зя да си ускоря, получавам мощен взрив във филтърната кутия, даже я счупи вчера, какво да правя? Изпарителя ми казаха че. Е за смяна, но може ли проблем да не е само в това.

Re: Въпроси и отговори

Публикувано: 07 юли 2017, 21:52
от OgiDogi
Димитър.Дечев написа:
07 юли 2017, 19:01
Здравейте, моят форд фиеста е 1.4 zetec S и е от 97/98 година, при мен газовата уретба Landi Renzo е обикновена с ламбда контрол, имам ужасен проблем, който е следния -, на газ колата работи добре, като натискам плавно педала на газта върви добре, но ако карам с 20-30 на 3та предавка и натисна газта малко повече зя да си ускоря, получавам мощен взрив във филтърната кутия, даже я счупи вчера, какво да правя? Изпарителя ми казаха че. Е за смяна, но може ли проблем да не е само в това.
Или мембраната на изпарителя е втвърдена и не се задейства при определеното подналягане или някой е натегнал врътката, за да може от икономичното да го направи още по-икономично.
Много ме дразнят такива клиенти - сложил газова уредба, да кара на половината цена на бензина и иска да му я настроя да гори в литри, колкото на бензин. Е, няма такава физика, енергията на литър бензин я има в литър и триста газ и ако докараш разход литър за литър, получаваш гърмежи в колектора и колата губи 1/4 от мощността си, защото газта се пали и гори по различен начин в цилиндъра... Хеле пък, като дойдат със завъртяно на 10-15° предварение делко (заради изветрелият бензин, който се пали трудно и гори бавно), се чудя как са докарали колата.
Ако кажеш колко врътки има или покажеш изпарителя, ще ти дам насоки кое как да пипнеш, преди да тръгнеш да го сменяш. А то пък, като го смениш и пак трябва да се настройва... Като пипне някой, дето не му е ясна самата концепция за образуване на стехиометрична гориво-въздушна смес и само върти едни винтове, нещата могат да станат много зле, дори и за двигателя.

Re: Въпроси и отговори

Публикувано: 07 юли 2017, 22:02
от vilden
След доста години отново съм в семейството на Форд с Фокус 2001г 1.6, 16в с газов инжекцион КМЕ Диего. Какви свещи е добре за газта и с какво разстояние. Досега на Опел Астра Ф 1.6 16в си ги правих на 0.7 и вървяха без проблеми. Благодаря предварително.

Re: Въпроси и отговори

Публикувано: 08 юли 2017, 18:22
от Димитър.Дечев
OgiDogi написа:
07 юли 2017, 21:52
Димитър.Дечев написа:
07 юли 2017, 19:01
Здравейте, моят форд фиеста е 1.4 zetec S и е от 97/98 година, при мен газовата уретба Landi Renzo е обикновена с ламбда контрол, имам ужасен проблем, който е следния -, на газ колата работи добре, като натискам плавно педала на газта върви добре, но ако карам с 20-30 на 3та предавка и натисна газта малко повече зя да си ускоря, получавам мощен взрив във филтърната кутия, даже я счупи вчера, какво да правя? Изпарителя ми казаха че. Е за смяна, но може ли проблем да не е само в това.
Или мембраната на изпарителя е втвърдена и не се задейства при определеното подналягане или някой е натегнал врътката, за да може от икономичното да го направи още по-икономично.
Много ме дразнят такива клиенти - сложил газова уредба, да кара на половината цена на бензина и иска да му я настроя да гори в литри, колкото на бензин. Е, няма такава физика, енергията на литър бензин я има в литър и триста газ и ако докараш разход литър за литър, получаваш гърмежи в колектора и колата губи 1/4 от мощността си, защото газта се пали и гори по различен начин в цилиндъра... Хеле пък, като дойдат със завъртяно на 10-15° предварение делко (заради изветрелият бензин, който се пали трудно и гори бавно), се чудя как са докарали колата.
Ако кажеш колко врътки има или покажеш изпарителя, ще ти дам насоки кое как да пипнеш, преди да тръгнеш да го сменяш. А то пък, като го смениш и пак трябва да се настройва... Като пипне някой, дето не му е ясна самата концепция за образуване на стехиометрична гориво-въздушна смес и само върти едни винтове, нещата могат да станат много зле, дори и за двигателя.
Значи разгледах как стоят нещата и намерих изпарителя, на най тъпото място възможно е сложен, намира ми отдолу под нивото на левия фар, омаслен, не знам кво е капало.върху него и може би не е обслужван от 5-6 години, колата беше служебна, и ми я подариха на мен след това, щот спря да има нужда от нея, ще ти пратя снимки, само ми кажи как, щото нещо не рязбирям тук как става

Re: Въпроси и отговори

Публикувано: 08 юли 2017, 22:10
от S_C
Мондеото ми беше втора кола на газ...изпарител повече от 2, максимум 3 години нямам да ми е изкарвал.
Ако не е отварян 5-6 години, брой го, че е до половината пълен с масло и мембраната е на гьон. Няма такъв филм оная работа до края и душата в рая. Икономията от газта, ако не караш много, ще си я платиш в мембрани, изпарители, майстори и скъсани нерви. Сметката излиза чак от едни километри нагоре и при положение, че намериш човек, дето е наясно с газта, за да ти пипа по колата.

Re: Въпроси и отговори

Публикувано: 09 юли 2017, 09:35
от OgiDogi
S_C написа:
08 юли 2017, 22:10
Мондеото ми беше втора кола на газ...изпарител повече от 2, максимум 3 години нямам да ми е изкарвал.
Ако не е отварян 5-6 години, брой го, че е до половината пълен с масло и мембраната е на гьон. Няма такъв филм оная работа до края и душата в рая. Икономията от газта, ако не караш много, ще си я платиш в мембрани, изпарители, майстори и скъсани нерви. Сметката излиза чак от едни километри нагоре и при положение, че намериш човек, дето е наясно с газта, за да ти пипа по колата.
При правилно избрано място за монтаж и изправен двигател, изпарителят може да изкара и 10 години, като само иска от време на време, заради остаряването на елементите, да се компенсира количеството газ с помощта на врътките.
Масло в изпарителя = спечени сегменти и неуплътняващи всмукателни клапани, които дават маслени пари преди плочката и пулсации на налягането около дросела. Друга причина да стигне масло до камерата няма и не може да има.
Изпечена мембрана = близост до изпускателен колектор, който излъчва сериозно количество топлина и повишава температурата на околните елементи, особено ако няма термоекран (дрънчаща ламарина, която се маха без да се мисли "защо е сложено това там", вместо да се предприеме смяна). За пример - Мерцедес (124) с изпарител зад десния фар, на около 10-15 сантиметра от колектора, изкарва не повече от 2 години, мембрана и маркучи стават на кокал.

Re: Въпроси и отговори

Публикувано: 09 юли 2017, 13:45
от S_C
Гнусотията в изпарителя няма връзка с мотора. Не е точно масло, някаква маслоподобна течност е. Едни казват, че е примес в газта, други казват, че е масло от компресорите по бази и станции, през които е минала газта... Но със сигурност не е двигателно и няма общо с него. Същата работа като графита и стружките по филтъра. Газ, ама..какво ли няма в нея...

Re: Въпроси и отговори

Публикувано: 09 юли 2017, 18:31
от OgiDogi
S_C написа:
09 юли 2017, 13:45
Гнусотията в изпарителя няма връзка с мотора. Не е точно масло, някаква маслоподобна течност е. Едни казват, че е примес в газта, други казват, че е масло от компресорите по бази и станции, през които е минала газта... Но със сигурност не е двигателно и няма общо с него. Същата работа като графита и стружките по филтъра. Газ, ама..какво ли няма в нея...
Понеже, при нормалните работни условия на системата за съхранение и пълнене, газта не може да се смесва с течни смазочни материали, които евентуално да остават в изпарителя, се използва графитен прах за намаляване на триенето в компресорите и помпите. "Стружките" са люспи ръжда от резервоарите за съхранение (които не са минавали скоро инспекция) и 10+ годишните бутилки на уредбите в колите.

Re: Въпроси и отговори

Публикувано: 09 юли 2017, 20:07
от GeorgiToRuleThemAll
Димитър.Дечев написа:
07 юли 2017, 19:01
... но ако карам с 20-30 на 3та предавка...
Колега, ти мъчиш колата, а после се оплакваш...

Re: Въпроси и отговори

Публикувано: 28 ное 2017, 18:25
от G2233
Колеги. Имам следния проблем. Колата като я карам на газ с пуснато парно, като спра на светофар в купето долавям мирис на газ. Като потегля(колата е в движение) няма миризма. Отворих капака да видя от къде може да идва мириса. И установих посредсвом този уред
, че идва от ограденото на изпарителя. Уплътнение ли има там, какво е?ИзображениеИзображение

Re: Въпроси и отговори

Публикувано: 28 ное 2017, 20:12
от OgiDogi
G2233 написа:
28 ное 2017, 18:25
... Уплътнение ли има там, какво е?
Изображение
Да, има уплътнение, но това е връзката с охладителната система и ако пропуска, ще ти намалява антифриза. По-скоро пропуските са около мембраната и евентуално маркуча за вакуум от колектора. Ако не е мембраната, това навежда на мисълта за неуплътняващи газови инжектори, които на празен ход хвърлят много газ (която не изгаря напълно и затова мирише), а при спрян автомобил пълнят колектора с наличното в изпарителя и маркуча до рейката. Ако е така, след като е работила колата на газ, паленето ще е затруднено и с тресене, докато двигателят не глътне малко чист въздух.

Re: Въпроси и отговори

Публикувано: 28 ное 2017, 20:24
от G2233
Мерси Оги. Най вероятно ще ида при газаджия, че досега не съм разглобявал изпарител. Пък и тамън напълних бутилката вчера. Може би е тъп въпрос- но сега трябва да свърша газта за да се сменят уплътнения и гумени елементи по изпарителя? А и ремонтни комплекти за газови уредби дали се продават?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk


Re: Въпроси и отговори

Публикувано: 28 ное 2017, 20:45
от HACKO
Не, не е нужно да изпразваш бутилката и да, продават се ремонтни комплекти.

Re: Въпроси и отговори

Публикувано: 28 ное 2017, 22:07
от G2233
Значи малко се порових в нета да намеря този изпарител, коя тръбичка за какво е. Гледам че това което съм оградил е изходящата газ. А не както каза Оги по-горе(охладителната течност). Въпросът ми е дали има в този щуцер о-пръстен и ще изпуска ли газ ако го сваля (щуцера)за смяна на о-пръстена, без да съм изхабил газта?Изображение

Re: Въпроси и отговори

Публикувано: 28 ное 2017, 23:27
от HACKO
Не бе, няма да изпуска, и тръбата на входящата в изпарителя газ да откачиш пак няма да изтече газта от бутилката.

Re: Въпроси и отговори

Публикувано: 29 ное 2017, 06:41
от OgiDogi
G2233 написа:
28 ное 2017, 22:07
Значи малко се порових в нета да намеря този изпарител, коя тръбичка за какво е. Гледам че това което съм оградил е изходящата газ. А не както каза Оги по-горе(охладителната течност). Въпросът ми е дали има в този щуцер о-пръстен и ще изпуска ли газ ако го сваля (щуцера)за смяна на о-пръстена, без да съм изхабил газта?
Много странен изпарител в такъв случай, по принцип изходящата газ на инжекционите е под налягане и на изпарителя е или директно отлята тръбичка или навит щуцер за съответния размер маркуч. Такива колена има само на изпарители от обикновена газова, при които газта се засмуква и няма как да пропуснат навън.
Сваляш планката, измъкваш коляното и отиваш с О-пръстена до магазина за пневматика/хидравлика за такъв със същите размери.

Re: Въпроси и отговори

Публикувано: 29 ное 2017, 17:03
от anikolov
Здравейте колеги. Имам проблем с газовата уредба. Тя е BRC Sequent 32. Сложена е 2013г есента. на 43 000км. Върви нормално, за разход не мога да кажа точно какъв е. Автомобилът е Мондео 4 Дуратек 2,0 145 к.с. Регулирах клапаните миналата седица и отидох да прегледат и евентуално настроят газовата. Всички клапани бяха от 0,20мм до 0,25 мм, само един смукателен беше на 0,15мм. Беля не е станала там. Закачиха газовия компютър гледаха, казаха тука нещата са наред. Това са официалния представител в Пловдив. После закачаиха компютъра на колата и видяха че длъгосрочния трим е на +13%. Майстора каза, че иска да станат +3% и тогава ще настройва, защото щяло да стане зле. Колата няма някакви драматични проблеми. Преди да регулирам клапаните колата гаснеше сутрин, но когато изключа газовата от копчето, колата палеше. Сега 3 дни я пробвах пали, но пак карам на бензин и не мога да твърдя със сигурност , че проблема е решен. А карам на бензин, защото майстора каза, да мина 250км. на бензин и щяла да си влезе в норми. Минах 110 км. и закачих да видя какво става. Дългосрочния трим е на +12,5 %, краткосрочния трим варираше от -4% до +4%. Притеснявам се, че трима не пада. Съмненията са ми, че май е малко завишен разхода. Какво ще ме посъветвате за тези тримове, какво да се направи или провери? Гледаха данните на всички датчици,сонди, клапани и т.н. на две места всичко изглежда в норма на бензин. Ако някой има предположение е добре дошъл. Поздрави!

Re: Въпроси и отговори

Публикувано: 03 мар 2018, 00:09
от ANGEL4O
Здравейте по какво може да се различи италиански изпарител на газов инжекцион томасетто от турски такъв ,в олх има обяви с различни цени ,но видимо едни и същи,някакви отличителни белези например.