вечният проблем колектори

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
alpicam
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 18 апр 2007, 18:53
Модел на автомобила: ford
Status: Извън линия

вечният проблем колектори

Мнение от alpicam » 13 юни 2008, 00:36

здравейте колеги четох много из форума ,и се допитвах до много майстори за тези пусти пластмасови колектори ,защото на бензин е вече лукс да се кара и до никакво заключение не стигнах.и ВИ моля някой ще ми каже ли ,че "моите колектори се спраскаха то детонация" или поне да е виждал защото аз не видях нито чух някой да е казал това , решил съм да слагам обикновенна газова уредаба и квото дойде.количката ми е ford-eskort 16v 97г.ще съм ВИ много благодарен за всеки Ваш отговор

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от S_C » 13 юни 2008, 03:08

Да,виждал съм.Не на форд конкретно,но съм виждал.Сложи си газов инжектор,защото икономията излиза скъпо...гърмят колектори,дебитомери.....
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от synthez 3D » 13 юни 2008, 08:15

Аз пък не съм виждал и карам вече две години и 50 000 км. с обикновена газова уредба(ескорт 1.8-96г.) и не съм имал каквито и да е проблеми с пластмасовите колектори.Стига сте плашили хората с тези гърмежи.Дайте поне една снимка на гръмнал колектор,като толкова много ги има,че и ние да видим и да се просветим. Ако уредбата се сложи както трябва и всичко по електрическата част на колата е наред,няма да гръмне никога.Основния проблем са високоволтовите кабели и ако те са нови и не са близо един до друг(както са оригинално защипани по средата на главата) то никога не може да има какъвто и да е гърмеж.Още когато инсталирах уредбата си смених кабелите с нови и ги оставих раздалечени един от друг и никога нищо не е гърмяло.Не искам да убеждавам никого в нищо,но и аз като колегата искам да видя поне един гръмнал колектор.
Изображение

Потребителски аватар
pitbulche
потребител
потребител
Мнения: 212
Регистриран: 06 фев 2008, 15:42
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16v 105hp
Местоположение: Димитровград
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от pitbulche » 13 юни 2008, 09:58

Аз съм виждал на Мондео 2.0 16v. Не бяха пръснати, а малко пукнати около 2см и бяха залепени със силикон. Рискът е голям. Моята също е гърмяла, но аз съм алуминиеви колектори. Карам на газ само то една година, не съм сменял свещи и кабели, но разбрах, че искра може да ти се появи отвсякъде дори и от статично електричество. Най-важно е да ти я настроят добре. Ако не е настроена, като настъпиш газта двигателят се замисля, дави се, придърпва и ако намери искричка припатква доста силно. Това се дължи на не добро съотношение въздух-газ. Откакто си я настроих и моята спря да гърми.

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от Edinuser » 13 юни 2008, 17:47

Аз защо си мисля че слагането на предпазни клапани - един на колектора и един на резонатора в общи линии свежда риска при гърмеж до разумен минимум. А иначе ако ти е наред другото (кабели свещи и т.н) надали и ще гръмне.
От всички приказки колко много гърмели - аз останах с впечатление че всеки форд с обикновена АГУ трябва да гръмне поне 1 път годишно. А не виждам да се търсят масово колектори ...
Вярно че с ГИ е много по-добре - дори при правила настройка колата може да извади няколко коня отгоре - LPG е със по-високо октаново число.
Алуминиевите колектори не мисля че ще ти спасят дебитомера при гърмеж.

Това поне е моето мнение, не ми се инвестират чак толкова пари ( и аз мисля да си сложа обикн. АГУ но с Ламбда контрол) в моето мондео.

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от doctordre » 15 юни 2008, 19:43

добре, а някой замислял ли се е да смени пластмасовите колектори с алуминиеви. не мисля че ще е скъпо да се отлеят едни...

lubomir
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 04 юни 2008, 08:44
Модел на автомобила: Focus 1.6 16V SW 100 hp
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от lubomir » 17 юни 2008, 13:54

Вчера говорих с един бакшиш с Фокус 1.6 Беше и сложил обикновенна газова уредба и имаше клабани и на колекторите и на въздушния филтър.Питах го не гърми ли - той вика :Ами гърми си .Понякога по няколко пъти на ден.Казали му че трябва да смени свещи и кабели за да му е наред и да не гърми но той като му казали за свещи 120лв и за кабели 90 и не ги и сменя.Карал е над 100 000 от както е сложил газовата и не е сменял ни свещи ни кабели.

bai_Petko
потребител
потребител
Мнения: 265
Регистриран: 27 юли 2007, 16:14
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 1996, комби автомат
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от bai_Petko » 17 юни 2008, 17:42

Аз говорих с един познат собственик на морга за фордове. Каза че е прекарал десетки коли и досега разцепени колектори не е виждал.
У нас обаче КАТ служи за да те преебе, а не за да оправи движението.
М. Карбовски

focusfocus
потребител
потребител
Мнения: 742
Регистриран: 22 яну 2008, 11:47
Модел на автомобила: focus; 2002, Zetec 1.8 benzin, 16 V
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от focusfocus » 20 юни 2008, 21:28

И аз карам фокус ама свещи за 120 лева ни съм виждаш ни съм чувал.,

Лощото е че пластмаста събира много статично електричество.
Инжекциона макар и по-скъп си е много по-добра инвестиция от обикновенно газово.

emilian83
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 17 юни 2008, 15:06
Модел на автомобила: escort 1.6 16V
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от emilian83 » 21 юни 2008, 00:10

Kолеги аз сам много бос скоро си купих ескорт ама е 95та и е с металните колектории ми казаха че нямало проблем за обикновена газова, само не разбрах какво гърми и като гръмне за последно ли е или си е така в рамките на допустимото:)????????????????????

lubomir
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 04 юни 2008, 08:44
Модел на автомобила: Focus 1.6 16V SW 100 hp
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от lubomir » 02 юли 2008, 09:12

focusfocus написа:И аз карам фокус ама свещи за 120 лева ни съм виждаш ни съм чувал.,

Лощото е че пластмаста събира много статично електричество.
Инжекциона макар и по-скъп си е много по-добра инвестиция от обикновенно газово.
И аз не бях чувал но в една друга тема видях че един колега пише за цени на свещи моторкрафт нещо около тая цена.Аз не си взех моторкрафт и не знам дали наистина са толкова скъпи.

Потребителски аватар
terminatoro
потребител
потребител
Мнения: 333
Регистриран: 05 юни 2007, 08:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8tddi 2000г.
Chevrolet Epica 2.5 2009г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от terminatoro » 02 юли 2008, 13:31

Колеги и аз адски много време се чудех какво да правя и теми съм пускал,щото съм с пластмасови колектори.Ма това чудене ми изяде априте за бензин само.
Спрях да се чудя като взех новият форд за жената с агу слагана в италия с пластмасови колектори и забележете "Няма и един предпазен клапан,не гърми и върви като на бензин,харчи 10/100 в софия-бе супер е.
И нито един път не е гръмнала, а газовата е слагана 2000 година,сметнете колко километра това и колекторите са и цели.

Интересеното е че има "ламбда контрол" и една джаджа на маркуча за газта дето влиза в двигателя-мисля че регулира количеството на газта.Уредбата е "Ланди ренцо"

Между другото форда вече се продава че жената не го ще-бил кораб :)
ZETEC POWER!!!!!

g.taskov
потребител
потребител
Мнения: 407
Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от g.taskov » 04 юли 2008, 17:48

Точно така колега ламбда контрол и обезателно разтоварваща клапа.Всички маркучи влизащи в смук. колектор махнете скобите.Аз купих моята от Италия с гръмнал тротъл и го смених с метален.На колегата който питаше слагай смело газова но не обикнов. ,а с ламбда контрол и на резонатора клапа аз съм така и до сега не е гръмнала нито веднъш.

tilian
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 22 юни 2008, 09:24
Модел на автомобила: escort,1995,1,8/16v/105cv/zetec
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от tilian » 06 юли 2008, 22:58

Здравеите,аз съм малко новичък,та незнам едни казват че гърмят,други че няма проблем,и аз имам едно ескортче 1,8/105к/зетек,95,и не знам каква газова да му сложа,но мисля че маи зависи дали си заслужава една газова уредба да струба пове4е от колата,и стигам до заклу4ението че обикновена газ на обикновена кола,но все още се 4удя,някои ако е възможно да ми помогне с експертно мнение

Потребителски аватар
terminatoro
потребител
потребител
Мнения: 333
Регистриран: 05 юни 2007, 08:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8tddi 2000г.
Chevrolet Epica 2.5 2009г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от terminatoro » 07 юли 2008, 09:15

tilian написа:Здравеите,аз съм малко новичък,та незнам едни казват че гърмят,други че няма проблем,и аз имам едно ескортче 1,8/105к/зетек,95,и не знам каква газова да му сложа,но мисля че маи зависи дали си заслужава една газова уредба да струба пове4е от колата,и стигам до заклу4ението че обикновена газ на обикновена кола,но все още се 4удя,някои ако е възможно да ми помогне с експертно мнение
Колега най-вероятно твоя ескорт е с метални колектори,така че слагай обикновенна.И с пластмасови да е пак бих те посъветвал същото,аз имам два ескорта 97-ма единият има АГУ,с пластмасови колектори е пък газовата е обикновена и то без нито една препазна клапа,но е монтирана в италия.До сега проблеми не съм имал!
ZETEC POWER!!!!!

Потребителски аватар
terminatoro
потребител
потребител
Мнения: 333
Регистриран: 05 юни 2007, 08:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8tddi 2000г.
Chevrolet Epica 2.5 2009г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от terminatoro » 07 юли 2008, 22:34

Бе колеги я дайте съвет за къде в Софиа да отида да ми сложат газова у-ба с ламбда контрол,че реших и на другия форд да слагам газ,само дето е платмасови колектори ма инжекцион нема да сложа.Той по-скъп от колата
ZETEC POWER!!!!!

Streles
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 24 юни 2008, 00:53
Модел на автомобила: Мондео
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от Streles » 07 юли 2008, 23:54

:) Колега, отиди в ГАЗДОКТОРС - Обеля - работят ПЕРФЕКТНО !

Потребителски аватар
terminatoro
потребител
потребител
Мнения: 333
Регистриран: 05 юни 2007, 08:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8tddi 2000г.
Chevrolet Epica 2.5 2009г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от terminatoro » 08 юли 2008, 13:13

Streles написа::) Колега, отиди в ГАЗДОКТОРС - Обеля - работят ПЕРФЕКТНО !
Имаш ли идея дали работят в събота и къде точно се намира сервиза-да не етози срещу комплекса на ефтим,има и автокъща при сервиза или е друг.
ZETEC POWER!!!!!

tilian
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 22 юни 2008, 09:24
Модел на автомобила: escort,1995,1,8/16v/105cv/zetec
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от tilian » 13 юли 2008, 11:34

мерси,брато да с метални колектори е,дали нйма да прекъсва нещто тези пълни инжекции малко ме съмнява ама ,ще те послушам,на бензин не се издържа,зависи кои ще ми я сложи и дали ще я настроят добре,дано уцеля кадърен маистор,кажете нйкои в ПЛОВДИВ ако знаете,благораря предварително,чао за сега

Потребителски аватар
meltin
потребител
потребител
Мнения: 194
Регистриран: 27 сеп 2007, 12:46
Модел на автомобила: Escort SW Ghia `96 1,6 16V
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от meltin » 15 юли 2008, 23:06

Предлагам тая тема за колекторите да се закачи на видно място.
Всяка втора тема във тоя подфорум е за това.
Може да се обединят всичките във една.

Накратко извода е : Къдърен майстор се справя със обикновенна газова без никакви проблеми независимо от това че са пластмасови колекторите.
Някой слагат кихалки. Други слагат ламбда контрол. Трети нищо не слагат. Зависи на кой колко му е голямо самочуствието.

Калпав майстор и ГИ-то може да оплеска така че да не работи като хората.

Който иска си купува чисто нова кола със Газов Инжекцион, ама от ония дето впръсква течна фаза.

Всичко е според вкуса и на кой колко му стиска да поеме някакъв риск. Ако 1 на 1000 коли с обикновенна газова гърми и пука колектори на 1 година според мене риска е минимале ако сте попаднали на свестния майстор това да е вашата кола. Ако се случваше по-често щеше тия металните колектори да се продават като златни по автоморгите.
Изображение
Изображение

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта