Как да оправим харченето и вървенето на колата на ГАЗ :
Публикувано: 29 авг 2008, 03:04
Здравейте колеги. Доста изчетох из форумите и виждам че проблемите са едни и същи- ХАРЧЕНЕ,ТРОМАВО ВЪРВЕНЕ И НЕСТАБИЛНА РАБОТА НА МОТОРА. Нека ви кажа няколко думи за мен-аз не съм нито майстор,нито газаджия,нито механик.Аз толко за две години и половина съм сменил 7 различни изпарителя,на всичките им сменях мембраните,всичките сам съм ги регулирал и 14 Софийски газаджий смених.Мисля че последното говори защо сам съм си сменил останалите работи. Локуми няма да разтягам повече само ще кажа: "НЕ ПРЕДПОЛАГАЙТЕ , ЧЕ В БЪЛГАРИЯ ИМА ГАЗАДЖИЯ , КОЙТО ЩЕ НАПРАВИ ОПИТ ДА ВИ СВЪРШИ РАБОТА " !!! (освен ако не ви е брат,сестра,баща или майка.) Ще се опитам да опиша подробно проблемите през които съм минал аз,и тяхното 100-процентово отстраняване. Надявам се темата да бъде полезна на колегите които карат на газ,и същата да изяде хляба на газаджийте.
ПРОБЛЕМ ПЪВИ- ИЗПУСКАНЕ НА ГАЗ ВЪВ ОХЛАДИТЕЛНАТА СИСТЕМА (водата).
Ето това е най-страшното което може да ви се случи.
Симптоми- По време на каране или ппи по силно форсиране датчика за температурата започва да отчита силно загряване. Минава се малко време и започва да отчита точно обратното-темперетурата спада,показателя на таблото слиза чак до минимум. Слизате от колата, отваряте !! бааавно !! капачката на казанчето с вода. Чувате странно боботене сякъш идва влака. Изведнъж мощна струя вода избива из казанчето до последната капка вода. Малцина на които това се е случвало (минимум 50 пъти че ме е срам да кажа повече) можеби са забелязали че изригналата вода не е толкова вряла колкото при прегрял мотор. Това е защото нещо друго избутва водата отдолу нагоре из казанчето. -газта. Ако се заслушате след като всичката вода излезе от казана,от "дълбините му" се чуват странни звуци на преиодични тласъци,като от парен локомотив или излизане/изпускане на някакъв въздух.
Ако, това ви се случи дори веднъж- честито,вие сте в клуба на печелившите. В такъв момент,всеки майстор ще ви даде диагнозата- "необезвъздушена охладителна система". А след като ви я обезвъздуши и ви зземе парите, на другия ден ще отидете при него и той естествено ще каже тогава: "Имам в такъв случай много лоша новина за теб..прегрял си мотора,изкривил си главата,сега трябва да сменяш гарнитура на глава и да я шлайфаш.. и за това ти избива компресията на двигателя във водата.." След тия думи е човешко всеки мъж да се расплаче. Хвърляте 7 кила пари,сменяте гарнитури и шлайфате и чудеса..сглобявате..стягате.. пак обезвъздушавате охлаждането..и
водичката пак извира
преди да сте запалили колата или да сте се обесили СТОП !
От каде всъщност идва проблема: 80% от продаваните чисто нови И стари изпарители са толкова слабички че си нямате на представа. От самата температурна разлика- Зима/Лято, Студ/Топла вода (недай си боже зимата да сте го обляли с топла вода!) изпарителя се изкривява. Това изкривяване няма как да се види с просто око. Става следното- вследствие на изкривяването му се получават процепи между мембраната на високото наялягане и метала.От там-газта нахлува във водата минаваща през и зпарителя а от там-във цялата водна система на охлаждането,което съсдава страхотно налягане способно да пръсне маркучите и дори казанчето. Отваряйки капачката на казанчето- водата ше те утрепа. Никои нов изпарител не е застрахован от този проблем !!!!
Решението: Смяна на мембрени- изкарва една седмица. Шлайфане на изпарител и смяна на мембрани- две седмици. Смяна на изпарител-изкарва според това колко му е писано. Сериозно- единствено решение е да изхвърлиш надалече стария изпарител и да си купиш друг с различна марка.
ПРОБЛЕМ ВТОРИ- "Много ми харчи нещо...Пък и неще да откине..."
Симптоми- колата е тромава,осмърдява се от време на време на газ- най-често при палене или по светофарите,заглъхва при подаване на газ , започва да върви след 15 секунди след натискането на педала , или в джоба бъркаш се по-често.
Какво е станало? Ето какво: прекалено голямо е количеството на газ отпуснато към двигателя,вследствие на което колата се дави,не успява да изгори цялото подадено количество гориво навреме,докато в този момент нагнетява още и още газ..
Решението? Ето решението: Намали газта от изпарителя (завърти врътката му по посока на часовниковата стрелка) докато двигателя достигне най-високи обороти на работа на празен ход. Задължително трябва да намериш чрез въртене на тая врътка каде са му най-високите. След това започни да намаляваш от врътката на маркучите (ако са две-равномерно и от двете) бавно,докато колата достигне най-ниски обороти,и точно преди да изгасне започни да връщаш назад-да увеличаваш.Увеличи до там до кадето двигателя достигне пак най-високите възможни обороти на празен ход.Търси ги чрез бавно въртене. Когато ги достигнеш,имай предвид че в момента колата ти върви възможно най-добре на газ и харчи по-малко от преди. Ако искаш можеш да и намалиш още разхода но за сметка на вървенето естествено- просто намали от маркучите и готово.Естествено можеш да намаляваш до там до кадето едвам не е изгаснала колата,но нали се сещаш как ще ти върви тогава
За дълго време всичко ще е наред. но след време може пак да имаш ядове- проблемите с газта са строго относителни. Просто трябва редовна профилактика на изпарителя.
ПРОБЛЕМ ТРЕТИ: "Редовна профилактика на изпарителя...и Великата смяна на мембраните.."
Има само един единствен начин и метод на ефективна профилактика на изпарителя и той гласи: "СЛЕД ВСЯКА ЗИМА,СЕ СМЕНЯТ МЕМБРАНИ И СЕ ПОЧИСТВА ИЗПАРИТЕЛЯ ОТВЪТРЕ".
Искам да знаете че ако от 100 майстора които ще ви сменят мембраните, ако 1 от тях ви изяисти изпарителя отвътре тоя човек е дар от бога на тая земя. Та, запретвате ръкави. Сваляте изпарителя от колата и го държите с двете си ръце. Слагате го на 1 маса и почвате. Разглабяте изпарителя със нужните инструменти внимателно,и на 1 кърпа слагате всяка частичка и болче което сте свалили. Ако не можете да запомните кое от каде е -записвайте си рисувайте си, заслужава си. Та, ще видите отвътре едни клапи. Имайте предвид отсега,че тези клапи трябва да се движат савсем лесно без да затягат никаде. Със обикновен разредител АМВ и четчица и парцалче почиствате всяка една частичка,клапичка и болче до като не светнат. Корпуса отвътре на изпарителя също. Сипете в каналчетата и тръбичките на корпуса АМВ и нека поседи така поне 15 мин. След това всичко което сте измили с АМВ измийте със струя гореща вода и домакински "Test" за чиний (премахва идеално мазнините и остатъци от масло). Със старите мембрани отивате и взимате нови. После старите-на болкука.Сглобявате всичко след като изсъхне напълно. МЕМБРАНИТЕ СЕ ЗАТЯГАТ ДО КРАЕН ПРЕДЕЛ-ВИНАГИ !!! Слагате изпарителя на колата. Затягате до край врътката му,след това развивате с 2 пълни оборота. Ако не запали колата развивайте врътката до момента в който не запали. Настроите сами изпарителя докато работи колата-увеличавайте докато двигателя не достигне максимални обороти на празен ход. Това е! Сега си увеличавайте и намалявайте от врътките на маркучите според това колко искате да върви/харчи
Ето и някои възможни странични трикове- 1-кранчетата на бутилката трябва да са винаги отвъртяни до край. 2-От нито един маркуч,саединение тръба,скоба или коялно не трябва да има пропуск на газ. 3-Нещо много важно-Пружинката която е на врътката на изпарителя трябва да е до толко разтегната че когато врътката е завъртяна до край (затворена) при подаване на контакт от маркучите да не излиза никаква газ.В противен случай колата харчи пак много.
ДОПЪЛНЕЛИЕ-------> НАСТРОЙКИТЕ НА ИЗПАРИТЕЛЯ И ИЗЦАЛО НА ГАЗОВАТА СИСТЕМА СЕ ПРАВЯТ ЕДИНСТВЕНО КОГАТО :
1. ДВИГАТЕЛЯ Е ДОСТИГНАЛ МАКСИМАЛНАТА СИ РАБОТНА ТЕМПЕРАТУРА (задължително е термостата да е отворил!)
2. ВСИЧКИ ГОЛЕМИ КОНСУМАТОРИ КАТО ФАРОВЕ (дълги светлини) И КЛИМАТИК СА ВКЛЮЧЕНИ.
Колеги,костваше ми много време да напиша темата, но се надявам да съм бил максимално полезен. И запомнете че в крайна сметка никои не се е родил научен.А най добрия учител е практиката.Като отидете на майстор така и така нищо няма да ви свършат-поне ще се научи човек за напред как да се справя.
И за тези които са любопитни как съм се справил със всичките тия проблеми аз- Изпарител "Renzo" (с отделни камери за налягането на газта и водата-няма как да испусне никога газ във охлаждането на автомобила),нови мембрани,излъскан до блясък навсякаде отвътре корпус, идеално регулиран приток на газ. Като резултат на всичко това постигнах 8 литра на 100 километра разход на газ, като съм достигал максимум с много ръчкане градско в София 10 на 100. -става дума за Скорпио 2.0 EFI,и с този разход ми върви нормално. Никой не би го повярвал, но за да стигна до тези цифри, много мъка истърпях..
>:D<:
ПРОБЛЕМ ПЪВИ- ИЗПУСКАНЕ НА ГАЗ ВЪВ ОХЛАДИТЕЛНАТА СИСТЕМА (водата).
Ето това е най-страшното което може да ви се случи.
Симптоми- По време на каране или ппи по силно форсиране датчика за температурата започва да отчита силно загряване. Минава се малко време и започва да отчита точно обратното-темперетурата спада,показателя на таблото слиза чак до минимум. Слизате от колата, отваряте !! бааавно !! капачката на казанчето с вода. Чувате странно боботене сякъш идва влака. Изведнъж мощна струя вода избива из казанчето до последната капка вода. Малцина на които това се е случвало (минимум 50 пъти че ме е срам да кажа повече) можеби са забелязали че изригналата вода не е толкова вряла колкото при прегрял мотор. Това е защото нещо друго избутва водата отдолу нагоре из казанчето. -газта. Ако се заслушате след като всичката вода излезе от казана,от "дълбините му" се чуват странни звуци на преиодични тласъци,като от парен локомотив или излизане/изпускане на някакъв въздух.
Ако, това ви се случи дори веднъж- честито,вие сте в клуба на печелившите. В такъв момент,всеки майстор ще ви даде диагнозата- "необезвъздушена охладителна система". А след като ви я обезвъздуши и ви зземе парите, на другия ден ще отидете при него и той естествено ще каже тогава: "Имам в такъв случай много лоша новина за теб..прегрял си мотора,изкривил си главата,сега трябва да сменяш гарнитура на глава и да я шлайфаш.. и за това ти избива компресията на двигателя във водата.." След тия думи е човешко всеки мъж да се расплаче. Хвърляте 7 кила пари,сменяте гарнитури и шлайфате и чудеса..сглобявате..стягате.. пак обезвъздушавате охлаждането..и


От каде всъщност идва проблема: 80% от продаваните чисто нови И стари изпарители са толкова слабички че си нямате на представа. От самата температурна разлика- Зима/Лято, Студ/Топла вода (недай си боже зимата да сте го обляли с топла вода!) изпарителя се изкривява. Това изкривяване няма как да се види с просто око. Става следното- вследствие на изкривяването му се получават процепи между мембраната на високото наялягане и метала.От там-газта нахлува във водата минаваща през и зпарителя а от там-във цялата водна система на охлаждането,което съсдава страхотно налягане способно да пръсне маркучите и дори казанчето. Отваряйки капачката на казанчето- водата ше те утрепа. Никои нов изпарител не е застрахован от този проблем !!!!
Решението: Смяна на мембрени- изкарва една седмица. Шлайфане на изпарител и смяна на мембрани- две седмици. Смяна на изпарител-изкарва според това колко му е писано. Сериозно- единствено решение е да изхвърлиш надалече стария изпарител и да си купиш друг с различна марка.
ПРОБЛЕМ ВТОРИ- "Много ми харчи нещо...Пък и неще да откине..."
Симптоми- колата е тромава,осмърдява се от време на време на газ- най-често при палене или по светофарите,заглъхва при подаване на газ , започва да върви след 15 секунди след натискането на педала , или в джоба бъркаш се по-често.
Какво е станало? Ето какво: прекалено голямо е количеството на газ отпуснато към двигателя,вследствие на което колата се дави,не успява да изгори цялото подадено количество гориво навреме,докато в този момент нагнетява още и още газ..
Решението? Ето решението: Намали газта от изпарителя (завърти врътката му по посока на часовниковата стрелка) докато двигателя достигне най-високи обороти на работа на празен ход. Задължително трябва да намериш чрез въртене на тая врътка каде са му най-високите. След това започни да намаляваш от врътката на маркучите (ако са две-равномерно и от двете) бавно,докато колата достигне най-ниски обороти,и точно преди да изгасне започни да връщаш назад-да увеличаваш.Увеличи до там до кадето двигателя достигне пак най-високите възможни обороти на празен ход.Търси ги чрез бавно въртене. Когато ги достигнеш,имай предвид че в момента колата ти върви възможно най-добре на газ и харчи по-малко от преди. Ако искаш можеш да и намалиш още разхода но за сметка на вървенето естествено- просто намали от маркучите и готово.Естествено можеш да намаляваш до там до кадето едвам не е изгаснала колата,но нали се сещаш как ще ти върви тогава

ПРОБЛЕМ ТРЕТИ: "Редовна профилактика на изпарителя...и Великата смяна на мембраните.."
Има само един единствен начин и метод на ефективна профилактика на изпарителя и той гласи: "СЛЕД ВСЯКА ЗИМА,СЕ СМЕНЯТ МЕМБРАНИ И СЕ ПОЧИСТВА ИЗПАРИТЕЛЯ ОТВЪТРЕ".
Искам да знаете че ако от 100 майстора които ще ви сменят мембраните, ако 1 от тях ви изяисти изпарителя отвътре тоя човек е дар от бога на тая земя. Та, запретвате ръкави. Сваляте изпарителя от колата и го държите с двете си ръце. Слагате го на 1 маса и почвате. Разглабяте изпарителя със нужните инструменти внимателно,и на 1 кърпа слагате всяка частичка и болче което сте свалили. Ако не можете да запомните кое от каде е -записвайте си рисувайте си, заслужава си. Та, ще видите отвътре едни клапи. Имайте предвид отсега,че тези клапи трябва да се движат савсем лесно без да затягат никаде. Със обикновен разредител АМВ и четчица и парцалче почиствате всяка една частичка,клапичка и болче до като не светнат. Корпуса отвътре на изпарителя също. Сипете в каналчетата и тръбичките на корпуса АМВ и нека поседи така поне 15 мин. След това всичко което сте измили с АМВ измийте със струя гореща вода и домакински "Test" за чиний (премахва идеално мазнините и остатъци от масло). Със старите мембрани отивате и взимате нови. После старите-на болкука.Сглобявате всичко след като изсъхне напълно. МЕМБРАНИТЕ СЕ ЗАТЯГАТ ДО КРАЕН ПРЕДЕЛ-ВИНАГИ !!! Слагате изпарителя на колата. Затягате до край врътката му,след това развивате с 2 пълни оборота. Ако не запали колата развивайте врътката до момента в който не запали. Настроите сами изпарителя докато работи колата-увеличавайте докато двигателя не достигне максимални обороти на празен ход. Това е! Сега си увеличавайте и намалявайте от врътките на маркучите според това колко искате да върви/харчи

Ето и някои възможни странични трикове- 1-кранчетата на бутилката трябва да са винаги отвъртяни до край. 2-От нито един маркуч,саединение тръба,скоба или коялно не трябва да има пропуск на газ. 3-Нещо много важно-Пружинката която е на врътката на изпарителя трябва да е до толко разтегната че когато врътката е завъртяна до край (затворена) при подаване на контакт от маркучите да не излиза никаква газ.В противен случай колата харчи пак много.
ДОПЪЛНЕЛИЕ-------> НАСТРОЙКИТЕ НА ИЗПАРИТЕЛЯ И ИЗЦАЛО НА ГАЗОВАТА СИСТЕМА СЕ ПРАВЯТ ЕДИНСТВЕНО КОГАТО :
1. ДВИГАТЕЛЯ Е ДОСТИГНАЛ МАКСИМАЛНАТА СИ РАБОТНА ТЕМПЕРАТУРА (задължително е термостата да е отворил!)
2. ВСИЧКИ ГОЛЕМИ КОНСУМАТОРИ КАТО ФАРОВЕ (дълги светлини) И КЛИМАТИК СА ВКЛЮЧЕНИ.
Колеги,костваше ми много време да напиша темата, но се надявам да съм бил максимално полезен. И запомнете че в крайна сметка никои не се е родил научен.А най добрия учител е практиката.Като отидете на майстор така и така нищо няма да ви свършат-поне ще се научи човек за напред как да се справя.
И за тези които са любопитни как съм се справил със всичките тия проблеми аз- Изпарител "Renzo" (с отделни камери за налягането на газта и водата-няма как да испусне никога газ във охлаждането на автомобила),нови мембрани,излъскан до блясък навсякаде отвътре корпус, идеално регулиран приток на газ. Като резултат на всичко това постигнах 8 литра на 100 километра разход на газ, като съм достигал максимум с много ръчкане градско в София 10 на 100. -става дума за Скорпио 2.0 EFI,и с този разход ми върви нормално. Никой не би го повярвал, но за да стигна до тези цифри, много мъка истърпях..
>:D<: