АГУ речник - термин

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

АГУ речник - термин

Мнение от Brock » 01 дек 2005, 13:44

ЛАМБДА КОНТРОЛ /LAMBDA ECOLOGIC SYSTEM/

ЛАМБДА КОНТРОЛ /LAMBDA ECOLOGIC SYSTEM/ е система за оптимизиране на сместа от газ/въздух подавана към двигателя.
Независимо от режима и натоварването на двигателя ЛАМБДА КОНТРОЛ се грижи за оптималното количество газ/PLG/ подавано към смесителя на АГУ.
ЛАМБДА КОНТРОЛ /LAMBDA ECOLOGIC SYSTEM/ е в състояние да икономиса от разхода на газ средно 0.5-2 л/100км., като спестеното количество гориво е за сметка на оптимизираната смес подавана към двигателя.
ЛАМБДА КОНТРОЛ /LAMBDA ECOLOGIC SYSTEM/ намалява значително вредните емисии на двигателя -''CO'', като системата е в състояние да сведе изхвърляното количество ''CO'' до 0.4% при натоварен двигател. Измерването е преди катализатора на автомобила. Само за сравнение двигател с АГУ и конвенционален изпарител без система /LAMBDA ECOLOGIC SYSTEM/ изхвърля в атмосферата при натоварен режим около 2% CO, замерено също преди катализатора.
ЛАМБДА КОНТРОЛ /LAMBDA ECOLOGIC SYSTEM/ ползва информацията от ламбда сензора в автомобила и в зависимост от състоянието на сместа /бедна или богата/ променя притока на газ от изпарителя към смесителя на АГУ.
ЛАМБДА КОНТРОЛ /LAMBDA ECOLOGIC SYSTEM/ управлява стъпков мотор със коплиран дросел чрез който извършва регулирането на притока на газ от изпарителя към смесителя на АГУ.

:twisted:
Прикачени файлове
10-1.jpg
10-1.jpg (10.23 KБ) Видяна 25373 пъти
stepper_3[1].jpg
stepper_2.jpg
Последна промяна от Brock на 01 дек 2005, 13:55, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 01 дек 2005, 13:55

КОМУТАТОРИ ГАЗ-БЕНЗИН за ИНЖЕКЦИОНИ

Електронният превключвател БЕНЗИН<->ГАЗ, служи за оптимизиране работата на двигателя при преход от бензин на газ. Неговото действие се заключава в това, че в зависимост от избрания режим на работа уреда следи състоянието на двигателя, взима решение за преминаването от бензин на газ и подава необходимите управляващи напрежения към автоматиката управляваща процесите на подаване на горивата.

Три основни режима на работа в зависимост от положението на превключвателя: работа на бензин, автоматично преминаване на газ при достигане на избраните обороти и безусловна работа на газ.

Защитна функция при спрял двигател: до 2 секунди след евентуално спиране на двигателя, автоматично се изключват клапаните за газ за да се предотврати изтичането на газ даже и при включен контактен ключ
Прикачени файлове
GCClassic_back.jpg
GCClassic_large.jpg
5-1.jpg
5-1.jpg (8.16 KБ) Видяна 22031 пъти

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 01 дек 2005, 13:58

Тайминг Адванс Процесори

Както е известно двигателите с искрово запалване на горивото, са проектирани да работят с бензин с определено октаново число. Моментът на подаване на искрата зависи от много параметри и те основно са обороти на двигателя, натоварване, качество на изгаряне на горивото и т.н. Сравнително по-новите автомобили са снабдени с компютър "ЕКУ", който има грижата да следи всичките или някои от тези параметри и да изчислява оптималния момент на подаване на искрата. По-старите автомобили имат само вакуум регулатор или октан коректор за фиксирани типове бензини. Така или иначе, във всички случаи производителят не е предвидил използването на алтернативно гориво като газ или метан. Октановото число на газта или LPG /Liquefied Petroleum Gas/ е от 100 до 105 октана и зависи от съотношенито на основните и съставки пропан и бутан. Високото октаново число обуславя по-бавното горене на газта спрямо бензина в горивната камера, това поражда и необходимоста от корекция на момента на запалването на сместа при работа на газ. Поради неоптимизацията си за работа с газ, газифицираните автомобили имат определено по-ниски параметри на газ отколкото на бензин

Някои двигатели и почти всички на по-старите автомобили, позволяват да се коригира ъгълът на предварение (моментът на подаване на искрата) чрез завъртане на “делкото”. Това дава известен по-добър резултат, но влошава стартирането на двигателя (палене), особено в студено време. Освен това, този метод не е оптимален, понеже само е добавен константен ъгъл на предварение. За по-новите автомобили този частичен подход е невъзможен - просто няма лесен начин да се правят корекции в компютъра. Тъй като алтернативното гориво пропан-бутан е преди всичко с по-високо октаново число, то гори по-бавно и следователно има нужда от повече време за горене спрямо бензина. Това обуславя необходимоста от "Тайминг Адванс Процесор" или динамичен коректор на ъгъла на запалването по време на работа на двигателя на газ.

Преди монтирането на устройството, двигателят на автомобила е желателно да бъде настроен, както производителят го е направил. Някои собственици на Жигули и Самара, както и на някои автомобили като Skoda “бутат” “аванса” напред, карат на газ и палят трудно. Именно в такива ситуации собствениците на автомобили при които е извършена такава "настройка", е необходимо да върнат заводските си настройки за бензин. За автомобилите с компютърно управление, това е факт и собственика няма как да промени настройките.

Ефекта от Адванс Процесора: По-доброто изгаряне на сместа довежда до повишаване на мощността и устойчивоста на двигателя на натоварване, намалява разхода на гориво без да се правят никакви реглажи по изпарителя. Мощноста на двигателя се повишава 5-10 процента, консумацията на гориво пада 5-10 процента, автомобилът ускорява по-добре, товарната характеристика на двигателя се променя към по твърда, което означава по "дълги" скорости. Устройството се самоблокира по време на стартиране на двигателя. По-този начин се постига стабилно и сигурно запалване, защото не се изменя предварението по време на запалване. Стартирането на двигателя на бензин става както е предписано от завода, производител на автомобила. При палене на газ Адванс Процесора осигурява още по-меко и стабилно “палене”.
Прикачени файлове
tap_kit_sep.jpg

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 01 дек 2005, 14:01

Емулатор на дюзи

Универсалният емулатор на дюзи служи за да симулира проводимоста на електромагнита на бензиновата дюза при инжекционните горивоподаващи системи на автомобила.
Необходимостa от универсалния емулатор на дюзи се обуславя от факта, че повечето нови модели ЕКУ-та на инжекционните системи правят проверка за изправност на впръскващата гориво дюза/и. При преминаване от бензин на газ/метан се налага изключване на бензиновата дюза на автомобила, за да се предотврати подаването на газ и бензин едновременно. Работейки в режим на газ/метан ЕКУ-то на автомобила разбира че ''нещо не е наред'' със неговата дюза/и , най-често индицира това състояние със засветяването на лампата на таблото ''check-engine'' и записва грешката във вътрешната си памет. Един от начините които използва ЕКУ-то за да ''тества'' дюзата/те си е да провери проводимоста на дюзата/те.
Универсалният емулатор на дюзи замества активното съпротивление на дюзите на автомобила по време на работа му на газ/метан.
Прикачени файлове
uni_emulators.jpg

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта