По темата има ли смисъл от АГУ

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

По темата има ли смисъл от АГУ

Мнение от The seven » 28 окт 2008, 16:25

Днес имайки малко време ще постна инфо касаещо моята кола /от профила/ и експлоатацията и на газ. Целта е да дам реална информация за експлоатацията на автомобил с АГУ, а всеки сам да си преценява има ли смисъл за него да слага газ.
Колата е закупена с газова, която е обикновенна, без ламбда контрол. Марка на изпарителя БРЦ.
Колата се кара основно в София в интервалите 9-10 и 18-19 часа. Периода на засичане е от началото на годината до края на август.
Изминати километри 5990. Извънградско за периода имам 2406 километра, останалите 3584 километра са софийско :( Иначе казано 60% градско и 40 извън града.
За целия период са заредени 731,3 литра газ на цена 810 лева или 1.11 лева за литър средно. За същият период са заредени 61,84 литра бензин на цена 135 лева или 2.18 лева за литър средно. Общо заредено гориво 793,14 литра за 945 лева. Т.е. 100 километра преход са ми стрували 15,78 лева, което разделено на средната цена на бензина за периода е 7.24 литра бензин.
По каталог градският разход на колата е 10/100, което софийско го слагам 12/100 и повече. Разхода на дълго е 8,1/100 пак по каталог. Прехода който имам според тези разходни норми би ми струвал 1362 лева. Моята икономия в случая е 417 лева.
Ако приема че до края на година ще измина още 3000 километра и смятам с посочените по горе цени на горивата, то ще излезне че годишната икономия би била 630 лева.

В заключение - инвестиция за газовата не е правена /влиза в цената на колата/, за времето в което я карам не съм ходил никога на газаджия нито са правени ремонти на газовата или в следствие на наличието и в колата. При този годишен пробег и цени на газовите уредби като моята около 400 - 500 лева, за една година може да се "избие" поставянето на уредбата.
Поздрави
Изображение

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Re: По темата има ли смисъл от АГУ

Мнение от isoiso » 28 окт 2008, 18:54

Съгласен съм с всичко казано, проблема е когато докато се занимаваме как да спестим 500лв НЕ изкарваме 1000. Но тва е друга бира.

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Re: По темата има ли смисъл от АГУ

Мнение от schrack » 30 окт 2008, 08:29

Някой хора това нещо не......могат да го разберат *00143*

KokalAudio
потребител
потребител
Мнения: 124
Регистриран: 15 окт 2008, 20:02
Модел на автомобила: Volvo V40 2.0 turbo 99" & Ford eskort 1.8 115hp + 97"
Местоположение: Габрово
Контакти:
Status: Извън линия

Re: По темата има ли смисъл от АГУ

Мнение от KokalAudio » 30 окт 2008, 11:25

Аз в началото на годината се сдобих с ГИ на Комбито ми и вече съм си избил 1350 лв които дадох :)
Газта не е лошо нещо :)

dany85
потребител
потребител
Мнения: 141
Регистриран: 19 юли 2008, 10:23
Модел на автомобила: Вече съм с Ford Mondeo 1.8td, набор 98 :)
Status: Извън линия

Re: По темата има ли смисъл от АГУ

Мнение от dany85 » 07 ное 2008, 00:37

Газта не е лошо нещо, няма и да бъде. И все пак както се казва нещата са "според зависи". По груби изчисления ако се сложи една газова уредба, независимо каква е тя, изключая метан, понеже не съм запознат, то тя се "изплаща" за пробег в интервала - 10 000-30 000км. Това разбира се ако монтажа е стока! Малко по-различно стоят нещата при въпроса бензин+ГИ или дизел. Там вече цифрите са от порядъка на 50 000км, но при положение, че колите са придобити на еднаква цена и в еднакво здравословно състояние. Все пак си е въпрос на личен избор и естествено - дълбочина на джоба :)

lubomir
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 04 юни 2008, 08:44
Модел на автомобила: Focus 1.6 16V SW 100 hp
Status: Извън линия

Re: По темата има ли смисъл от АГУ

Мнение от lubomir » 25 ное 2008, 10:38

dany85 написа:Газта не е лошо нещо, няма и да бъде. И все пак както се казва нещата са "според зависи". По груби изчисления ако се сложи една газова уредба, независимо каква е тя, изключая метан, понеже не съм запознат, то тя се "изплаща" за пробег в интервала - 10 000-30 000км. Това разбира се ако монтажа е стока! Малко по-различно стоят нещата при въпроса бензин+ГИ или дизел. Там вече цифрите са от порядъка на 50 000км, но при положение, че колите са придобити на еднаква цена и в еднакво здравословно състояние. Все пак си е въпрос на личен избор и естествено - дълбочина на джоба :)
Как ги правите тези изчисления не мога да разбера.Аз сложих газов инжекцион и съм дал 1200лв.Гори ми под 8 но за по лесно смятане ще смятам 8л. на 100км.Ако разликата между бензина и газта е 80ст. промерно значи на 100км. плащам 6.40лв. по малко.Това значи че за 10 000км е 640 и излиза че за около 20000 ще съм я изплатил.Как ги сметнахте от порядъка на 50 000км.?При положение че от май досега съм минал 10 000км. мисля че за мен е удачно да сложа газова уредба.Ако на година минавам 2 000 тогава няма да е оправдано.
Последна промяна от lubomir на 27 ное 2008, 13:32, променено общо 1 път.

dany85
потребител
потребител
Мнения: 141
Регистриран: 19 юли 2008, 10:23
Модел на автомобила: Вече съм с Ford Mondeo 1.8td, набор 98 :)
Status: Извън линия

Re: По темата има ли смисъл от АГУ

Мнение от dany85 » 25 ное 2008, 14:12

Ако говорим за софийско каране тук кола с размерите на Мондео под 12/100 газ едва ли би паднала. С днешни цени на горивата - 12*1.08=12.96лв. За по-лесно - 13лв. => 1000км=130лв =>10000км=1300лв.
На нафта както съм сега : Слагам го 8, но е по-малък разхода -> 8*2=16лв/100км => 1000км=160лв => 10000км=1600лв.
От тази сметка излиза, че на година е с тези цени и разходи ще спестявам по 300лв => за 4 години ще избия ГИ-то. Тук е въпроса дали ще я карам тази кола 4 години. За това нещата са според зависи. Нямам нищо против газовите, но човек трябва да си направи добре сметката и да си прецени _friends_


ПС: Малко се обърках. тези сметки съм ги правил за кола с бензин, на която трябва да сложа газ ИЛИ дизелова кола :oops:

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: По темата има ли смисъл от АГУ

Мнение от The seven » 25 ное 2008, 21:02

lubomir написа:... Ако разликата между бензина и газта е 80ст. промерно значи на 100км. плащам 6.40лв. по малко.Това значи че за 10 000км е 6400 и излиза че за около 20000 ще съм я изплатил.
100*6,4= ? лв
Поздрави
Изображение

lubomir
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 04 юни 2008, 08:44
Модел на автомобила: Focus 1.6 16V SW 100 hp
Status: Извън линия

Re: По темата има ли смисъл от АГУ

Мнение от lubomir » 27 ное 2008, 11:55

The seven написа:
lubomir написа:... Ако разликата между бензина и газта е 80ст. промерно значи на 100км. плащам 6.40лв. по малко.Това значи че за 10 000км е 6400 и излиза че за около 20000 ще съм я изплатил.
100*6,4= ? лв
Извинявам се - на 10 000 км е 640лв. :D

KokalAudio
потребител
потребител
Мнения: 124
Регистриран: 15 окт 2008, 20:02
Модел на автомобила: Volvo V40 2.0 turbo 99" & Ford eskort 1.8 115hp + 97"
Местоположение: Габрово
Контакти:
Status: Извън линия

Re: По темата има ли смисъл от АГУ

Мнение от KokalAudio » 01 дек 2008, 00:26

dany85 написа:Ако говорим за софийско каране тук кола с размерите на Мондео под 12/100 газ едва ли би паднала. С днешни цени на горивата - 12*1.08=12.96лв. За по-лесно - 13лв. => 1000км=130лв =>10000км=1300лв.
На нафта както съм сега : Слагам го 8, но е по-малък разхода -> 8*2=16лв/100км => 1000км=160лв => 10000км=1600лв.
От тази сметка излиза, че на година е с тези цени и разходи ще спестявам по 300лв => за 4 години ще избия ГИ-то. Тук е въпроса дали ще я карам тази кола 4 години. За това нещата са според зависи. Нямам нищо против газовите, но човек трябва да си направи добре сметката и да си прецени _friends_


ПС: Малко се обърках. тези сметки съм ги правил за кола с бензин, на която трябва да сложа газ ИЛИ дизелова кола :oops:
Да прав си разликата идва само от едно
дизела е 90 коня
докато мондео 2 литра си е 136 коня :)
ммммдаааааааа

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: По темата има ли смисъл от АГУ

Мнение от diesel1.6 » 04 дек 2008, 14:23

KokalAudio написа:Да прав си разликата идва само от едно
дизела е 90 коня
докато мондео 2 литра си е 136 коня :)
ммммдаааааааа
За колагата с конете - ти като караш, колко от стадото ползваш? Всичките?
Аз пък си мисля, че за да пътуваш с 120 едно мондео използва около 30-35 конски сили. Дизел, бензин - това е мощността, която се ползва. Дугите пасат в тунинг и пауър форумите и си почиват в това време.

Потребителски аватар
biser_sg
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 03 юли 2006, 21:24
Модел на автомобила: Ford Mondeo 130 hp '98+ГИ "ФОБОС"
Местоположение: STARA ZAGORA
Status: Извън линия

Re: По темата има ли смисъл от АГУ

Мнение от biser_sg » 04 дек 2008, 23:58

За колагата с конете - ти като караш, колко от стадото ползваш? Всичките?
Аз пък си мисля, че за да пътуваш с 120 едно мондео използва около 30-35 конски сили. Дизел, бензин - това е мощността, която се ползва. Дугите пасат в тунинг и пауър форумите и си почиват в това време.

Ама като потрябват идват много бързо.
А газта определено си струва, освен икономията е по-чисто, за разлика от душегубките, а извинете- дизели, като същевременно наблюдавам повишаване на еластичността на двигателя.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: По темата има ли смисъл от АГУ

Мнение от diesel1.6 » 05 дек 2008, 00:36

На газ е най-добре при тези цени, и масло не сменяш толкова често, и се пази мотора (ама ако е добре газовото).
За екологията - най-тъпото е самото изгаряне на горивото, инае смрадтта е малък проблем. Крайно време е да направят икономични коли гадовете от световната конспирация.

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: По темата има ли смисъл от АГУ

Мнение от Трол » 17 дек 2008, 11:08

обаче 90те коня на дизела са си 90, а на бензина 120те след газификация може и 100 да не останат. + дизела има повече въртящ момент.
има някаква икономийка ама....ако това е единствената цел да караме всички газифицирани лади, защото имат малко разходи.
аз карам кола 1200кг празна, с празен резеорвоар (теглена), 140 коня на бензин. пак 60%градско 40% извън (малко грубо сметнато,но...) и ми гори под 9. преди форда от профила ми гореше минимум 11 газ, лятото с клима качваше 16, за разликата между газ и бензин при шофиране няма нужда да обяснявам :)

и понеже тази тема не е за някоя определена кола, а като цяло газ/нафта ще спомен аи друг факт.
баща ми кара 160+ коня дизел на 1650+кг и му гори средно 6, а кара мъжката...вие си смятайте койя кола на газ при тези параметри може да даде такава цифра и да върви така. Е имаше един ремонт на турбина, но той си е виновен, ако карах аз можеше да се избегне + разхода да е с 0.5л по-надолу. Но за 110-те хиляди км при него мисля,че си го е избил този ремонт за 500лв.

за старите дизели може да се спори газ/нафта, но един читав комън рейл мачка газта според мен.
апък бензина си е >:D<:
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта