Хитрини при карането на газ. Разход. Проблеми и решения.

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Потребителски аватар
Lupo
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 09 фев 2005, 14:55
Модел на автомобила: Escort CL 1.4i (92г,CVH) (BRC AT90E) --> Opel Astra G 1.7DTL
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Хитрини при карането на газ. Разход. Проблеми и решения.

Мнение от Lupo » 13 мар 2006, 20:30

Карането на газ не е по-различно.
Аз карам от скоро по-малко от една година и съм минал около 9000 км. Нямам никакви проблеми, моят модел с моноинжекция е най-подходящ за слагане на газова уредба и компютъра е по-стария модел EECIV и не се шашка от тази промяна. Карането на газ е много по добре за двигателя удължава животът му както и на маслото. Двигателят работи по-меко и по-безшумно, намалянето на мощноста с 10% при каране в градски условия почти не се усеща.Въздушния филтър трябва да се сменя по често 2 пъти за 1 смяна на масото.
Също това е и решение ако имате проблем с горивната уредба на безин (както при мен разход от 15л и маслото вместо да намаля се увеличаваше).
Зимата когато беше доста студено -5-15 имах малък проблем понеже не изчаквах да позагрее колата и превключвах на газ отначало и изпарителя замръзваше. След това не можех да запаля нито на безин нито на газ, след 4-5 мин всичко беше ОК.
В града ми харчи 10-11л а извън градско 8л.
Разбира се след като ви поставят уредбата е хубаво да огледате всичко кое как са го направили майсторите понеже всичките си оставят ръцете. :D
При мен колата ми гаснеше и оборотите не бяха стабилни ... оказа се че датчикъта за температурата на въздуха опира в плочката за газта и горната част на "карбуратора" е на една страна и не е прилепнала. От там засмукваше въздух . След малка обработка на плочката всичко беше ОК. Наскоро един познат си сложи и той газова и се оказа че въздушният филтър опира върху изпарителя и не може да се затегне добре и пак взимаше от там въздух, и се наложи пак саморъчно да се спасяваме въобще имаме едни прекрасни майстори :lol:
Засега е това надявам се да помогне на новобранците газаджии.

Потребителски аватар
achkob
модератор
модератор
Мнения: 484
Регистриран: 25 май 2005, 22:44
Модел на автомобила: focus 1.8TDDi ambiente wagon
Местоположение: софия
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от achkob » 13 мар 2006, 23:39

Можеж ли да обясниш на хората,как карането на газ увеличава живота на двигателя???защото такова нещо не съм чувал,а и просто е пълна глупостнямам нищо против хората,които карат на газ,и аз съм го правил,но такава глупост не бях чувал никога!!! :!:
Биалетка за 140лв??? ДА-ДА...

Потребителски аватар
Lupo
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 09 фев 2005, 14:55
Модел на автомобила: Escort CL 1.4i (92г,CVH) (BRC AT90E) --> Opel Astra G 1.7DTL
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от Lupo » 14 мар 2006, 01:43

Че не си чувал не значи че не е вярно ....
Ще се радвам да обясня:

Като казввам че увеличава живота имам предвид че се износва по малко, което според мен е едно и също. Това се отнася за всяко газово гориво.
1. Газовото гориво се смесва по добре с въздуха и сместа е по-хомогенна от бензино-въздушната. Това води до по-пълно горене и тъй като то не кондензира и не размива масления слой по стените на цилиндрите, се намаля нагарообразуването, стареенето на маслото става по-бавно и от там износването на ДВГ се намаля.
2. По стените на всмукателния тръбопровод не се образува пълзящ слой от кондензирало гориво, така разликата в състава на сместа по отделните цилиндри се избягва и коляно-мотовилковата група се натоварва равномерно. До същото води и по-малката скорост на горене на газо-въздушните смеси (ДВГ работи по-меко). Както се знае октановото число е > 100. Избягва се това детонационно горено (някои му викат още чукане на аванса :) ) което е много вредно и износва ДВГ.

Има и още куп предимства:
- ДВГ може да работи с по-бедни смеси което подобрява икономичноста
- Октаново число > 100 това позволява увеличаване степента на сгъстяване без горивото да етилизира
- По-пълното горене води до намаляване на СО в изгорелите газове

- Има разбира се недостатъци като резервоар под налягане
- При равни други условия литровата мощност е по-малка и т.н. ...

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2510
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 14 мар 2006, 08:40

забрави да споменеш разликата в цената...

И аз съм слушал, че газта, като гориво скъсява живота на ДВГ,но от 10 години карам коли на газ и още не съм чул някой да е правил ремонт на двигателя си, защото кара на газ.

Потребителски аватар
shark
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 23 авг 2005, 12:48
Модел на автомобила: Sierra 1.6 GL
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shark » 14 мар 2006, 12:08

Изцяло подкрепям мнението на Lupo. Гласувам с две ръця в негова подкрепа

Потребителски аватар
achkob
модератор
модератор
Мнения: 484
Регистриран: 25 май 2005, 22:44
Модел на автомобила: focus 1.8TDDi ambiente wagon
Местоположение: софия
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от achkob » 14 мар 2006, 17:11

аз няма да споря,защото е безсмислено...но ако всичко това беше така,не мислиш ли че всички автомобилни компании щяха да правят колите си на газ???бензина има свойството да "маже" цилиндрите,което газта според мен е много далече от тази си работа,от където идва и скъсяването на живота на двигателя...да всички ще кажете,е няма да мина 500 000,а 450 000 км,нищо против.но газта определено изсушава цилиндрите,а оттам,както казваш се удължава живота на маслото,за което не споря.но всеки с убежденията си...
Биалетка за 140лв??? ДА-ДА...

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 14 мар 2006, 17:43

achkob написа:аз няма да споря,защото е безсмислено...но ако всичко това беше така,не мислиш ли че всички автомобилни компании щяха да правят колите си на газ???бензина има свойството да "маже" цилиндрите,което газта според мен е много далече от тази си работа,от където идва и скъсяването на живота на двигателя...да всички ще кажете,е няма да мина 500 000,а 450 000 км,нищо против.но газта определено изсушава цилиндрите,а оттам,както казваш се удължава живота на маслото,за което не споря.но всеки с убежденията си...
The seven написа:Плюсове:
- Експлоатацията на двигатели конвертирани на газ показва че живота им се удължава до два пъти. Причините са в това че при изгарянето на газта се образуват по-малко твърди частици и нагари причиняващи износването на буталата и цилиндрите. Освен това газта бидейки газообразна не измива масления слой по цилиндрите за разлика от бензина, а за корозия вследствие на газта не може да се говори.
- Маслото при работа на газ теоретично запазва по-дълго качествата си и може да е сменя на по-голям пробег. Въпреки това обаче е най-добре да се сменя на предписания от производителя му пробег.
- Пробега на свещите също се удължава говорейки теоретично.
- Токсичноста на отработените газове е по-малка в сравнение с бензина.
- Газта гори малко по-бавно от бензина и това намалява натоварването на коляно-мотовилковата група.
- Смесообразуването е по-добро – смесват се вещества намиращи се в една фаза.
Поздрави
Изображение

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 14 мар 2006, 17:54

А според по-информираните колеги колко време трябва на колата да загрее за да се премине на газ?
Аз моята я паля и след 2 минути превключва на газ(при 2000 об).
Някои твърдят че газта замръзвала,така я карах на -10 грдадуса,така я карам и сега.Други казват че на студен двигател на газ гори мнооого мнооого.А на бензин не гори ли?????????

Потребителски аватар
Lupo
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 09 фев 2005, 14:55
Модел на автомобила: Escort CL 1.4i (92г,CVH) (BRC AT90E) --> Opel Astra G 1.7DTL
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Не става въпрос за убеждения ...

Мнение от Lupo » 14 мар 2006, 18:28

Не става въпрос за убеждения, а за това как стоят нещата на практика.
Фабрично направена кола за газ по нищо не отстъпва на бензиновата.
Доколкото знам забраните за газовите коли в Германия са доста. Например: Забрана за преминаване през тунели, забарана за паркиране в закрити паркинги и т.н. От тук може да си направиш извод защо не се произвеждат масово.
Но там където законите са по либерални като в Италия може. Чисто нов Фиат може да си го купиш в три варианта на бензин , на метан и на газ ...

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 14 мар 2006, 18:41

Ако колата ти загрява бавно, т.е. караш я студена тя гори много и на двете горива. При мен в момента е така. Трябва да сменя термостата, но съм го отложил за като се стопли. Принципно трябва да загрее за около 5 минути и да задуха топло от парното. Така че след 2-3 минути според мен може спокойно да я обръщаш на газ. Не знам какво ще рече "газта замръзвала", ако колата не е загряла изпарителя е студен и не върши една от функциите си - да преобразува течният пропан-бутан в газообразен.
Поздрави
Изображение

NIKJAMa
потребител
потребител
Мнения: 675
Регистриран: 09 фев 2005, 13:35
Модел на автомобила: Mondeo Ghia `04 2.0 TDCI
Escort `90 XR3i convertible
Mitsubishi Colt `08 1.3 AT
Peugeot 4007 2.4 CVT
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от NIKJAMa » 16 мар 2006, 19:10

И при мен е така ако запаля на газ и след това до 3-4 минути изгася колата след това не иска да запали известн време нито на газ нито на бензин. Онази вечер ми го направи като изгасна на едно кръстовище.
Иначе аз имах проблем с вървенето на колата в ниските обороти и след 2-3 настроики се отказах да се боря. Просто под 3000 оборота беше супер зле с мошността. Миналата седмица отидох да ми сменят термостата и момчето видя че единия маркуч на тройника е прегънат и дефакто през него газ е вървяла едвам едвам. Отряза го и ми го направи така че да не се пречупва. В момента на газ върви повече отколкото на бензин а аз по едно време се бях засилил да си слагам ТАП или някаква друга щуротия та белким се оправи. Ще си изгоря една бутилка газ така да и се покефя и ще ида да ми я настроят да върви нормално :)

офтопик:
Ако Лъчо чете може да се дръпнем сега аз на газ той на бензин че имам да си връщам за едно катерене на шипка от миналото лято :P

Потребителски аватар
fiestaracing
потребител
потребител
Мнения: 526
Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от fiestaracing » 18 мар 2006, 14:47

:D Колкото и странно да звучи при температури до -5*С си паля нормално на газ,без да обледява изпарителя,да прекъсва или да създава други проблеми!!!Обаче до -5*С!Тествал съм я до толкова,защото по принцип,зимата си паля на бензин(с бензиновите настройки)

Мнение:
Според мен при каране на газ е добре маслото да се сменя на по-малко километри,заради одориращите добавки към газта-меркаптани,които са серни съединения!!!Вярно е че са в минимални количества,но като се има в предвид и чистотата на газовите горива в България :evil: (все пак съм бил и газаджия-виждал съм к'во ли не),и примесите към тях!!!Цялата тая смрадлива смес от неизвестен произход изгаря в цилиндрите на любимите ни МАШИНИ, със всичките минуси от действието на серните и сернистите киселини като продукти от горенето!!!Като се има в предвид и по-ниското ниво на алкалния резерв на бензиновите масла->всичко води към скъсяване ресурса на маслото,въпреки че на цвят си остава съвсем чисто и бистро!!!Химичния му състав се променя значително,след въздействието на серните и азотните съединения,чието количество се повишава особенно при удълженото горене и повишената температура на горенето(в частичните режими)!!!Просто мнение:поне един експлоатационен клас на маслото в повече,или преминаване от минерално към полусинтетика,респ. синтетика!!!Така практикувам аз и съм доволен от решението си!!!
fiestaracing-just race!!!

Потребителски аватар
viper
потребител
потребител
Мнения: 70
Регистриран: 20 фев 2006, 16:19
Модел на автомобила: '99 Fiesta Courier 1.8D
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от viper » 20 мар 2006, 11:26

Подкрепям на 100% колегата Lupo, само бих искал да уточня, че октановото число на пропан-бутана е около 104, но все пак ние живеем в Бълхария и всеки смесва пропана и бутана как му дойде и съответно тази цифра е приблизителна... и разбира се това е причината понякога колата да върви много, а пък друг път - да се влачи. Като минуси на пропан-бутана могат да се посочат по-ниската скорост и малко по-високата температура на горене. Иначе за запалването - при ниски температури (под 5 градуса) е по-добре да запалите на бензин, да поработи малко, докато водата през изпарителя се затопли и тогава да превключите на газ :wink:

steve
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 22 окт 2005, 10:43
Модел на автомобила: Ford Fiesta '89 1.4 Ghia - на Пропан-бутан
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

За газта...

Мнение от steve » 08 апр 2006, 18:56

Много ми харесха мненията в тази тема, а пък нали и аз карам на газ ;)
:idea: Само моля, кажете къде да намеря някой газаджия който да не ме кара сам да си правя колата!
По-добре да си легнеш гладен, отколкото да се събудиш длъжен :!:

bobybog
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 26 апр 2006, 22:56
Модел на автомобила: ескорт
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от bobybog » 29 апр 2006, 11:27

Карам на газ от около една година и съм сменил няколко майстора-газаджии. Проблемът се състои в следното: първоначално уредбата я сложиха в един сервиз в "Лозенец". След извистно време я регулираха и започнаха проблемите. Веднъж харчи около 10 л., друг път качи на 15 и т.н. Понеже почти нищо не разбирам от автомобили, винаги отивам на майстор и си плащам. Според мен не може при 1.4 двигател и 73 коня колата да харчи над 10-12 л. Пак казвам, че тове е мое мненеие. При майсторите винаги всичко е наред. :twisted:

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 29 апр 2006, 19:15

bobybog написа:...... Според мен не може при 1.4 двигател и 73 коня колата да харчи над 10-12 л...
И според мен не е нормално. Моят двигател гори по-малко...
Изпарител, настройки, запалване/предварение/мощност на искрата, качество на газта.....по принцип причината е винаги в едно или във всички по малко от споменатото по-горе....

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 30 апр 2006, 11:02

Никои не е опоменал КПД на двигателя като причина, а именно там е може би проблема

Потребителски аватар
jasonsmith
потребител
потребител
Мнения: 338
Регистриран: 20 мар 2005, 15:07
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1991 1.1mi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от jasonsmith » 30 апр 2006, 11:25

На мен ми се струва нормално този разход 10-12 /100 на 1.4 двигател, имам предвид за София. Аз с мойта колица трудно падам и под 10 а съм с двигател 1.1, просто в София е ужасен трафика, а мога да твърдя че ми е почти в перфектно състояние колата, поне се надявам да е така :lol:
Последна промяна от jasonsmith на 30 апр 2006, 11:37, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 30 апр 2006, 11:31

bobybog написа:...Според мен не може при 1.4 двигател и 73 коня колата да харчи над 10-12 л. Пак казвам, че тове е мое мненеие. При майсторите винаги всичко е наред. :twisted:
Колега за съжаление може. 1,4 двигателя на форд е най неикономичния. Моята по каталог и дават 10/100 градско бензин, т.е. няма как да не е около 11-12/100 газ. Отделено трафика в София си казва думата. Ако и караш на късо нещата съсвсем си пасват.
Поздрави
Изображение

Потребителски аватар
fiestaracing
потребител
потребител
Мнения: 526
Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от fiestaracing » 01 май 2006, 11:40

:D :twisted: :twisted: :twisted: Може колега,можееее, и повече даже!16 на 100 как ти се струва, и гадоввете да ти кажат че мотора ти е издухан,при положение че излиза от ремонт!
fiestaracing-just race!!!

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта