Страница 1 от 3

Хитрини при карането на газ. Разход. Проблеми и решения.

Публикувано: 13 мар 2006, 20:30
от Lupo
Карането на газ не е по-различно.
Аз карам от скоро по-малко от една година и съм минал около 9000 км. Нямам никакви проблеми, моят модел с моноинжекция е най-подходящ за слагане на газова уредба и компютъра е по-стария модел EECIV и не се шашка от тази промяна. Карането на газ е много по добре за двигателя удължава животът му както и на маслото. Двигателят работи по-меко и по-безшумно, намалянето на мощноста с 10% при каране в градски условия почти не се усеща.Въздушния филтър трябва да се сменя по често 2 пъти за 1 смяна на масото.
Също това е и решение ако имате проблем с горивната уредба на безин (както при мен разход от 15л и маслото вместо да намаля се увеличаваше).
Зимата когато беше доста студено -5-15 имах малък проблем понеже не изчаквах да позагрее колата и превключвах на газ отначало и изпарителя замръзваше. След това не можех да запаля нито на безин нито на газ, след 4-5 мин всичко беше ОК.
В града ми харчи 10-11л а извън градско 8л.
Разбира се след като ви поставят уредбата е хубаво да огледате всичко кое как са го направили майсторите понеже всичките си оставят ръцете. :D
При мен колата ми гаснеше и оборотите не бяха стабилни ... оказа се че датчикъта за температурата на въздуха опира в плочката за газта и горната част на "карбуратора" е на една страна и не е прилепнала. От там засмукваше въздух . След малка обработка на плочката всичко беше ОК. Наскоро един познат си сложи и той газова и се оказа че въздушният филтър опира върху изпарителя и не може да се затегне добре и пак взимаше от там въздух, и се наложи пак саморъчно да се спасяваме въобще имаме едни прекрасни майстори :lol:
Засега е това надявам се да помогне на новобранците газаджии.

Публикувано: 13 мар 2006, 23:39
от achkob
Можеж ли да обясниш на хората,как карането на газ увеличава живота на двигателя???защото такова нещо не съм чувал,а и просто е пълна глупостнямам нищо против хората,които карат на газ,и аз съм го правил,но такава глупост не бях чувал никога!!! :!:

Публикувано: 14 мар 2006, 01:43
от Lupo
Че не си чувал не значи че не е вярно ....
Ще се радвам да обясня:

Като казввам че увеличава живота имам предвид че се износва по малко, което според мен е едно и също. Това се отнася за всяко газово гориво.
1. Газовото гориво се смесва по добре с въздуха и сместа е по-хомогенна от бензино-въздушната. Това води до по-пълно горене и тъй като то не кондензира и не размива масления слой по стените на цилиндрите, се намаля нагарообразуването, стареенето на маслото става по-бавно и от там износването на ДВГ се намаля.
2. По стените на всмукателния тръбопровод не се образува пълзящ слой от кондензирало гориво, така разликата в състава на сместа по отделните цилиндри се избягва и коляно-мотовилковата група се натоварва равномерно. До същото води и по-малката скорост на горене на газо-въздушните смеси (ДВГ работи по-меко). Както се знае октановото число е > 100. Избягва се това детонационно горено (някои му викат още чукане на аванса :) ) което е много вредно и износва ДВГ.

Има и още куп предимства:
- ДВГ може да работи с по-бедни смеси което подобрява икономичноста
- Октаново число > 100 това позволява увеличаване степента на сгъстяване без горивото да етилизира
- По-пълното горене води до намаляване на СО в изгорелите газове

- Има разбира се недостатъци като резервоар под налягане
- При равни други условия литровата мощност е по-малка и т.н. ...

Публикувано: 14 мар 2006, 08:40
от Любо
забрави да споменеш разликата в цената...

И аз съм слушал, че газта, като гориво скъсява живота на ДВГ,но от 10 години карам коли на газ и още не съм чул някой да е правил ремонт на двигателя си, защото кара на газ.

Публикувано: 14 мар 2006, 12:08
от shark
Изцяло подкрепям мнението на Lupo. Гласувам с две ръця в негова подкрепа

Публикувано: 14 мар 2006, 17:11
от achkob
аз няма да споря,защото е безсмислено...но ако всичко това беше така,не мислиш ли че всички автомобилни компании щяха да правят колите си на газ???бензина има свойството да "маже" цилиндрите,което газта според мен е много далече от тази си работа,от където идва и скъсяването на живота на двигателя...да всички ще кажете,е няма да мина 500 000,а 450 000 км,нищо против.но газта определено изсушава цилиндрите,а оттам,както казваш се удължава живота на маслото,за което не споря.но всеки с убежденията си...

Публикувано: 14 мар 2006, 17:43
от The seven
achkob написа:аз няма да споря,защото е безсмислено...но ако всичко това беше така,не мислиш ли че всички автомобилни компании щяха да правят колите си на газ???бензина има свойството да "маже" цилиндрите,което газта според мен е много далече от тази си работа,от където идва и скъсяването на живота на двигателя...да всички ще кажете,е няма да мина 500 000,а 450 000 км,нищо против.но газта определено изсушава цилиндрите,а оттам,както казваш се удължава живота на маслото,за което не споря.но всеки с убежденията си...
The seven написа:Плюсове:
- Експлоатацията на двигатели конвертирани на газ показва че живота им се удължава до два пъти. Причините са в това че при изгарянето на газта се образуват по-малко твърди частици и нагари причиняващи износването на буталата и цилиндрите. Освен това газта бидейки газообразна не измива масления слой по цилиндрите за разлика от бензина, а за корозия вследствие на газта не може да се говори.
- Маслото при работа на газ теоретично запазва по-дълго качествата си и може да е сменя на по-голям пробег. Въпреки това обаче е най-добре да се сменя на предписания от производителя му пробег.
- Пробега на свещите също се удължава говорейки теоретично.
- Токсичноста на отработените газове е по-малка в сравнение с бензина.
- Газта гори малко по-бавно от бензина и това намалява натоварването на коляно-мотовилковата група.
- Смесообразуването е по-добро – смесват се вещества намиращи се в една фаза.

Публикувано: 14 мар 2006, 17:54
от mrdds
А според по-информираните колеги колко време трябва на колата да загрее за да се премине на газ?
Аз моята я паля и след 2 минути превключва на газ(при 2000 об).
Някои твърдят че газта замръзвала,така я карах на -10 грдадуса,така я карам и сега.Други казват че на студен двигател на газ гори мнооого мнооого.А на бензин не гори ли?????????

Не става въпрос за убеждения ...

Публикувано: 14 мар 2006, 18:28
от Lupo
Не става въпрос за убеждения, а за това как стоят нещата на практика.
Фабрично направена кола за газ по нищо не отстъпва на бензиновата.
Доколкото знам забраните за газовите коли в Германия са доста. Например: Забрана за преминаване през тунели, забарана за паркиране в закрити паркинги и т.н. От тук може да си направиш извод защо не се произвеждат масово.
Но там където законите са по либерални като в Италия може. Чисто нов Фиат може да си го купиш в три варианта на бензин , на метан и на газ ...

Публикувано: 14 мар 2006, 18:41
от The seven
Ако колата ти загрява бавно, т.е. караш я студена тя гори много и на двете горива. При мен в момента е така. Трябва да сменя термостата, но съм го отложил за като се стопли. Принципно трябва да загрее за около 5 минути и да задуха топло от парното. Така че след 2-3 минути според мен може спокойно да я обръщаш на газ. Не знам какво ще рече "газта замръзвала", ако колата не е загряла изпарителя е студен и не върши една от функциите си - да преобразува течният пропан-бутан в газообразен.

Публикувано: 16 мар 2006, 19:10
от NIKJAMa
И при мен е така ако запаля на газ и след това до 3-4 минути изгася колата след това не иска да запали известн време нито на газ нито на бензин. Онази вечер ми го направи като изгасна на едно кръстовище.
Иначе аз имах проблем с вървенето на колата в ниските обороти и след 2-3 настроики се отказах да се боря. Просто под 3000 оборота беше супер зле с мошността. Миналата седмица отидох да ми сменят термостата и момчето видя че единия маркуч на тройника е прегънат и дефакто през него газ е вървяла едвам едвам. Отряза го и ми го направи така че да не се пречупва. В момента на газ върви повече отколкото на бензин а аз по едно време се бях засилил да си слагам ТАП или някаква друга щуротия та белким се оправи. Ще си изгоря една бутилка газ така да и се покефя и ще ида да ми я настроят да върви нормално :)

офтопик:
Ако Лъчо чете може да се дръпнем сега аз на газ той на бензин че имам да си връщам за едно катерене на шипка от миналото лято :P

Публикувано: 18 мар 2006, 14:47
от fiestaracing
:D Колкото и странно да звучи при температури до -5*С си паля нормално на газ,без да обледява изпарителя,да прекъсва или да създава други проблеми!!!Обаче до -5*С!Тествал съм я до толкова,защото по принцип,зимата си паля на бензин(с бензиновите настройки)

Мнение:
Според мен при каране на газ е добре маслото да се сменя на по-малко километри,заради одориращите добавки към газта-меркаптани,които са серни съединения!!!Вярно е че са в минимални количества,но като се има в предвид и чистотата на газовите горива в България :evil: (все пак съм бил и газаджия-виждал съм к'во ли не),и примесите към тях!!!Цялата тая смрадлива смес от неизвестен произход изгаря в цилиндрите на любимите ни МАШИНИ, със всичките минуси от действието на серните и сернистите киселини като продукти от горенето!!!Като се има в предвид и по-ниското ниво на алкалния резерв на бензиновите масла->всичко води към скъсяване ресурса на маслото,въпреки че на цвят си остава съвсем чисто и бистро!!!Химичния му състав се променя значително,след въздействието на серните и азотните съединения,чието количество се повишава особенно при удълженото горене и повишената температура на горенето(в частичните режими)!!!Просто мнение:поне един експлоатационен клас на маслото в повече,или преминаване от минерално към полусинтетика,респ. синтетика!!!Така практикувам аз и съм доволен от решението си!!!

Публикувано: 20 мар 2006, 11:26
от viper
Подкрепям на 100% колегата Lupo, само бих искал да уточня, че октановото число на пропан-бутана е около 104, но все пак ние живеем в Бълхария и всеки смесва пропана и бутана как му дойде и съответно тази цифра е приблизителна... и разбира се това е причината понякога колата да върви много, а пък друг път - да се влачи. Като минуси на пропан-бутана могат да се посочат по-ниската скорост и малко по-високата температура на горене. Иначе за запалването - при ниски температури (под 5 градуса) е по-добре да запалите на бензин, да поработи малко, докато водата през изпарителя се затопли и тогава да превключите на газ :wink:

За газта...

Публикувано: 08 апр 2006, 18:56
от steve
Много ми харесха мненията в тази тема, а пък нали и аз карам на газ ;)
:idea: Само моля, кажете къде да намеря някой газаджия който да не ме кара сам да си правя колата!

Публикувано: 29 апр 2006, 11:27
от bobybog
Карам на газ от около една година и съм сменил няколко майстора-газаджии. Проблемът се състои в следното: първоначално уредбата я сложиха в един сервиз в "Лозенец". След извистно време я регулираха и започнаха проблемите. Веднъж харчи около 10 л., друг път качи на 15 и т.н. Понеже почти нищо не разбирам от автомобили, винаги отивам на майстор и си плащам. Според мен не може при 1.4 двигател и 73 коня колата да харчи над 10-12 л. Пак казвам, че тове е мое мненеие. При майсторите винаги всичко е наред. :twisted:

Публикувано: 29 апр 2006, 19:15
от kEFi
bobybog написа:...... Според мен не може при 1.4 двигател и 73 коня колата да харчи над 10-12 л...
И според мен не е нормално. Моят двигател гори по-малко...
Изпарител, настройки, запалване/предварение/мощност на искрата, качество на газта.....по принцип причината е винаги в едно или във всички по малко от споменатото по-горе....

Публикувано: 30 апр 2006, 11:02
от buhap
Никои не е опоменал КПД на двигателя като причина, а именно там е може би проблема

Публикувано: 30 апр 2006, 11:25
от jasonsmith
На мен ми се струва нормално този разход 10-12 /100 на 1.4 двигател, имам предвид за София. Аз с мойта колица трудно падам и под 10 а съм с двигател 1.1, просто в София е ужасен трафика, а мога да твърдя че ми е почти в перфектно състояние колата, поне се надявам да е така :lol:

Публикувано: 30 апр 2006, 11:31
от The seven
bobybog написа:...Според мен не може при 1.4 двигател и 73 коня колата да харчи над 10-12 л. Пак казвам, че тове е мое мненеие. При майсторите винаги всичко е наред. :twisted:
Колега за съжаление може. 1,4 двигателя на форд е най неикономичния. Моята по каталог и дават 10/100 градско бензин, т.е. няма как да не е около 11-12/100 газ. Отделено трафика в София си казва думата. Ако и караш на късо нещата съсвсем си пасват.

Публикувано: 01 май 2006, 11:40
от fiestaracing
:D :twisted: :twisted: :twisted: Може колега,можееее, и повече даже!16 на 100 как ти се струва, и гадоввете да ти кажат че мотора ти е издухан,при положение че излиза от ремонт!