Мнения за газта и двигателя...

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Blago
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 26 мар 2006, 00:34
Модел на автомобила: Ескорд
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Blago » 26 мар 2006, 09:39

Температурата на горене на газта е по-висока,което води до повишено
изгаряне на маслото в бутало-цилиндровата група,а от там и до по бързо
износване на двигателя.

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 26 мар 2006, 09:57

Аз не съм съгласен със последното.
Може да изглежда елементарно,но на газ колата загрява по-бавно (ако центровката и е направена за газ) отколкото на бензин. Значи не се отделя повече температура. Не знам, така мисля.

А и при изгаряне на бензина се образуват сажди, които износват двигатея,а при газт аги няма.
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 29 мар 2006, 18:41

за загряването - при превръщането на газта от течно в газообразно състояние в изпарителя се получава допълнително охлаждане на циркулиращата през него охладителна течност от двигателя - от там и по-бавното загряване.... :D

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 29 мар 2006, 20:07

...Не съм правил замервания за това дали газта износва двигателя, но като погледна такситата на по 600-700 000км (минати на газ) как си перкат още...не мисля че е вярно.

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 29 мар 2006, 22:54

Може да сте прави , ама такситата изкарват по 6-700 000 км. без ремонт , а след смяна на сегменти още много...почти 100 процента само на газ.
...дрън-дрън...мноо важно...

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 30 мар 2006, 12:02

Blago написа:Температурата на горене на газта е по-висока ...
Въпроса за температурата на горене на газта е да кажем спорен. От това което съм намерил в интернет има и двете мнения.
Температурата на горене на газта е по-ниска (само с 50 градуса - бензин: 2100 срещу газ: 2050 градуса) от температурата на горене на бензина.


Намирал съм и обратното мнение - 2050 за бензин и 2100 за газ.
Високата температура на горене е проблем с някой двигатели свързани с критичната температурна граница на която са сметнати клапаните. При Форд това са моделите на Фокус. Проблема идва от по-бавната скорост на горене на газта. Това от друга страна е плюс, защото няма детонации при горенето и по този начин се предпазва от удари двигателя.
Blago написа: ... което води до повишено изгаряне на маслото в бутало-цилиндровата група,а от там и до по бързо износване на двигателя.

За да имаме изгаряне на масло в цилиндъра са налице проблеми независещи от типа гориво, а именно износени цилиндри и/или сегменти.
Газта постъпва в двигателя в газообразно състояние и по този начин за разлика от бензина не отмива масления филм по цилиндъра.
Поздрави
Изображение

Потребителски аватар
Lupo
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 09 фев 2005, 14:55
Модел на автомобила: Escort CL 1.4i (92г,CVH) (BRC AT90E) --> Opel Astra G 1.7DTL
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

:-)

Мнение от Lupo » 03 апр 2006, 12:44

Според мен като се пише нещо трябва поне малко да си убеден в това което казваш. А не просто да си плямпаме тука и да си играем на развален телефон.
Blago написа:Температурата на горене на газта е по-висока,което води до повишено изгаряне на маслото в бутало-цилиндровата група,а от там и до по бързо износване на двигателя.
Това от къде го разбра ?
Някой ти го каза ? Научил си го от някой "експерт" или комшийката ти го прошепна на ухото ? :)

Трябва да направим една тема:
"Що е то индикаторна диаграма, що е то ДВГ как работи и имат ли те почва у нас " и да я закотвим най отгоре на форума.

Вече писано по темата:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=3360
http://www.clubford.org/forum/viewforum.php?f=23

Температурата на горене не е константна величина тя зависи от много фактори. За коя температура говорим ? Щото те са няколко ...

Малко инфо:
http://www.supergas.com/properties.html
http://franzh.home.texas.net/lpinfo/index.htm
http://www.naftc.wvu.edu/technical/inde ... table.html
http://www.ngv.org/ngv/ngvorg01.nsf/byt ... lletin.htm
http://www.propanecarbs.com/propane.html
http://www.e-lpg.com/lp_gas.asp :lol:

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 03 апр 2006, 13:27

http://avtogaz.com/cgi-bin/advices.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Тук има отговори на конкретни въпроси. Може да се търси из тях чрез търсачка.....

Blago
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 26 мар 2006, 00:34
Модел на автомобила: Ескорд
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Blago » 04 апр 2006, 13:09

Разбирам,че изразеното от мен становище е подразнило доста хора от този форум,който изобилства от големи специалисти. Аз съм автомонтьор и
работя повече от 20год.Виждал съм и почти ежедневно виждам резултатите от работата на бензинов двигател с гориво пропан-бутан (газ)
По принцип нямам нищо против газовите уредби,даже се радвам от увеличаващата им се бройка.И колкото цената на АГУ е по-ниска толкова
по-добре.
Не смятам да влизам повече в каквито и да било дебати,особено по въпроса за комшията "специалист".Очевидно човека има под ръка тъкъв
комшия.

Потребителски аватар
shark
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 23 авг 2005, 12:48
Модел на автомобила: Sierra 1.6 GL
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shark » 04 апр 2006, 14:04

Въобще не съм съгласен с колегата Blago! Елементарният пример е с такситата. А ако нямаше смисъл от тях хората щяхали да ги слагат само заради пестеното на пари, ако после им следваха скъпи ремонти. Освен това колко много коли идват със заводски газови уредби! Много е писано по тази тема и е ясно, и за температурата и за маслото и за запазването на свещите, както и че няма нагар по буталата.
Аз лично съм доволен от и газовата ми уредба и от карането ми на газ, а хората да говорят каквото си искат!

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 05 апр 2006, 19:04

Blago написа:Разбирам,че изразеното от мен становище е подразнило доста хора от този форум,който изобилства от големи специалисти. Аз съм автомонтьор и работя повече от 20год.Виждал съм и почти ежедневно виждам резултатите от работата на бензинов двигател с гориво пропан-бутан (газ)
По принцип нямам нищо против газовите уредби,даже се радвам от увеличаващата им се бройка.И колкото цената на АГУ е по-ниска толкова по-добре.
Не смятам да влизам повече в каквито и да било дебати,особено по въпроса за комшията "специалист".Очевидно човека има под ръка тъкъв комшия.
Колега би ли споделил къде си учил ДВГ ? Би ли разказал подробно какви са резултатите от работата на бензинов двигател на газ, а също така и кое при работата на газ уврежда повече двигателя от колкото при работа на бензин ? От двете ти мнения в темата си казал само за по-високата температура на горене.
Поздрави
Изображение

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 05 апр 2006, 19:39

За сведение на Дървените Философи : в Корея и региона автомобилите се произвеждат с газ , ама не с АГУ а само на газ , фабрично (това означава : без резервоар , без горивопроводи , без инжекциони , дюзи , карбуратори (има нещо такова но то е без жиглъори и тем-подобни бензинови работи) , 100 процентово е така за ведомствените ин коли , болници , уч. заведения , ТАКСИТА (които след 3 години експлотация ги бракуват и фирми като Вили Кар ги внасят тук , СофТакси ги пуска да работят още дълги години. Въобще по голямата част от автопарка им е ГАЗОВ. Е колеги , НЕ СЛУШАЙТЕ КАКВО ВИ ГОВОРЯТ СУЛЪО И ПУЛЪО , монтираите си АГУ и си караите БЕЗГРИЖНО , не съм маистор от 20 г. като Блад , ама съм БАКШИШ от 11 г. и не си знам километрите , до сега не съм чул някои колега да е ЗАГАТНАЛ че газта му е повредила НЕЩО-си.

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 05 апр 2006, 23:26

Загатнаха ми къде е проблема с газта и двигателя. Значи има проблем при старите двигатели, които са изработени от чугун, той започва да се изронва при работа на газ (моя болид е с такъв). При по-новите двигатели от алуминий- СПОКО! При тях го няма този проблем!

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 06 апр 2006, 09:27

valboy написа:Загатнаха ми къде е проблема с газта и двигателя. Значи има проблем при старите двигатели, които са изработени от чугун, той започва да се изронва при работа на газ (моя болид е с такъв). При по-новите двигатели от алуминий- СПОКО! При тях го няма този проблем!
...Предполагам говориш за главата...то пък е свързано с леглата на клапаните и се отнася за коли до 1989 (годината е за колите руско производство, другите отдавна вече са оправили нещата). Проблема идвал от безоловния бензин, който се налага на пазара. Липсата на олово водила до повишено износване на клапаните, защото служило един вид за смазка....Същия проблем се е получавал и при работа с пропан-бутан. Но, повтарям, от 1989 дори и руските коли нямат такъв проблем, западните от още по-отдавна.....
Последна промяна от kEFi на 06 апр 2006, 10:57, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 06 апр 2006, 10:14

Именно! Не се получава смазване и всичко чугунено почва да се рони.
При по-новите коли, немога да кажа точно година, проблемът "чугун" го няма.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 06 апр 2006, 12:55

каквото и да говорим тук,и при двете горива се износват материалите.Мнението на автомотьора беше ЗА бензина,а дане би наа бензин колите да вървят вечно?200-300 000 км и стават за ремонт,и на газ ще е така.Обаче така направение интервенции вредят на двигателя.Ако АГУ-то се монтира в завода няма да има разлика с бензина.Компа се ошашква,дюзите спират работа,гърнетата изгниват от конденза,датчиците не отчитат вярно.............и всичко това води до недобра работа на двигателя.
Виждал съм снимка на глава работила на газ и глава работила на бензин-картинката на бензин никак не ми хареса-нагар и налепи.

Потребителски аватар
shark
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 23 авг 2005, 12:48
Модел на автомобила: Sierra 1.6 GL
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shark » 06 апр 2006, 17:13

И сега такива като мен какво да правят? Колата ми е призведена 1984 год. и е с чугунена глава, а карам на газ и с безоловен бензин.

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 06 апр 2006, 17:57

*00118* Стискаме палци!!!! :lol:

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 06 апр 2006, 19:57

shark написа:И сега такива като мен какво да правят? Колата ми е призведена 1984 год. и е с чугунена глава, а карам на газ и с безоловен бензин.
С какъв бензин караш? Какъв ти е по книжка? Гърлото на резервоара тясно или широко е? Това, че главата ти е чугунена (за колата става въпрос :wink: ) нищо не значи!

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 06 апр 2006, 22:44

kEFi написа: Това, че главата ти е чугунена (за колата става въпрос :wink: ) нищо не значи!
На мен пък ми обясниха, че значи много. В смисъл, че при безоловния бензин няма смазването, което го има при оловния бензин и се получава същото като при работа на газ!??!!?!? :roll:

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта