Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от didon80 » 12 сеп 2010, 16:28

След няколко месеца каране на газ, стигнах до следните изводи: настройката на ГИ е такава, че динамиката е едно към едно с тая на бензин, а разхода е около 20% по-висок (за да се извърши същата работа с по-ниско калорично гориво), никога зареждане до горе, понеже всеки път налягането на газта на колонката е различно (веднъж сложиха 43 литра газ на празна бутилка, което прави 100% при бутилка от 43 литра), което е не само опасно, но и много подвежда при засичане на разхода! Най-добре да се зарежда до 30 литра на празна бутилка и да се кара докато свърши, така разхода се засича по-правилно, а и освен на място двигателя ще работи с бензин и в движение, докато отидете да заредите газ. На месец горя около 10 литра бензин, а средния разход на газ е 12 л/100км с климатроника. Напрактика се получава 80% икономия в сравнение с карането на бензин, така че съм много доволен.

Потребителски аватар
crank1968
потребител
потребител
Мнения: 279
Регистриран: 31 авг 2009, 09:45
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16v 115 p.s ZETEC Ghia Turnier след 95-
Местоположение: PlovDiv
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от crank1968 » 12 сеп 2010, 17:52

Едно момче си взе BMW 5 серия 2001.Сложи си Ги и разхода му е 18л/100км неможах да повярвам.Бесен е сега ходи да му гу настройват да видим какво ще стане. _friends_ _friends_
http://www.youtube.com/watch?v=4ZS_qNIBUdQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от didon80 » 12 сеп 2010, 17:59

Ами много зависи и от двигателя, както и от десния му крак, колко е горяло на бензин? Нормално е да е по-висок разхода на газ до 20%!

Потребителски аватар
_Stenli_.
потребител
потребител
Мнения: 305
Регистриран: 01 авг 2008, 23:22
Модел на автомобила: mondeo
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от _Stenli_. » 12 сеп 2010, 19:18

така е,на мен 4 пъти ми е настройваха докато постигнем що годе приемлив разход

fireblade1000rr
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 15 апр 2010, 21:27
Модел на автомобила: audi a6
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от fireblade1000rr » 12 сеп 2010, 21:43

фокус 1.8 115кс с газов инжекцион 10л газ смесено,извънградско 8.3,това с климатик. направо се родих,като сложих инжекциона

Потребителски аватар
crank1968
потребител
потребител
Мнения: 279
Регистриран: 31 авг 2009, 09:45
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16v 115 p.s ZETEC Ghia Turnier след 95-
Местоположение: PlovDiv
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от crank1968 » 12 сеп 2010, 21:47

Искам да кажа са разхода на газ много влияе и въздушния филтер проверявайте го.Особено ако е на повече от 10000 км смяна. _friends_ _friends_
http://www.youtube.com/watch?v=4ZS_qNIBUdQ" onclick="window.open(this.href);return false;

fireblade1000rr
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 15 апр 2010, 21:27
Модел на автомобила: audi a6
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от fireblade1000rr » 12 сеп 2010, 21:49

масло ,маслен+въздушен винаги на 9-9500хк. никога не преви6авам:))))

Потребителски аватар
crank1968
потребител
потребител
Мнения: 279
Регистриран: 31 авг 2009, 09:45
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16v 115 p.s ZETEC Ghia Turnier след 95-
Местоположение: PlovDiv
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от crank1968 » 12 сеп 2010, 21:51

А въздушния аз моя го сменям на 5000 км все пак филтера е 20 лв ако беше скъп и хубав нямаше да се налага толкова честа смяна
http://www.youtube.com/watch?v=4ZS_qNIBUdQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
_Stenli_.
потребител
потребител
Мнения: 305
Регистриран: 01 авг 2008, 23:22
Модел на автомобила: mondeo
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от _Stenli_. » 13 сеп 2010, 00:13

crank1968 написа:А въздушния аз моя го сменям на 5000 км все пак филтера е 20 лв ако беше скъп и хубав нямаше да се налага толкова честа смяна
на бенэин или на гаэ е караш

Потребителски аватар
crank1968
потребител
потребител
Мнения: 279
Регистриран: 31 авг 2009, 09:45
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16v 115 p.s ZETEC Ghia Turnier след 95-
Местоположение: PlovDiv
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от crank1968 » 13 сеп 2010, 07:46

ГИ карам доволен съм особено зимата си е друга работа. _friends_ _friends_ _friends_ Иначе настройката е много важна както за разхода така и за вървежа
http://www.youtube.com/watch?v=4ZS_qNIBUdQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от tropper » 14 сеп 2010, 11:07

didon80 написа:След няколко месеца каране на газ, стигнах до следните изводи: настройката на ГИ е такава, че динамиката е едно към едно с тая на бензин, а разхода е около 20% по-висок (за да се извърши същата работа с по-ниско калорично гориво),...
Абсолютно прав! Може и да не са чак 20%, но са над 10% със сигурност. Настройката на ГИ се прави така че основният (бензиновият) компютър да си мисли, че кара на бензин.
didon80 написа:... никога зареждане до горе, понеже всеки път налягането на газта на колонката е различно (веднъж сложиха 43 литра газ на празна бутилка, което прави 100% при бутилка от 43 литра), което е не само опасно, но и много подвежда при засичане на разхода! Най-добре да се зарежда до 30 литра на празна бутилка и да се кара докато свърши, ....
Колега, сложили ли са ти изключвател на 80% в бутилката? Аз винаги пълня "догоре" и пълня по 34 - 34,5л от празно, а бутилката ми е 42л...
Да не би да те лъжат на газ-станцията с 20% отгоре? Ако наистина успяваш да сипнеш на 100%, значи газаджиите са те преметнали като са ти го спестили този изключвател. Клапанът за 80% е задължителен според новите изисквания от 2009 или 2010г, именно за да не е опасно. Друг вариант е да си ти го монтирали, но просто да е дефектен.

Заради различно налягане са ми сипвали по по-малко, но никога и по повече. "Повече" могат да ти сипат ако броячът на колонката е "донастройван".

Според мен пробвай да пълниш догоре, но в друга газостанция и само когато излизаш за над 100км пробег, че да изгориш излишните 10л преди да прибереш колата. Ако и на друга газостанция ти дава подобни зареждания :arrow: беж при газаджиите да се разправяш за клапана!
_friends_
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от didon80 » 14 сеп 2010, 12:20

Много пъти съм пълнил до горе на празна бутилка и обикновено събира около 35 литра максимум, но веднъж събра 43 л, много зависи с какво налягане е заредена газстанцията, ако е по-високо явно тъпчи в бутилката газта, на по-високо и за това събира повече! Затова няма и смисъл да се пълни на макс, като се знае колко събира на 80%, спокойно може да се сложат няколко литра по-малко, но така ще се избегне евентуална грешка при засичането на разхода, а и няма опасност от свръх налягане в бутилката....... Имам изключвател на 80%, но явно и той си има работен диапазон(налягане), след това се отваря клапана и бутилката се пълни на 100%.

Потребителски аватар
doncho78
потребител
потребител
Мнения: 1681
Регистриран: 04 авг 2008, 08:51
Модел на автомобила: Fiesta 1,1 `93,Fiesta 1,25 `98,
Mondeo 2.0`97,Mondeo 2,0 `01,
Scorpio 2,0 `97.
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от doncho78 » 14 сеп 2010, 12:58

Моя клапан започва да трака на 80те % но момчето да кажем е на друга колонка и изобщо не чува и така докато му дойде на ум че пълни газ а през това време помпата или е изравнила налягането или бутилката е пълна и всеки момент ще се пръсне.Зареждам догоре само като излизам надълго извън града и после си дойзгарям през седмицата.

by_cec
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от by_cec » 14 сеп 2010, 14:07

Това за налягането и количеството налята газ ми се струва илюзия по простата причина, че газта е в течна фаза а течностите трудно се свиват. Освен това нещото, което спира зареждането е поплавъкова система като на казанчето в тоалетната.

carrot
потребител
потребител
Мнения: 190
Регистриран: 07 фев 2005, 09:13
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 C '89; Escort 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от carrot » 14 сеп 2010, 22:10

by_cec написа:Това за налягането и количеството налята газ ми се струва илюзия по простата причина, че газта е в течна фаза а течностите трудно се свиват...
Това колега, за наше съжаление, но за щастие на търговците (на автогаз) :evil: не е вярно!
Обемът на течната фаза на пропан-бутана силно зависи от промяната на температурата и налягането. Затова се налага да се оставя поне 20% свободен обем в съда. Ще си позволя да цитирам:
  • "Коефициент на нарастване на течната фаза: С увеличаване на температурата, обемът на течна фаза нараства - 12 пъти повече от този на водата (изисква се свободен, незапълнен обем в резервоара при съхранение)"
и
  • "Пропан-бутанът се намира в течна фаза в долната част на съда, а в газова фаза в горната. В течна фаза се разширява под въздействието на температурата. Например, при повишаване на температурата от -10°С до +10°С обемът на втечнения газ нараства с около 6% (при постоянно тегло).
    Необходимо е винаги да се оставя свободен обем (в газова фаза) в даден съд, за да се осъществи нарастването на течната фаза, без риск от повишаване на работното налягане на бутилките, резервоарите или автоцистерните. За резервоарите на АГУ този максимум на запълване е 80% от водния му обем, като незапълненото пространство се оставя за нарастване на течната фаза и съответно налягането на газова, с увеличаване на температурата."
Също така при понижаване на налягането под определена стойност в течната фаза започват да се появяват газови мехури, т.е. започва преминаване от течно в газообразно състояние - при постоянно тегло расте обема.

фук-фук
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 15 май 2008, 09:19
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 96г
Sedan 1.8i Zetec-E
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от фук-фук » 15 сеп 2010, 09:53

by_cec написа:Това за налягането и количеството налята газ ми се струва илюзия
Колегата by_cec е искал да каже, че в процеса на зареждане, където промяната в температурата е нищожна, няма начин да се зареди обем, по-голям от обема на бутилката, колкото и голямо да е налягането на колонката. Ако това се случи, изводът може да бъде само един: ИЗМАМА!
Друг е въпроса, че колегата doncho78 не е указал обема на бутилката си.
Едно е сигурно - има начин да се прескочи поплавъка и бутилката да бъде напълнена догоре. Това се получава, мисля, при по-ниско налягане на колонката (и по-точно при по-малък дебит на постъпващата газ). При голям дебит поплавъка спира притока на газ почти ударно.
Абе що гори толкова много тоя Ford бе?!? Щото много върви ли?

by_cec
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от by_cec » 15 сеп 2010, 13:35

by_cec написа:Това за налягането и количеството налята газ ми се струва илюзия


Колегата by_cec е искал да каже, че в процеса на зареждане, където промяната в температурата е нищожна, няма начин да се зареди обем, по-голям от обема на бутилката, колкото и голямо да е налягането на колонката. Ако това се случи, изводът може да бъде само един: ИЗМАМА!
Точно това имах предвид. Освен това, на бутилката е указан пълният и обем ,а -20% се постигат с настройка на поплавъка(или се реже рамато,или се криви телта). Ако в един момент нещо по механиката заяде или поплавъка се спука, бутилка като моята от 32л. става на 40л. защото няма кой да затвори клапана на входа. Случва се и обратния вариант: клапана затваря по-рано и разчитайки на пълна бутилка се оказва,че последния ви разход се е увеличил а то не е така.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от kEFi » 19 окт 2010, 22:57

Лелеее...като чета, направо тръпки ме побиват! Явно съм голям късметлия, че не съм се взривил досега! Защото единств ения път, когато съм заредил нещо различно от "догоре" беше при монтажа на АГУ-то - сипах 5 лева да провери майстора за оттечка. Преди повече от 8 години...
Ей, добре е, че ни споделихте и предупредихте за вероятността да ни взривят при зареждане с газ! От сега нататък няма да пускам бензанджията да мръдне и на сантиметър от колата ми!!! Или пък да взема да пращам тъщата да ми зарежда газ :-/:

Потребителски аватар
kimimg
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 26 мар 2010, 21:29
Модел на автомобила: mondeo 2000 tdci 130 к.с. 2003г и mondeo 1.8 16V 115 к.с. 1993г
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от kimimg » 23 ное 2010, 11:32

бутилката на газта се пълни на 80% защото при пълна на 100% бутилка при 1 градус повишаване на температурата налягането се повишава с 4 атмосфери, работното налягане на бутилката е 10-12 атмосфери при преглед се правят изпитания на 24-25 атм, а издържа на 50 атм, сутрин пълните газ на 20 градуса през деня температурите стигат 35-38градуса, предполагам вече сами можете да си направите сметката какво налягане ще стане в бутилчицата ако е пълна на 100%. По тоз повод гърмят и битовите бутилки. А налягането на колонката няма нищо общо с количеството заредена газ, има влияние само на времето за зареждане :D: Ако някой иска да се убеди в това да пише на лично от къде е и като мина на някой ремонт от там ще му се обадя да му демонстрирам че налягането не влияе на количеството :D:

Потребителски аватар
PcMan
потребител
потребител
Мнения: 1155
Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX
Местоположение: Ловеч
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от PcMan » 23 ное 2010, 12:29

Ако искате бомба в колата - слагайте. НЕ виждам къде е проблема да си купите дизел, а не бензин с газ, колко хора се запалиха и изгоряха живи на пътя с тези газови. И на станции гръмяха и къде ли не. Не, мерси
И големата икономия - Познат с първа генерация А6 комби 2.3 133коня с ГИ му прави 13-14 извънградско, а е правил центровка 100% и не кара бързо, това при празна кола и не в планински проходи и пр. а нормално извънградско. Газовата му е на мястото на резервната, която в момента стои м/у кората и бутилката, и наддига кората - така в багажника (и без това е нисък багажника) има място колкото в моя фокус 3врати, а аудито е 5.2метра, моя е 4.125 и 500кг отдолу. И е малка газовата и бързо свършва при подобен разход. Колата му прави почти 18лв на 100 извънградско, точно 2 пъти над мен или малко под 2 пъти от повечето дизели, дори и такива на големи коли.
Успех на потенциалните самоубийците - карах 1 година сиерата с газова (само 25л/пълни се 21, италианска stargaz с електроника на таблото за оставащо кол., за смесване и реглаж автоматично и ръчно) и трепнех, повече няма да го повторя. Ако ще и с 5 евро сонди да е. Само ако фокуса е на гараж или с юета за оправяне, но за дни най-много.
Изображение ИзображениеИзображение My blood runs blue

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта