Страница 1 от 2

Duratec И ГАЗ

Публикувано: 21 юли 2010, 17:38
от pakumba
Здравейте,
знам, че въпросите от този тип са ви писнали, но точно за дуратек моторите не е писано дали са със същите като зетек проблеми с клапаните и газ?
Визирам по-специално 2000 16 в мотора. В чужди сайтове четох, че само 1,8 имали проблема, но отговора не е еднозначен

Re: Duratec И ГАЗ

Публикувано: 21 юли 2010, 17:48
от S_C
Разликата между DOHC на Мондео и Зетек е само в управляващата електроника.Като механика са абсолютно идентични и никъде не съм чел тези мотори да имат проблем с клапаните на газ.Без значение дали става дума за инекцион или обикновена газова.Дуратеците са по-ново поколение,но аз продължавам да подкрепям еретичната идея,че след 92-93 на практика няма произведен в Европа двигател за масова кола,който да не може да бъде газифициран.Било то на CNG или LPG.При дизелите е точно обратното-страхотни проблеми с биодизела,а новите дизели изобщо не могат да работят с него.

Re: Duratec И ГАЗ

Публикувано: 21 юли 2010, 18:57
от synthez 3D
Дуратек,както повечето съвременни двигатели,са без хидравлични повдигачи и това е основният проблем при газифицирането им.Просто няма кой да регулира хлабините на клапаните и в един момент хлабината става 0 и клапана не се затваря.Ако се проверяват от време навреме,няма да се стигне до изгаряне,но проблема е че самото регулиране е сложно и скъпо.Иначе няма друга причина на Дуратек да не може да се сложи газ.

Re: Duratec И ГАЗ

Публикувано: 22 юли 2010, 10:36
от didoya
Хм, я обясни по-подробно за това регулиране, че ми стана интересно:) Гледам си доста в час, та си мисля, че би било полезно за всички.

Ако приемем, че колата се кара на бензин само на какъв интервал трябва да се регулират клапаните?

Re: Duratec И ГАЗ

Публикувано: 22 юли 2010, 11:06
от pakumba
synthez 3D написа:Дуратек,както повечето съвременни двигатели,са без хидравлични повдигачи и това е основният проблем при газифицирането им.Просто няма кой да регулира хлабините на клапаните и в един момент хлабината става 0 и клапана не се затваря.Ако се проверяват от време навреме,няма да се стигне до изгаряне,но проблема е че самото регулиране е сложно и скъпо.Иначе няма друга причина на Дуратек да не може да се сложи газ.
Колега, без да се обижаш, но повечето неща в поста ти са неверни. Първо, тенденцията е колите да са с хидравлични повдигачи. При форд конкретно дали това им е тенденцията не знам, но при повечето марки е така. Кола 90-та година с хидравлични повдигачи е супер рядкост, а кола 97 с пулове е също рядкост... няма да обяснявам защо са по-добри хидравличните. Второ, хлабината е 0 и не се затавял клапана... :D значи механичните клапани се регулират така- с луфтомер се мери разстоянието от гърбичката на вала до пула. това разстояние трябва да е в граници, защото ако е по-малко, като гърбицата го натисне и няма хлабина и изяжда вала и търка по пула... и т.н. , ако е по-голямо не отваря клапана докрай.
А до 93-4 год повечето коли са с пулове и никога не е имало проблеми с газта, така че това и изключено да е пречката. Регуллирането на клапаните не е нищо сложно, но при модерните коли както всичко е наблъскано се иска малко повече разглобяване. На старата ми фиат темпра реглаж клапани беше 20 лв, но там достъпа е лесен. За дуратека хабер си нямам какъв е достъпа

Re: Duratec И ГАЗ

Публикувано: 22 юли 2010, 11:29
от bateto_toshko
pakumba написа:
synthez 3D написа:Дуратек,както повечето съвременни двигатели,са без хидравлични повдигачи и това е основният проблем при газифицирането им.Просто няма кой да регулира хлабините на клапаните и в един момент хлабината става 0 и клапана не се затваря.Ако се проверяват от време навреме,няма да се стигне до изгаряне,но проблема е че самото регулиране е сложно и скъпо.Иначе няма друга причина на Дуратек да не може да се сложи газ.
Колега, без да се обижаш, но повечето неща в поста ти са неверни. Първо, тенденцията е колите да са с хидравлични повдигачи. При форд конкретно дали това им е тенденцията не знам, но при повечето марки е така. Кола 90-та година с хидравлични повдигачи е супер рядкост, а кола 97 с пулове е също рядкост... няма да обяснявам защо са по-добри хидравличните. Второ, хлабината е 0 и не се затавял клапана... :D значи механичните клапани се регулират така- с луфтомер се мери разстоянието от гърбичката на вала до пула. това разстояние трябва да е в граници, защото ако е по-малко, като гърбицата го натисне и няма хлабина и изяжда вала и търка по пула... и т.н. , ако е по-голямо не отваря клапана докрай.
А до 93-4 год повечето коли са с пулове и никога не е имало проблеми с газта, така че това и изключено да е пречката. Регуллирането на клапаните не е нищо сложно, но при модерните коли както всичко е наблъскано се иска малко повече разглобяване. На старата ми фиат темпра реглаж клапани беше 20 лв, но там достъпа е лесен. За дуратека хабер си нямам какъв е достъпа
Хм..по принцип пуловете не са ли от по-мек материал от гърбицата, за да може да да се износват вместо гърбиците и после да сменяме пулове , което е по-лесно :roll:

Re: Duratec И ГАЗ

Публикувано: 22 юли 2010, 11:52
от pakumba
bateto_toshko написа:
pakumba написа:
synthez 3D написа:Дуратек,както повечето съвременни двигатели,са без хидравлични повдигачи и това е основният проблем при газифицирането им.Просто няма кой да регулира хлабините на клапаните и в един момент хлабината става 0 и клапана не се затваря.Ако се проверяват от време навреме,няма да се стигне до изгаряне,но проблема е че самото регулиране е сложно и скъпо.Иначе няма друга причина на Дуратек да не може да се сложи газ.
Колега, без да се обижаш, но повечето неща в поста ти са неверни. Първо, тенденцията е колите да са с хидравлични повдигачи. При форд конкретно дали това им е тенденцията не знам, но при повечето марки е така. Кола 90-та година с хидравлични повдигачи е супер рядкост, а кола 97 с пулове е също рядкост... няма да обяснявам защо са по-добри хидравличните. Второ, хлабината е 0 и не се затавял клапана... :D значи механичните клапани се регулират така- с луфтомер се мери разстоянието от гърбичката на вала до пула. това разстояние трябва да е в граници, защото ако е по-малко, като гърбицата го натисне и няма хлабина и изяжда вала и търка по пула... и т.н. , ако е по-голямо не отваря клапана докрай.
А до 93-4 год повечето коли са с пулове и никога не е имало проблеми с газта, така че това и изключено да е пречката. Регуллирането на клапаните не е нищо сложно, но при модерните коли както всичко е наблъскано се иска малко повече разглобяване. На старата ми фиат темпра реглаж клапани беше 20 лв, но там достъпа е лесен. За дуратека хабер си нямам какъв е достъпа
Хм..по принцип пуловете не са ли от по-мек материал от гърбицата, за да може да да се износват вместо гърбиците и после да сменяме пулове , което е по-лесно :roll:
не знам от какъв материал са, обаче ако не са ти регулирани клапаните и е много малък допуска- подостря гърбицата на вала /личен опит/. След това направих простотията на надран пул да сложа здрав вал и пак прецака гърбицата

Re: Duratec И ГАЗ

Публикувано: 22 юли 2010, 12:11
от synthez 3D
Знаех си,че ще изникне някой,който изобщо не е запознат за какво става дума,ама поне да не беше се изказвал,след като не е сигурен.

1.Става дума за двигатели след 2000 година.За 97 е ясно,че всички са с хидравлични.Колега Pakumba, кажи ми поне един двигател на която и да е фирма,разработен след 2000 година да е с хидравлични повдигачи.Тенденцията не е само при Форд.

2.Това с търкането по пула и изяждането е несериозно и невярно.Хлабината се прави заради топлинното разширение на материалите и се измерва при студен двигател (при 20 градуса С).При работа на бензин за Дуратек се извършва замерване на 160000км и ако хлабината е различна от 0,2 до 0,25 за смукателните и 0,25 до 0,37 за изпускателните,се извършва регулиране,чрез замяна на пула.Има пулове с различни дебелини,които се подбират за да се направи хлабината.Затова казах,че регулирането е сложно и скъпо(свалят се валовете,купуват се пулове и т.н.)

3. До 93-4 година повечето двигатели са с 8 клапана,които са доста по-масивни и не се прегряват лесно,както и не износват леглото на главата толкова много,пак заради това,че и леглата са по-масивни.При 16 клапановите вече всичко е доста по миниатюрно и олекотено,което води и до по-бързото износване на леглата на клапаните.Когато има хидравличен повдигач,това че леглото се износва, се компенсира автоматично от повдигача и никой не забелязва това и колата си върви без проблеми.Какво става обаче,когато няма кой да регулира хлабината?Малко по-малко клапана се вкопава в леглото (хората са измислили и понятие за това явление-Valve recess-)и постепенно хлабината намалява докато в даден момент става равна на 0 и точно тогава,при загрял двигател,клапана остава отворен и изгаря.Ако не е ясно как става май ще трябва да нарисувам и картинка за да се види по-добре.

Re: Duratec И ГАЗ

Публикувано: 22 юли 2010, 12:43
от pakumba
synthez 3D написа:Знаех си,че ще изникне някой,който изобщо не е запознат за какво става дума,ама поне да не беше се изказвал,след като не е сигурен.

1.Става дума за двигатели след 2000 година.За 97 е ясно,че всички са с хидравлични.Колега Pakumba, кажи ми поне един двигател на която и да е фирма,разработен след 2000 година да е с хидравлични повдигачи.Тенденцията не е само при Форд.

2.Това с търкането по пула и изяждането е несериозно и невярно.Хлабината се прави заради топлинното разширение на материалите и се измерва при студен двигател (при 20 градуса С).При работа на бензин за Дуратек се извършва замерване на 160000км и ако хлабината е различна от 0,2 до 0,25 за смукателните и 0,25 до 0,37 за изпускателните,се извършва регулиране,чрез замяна на пула.Има пулове с различни дебелини,които се подбират за да се направи хлабината.Затова казах,че регулирането е сложно и скъпо(свалят се валовете,купуват се пулове и т.н.)

3. До 93-4 година повечето двигатели са с 8 клапана,които са доста по-масивни и не се прегряват лесно,както и не износват леглото на главата толкова много,пак заради това,че и леглата са по-масивни.При 16 клапановите вече всичко е доста по миниатюрно и олекотено,което води и до по-бързото износване на леглата на клапаните.Когато има хидравличен повдигач,това че леглото се износва, се компенсира автоматично от повдигача и никой не забелязва това и колата си върви без проблеми.Какво става обаче,когато няма кой да регулира хлабината?Малко по-малко клапана се вкопава в леглото (хората са измислили и понятие за това явление-Valve recess-)и постепенно хлабината намалява докато в даден момент става равна на 0 и точно тогава,при загрял двигател,клапана остава отворен и изгаря.Ако не е ясно как става май ще трябва да нарисувам и картинка за да се види по-добре.
Ти май се засегна:) Нямам никакво желание за безсмислени спорове, още повече, че с теб преди време сме си писали на лично и не искам да влизаме в спорове. Отговори имам за всяка една от точките ти, като за 3-та си напълно прав.
Искам просто да разбера категоричен отговор дали този дуратек ще изкара едни 100 -тина хилки при мен на газ, защото ми се налага да пътувам повечко. Особенно ако има някой с личен опит ще ми е особенно полезен.

Re: Duratec И ГАЗ

Публикувано: 22 юли 2010, 13:26
от synthez 3D
Не съм се засегнал,просто искам да споделя това,което знам ,за да е полезно на всички.Понеже доста съм се интересувал от тази тема(и аз съм с такъв двигател)и повечето неща съм ги научил,интересувайки се за моята кола,мисля че едни 100 000 няма да са проблем,особено ако се спазват някои правила.Първо ако говорим за нов двигател,гледам,че руснаците карат вече и по повече от 100,но след поне едно регулиране.Повечето от тях карат без системата за смазване на клапаните Flash Lube и може би и затова износването при тях е по-голямо.Ако се систематизират правилата,за мен звучат така:

1.Поставяне на Flash Lube
2.Настройка на газовия инжекцион над 3800-4000 оборота да минава на бензин и после да се връща на газ при падане под тази граница.
3.Каране от време на време само на бензин извънградско(в града не е особено необходимо,защото основното износване става при продължително каране с високи обороти,а в града няма такава опасност)
4.Проверка и настройка на инжекторите(според техния период на обслужване),за да не се получи обедняване при някой от тях
5.Проверка хлабините на клапаните през 40-50000км.

Мисля,че ако се спазят тези правила няма да има особени проблеми с клапаните.За съжаление все още не съм си сложил уредба(до сега чаках да мине гаранцията на колата) но ако това стане някой ден,ще споделя повече опит.

Re: Duratec И ГАЗ

Публикувано: 22 юли 2010, 13:34
от didoya
160 000 ми се вижда несериозно малък километраж за да налага мерене на хлабини и евентуално разглабяне за реглаж/купуване на пулове. Както са я подкарали май наистина бутат нещата колите да се карат само докато са в гаранция и да се хвърлят.
Басси, на досегашните ми коли, всички са били на 200 000+ мотора тамън се беше разработил, какви са тея нововъведения - е то е ясно, на 160 000 да припечелят прилично от части и труд. Имам нова кола от само 8 месеца и вече се плаша - масово поевтиняване (за смешната, опс - никаквата шумоизолация на Фокус - ако някой се е заглеждал какво има в краката под жабката..... и дума няма да кажа - по-зле е от на Вектра '88 набор), всичко е кекаво направено и трудно за смяна, сменят се цели агрегати, вместо отделно възли по тях. По-плашещото е, че тея коли имат само 2г. гаранция, а ако човек си я е купил да я кара поне 5......изобщо филма е як и тенденцията е при всички марки:)

Re: Duratec И ГАЗ

Публикувано: 22 юли 2010, 13:48
от pakumba
synthez 3D написа:Не съм се засегнал,просто искам да споделя това,което знам ,за да е полезно на всички.Понеже доста съм се интересувал от тази тема(и аз съм с такъв двигател)и повечето неща съм ги научил,интересувайки се за моята кола,мисля че едни 100 000 няма да са проблем,особено ако се спазват някои правила.Първо ако говорим за нов двигател,гледам,че руснаците карат вече и по повече от 100,но след поне едно регулиране.Повечето от тях карат без системата за смазване на клапаните Flash Lube и може би и затова износването при тях е по-голямо.Ако се систематизират правилата,за мен звучат така:

1.Поставяне на Flash Lube
2.Настройка на газовия инжекцион над 3800-4000 оборота да минава на бензин и после да се връща на газ при падане под тази граница.
3.Каране от време на време само на бензин извънградско(в града не е особено необходимо,защото основното износване става при продължително каране с високи обороти,а в града няма такава опасност)
4.Проверка и настройка на инжекторите(според техния период на обслужване),за да не се получи обедняване при някой от тях
5.Проверка хлабините на клапаните през 40-50000км.

Мисля,че ако се спазят тези правила няма да има особени проблеми с клапаните.За съжаление все още не съм си сложил уредба(до сега чаках да мине гаранцията на колата) но ако това стане някой ден,ще споделя повече опит.
А как тази системка ще повлияе на охлаждането на изпускателните клапани? понижава температурата на горене на газта или как? на всмукателните ясно, но те така и така не са натоварени? Другите точки ми звучат доста обезнадеждаващо. Проблема всъчщост при мен е психологически- не че ми е проблем да си купя 8 клапана и да ги сменя, но много ще се ядосам ако продам дъртата кочина и си взема по-нов и хубав автомобил и трябва да отварям двигателя....

Re: Duratec И ГАЗ

Публикувано: 22 юли 2010, 14:09
от synthez 3D
160 000 ми се вижда несериозно малък километраж за да налага мерене на хлабини и евентуално разглабяне за реглаж/купуване на пулове. Както са я подкарали май наистина бутат нещата колите да се карат само докато са в гаранция и да се хвърлят.
Така е, ама какво да се прави,всички стоки са така и колите за жалост не правят изключение.От друга страна пък има и някои положителни промени,като например смяната на ангренажния ремък вече на 160000,а не на 60.За клапаните съм съгласен,че не е приятно да се проверяват на някакъв интервал,но доколкото знам на по-старите двигатели(с регулиращи се клапани)също е имало проверки и то на доста по-кратък интервал.Никой пък не е казал,че непременно ще се наложи регулировка,изисква се само проверка.
Аз също имах доста притеснения и съмнения в началото, относно издръжливостта на новите автомобили,но вече съм много по-голям оптимист,защото след почти 50000 километра и 2 години и половина,колата си е също толкова нова и нямам нищо,което да се е износило или да е правило някакъв проблем.Фиестата на жената е на по-малко километри но и там за сега всичко е безпроблемно,така че качеството може би не е чак толкова зле.Не мисля,че за 5 години могат да се очакват някакви големи проблеми и затова съм оптимист и мисля,че е по-добре да се радваме на колите си докато са нови,пък после каквото ще да става.
А как тази системка ще повлияе на охлаждането на изпускателните клапани? понижава температурата на горене на газта или как?
Не знам как влияе,но според създателите и течността по някакъв начин намалява износването на леглата.Оригинално е създадена за каране на стари двигатели с безоловен бензин,без да им се износват леглата.Може и да не е 100 % ефективна,но в Европа масово я слагат и ми прилича,че не е менте.
Прав си за психологическия момент,и при мен го има и затова все още не съм пристъпил към действия :( и все пак не мисля,че 100000 са малко,ако през това време няма проблеми,но зависи и за колко време ще ги направиш.

Re: Duratec И ГАЗ

Публикувано: 23 юли 2010, 16:39
от pakumba
да позатворя темата- отказвам се от модела като цяло, въпреки, че много харесвам колата. Карам основно извънградско по около 30 000 км на година и се очертава да се увеличат километрите, така че определено не ми се мисли за обръщане на бензин след 4000 оборота и такива неща. Огледах се в дизела, има много добри оферти, но пък поддръжката му ми се вижда безсмислено скъпа, като предимствата му ми малеят на фона на значително по-скъпата поддръжка.
Благодаря на всички писали в темата

Re: Duratec И ГАЗ

Публикувано: 23 юли 2010, 21:27
от synthez 3D
Добре е, че си се огледал и за оферти за дизел,но ако говорим за покупка на нов автомобил,дизелите са по-скъпи с около 2-3000 лв,при което можеш да си караш на бензин над 100000км.,докато наваксаш тези пари.Ако основната цел е да изминеш тези 100000 по най-евтиния начин,то газта е без алтернатива.Но ти си знаеш най-добре.Успех!

Re: Duratec И ГАЗ

Публикувано: 13 авг 2010, 10:09
от doncho78
Здравейте.
Колеги прочетох постовете ви защото съм много зайнтересуван от темата.При мен колебанието относно ГИ на Дуратек се появи когато започнах да събирам оферти.Просто някой майстори споменаваха за тази система с мазането а други не.За 10000км щял да хвърли клапани,декларации да подписвам и кво ли още не беше.Един ден срещнах таксиметров автомобил като моя но 1,8 115к.с.(дали това не е Зетек мотор?) минал човека 200000км без проблеми.Пред голяма дилема съм.А това за проверката на хлабините го чух и за бензин около 50000 в бокса???Нека ако има някой който се е решил да монтира или си е купил с монтирана уредба да сподели.То ясно че всички сме разбирачи но така се влиза в спорове кой колко знае и т.н.
Благодаря и успех.

Re: Duratec И ГАЗ

Публикувано: 14 авг 2010, 16:12
от testmaniac
Аз имам мондео MK3 2.0 '2001 и съм на газ от 15м и съм навъртял 32К км. Скъсвам я от юркане. Прочетох до тука темата и повечето неща ми се видяха смешни. Газовата ми е LOVATO Easy Fast и освен, че трудно се настройва после си работи ОК. Разход на газ извън градско 8-11, градско 12-15 в зависимост от каране, сезони,трафик.

Re: Duratec И ГАЗ

Публикувано: 14 авг 2010, 17:21
от big cat
здравейте аз лично съм с duratec двигател и с инжекцион и съм много доволен точно каква марка забравих но ми казха че е полско , каза ми човека че този вид двигатели са много чувствителни и капризни смисъл че трябва да ти изберат уредба не можеш да сложиш каквато си искаш както е в моя случй на мен ми излези 800 лв втора ръка но от човек на който му умам доверие з агу и е може би най големия спец в българия почти и лично аз го препоръчвам на всеки ако някой се интересува да ми пиши чао ;):

Re: Duratec И ГАЗ

Публикувано: 14 авг 2010, 17:21
от big cat
здравейте аз лично съм с duratec двигател и с инжекцион и съм много доволен точно каква марка забравих но ми казха че е полско , каза ми човека че този вид двигатели са много чувствителни и капризни смисъл че трябва да ти изберат уредба не можеш да сложиш каквато си искаш както е в моя случй на мен ми излези 800 лв втора ръка но от човек на който му умам доверие з агу и е може би най големия спец в българия почти и лично аз го препоръчвам на всеки ако някой се интересува да ми пиши чао ;):

Re: Duratec И ГАЗ

Публикувано: 24 авг 2010, 13:19
от pakumba
бях поизоставил темата. интересни отговори са се получили:)