Детонации?

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Потребителски аватар
gin
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 28 май 2005, 13:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.3mi '95
Местоположение: София
Status: Извън линия

Детонации?

Мнение от gin » 15 май 2006, 15:46

Здравейте. Нещо странно започна да се случва от около 2-3 седмици - на газ колата почна да прави детонации. В началото бяха слаби припуквания, придружени с придърпване, но днес вече доста силно гръмна и нямам съмнение че е това. Чудя се на какво може да се дължи - все пак доста вмезапно започна, кабели ли да сменям?

Случва се и при потегляне и в движение, от 1ва до 3та, стига оборотите да са ниски и да настъпя педела - е когато опитам сам да го предизвикам, не става.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3126
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 15 май 2006, 15:49

и при мен се случва на 1-ва точно като подам повечко газ.Трябва да се сменят кабелите на свещите ,но са много скъпи и съм ги оставил да гърми.Имам "кихалка" и не се уврежда нищо(надявам се).
Вероятно и ти имаш кихалка.

Потребителски аватар
gin
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 28 май 2005, 13:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.3mi '95
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от gin » 15 май 2006, 15:56

Хъм, нямам идея дали имам - предпазен клапан ли имаш предвид? Не знам какво са сложили газаджиите.

Иначе, да улесня диагностиката, на бензин не го прави, върви еднакво добре и на газ и на бензин, имам все още катализатор, клапаните трябва да са ок, свещите са Бош от Киров, на малко километри, наскоро ги гледах няма нагар. Освен да пробвам да гледам кабелите на тъмно.
Последна промяна от gin на 15 май 2006, 15:57, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
shark
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 23 авг 2005, 12:48
Модел на автомобила: Sierra 1.6 GL
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shark » 15 май 2006, 15:57

Детонациите не се ли получават от неправилна центровка?

Потребителски аватар
gin
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 28 май 2005, 13:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.3mi '95
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от gin » 15 май 2006, 15:59

shark написа:Детонациите не се ли получават от неправилна центровка?
Ами то е умно с кампютар ;) Какво да му центроваш. Пък и не е пипана наскоро от никого - т.е. няма фактор неизвестност поради някой калпав майстор.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3126
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 15 май 2006, 16:06

Предпазен клапан е "кихалката".Монтира се някъде по пътя на газта,най често над въздушния филтър при EfI inject.Щом не пука при каране на бензин проблема е точно в кабелите.Оправя се със смяна,но нее евтина.
ВНИМАНИЕ!Има кабели ментета,които са пъти по евтини от оригиналните.И както всеки се досеща са по зле и от тези които ще свалите от колите си.Оригинални кабели са около 90лв(в комплект с лули и накрайници за дистрибуторната капачка).

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1580
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi 2003 г
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 15 май 2006, 16:19

gin написа:Хъм, нямам идея дали имам - предпазен клапан ли имаш предвид? Не знам какво са сложили газаджиите.
Малко вероятно е да имаш от така наречените "кихалки" газаджиите ги слагат на пълните инжекциони при положение че монтират обикновенна газова уредба. Ти си моно инжекция .

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Детонации?

Мнение от kEFi » 15 май 2006, 19:44

gin написа:Здравейте. Нещо странно започна да се случва от около 2-3 седмици - на газ колата почна да прави детонации. В началото бяха слаби припуквания, придружени с придърпване, но днес вече доста силно гръмна и нямам съмнение че е това. Чудя се на какво може да се дължи - все пак доста вмезапно започна, кабели ли да сменям?

Случва се и при потегляне и в движение, от 1ва до 3та, стига оборотите да са ниски и да настъпя педела - е когато опитам сам да го предизвикам, не става.
1.Провери свещите!
2. Обстойно огледай кабелите на мнооого тъмно!
3. Провери за спукано гърне или свръзка - ако има и малка дупка - взема въздух и....гърми, особено при незагрял двигател...
4. Ако всичко това е наред - остава лошо горене - или много газ, или неточен момент на подаване на искрата (ама щом управлението е електронно...)
Последна промяна от kEFi на 16 май 2006, 09:07, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 16 май 2006, 09:37

Кабелите виж - и аз мисля, че проблема ти е 99% от тях

:twisted:

Потребителски аватар
me4o_1
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 20 апр 2006, 01:40
Модел на автомобила: Escotr '90
Местоположение: Смолян
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от me4o_1 » 21 май 2006, 09:49

Момчета и аз имам същия проблем, а моя е 1,3 карб. и е 1990 година. На мен тогава защо ми прави същото (на скоро си взех колата и не знам кой или каде е слагана газовата)

Потребителски аватар
gin
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 28 май 2005, 13:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.3mi '95
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Детонации?

Мнение от gin » 21 май 2006, 22:14

kEFi написа:1.Провери свещите!
2. Обстойно огледай кабелите на мнооого тъмно!
3. Провери за спукано гърне или свръзка - ако има и малка дупка - взема въздух и....гърми, особено при незагрял двигател...
4. Ако всичко това е наред - остава лошо горене - или много газ, или неточен момент на подаване на искрата (ама щом управлението е електронно...)
Уф, това днес пукна и на бензин. Имам чувството, че нещо прогресивно се скапва. Кабелите ги гледах на тъмно, ама сигурно не е било достатъчно тъмно. Дали са те, че утре да вземам нов комплект, или е нереално да пропука толкова бързо и то на бензин все пак?

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 22 май 2006, 11:21

...за кабелите - на тъмно и форсираш на ръка. Бягащите светлинки са трудно забележими, а на празен ход - хич :wink:
Щом и на бензин пукаш - кабел и/или свещ/и...

Потребителски аватар
gin
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 28 май 2005, 13:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.3mi '95
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от gin » 26 май 2006, 14:54

Айде сега да споделя резултата.

Искри на тъмно не успях да изкарам. Закарах я на диагностика и майстора измери утечките по кабелите, и веднага изкара проблемната свещ.

Беше се оформила проводяща пътечка по която понякога преминава искрата и оттам и детонациите. Смени свещта с друга, и каза да карам до срока на годност на свещите. Свещите са Бош на 15 хил. км. Отделно провери компа и оттам не излязоха индикации за грешки. 30 минути, 20 кинта. Доволен съм.

Сервиза е Мотоман на Данаил Николаев и Искър пред ИСУЛ.

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта