Страница 1 от 1

Детонации?

Публикувано: 15 май 2006, 15:46
от gin
Здравейте. Нещо странно започна да се случва от около 2-3 седмици - на газ колата почна да прави детонации. В началото бяха слаби припуквания, придружени с придърпване, но днес вече доста силно гръмна и нямам съмнение че е това. Чудя се на какво може да се дължи - все пак доста вмезапно започна, кабели ли да сменям?

Случва се и при потегляне и в движение, от 1ва до 3та, стига оборотите да са ниски и да настъпя педела - е когато опитам сам да го предизвикам, не става.

Публикувано: 15 май 2006, 15:49
от mrdds
и при мен се случва на 1-ва точно като подам повечко газ.Трябва да се сменят кабелите на свещите ,но са много скъпи и съм ги оставил да гърми.Имам "кихалка" и не се уврежда нищо(надявам се).
Вероятно и ти имаш кихалка.

Публикувано: 15 май 2006, 15:56
от gin
Хъм, нямам идея дали имам - предпазен клапан ли имаш предвид? Не знам какво са сложили газаджиите.

Иначе, да улесня диагностиката, на бензин не го прави, върви еднакво добре и на газ и на бензин, имам все още катализатор, клапаните трябва да са ок, свещите са Бош от Киров, на малко километри, наскоро ги гледах няма нагар. Освен да пробвам да гледам кабелите на тъмно.

Публикувано: 15 май 2006, 15:57
от shark
Детонациите не се ли получават от неправилна центровка?

Публикувано: 15 май 2006, 15:59
от gin
shark написа:Детонациите не се ли получават от неправилна центровка?
Ами то е умно с кампютар ;) Какво да му центроваш. Пък и не е пипана наскоро от никого - т.е. няма фактор неизвестност поради някой калпав майстор.

Публикувано: 15 май 2006, 16:06
от mrdds
Предпазен клапан е "кихалката".Монтира се някъде по пътя на газта,най често над въздушния филтър при EfI inject.Щом не пука при каране на бензин проблема е точно в кабелите.Оправя се със смяна,но нее евтина.
ВНИМАНИЕ!Има кабели ментета,които са пъти по евтини от оригиналните.И както всеки се досеща са по зле и от тези които ще свалите от колите си.Оригинални кабели са около 90лв(в комплект с лули и накрайници за дистрибуторната капачка).

Публикувано: 15 май 2006, 16:19
от petkoff_pl
gin написа:Хъм, нямам идея дали имам - предпазен клапан ли имаш предвид? Не знам какво са сложили газаджиите.
Малко вероятно е да имаш от така наречените "кихалки" газаджиите ги слагат на пълните инжекциони при положение че монтират обикновенна газова уредба. Ти си моно инжекция .

Re: Детонации?

Публикувано: 15 май 2006, 19:44
от kEFi
gin написа:Здравейте. Нещо странно започна да се случва от около 2-3 седмици - на газ колата почна да прави детонации. В началото бяха слаби припуквания, придружени с придърпване, но днес вече доста силно гръмна и нямам съмнение че е това. Чудя се на какво може да се дължи - все пак доста вмезапно започна, кабели ли да сменям?

Случва се и при потегляне и в движение, от 1ва до 3та, стига оборотите да са ниски и да настъпя педела - е когато опитам сам да го предизвикам, не става.
1.Провери свещите!
2. Обстойно огледай кабелите на мнооого тъмно!
3. Провери за спукано гърне или свръзка - ако има и малка дупка - взема въздух и....гърми, особено при незагрял двигател...
4. Ако всичко това е наред - остава лошо горене - или много газ, или неточен момент на подаване на искрата (ама щом управлението е електронно...)

Публикувано: 16 май 2006, 09:37
от Brock
Кабелите виж - и аз мисля, че проблема ти е 99% от тях

:twisted:

Публикувано: 21 май 2006, 09:49
от me4o_1
Момчета и аз имам същия проблем, а моя е 1,3 карб. и е 1990 година. На мен тогава защо ми прави същото (на скоро си взех колата и не знам кой или каде е слагана газовата)

Re: Детонации?

Публикувано: 21 май 2006, 22:14
от gin
kEFi написа:1.Провери свещите!
2. Обстойно огледай кабелите на мнооого тъмно!
3. Провери за спукано гърне или свръзка - ако има и малка дупка - взема въздух и....гърми, особено при незагрял двигател...
4. Ако всичко това е наред - остава лошо горене - или много газ, или неточен момент на подаване на искрата (ама щом управлението е електронно...)
Уф, това днес пукна и на бензин. Имам чувството, че нещо прогресивно се скапва. Кабелите ги гледах на тъмно, ама сигурно не е било достатъчно тъмно. Дали са те, че утре да вземам нов комплект, или е нереално да пропука толкова бързо и то на бензин все пак?

Публикувано: 22 май 2006, 11:21
от kEFi
...за кабелите - на тъмно и форсираш на ръка. Бягащите светлинки са трудно забележими, а на празен ход - хич :wink:
Щом и на бензин пукаш - кабел и/или свещ/и...

Публикувано: 26 май 2006, 14:54
от gin
Айде сега да споделя резултата.

Искри на тъмно не успях да изкарам. Закарах я на диагностика и майстора измери утечките по кабелите, и веднага изкара проблемната свещ.

Беше се оформила проводяща пътечка по която понякога преминава искрата и оттам и детонациите. Смени свещта с друга, и каза да карам до срока на годност на свещите. Свещите са Бош на 15 хил. км. Отделно провери компа и оттам не излязоха индикации за грешки. 30 минути, 20 кинта. Доволен съм.

Сервиза е Мотоман на Данаил Николаев и Искър пред ИСУЛ.