Страница 1 от 2
Газ... и аз!
Публикувано: 13 юни 2005, 00:14
от ewgeny
Сложих си газ Ловато, нова 27л бутилка, ел. Най-готиното е че вече нямам проблеми с палене, гаснене а и за днешните 50км не успях да намеря никва разлика в мощността вдигнах 120 без да я настъпвам, така че 150 не ми мърдат. Мноооо се кефя!Сега и разхода да е добър и......
П.П. При първите няколко зареждания на бутилката, разхода може да излезе по-голям, но това е поради съдържанието на въздух. Днес едвам събрах 20л.
Re: Газ... и аз!
Публикувано: 13 юни 2005, 09:35
от kEFi
ewgeny написа:Сложих си газ...
В началото на газ бях само аз
Вече май не останаха колеги на бензин...Дори и най върлите бензанджии се предадоха (и как няма при тия цени)...
Това, колко ще ти гори много зависи и от теб, защо?
1.Ще гори малко повечко първите 500км докато си улегнат мембраните....
2. По нататъшния разход ще зависи от твоето желание. При донастройките може да направиш следното:
- искаш настройки за по-динамично каране - в този случай имаш много добра динамика за сметка на завишен разход (в смисъл повече се гледа кривата при високите обороти)
- настройки за икономично каране - занижен разход на гориво, но за сметка на динамиката (от кон на магаре)
Това, което ти пиша не са фиксирани настройки...приемай ги по-скоро като вектори

Публикувано: 13 юни 2005, 10:48
от NIKJAMa
И аз съм се засилил да се газифицирам. Малко ме е шубе, но вече съм го решил. Избрах си вече прочулия се тук Еврогаз
Останаха ми само 2 въпроса.
1. За бутилката. Каква да е къде да я сложа. Така като гледам май само такава като резервна гума ми върши работа. Ескорта ми е комби и целия багажник пода му е един капак под който седи резервната гума и разни инструменти. Ако е отгоре бутилката няма да мога да го отворя. Освен ако нямате някоя добра идея различна от тази с резервната гума, макар че все пак тя май си е най-добре.
2. Заради споменатото шубе мисля да сложа и ламбда контрол. Не съм наясно всъшност дали по-оптималната смес ще помогне да нямам гърмежи и дали ще намали ефекта от прегаряне на клапаните. Т.е. дали системата ще пипне сместа, така че газта да изгаря напълно в цилиндрите а не частично в изпускателната система.
Re: Газ... и аз!
Публикувано: 13 юни 2005, 11:05
от stangen
kEFi написа:ewgeny написа:Сложих си газ...
В началото на газ бях само аз
Вече май не останаха колеги на бензин...Дори и най върлите бензанджии се предадоха (и как няма при тия цени)...
ЕЕЕЕЕЕ, аз още се правя на чукнат и карам на бензин

Re: Газ... и аз!
Публикувано: 13 юни 2005, 11:37
от kEFi
Публикувано: 13 юни 2005, 11:43
от kEFi
NIKJAMa написа:И аз съм се засилил да се газифицирам.
Останаха ми само 2 въпроса.
1. За бутилката.
2. Заради споменатото шубе мисля да сложа и ламбда контрол.
по т.1 - имаш избор с малки бутилки отзад дясно/ляво или зад задната седалка(надлъжно), но по-добрия, според мен вариянт, е този на мястото на резервната гума (аз съм така, но на хечбек)...
по т.2 ако имаш излишни пари - давай ги. Ако не - не се коси - клапаните не прогарят, гърмежи стават и с ламбда (дължат се на заминали кабели/свещи), но ако си поддържаш всичко - нямаш грижи...доколкото се сещам колата ти беше преди 96-та, нали?
Публикувано: 13 юни 2005, 12:12
от ewgeny
Аз имам една бутилка за резервната гума! 14" и даже е пълна с газ до горе (около 30-35л)! Взех я за 110 ще те я дам за 110лв., ако имаш мерак.
Публикувано: 13 юни 2005, 12:56
от NIKJAMa
kEFi написа:
по т.2 ако имаш излишни пари - давай ги. Ако не - не се коси - клапаните не прогарят, гърмежи стават и с ламбда (дължат се на заминали кабели/свещи), но ако си поддържаш всичко - нямаш грижи...доколкото се сещам колата ти беше преди 96-та, нали?
Излишни едва ли, но пък искам всичко да си е както трябва. Пък и доколкото разбирам лабда контрола спестява донастройки така че би трябвало да си избие парите все някога.
За бутилката благодаря за офертата, но мисля да си ми сложат в сервиза всичко и да си носят гаранцията от-до. Все пак ще го обмисля и това преди да я сложа.
Re: Газ... и аз!
Публикувано: 13 юни 2005, 15:51
от jasonsmith
kEFi написа:
Това, колко ще ти гори много зависи и от теб, защо?
1.Ще гори малко повечко първите 500км докато си улегнат мембраните....
2. По нататъшния разход ще зависи от твоето желание. При донастройките може да направиш следното:
- искаш настройки за по-динамично каране - в този случай имаш много добра динамика за сметка на завишен разход (в смисъл повече се гледа кривата при високите обороти)
- настройки за икономично каране - занижен разход на гориво, но за сметка на динамиката (от кон на магаре)
Това, което ти пиша не са фиксирани настройки...приемай ги по-скоро като вектори

е те това ми трябваше като отговор на един мой пост:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=442" onclick="window.open(this.href);return false; , нещо подобно ме задоволяваше напълно като отговор, искам да кажа, че за момента разхода ми е около 11,5л/100 градско газ, като мисля довечера да завъртим още около половин оборот, за да свалим разхода още 2-3 литра...
Публикувано: 13 юни 2005, 18:38
от NIKJAMa
На мен ми възникна още един въпрос как се решава проблема с предварението на искрата при дестрибуторното запалване?
Едит говорих си със сервиза и ме отказаха от ламбда контрола понеже бил безмислен!? Еми щом казват

То и не пречи по късно да го сложа ако ми дойде мерак.
За предварението казаха че го оправяли, но как било търговска тайна

.
Re: Газ... и аз!
Публикувано: 13 юни 2005, 18:57
от DigiPro
stangen написа:ЕЕЕЕЕЕ, аз още се правя на чукнат и карам на бензин

и аз, и аз
айде сега...какво са 2лв. за литър бензин за нашите скромни двигателчета. Пък и една камара главоболия проблеми и настройки с тия газови. И на тях консумативи сменяй. Преглед всяка година. Бутилката място в багажника заема което съм си го резервирал за една по-голяма бас-туба.
А има и една зависимост че човек като сложи газ и понеже му е по ефтино и кара повече. Оттам всички други консумативи (масла, филтри, гуми и т.н.) се сменят по начесто и в крайна сметка пак се дават повече пари.
Публикувано: 13 юни 2005, 19:33
от jasonsmith
това е абсолютно вярно, но пък за сметка на това се чувствам по спокоен, че не пълня гушите на разни тарикати, ами се возя почти без пари ( би трябвало след като си настроя Агу-то де

) , горе долу си го смятам така:
от Люлин до работата ми в НДК- 8 км, на бензин - около 2,50 отиване и връщане, а на газ- около 1,20. само това като си изчисля и вече съм с две ръце за газова

Публикувано: 13 юни 2005, 21:09
от Трол
тия цифри даже много ми се виждат:)
аз последния път с 37лв минах 400км.газта на 75стотинки и разход 12,5
ама явно София...и то по центъра...
а сега и без това напоследък мн се говори за газ във форума да попитам тези,които по-от отдавна карат на газ дали от месе-месец и нещо им се е вдигнал разхода...
на мен ми гореше 10.5 и изведнъж 12.5 и не мърда! или газта развалиха или колата се развали:)
Re: Газ... и аз!
Публикувано: 14 юни 2005, 09:03
от jack71
ей и аз бях. всъщност на 2 рия ден когато имах Стела ( ескортчето ми ) й сложих газово. По време оно когато газта бе под 50 ст.

Публикувано: 14 юни 2005, 12:52
от kEFi
NIKJAMa написа:На мен ми възникна още един въпрос как се решава проблема с предварението на искрата при дестрибуторното запалване?
Едит говорих си със сервиза и ме отказаха от ламбда контрола понеже бил безмислен!? Еми щом казват

То и не пречи по късно да го сложа ако ми дойде мерак.
За предварението казаха че го оправяли, но как било търговска тайна

.
Ламбда контрол е за двигатели с електронно управление на горивния процес т.е. със ECU. Там подаването на искрата зависи от данните за положението на коляновия вал, съответно компа в зависимост от режима на каране определя момента на запалване (както и състава на сместа)....
При дистрибуторното палене:
1. Колата се центрова на бензин да работи перфектно.
2. След това се увеличава предварението до желаните настройки (обикновено се следи празния ход , ниските и високите обороти) чрез...(top secret) завъртане на делкото в нужната посока (съвсем лекичко). В общи линии - това е!

Публикувано: 14 юни 2005, 13:13
от NIKJAMa
E точно в това е въпроса. Компа ще го излъжа(гадна дума) та компа ще му подам данни че всичко ми е наред със сместа и той съответно по никакъв начин няма да се усети и да промени предварението. Нямам капачка и не мога да бутна ъгъла от там така че явно ще си остана на предварение като за бензин.
Публикувано: 14 юни 2005, 13:42
от kEFi
NIKJAMa написа:E точно в това е въпроса. Компа ще го излъжа... Нямам капачка и не мога да бутна ъгъла от там така че явно ще си остана на предварение като за бензин.
Нещо немога да схвана точно идеята ти! Какво в крайна сметка искаш да получиш? И какъв точно ти беше двигателя (в профил има поленца за попълване, а от там и спестени въпроси като моя) - само се сещам че беше Ескорт комби
Това за капачката - промяната на ъгъла не става от нея! А това, че нямаш такава предполага, че си със запалване EDIS....
Публикувано: 14 юни 2005, 14:11
от acj
Не е нужно да се прави каквото и да било за корекция на предварението при Zetec, компютъра си върши работата.
Публикувано: 14 юни 2005, 14:29
от NIKJAMa
Оправих профила. Извинете за пропуска.
acj разбрах още вчера, но си ми остана неяснотата как точно компютъра се усеща. По-скоро според мен нормалното предварение за бензин при нашите двигатели се оказва близко до оптималното за газ. Така или иначе още от 100 до 200 лева инвестиция за тайминг процесор вдига цената до цената на газов инжекцион, което прави безпредметно обсъждането му, особено след като практиката показва че е ненужен за нашите двигатели.
Публикувано: 14 юни 2005, 14:44
от kEFi
По въпроса.
При монтаж на АГУ пред теб има 2 възможности:
1. АГУ със симулатор ламбда сонда - устройство, което подава на компа предварително зададени стойности (за твоя автомобил), а не реалните от ламбда сондата. Сам знаеш, че състава на изгорелите газове при бенз и газ са коренно различни, оттам и понятието за бедна и богата смес. Та това устройство ти подава необходимото предварение, а самата настройка е като при карбуратор. Следващи донастройки....зависи от майстора! Моята от 3 год не е настройвана и е като часовник.
2. АГУ със ламбда контрол. По добрия, но определено по-скъп вариант. В този случай към компа се добавя модул за управление при работа на газ. Отчита реалните стойности и аъответно прави корекции. Предимство - работи оптимално в целия диапазон на оборотите. Минимална икономия на газ (сравнено с АГУ със симулатор).
........
Ако те интересува още нещо - питай?
П.П. Нормалното предварение на нашите автомобили е непостоянна величина. Постоянна (10 градуса) е само в авариен режим!