Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Потребителски аватар
mclsdreal
потребител
потребител
Мнения: 550
Регистриран: 01 май 2009, 20:44
Модел на автомобила: Мондео 1.8TD-2000, Джия
Местоположение: Germany- Saarlouis
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от mclsdreal » 10 ное 2016, 21:43

Ужас... Е затова и аз няма да сложа газ. С хондата ми е аналогично, на 20к реглажче.. Е за какво ми е тая газова? Само гарнитурата на капака на клапаните ми е 96 лева без отстъпката...нали на 2 регулировки ше трябва да я сменя... Плюс услугата за регулирането, плюс някоя друга нерва излязла непредвидено... Ебем ти и газовата, тя колата ми дава в София в най-голямата мизерия и трафик 9-10 бензин без олигофрения. Газ ще удари 12 и като сметна останалите глупости по ГИ-то... Нема нужда. Кога ше съм на далавера след поставянето... Аре аз имам вариант едни 300-350 лева ше ми излезе,ама има хора дет плащат по 1000+ лева.... Лятото със 185кинта 1400км минах с бая раздаване на газ, че чак и масло долях.... Ебати драмата... Да давам кинти на някой да ми рови клапаните, щото уж е било по-евтино... Па то в крайна сметка илзлиза на втората смяна на масло, земи тия 300-400 лева минус... Недай си боже и некой клапан лека нощ...
I`m sorry.. I can`t be perfect... !!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от HACKO » 11 ное 2016, 07:45

Ако забеляза, Фиестата на "Димкар" е на 185 000Км (по километраж) и никога не са и регулирани клапаните. Според мене проверка при смяна на агренажа е достатъчна, така и иначе се отваря капака на клапаните и да не се проверят хлабините е глупаво.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от OgiDogi » 11 ное 2016, 18:54

Dlike написа:Благодаря за отговорите!
Стигнах до следните изводи:
1. няма да монтирам масло за допълнителна смаска...
Въпреки, че монтирам газови уредби, обикновено разубеждавам кандидатите за подобно "подобрение", тъй като го намирам за абсолютно излишно набиване на пари. Причините:
а) двигателят си има картерна вентилация, която при износени сегменти вкарва повече масло от подобна система, лесно се проверява при свален от дросела въздуховод степента на омасляване :D
б) от неправилна регулировка на газовата страдат изпускателните клапани, заради повишената температура на изгорелите газове, минаващи покрай тях. Питам аз, как аджеба ще помогне маслото, след като стане участник в горивния процес и се превърне в изгорели газове преди да тръгне към клапаните??? Може би ще обогати сместа, за да се понижи малко температурата... 'бах туй гориво - 35 лв/литър. :shock:
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

ANGEL4O
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 19 мар 2016, 19:39
Модел на автомобила: фокус 1.6 16в 2002г
Местоположение: панагюрище
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от ANGEL4O » 13 ное 2016, 11:00

На колко километра трябва да се регулира настройката на газовия инжекцион,ако има определени километри,и какво главно се променя от настроиката след нормална експлоатация интересни въпроси за феновете и отзиви към компетентните.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от OgiDogi » 13 ное 2016, 14:12

ANGEL4O написа:На колко километра трябва да се регулира настройката на газовия инжекцион,ако има определени километри,и какво главно се променя от настроиката след нормална експлоатация интересни въпроси за феновете и отзиви към компетентните.
Всичко е относително, няма универсална препоръка.
Ако караш с газ от където ти падне, не се знае за колко време ще се зацапат филтрите. Когато се зацапат, се променят наляганията и започват адаптации към промяната. При смяна на филтрите е добре да се направи диагностика и зануляване на адаптациите на бензиновия компютър, след което да се провери работата и на газовият. Прогресиращото втвърдяване от топлината на мембраните на редуктора също променя работата и настройките с времето, а всеки редуктор е монтиран на различно място (в близост или не до изпускателния колектор, с по-къси/дълги маркучи и т.н.) или се кара с различна продължителност (само градско, смесено или предимно извънградско).
В сервизната книжка на Landi Renzo Omegas за филтрите са посочени интервали 25 000 за течната и 50 000 за газообразната фаза. Като знам какво съм вадил от филтрите, че дори се е налагало да продухвам тръбичката от бутилката, ми се струва по-оптимистично 15 000/25 000, като за родните условия.
В началото на годината (от края на Януари до началото на Април) монтирах газови уредби на 36 Лада Нива за ЮИ дирекция по горите. Първи изпищяха след около 2 месеца и 3-4 000 км от запушени филтри на течната фаза двете коли от Царево, очевидно тамошната газ-станция на Петрол не струва. По-малко от 2 месеца след тях ревнаха от Котел и Кипилово, после Стара Река, Ямбол и Гурково. Само една кола имаше към 17 000 на километража, другите бяха между 8 и 12 000.

Въпрос на лична преценка за всеки, дали да отдели още някой лев и заедно със смяната на масла и филтри на автомобила да смени газовите и да мине диагностика.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от HACKO » 13 ное 2016, 15:57

Не съм гледал на Фобуса какво препоръчват, ама аз си ги сменям на 8-12 Хил. когато се сетя, ама 25000.... По-осезаема разлика се усеща като се износят костите на газовите дюзи, ама тогава не ти трябва апаратура да усетиш, че нещо не е наред.. Като цяло и тука важи принципа "докато работи не се пипа", както при засъхналото лайно.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от dimkar » 13 ное 2016, 17:49

На моите коли филтрите ги сменям, както следва: филтърът в изпарителя (струва 2 лв) - на 7500 км; филтърът на рейката (струва 5 лв) - 15000 км. Т.е. на една смяна на маслото сменям 2 филтъра на изпарителя и един филтър на рейката. При смяна на филтър допълнителни настройки на ГИ не правя, просто няма нужда. Газовите дюзи издържат около 60-70 000 км. Скоро правих ремонт на 120-ката, та затова знам. Цената на ремонтния комплект е 40 лв + 10 лв труд. След ремонта се прави настройка на ГИ. След толкова години и км пробег с ГИ не съм имал никакви проблеми. Моят газов майстор го виждам изключително рядко, само когато се прави ремонт на газовите дюзи. Филтрите си ги сменям сам.

Потребителски аватар
slavei2003
потребител
потребител
Мнения: 199
Регистриран: 27 юли 2012, 12:06
Модел на автомобила: FORD GALAXY 2.3 16V 146кс. 1999г. LPG FOBOS 2 OPEL VECTRA X16SZ LPG 1995г.
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от slavei2003 » 13 ное 2016, 18:53

Те за Петрол- Царево правят специално газ. :twistednew: На петрол там няма газ.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от OgiDogi » 13 ное 2016, 20:16

slavei2003 написа:Те за Петрол- Царево правят специално газ. :twistednew: На петрол там няма газ.
Е, аз само питах "Къде зареждате газ?" и отговорът беше "На Петрол.", ама дали е в самото Царево или някъде наоколо, не сме уточнявали. И като им казах, че имат два варианта: да сменят газ-станцията или да сменят по-често филтри, отговориха, че първото е невъзможно, защото са по договор и си купиха 4 филтъра. Има много газ-станции, които са уж към голяма верига, но реално са някакъв франчайз и правят далаверки, да не говорим, че са им стари и ръждясали съдовете и нямат филтри на колонките - каквото влезе от цистерните, същото + боклуци влиза в бутилките на клиентите. Няма от къде другаде на чисто нова уредба филтърът да е задръстен с ръждива кал до степен да не пропуска достатъчно газ.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Eastbourne
потребител
потребител
Мнения: 901
Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от Eastbourne » 14 ное 2016, 10:35

Повечето газарджии дават 2 години гаранция и/или 50 000 км като трябва да ходиш на всеки 10 000 км да си сменяш филтрите, за да ти важала гаранцията

Milcho
потребител
потребител
Мнения: 428
Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
Местоположение: Шумен
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от Milcho » 22 ное 2016, 18:09

HACKO написа:Абе вие защо ги слагате тези уредби като ще карате на Бензин? Аз моята съм я настроил да пали директно на Газ, камо ли да и разреша да харчи Бензин по време на движение. За всеки случай и помпата спирам, ако уредбата реши да прави своеволия да няма какво да подаде.

П.П. Говоря напълно сериозно.
martin1977 написа:Това с прехвърлянето на бензин при х обороти е пълна глупост. Тогава защо слагате газ? Аз на предишното Мондео (МК2 2.0) му навъртях 50-ина х. на газ, предишния собственик сигурно още толкова и нямаше никакви проблеми. А аз редовно си карам колите (бензиновите) от 4 000 оборота нагоре. То е грехота да мъчиш бензинката на 2 000, а и не е полезно. Та не знам кой ви "учи" да карате на ниски обороти и за чий х*й от 3- 4 000 да превключва на бензин. Това е изтезание за колата, а и за джоба на собственика.
Ей такива мнения като видя и... просто оставам без всякакво желание да обяснявам. Вместо на хората да им стане интересно защо така съм направил, аз получавам коментари като горните от които лъха надменност, че и обидни думички има в тях. Нищо, че мога да покажа/заснема графики, времена на дюзи и всякакви други тестове за които може да се сетите (а и за които не можете), които съм правил. Но нищо, аз не се обиждам, примирил съм се че това е положението и ей така за мой си кеф ще напиша няколко изречения.

Втора лична кола карам с ГИ и това, освен с цел по-ниски разходи за гориво, го правя и с учебна цел. Автосервиз сме и въпреки, че с газови уретби не се занимаваме, аз съм длъжен да съм много добре запознат с тях, да знам кое, как и защо и дори да мога да ги настройвам ако се наложи. Въпреки, че имам поглед над стотици коли, реших че ако личната ми кола е с ГИ това ще е много полезно.
Сам си подбирам частите (не вземам готови комплекти), монтирам уретбите и настройвам всичко.
Като го реших това, карах Mondeo 98г 2.5i V6 - за съжаление точно купих уретба и на следващия ден продадох колата.
След това E36 318i с М43 - още с купуването сложих ГИ, отне ми около 1 месец да я настроя за да ми харесва (без прехвърляне на бензин на определени обороти). След това безпроблемно си я карах повече от 2г, ако правилно си спомням.
В момента E46 325i - карам го почти 2г. Така и не успях да го настроя на газ да върви както ми се иска. До към 4000 об/мин върви прилично, но след това се усеща чувствителна загуба на мощност. В крайна сметка разбрах, че дюзите които съм монтирал, са неподходящи за мотора, и също мога да сменя управляващия блок на ГИ с такъв с повече възможности за настройка. Поради тази причина (а не с цел пазене на клапани) в момента колата ми е направена, при работа на газ, когато мине 4900 об да обръща на бензин и след това при падане под 3000 - обратно на газ. При нормално шофиране естествено, че до това не се стига, но ако ми се наложи при изпреварване (или ако реша да се правя на бърз) искам да знам, че колата ще върви с пълната си мощност.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от HACKO » 22 ное 2016, 19:40

Винаги мога да натисна бутона за преминаване на Бензин, не смятам че някакъв тъп контролер трябва да решава какво искам.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
dj_peci
Потребител
Потребител
Мнения: 301
Регистриран: 01 окт 2014, 20:49
Модел на автомобила: FORD ESCORT 95 MK7/ 2.0 zetec 16V 136HP TURNIER
FORD ESCORT 94 MK5 xr3i/1.8 115 hp
Местоположение: Хасково
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от dj_peci » 23 ное 2016, 08:21

Колко е разликата с разхода на ГИ и обикновената уредба?
*bbq* *fordlogo*

Dlike
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 05 ное 2016, 10:09
Местоположение: Разград
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от Dlike » 27 ное 2016, 21:45

След като поставих ГИ на колата, и отново говорих с газаджията, той всъшност ми обясни, че контрола на впръскване на бензин при работа с газ се контролира от две неща. Оборотите са първото условия - при мен над 4000 оборота подава сигнал че може да се впръска и бензин. Второто условия е положение на педала на газта - при 4000 оборота и педал настъпан например до край - ще впръска бензин. При 4000 оборота и слабо подаване на газ - няма да впъсква бензин.
Ще пиша ако има проблеми като резултат от съответната схема.
Интересно е че след това отидох за реглаж, и се оказа че двигателя не е с пулове и не подложи на реглаж ( мисля че четох из форума че мондео 2003 след фейс лифта е с пулове, или се бъркам...?!)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от HACKO » 28 ное 2016, 01:11

Смени сервиза, това че няма пулове не значи, че не подлежи на реглаж и няма нужда от такъв. Просто там не знаят как става, сменят се целите чашки.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

BVLGARI
потребител
потребител
Мнения: 41
Регистриран: 20 ное 2012, 19:48
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TD 1999,Ford Esckort 1.8 TD
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от BVLGARI » 25 яну 2017, 17:09

Привет колеги ! Не съм писал от доста време,защото станах почти експерт :D в ремонта на Мондяка 1.8 TD 99г . ГНП-то предаде богу дух и реших да не се занимавам повече с излишни ремонти и да набивам грешни пари.В момента събирам пари и се двоумя дизел,бензин/газ,бензин/газ,дизел...След всички изчетени коментари започвам мнооого да се замислям дали да не си остана на ,,печка",защото не ми се занимава на 20к км да регулирам клапани,а цялата галимация с прехвърлянето на бензин ми се струва излишна и не рентабилна.Ако има читави бензинови мотори след 2001,които да стават на газ без да се налага регулиране моля кажете ми ги за да спра да се чудя и мая,защото вече лудвам.Благодаря !!! Поздрави !!! :D :)

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от ЯЛТА » 25 яну 2017, 17:33

Карай си печката, прати ГНП-то на @Specialista, ще ти го върне като ново.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

al_lukanov
потребител
потребител
Мнения: 362
Регистриран: 08 фев 2011, 12:14
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 2005 sold, Fusion 1.4 TDCI 2009 sold, Focus 1.6 Ecoboost 2012 sold, Volvo V60 2016, Toyota LC120 2008
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от al_lukanov » 26 яну 2017, 15:21

2.5 и 3.0 литра са с хидравлични повдигачи - не се налага да се регулират.

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от dimkar » 26 яну 2017, 22:30

Моите коли също не са виждали никога регулиране на клапани.

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 822
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от ivchotr » 26 май 2017, 23:00

Tемата е малко стара, ама да питам - ако газовата уредба е без изпарител, тъй наречената "течна фаза", как се отразява на клапаните на Фордовете? На една от новите Мериви й сложиха такава уредба именно заради недъгавите клапани, които са й измислили швабите.
Знам всички вицове за Форд :D

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта