Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 1698
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от OgiDogi » 20 апр 2018, 06:36

dimkar написа:
19 апр 2018, 21:55
И това въобще не е вярно, ама карай да върви. Лаф да става... :lol:
А този коментар към кое предходно мнение беше?
Ако е към моето за опелите - от 2 месеца съм сервизен инженер в Олимпия Ауто Сливен (Опел сервиз) и информацията ми е от първа ръка.
ИзображениеИзображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D

mi67
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 03 сеп 2012, 22:37
Модел на автомобила: toyota Corolla E15; Ford Fiesta 1.4 16V
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от mi67 » 20 апр 2018, 09:36

fordmaniac написа:
19 апр 2018, 23:09
mi67 написа:
19 апр 2018, 15:40
собственика на Мазда 6 , на която си публикувал снимките , че с тази газова рейка, дето е монтирана на деигателя му нищо хубаво не го чака. Съвсем скоро след реглажа на клапаните ще се видите пак. Защо , и сам може да си отговориш. Поздрави.
Не съм газаджия, ти явно си, така че сподели притесненията за рейката.

Не съм газаджия, това по скоро ми е хоби. Но имам доста богат опит с различни марки автомобили, а също и компонентите за ГИ, които се предлагат на пазара ни. Рейката , която е монтирана на колата е тип Валтек 30. Оригинална да е, с времето се променя хода на буталцата по ред причини, и започва да не подава необходимата порция гориво в цилиндрите. Плус това има много нелинейна характеристика, при подаването на газта в различните оборотни режими. То ако е леко обогатена горивната смес добре, но ако обеднява особено във високите обороти,знаеш какво става в цилиндрите на тези не особено издръжливи на термично натоварване двигатели.Аз бих ти препоръчал да се сменят примерно с Hana , Romano и друг тип висок клас инжектори.Поздрави.

Потребителски аватар
anikolov
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 02 яну 2016, 16:23
Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk4 /2009/ Duratec 2.0 145, BRC Sequent, X1134KM
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от anikolov » 20 апр 2018, 10:26

Забелязвам, че "любители" на марката сами правят лоша реклама! При доста производители го има това с газовата уредба, но наистина никъде не го пишат. Имах Мазда 6 с 1,8 Дуратек и никога, никъде не бях срещал такива неща. Това преди 7-8 години. Да, там се получава май по-рядко, явно матирала на японците е по-добър, но пък масйтора, който ми регулира клапаните, само Мазда 6 е направил 10 бр., в град като Хасково! А има един двама потребители, които яростно поддържат тезата, че бензиновите фордове са най-големия боклук на света! Поздрави!

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1294
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от dimkar » 20 апр 2018, 22:07

ЯЛТА написа:
19 апр 2018, 23:53
fordmaniac написа:
19 апр 2018, 23:05
И не е чувал за реглаж клапани.
И добре би било да кажеш че предишния собственик е полицай.......... Полицаи и военни не ремонтират, само карат и се надяват.
Абсолютни глупости. Ей, тези 80%, бе... :lol:

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1294
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от dimkar » 20 апр 2018, 22:11

OgiDogi написа:
20 апр 2018, 06:36
dimkar написа:
19 апр 2018, 21:55
И това въобще не е вярно, ама карай да върви. Лаф да става... :lol:
А този коментар към кое предходно мнение беше?
Ако е към моето за опелите - от 2 месеца съм сервизен инженер в Олимпия Ауто Сливен (Опел сервиз) и информацията ми е от първа ръка.
Е, те за това:
OgiDogi написа:
19 апр 2018, 21:54
...Отделно, че ако сложиш газова на нова кола, гаранцията ти отпада, познай защо.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 1698
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от OgiDogi » 21 апр 2018, 07:30

dimkar написа:
20 апр 2018, 22:11
Е, те за това:
OgiDogi написа:
19 апр 2018, 21:54
...Отделно, че ако сложиш газова на нова кола, гаранцията ти отпада, познай защо.

Първият и третият резултат за "new car lpg and warranty":
LPG.jpg
Warranty.jpg

Друг е въпросът, дали гаранционният сервиз ще отбележи промяната при първото обслужване след това.
Най-малкото, гаранцията на двигателя ще отпадне, според мнението във втория резултат от търсенето.
ИзображениеИзображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1198
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от fordmaniac » 22 апр 2018, 08:54

Вицове за Форд е имало и преди да се родим и това няма да се промени. Баща ми като кажеше, че е навъртял само той 520 х.мк. на Ескорта ( преди да го изяде ръждата ) му отговаряха: че то Голфа не кара толкова!
anikolov написа:
20 апр 2018, 10:26
че "любители" на марката сами правят лоша реклама!
Ако това е насочено към мен, смятам че съм върнал към живот доста повече Фордове и други марки коли от повечето драскачи не виждали двигател отвътре.
anikolov написа:
20 апр 2018, 10:26
Имах Мазда 6 с 1,8 Дуратек и никога, никъде не бях срещал такива неща.
И ако ти изгорят клапаните на Маздата щото никъде не е пишело, това по-добре ли е за имиджа и или за твоя джоб ??? Или е по-добре че си информиран и си регулирал клапаните на Мондеото с Дуратек .
Това е целта на темата и за това пиша тук, не да плаша и да уронвам авторитета на марката. Когато човек я прочете информацията и си поддържа колата правилно, ще може да се похвали, че кара на газ ФОРД и е горд, а не " сложих газова и след 30 000 км вече не върви и свещи кабели бобини са постоянен разход " .Кое е по- добре за собственика и за имиджа на марката. Или е по-удачен варианта на българина дето гледал, гледал жирафа и казал : Е те такова животно няма ?
Да ама не. Има такава животно като LPG с различно гориво, с различна скорост на горене, помагаща на клапаните да си заминат ( изгорят ) . Навременната регулировка ги спасява. Иначе се стига до ремонт на глава, понякога смяна и на клапанни легла, а в тежки случаи и смяна на главата, щото ако са доста бройки изядени легла е по - изгодно цялата дасе вземе втора ръка.
Поздрави

Потребителски аватар
anikolov
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 02 яну 2016, 16:23
Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk4 /2009/ Duratec 2.0 145, BRC Sequent, X1134KM
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от anikolov » 22 апр 2018, 19:34

fordmaniac написа:
22 апр 2018, 08:54
Вицове за Форд е имало и преди да се родим и това няма да се промени. Баща ми като кажеше, че е навъртял само той 520 х.мк. на Ескорта ( преди да го изяде ръждата ) му отговаряха: че то Голфа не кара толкова!
anikolov написа:
20 апр 2018, 10:26
че "любители" на марката сами правят лоша реклама!
Ако това е насочено към мен, смятам че съм върнал към живот доста повече Фордове и други марки коли от повечето драскачи не виждали двигател отвътре.
anikolov написа:
20 апр 2018, 10:26
Имах Мазда 6 с 1,8 Дуратек и никога, никъде не бях срещал такива неща.
И ако ти изгорят клапаните на Маздата щото никъде не е пишело, това по-добре ли е за имиджа и или за твоя джоб ??? Или е по-добре че си информиран и си регулирал клапаните на Мондеото с Дуратек .
Това е целта на темата и за това пиша тук, не да плаша и да уронвам авторитета на марката. Когато човек я прочете информацията и си поддържа колата правилно, ще може да се похвали, че кара на газ ФОРД и е горд, а не " сложих газова и след 30 000 км вече не върви и свещи кабели бобини са постоянен разход " .Кое е по- добре за собственика и за имиджа на марката. Или е по-удачен варианта на българина дето гледал, гледал жирафа и казал : Е те такова животно няма ?
Да ама не. Има такава животно като LPG с различно гориво, с различна скорост на горене, помагаща на клапаните да си заминат ( изгорят ) . Навременната регулировка ги спасява. Иначе се стига до ремонт на глава, понякога смяна и на клапанни легла, а в тежки случаи и смяна на главата, щото ако са доста бройки изядени легла е по - изгодно цялата дасе вземе втора ръка.
Поздрави
Колега, в никакъв сличай не е към теб! Има други двама потребителя, няма да цитирам, които нямат Дуратек и не са имали, но са най-големите противници на всичко след Фокус 1, особено на бензиновите двигатели. Просто мнението ми, че не е чак такава драма с регулирането, като го изиграх веднъж. И наистина смятам, че запазен мотор, поне 2,0 и най-вече регулирана правилно газ, точното газова уредба и евентуално и смазването, колкото и да е не ефективно, може да се изкара повече от 20 хил- км. преди реглаж и настъпили проблеми. Така мисля, може и да бъркам! Поздрави!

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от kito » 22 апр 2018, 21:45

Добре, колеги!
Кажете ми моля ви, какъв е смисъла от газта, ако нон стоп сте в тоя филм с реглажи, опасност от ремонти и т.н.
Имам 1.6 Ti-vct 115 фокус, карам го близо 100 000, като колата ще прави сега 200 000, да чукна на дърво, двигателя е чук, последно като смених маслата помолих да ми прегледат хлабините на клапаните, смених гарнитурата, всичко е чук. Тааааа, за какво са ви тия филми, толкова по-евтино ли ви излиза на газ, че да си струва тоя зор???
Последна промяна от kito на 22 апр 2018, 22:07, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4226
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от pepy1 » 22 апр 2018, 21:59

Зависи от изминаваните км. Ако минаваш малко км не сизаслужава инвестицията според мен. Едно хубаво газово за съвременните двигатели е мин 1000 лв. Но всеки си решава и си прави собствена сметка. Но на каквото и гориво да караш, си трябва поддръжка.
времето е като парите-никога не стига

freeway
потребител
потребител
Мнения: 244
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от freeway » 22 апр 2018, 22:54

kito написа:
22 апр 2018, 21:45
Добре, колеги!
Кажете ми моля ви, какъв е смисъла от газта, ако нон стоп сте в тоя филм с реглажи, опасност от ремонти и т.н.
Имам 1.6 Ti-vct 115 фокус, карам го близо 100 000, като колата ще прави сега 200 000, да чукна на дърво, двигателя е чук, последно като смених маслата помолих да ми прегледат хлабините на клапаните, смених гарнитурата, всичко е чук. Тааааа, за какво са ви тия филми, толкова по-евтино ли ви излиза на газ, че да си струва тоя зор???
Същото питах и аз като дадох за пример минимална цена за труд в сервиз в Германия- 100евро на час.
Позволих си това тъй като цената на газта у нас и в Германия е почти идентична, а пък всеки гони някаква икономия това е ясно.
На мен ми отговориха, че питам просто ей така, за спорта.
Успех

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12433
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от HACKO » 22 апр 2018, 23:47

Не знам къде си ходил на сервиз, но цената на труд в Б-я е много под 100Е на час (де да беше толкова веднага щях да напусна Полицията и да работя по специалността си) и да, толкова е по-евтино. Даже и от Нафтата е по-евтино.
Проблема не е от бобината, а от магарето в кабината
(народна мъдрост)

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1198
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от fordmaniac » 23 апр 2018, 08:46

anikolov написа:
22 апр 2018, 19:34
най-вече регулирана правилно газ, точното газова уредба и евентуално и смазването, колкото и да е не ефективно, може да се изкара повече от 20 хил- км. преди реглаж и настъпили проблеми.
Опита ми показва, че 50 - 60 хил без реглаж докарват проблем с оцеляването на клапаните : https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... 82#p558259
Колега freeway , от миналата година питаш, един калкулатор върши работа.
При 8 л/100 км бензинов разход колата на газ гори около 10 л /100 км. при 2.15 бензин и 1.05 е почти 40 % или 6.7 лВ /100 км разлика . На 20 000 км излиза 1340 лв. При цена на газова към 900 лв за 14 000 км се е изплатила.
Личен опит само в семейството колите, които сме имали на баща ми, брат ми и моите и на синовете ми имат общо около 700 000 км , като доста от тези возила са карани отначало на бензин и после газифицирани. От карбуратори до инжекциони с разни еврота.
Поздрави.

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от kito » 23 апр 2018, 14:45

Добре, имаш 6.7 лева разлика на 100 км.
Маслото обаче не го сменяш на 15 000, а почваш на 10 000. Така за 30 000км ще трябва да дам едни 120-130 лева за по-честата смяната на маслата и филтрите, което е 40-50 стотинки по-надолу от тия 6.7лева.
Отделно имаш и разход на бензин докато колата загрее. Нямам идея на колко километра се налага да се прави профилактика на изпарител и там газовата уредба. Също така, на 25-30 000 до колкото разбирам се прави и този реглаж на клапани. Колко пари струват тези допълнителни разходи, аз нямам идея, защото са за газифицирана кола. Да не говорим за това колко ни е хубава газта в България и колко лъжат там.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12433
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от HACKO » 23 апр 2018, 14:55

И защо на 10 000 *00147* , може би защото на Газ не се отлагат сажди в него и на 15 000 е прозрачно почти като новото?
Проблема не е от бобината, а от магарето в кабината
(народна мъдрост)

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от kito » 23 апр 2018, 15:40

Нямам идея, може и да греша, но са ми казвали, че ня газ се сменя по-рано маслото. Аз карам само по книжката на моята защото си е на бензин.

Потребителски аватар
anikolov
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 02 яну 2016, 16:23
Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk4 /2009/ Duratec 2.0 145, BRC Sequent, X1134KM
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от anikolov » 23 апр 2018, 16:06

На мен едно ходене до Софие на бензин ми е 85-95 лв., на газ е 45-55лв. Със скорост от 120-140 км.ч. Ако карам по междуградски със 90км/ч, разликата ми е по-малка. Това ми прави впечатление, че колкото е по-голяма скоростта, толкова ми е по-галяма и разликата на газ/бензин. със 140-50км/ч. имам два литра разлига в + на газ. До 100 км/ч е 1л. Може и найстройката да не както трябва, защото няма логика. И ац мисля, че ако се кара до 10 хил.км. на година няма смисъл,но.... Като вземеш да слагаш и гледаш разликата в парите се ослажда и това, а за най-точна сметка с филтри, масло за смазване на клапани, реглаж си иска доста точна сметка, ама чак пък толкова.... Кобкото толкова. И да ккарането на газ е като малолитражен дизел 1,4., само че караш голяма кола. Това са моите наблюдения. Добре са си бензиновите фордчетата за бюджетна марка! И аз бях предубеден, ма като покарах - добре са! Поздрави!

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4226
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от pepy1 » 23 апр 2018, 21:31

Моля да се придържате към темата! Ясно Ви е, че ще бъде почистена.
времето е като парите-никога не стига

al_lukanov
потребител
потребител
Мнения: 344
Регистриран: 08 фев 2011, 12:14
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 2005, Fusion 1.4 TDCI 2009 (тоталка), Focus 1.6 Ecoboost 2012, Volvo V60 2016
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от al_lukanov » 23 апр 2018, 22:09

Даже си мисля че е време да се приключи тая тема :) Достатъчно има написано да се чете.

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 745
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от lubomirov89 » 23 апр 2018, 23:18

Лошото е, че тука има хора дето могат да помагат и от разстояние, но не го правят. Направо биите ключа, вместо само да пълним темата.

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 8 госта