Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
mi67
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 03 сеп 2012, 22:37
Модел на автомобила: toyota Corolla E15; Ford Fiesta 1.4 16V
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от mi67 » 17 юни 2021, 23:21

И сега въпроса е защо след 80000 км клапаните на двигателя имат същите хлабини? И защо на същия двигател с ГИ но на друг колега, клапаните са прецакани след три пъти по-малък прбег.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от ЯЛТА » 18 юни 2021, 00:32

Простичко е,- стил на шофиране.................
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от S_C » 18 юни 2021, 15:27

Това със стила на каране...не издържа дори базовата проверка за идиотоустойчивост. ОСвен може би ако не се въртиш само на пистата. Виж, това у коя дупка са крайниците на газаджията...е голям фактор. Особено откакто газовите уредби позволяват програмиране на почти всеки параметър. Миналата седмица срещам тука един от наркосите в квартала...хващаха го, пускаха го, лежа по затворите, после лежа по комуни, сега се прибрал в БГ и бил започнал работа. Няма да познаеш като какъв..."у сервиз за газови", да го цитирам точно. Аз понеже го знам от много години какво представлява и тоя, и всичките като него...ми попаднеш ли на такъв, забрави я тая кола. Отделно...нали помня с Мондеото каква мъка беше с газовата. По сервизите половината са тотал щета, не знаят на кой свят са. При читав газаджия се чака буквално седмици. И винаги се е чакало.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от ЯЛТА » 18 юни 2021, 20:13

S_C написа:
18 юни 2021, 15:27
Това със стила на каране...не издържа дори базовата проверка за идиотоустойчивост
Е ти понеже повече километри имаш, и знаеш. Справка таксиметрово шофиране.............
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от S_C » 18 юни 2021, 20:37

Така де...На съседа КИА-та вече ще прехвърля 200 хиляди. Сигурно и долива розова вода в радиатора, та още не е сменил половината мотор.
За проблеми, че има на нЕкои особено диви кочини-има. Ама тия легенди как на по 10 хиляди се сменят глави и двигатели от газ...остави тая работа.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от HACKO » 19 юни 2021, 01:51

Аз затова не давам на други хора да работят по колите ми, само в случай че трябва да се използва скъпо оборудване, което не мога да си позволя да си го купя. И на още няколко човека, на които имам пълно доверие, даже и да си легна в едно легло с тях.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от fordmaniac » 22 яну 2022, 17:44

Еди пример от мен.
Мазда 6 , която поддържам от как е в Бг, на 73 000 кМ. от слагане на газова, регулиране на 20 000 кМ. Споменавана и преди: viewtopic.php?f=23&t=48236&hilit=%D1%80 ... 20#p565929
Резултата е идеално работеща кола и до сега, няма гръмнали свещи и бобини.
20211224_085417.jpg
Поздрави.

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от F Focus » 22 яну 2022, 19:32

Какви разлики в хлабините(към минус разбира се) на клапаните се забелязват след 20000км. пробег на газ-приблизително?
И при какви стойности нещата стават критични?
За начало измерване на компресията в цилиндрите няма ли да даде информация за състоянието на клапаните?
Не споря за нуждата от реглаж на клапаните, когато двигателят е газифициран.
Лека вечер!
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
antipower
потребител
потребител
Мнения: 431
Регистриран: 11 окт 2013, 18:59
Модел на автомобила: Focus 1.6 16v 2002г. Ghia
Местоположение: Карлово
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от antipower » 23 яну 2022, 10:23

Добре де, интересно ми стана колко излиза като себестойност това регулиране на клапаните ?
Аз примерно навъртам 20 000 км. за една година, но хората карат и по повече. Та да не се окаже, че за една година трябва да влиза два пъти в гаража ?
Иначе колата ми е на газ и над 100 000 км. изминати без проблеми и регулиране на клапани.
Ще ми е интересно да се каже нещо и за моя мотор.

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от F Focus » 23 яну 2022, 12:03

И аз се опитвах преди година да разбера същото, поне приблизително, ама явно е голяма тайна! :lol: И се отказах да питам! :D
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от fordmaniac » 23 яну 2022, 15:12

Хлабините на клапаните ги има в справочниците.
Резултата при регулиране на Маздата 6 е виден по-горе, собственика ми има доверие ( щом ме покани и кум да му стана преди време :D ) .
Резултата без регулировка го е описал ( не съм го писал аз ) : viewtopic.php?f=9&t=81144&start=20#p584847
Много подобни километри, моторите 1.8 , 2.0 , 2.3 съвместна разработка на Форд и Мазда се различават по дребни подробности и е идеално за директно сравнение.
Само във фамилията ми са 7 коли и само една на DIESEL , всички останали на газ. Така че дори и с тяхната история пак мога да потвърдя моето мнение за реглажа.
Фокус 1 1.6 имам и е с ремонтиран мотор ( взех го с тежко аварирал ) . До тук е около 60 000 само при нас, реглаж на 20 - 23 000 .
Фиеста '07 1.25 на баща ми, от първия ден след регистрация и е сложена тук газова, от тогава към 32 000, на 21 000 отворих за проверка и ги регулирах .
Фокус 1 1.8 от мой клиент го купих за малкия ми син. С мноооого закъснял реглаж и резултата свършил диапазон за реглаж като минимална дебелина на пулове и чашки. Клапаните не ставаха за нищо, но и леглата бяха изядени дълбоко. Главата я изхвърлих, друга, ремонт и качване. Към 40 000 с два реглажа до сега.
Изброените коли плюс Маздата се карат и градско и на магистрала, като там са между 130 и 150 ако позволява постоянна скорост.

Писал съм много пъти, че когато вече има влошаване на работата на колата, често се налага директно ремонт, а не реглаж.
Поздрави.

vilden
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 31 май 2017, 10:39
Модел на автомобила: Фокус 1.6 16 2001г Фабия 1.9 sdi 2005г
Местоположение: Dobrich
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от vilden » 23 яну 2022, 16:13

И цената за реглаж е ...???

ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 219
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от ADDimitrov » 23 яну 2022, 19:59

vilden написа:
23 яну 2022, 16:13
И цената за реглаж е ...???
Това е въпроса на който учитиво никой не иска да отговори :? Незнанайно защо!!!
Другия върпос който също удобно се избягва е> защо има фордове на по 100 000 даже и 200 000 км. на газ и не им е правен реглаж, а продължават да се движат и то без проблеми?! НЕ се заяждам с никой и не давам мненеи, но на тоя два въпроса , отговор не намирам в нито един форм!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от ЯЛТА » 23 яну 2022, 21:28

Това е равносилно на въпроса който си задавам-Защо баща ми почина на 51 години, а майка му на 93 години. Същата работа е, ако сравнението да ви се стори нелогично.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 219
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от ADDimitrov » 23 яну 2022, 21:32

Пак казвам не се заяждам, но представи си купил си си кола искаш да я караш, да и се кефиш, а то кво всяка година отваряй главата , мери клапани, гарнитури, майстор да ти се навие да го прави , Ами то кво излиза , ще караш или ще инвестираш !?!? Нещо не е както трябва да е! Само да добавя че имам наблюдение и на един ц макс на 300 000 и малко отгоре, без да е чувал за регулиране на клапани! Как не е прегорил клапаните още се чудя 🤔

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от ЯЛТА » 23 яну 2022, 21:37

Няма да ти стигне един живот да се чудиш. Като изучиш материята и ще спреш да се чудиш. И аз не се заяждам.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

vilden
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 31 май 2017, 10:39
Модел на автомобила: Фокус 1.6 16 2001г Фабия 1.9 sdi 2005г
Местоположение: Dobrich
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от vilden » 23 яну 2022, 21:48

Не става въпрос за заяждане. Явно клапаните си искат регулиране, но въпроса е : колко би взел за труда си fordmaniac на членове на форума? Благодаря.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от ЯЛТА » 23 яну 2022, 22:43

Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от F Focus » 24 яну 2022, 11:09

ADDimitrov написа:
23 яну 2022, 21:32
Пак казвам не се заяждам, но представи си купил си си кола искаш да я караш, да и се кефиш, а то кво всяка година отваряй главата , мери клапани, гарнитури, майстор да ти се навие да го прави , Ами то кво излиза , ще караш или ще инвестираш !?!? Нещо не е както трябва да е! Само да добавя че имам наблюдение и на един ц макс на 300 000 и малко отгоре, без да е чувал за регулиране на клапани! Как не е прегорил клапаните още се чудя 🤔
Предполагам, че много зависи от поддръжката(по съвет на рашъните ползвам качествено масло с препоръчания от производителя вискозитет, което сменям на 300 моточаса, или 7000км. с филтрите, разбира се), стила на шофиране, добрата настройка на горивната смес, ако е на газ, особенно, изрядна охладителна система...
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от fordmaniac » 24 яну 2022, 13:37

ADDimitrov написа:
23 яну 2022, 21:32
но представи си купил си си кола искаш да я караш, да и се кефиш, а то кво всяка година отваряй главата , мери клапани, гарнитури
Тва са безсмислени приказки и ще обясня.
На онуй желязо двигателя хич не му пука за нашите емоции, там вътре действат физични закони.
Виж, може да се сърдиш на производителите, че махнаха хидравличните повдигачи.
По същия начин може да не се кефиш, ако имаш кола, която трябва да сменяш маслото на 7500 кМ. А има такива!
ADDimitrov написа:
23 яну 2022, 21:32
майстор да ти се навие да го прави ,
Виж, е те това си е проблем! По-лесно е да смъкнеш главата за ремонт и да я дадеш във фирма, която ще я шлайфа и регулира хлабините.
Така че има два варианта:
1. Караш и се кефиш докогато изкара и правиш после ремонт на глава с изгорели клапани и легла!!!
2. Регулираш навреме и имаш дълъг стабилен живот на агрегата с нормален разходи вървеж и без издумкали свещи, бобини и кабели!
По първа точка има условие да стават за ремонт леглата. Ако са много потънали и изтънели имат недостатъчно топлоотвеждане и ресурса на така ремонтирана глава само с нови клапани е малък.
ADDimitrov написа:
23 яну 2022, 19:59
фордове на по 100 000 даже и 200 000 км
ADDimitrov написа:
23 яну 2022, 21:32
един ц макс на 300 000 и малко отгоре, без да е чувал за регулиране на клапани
Чета, че вдигаш с всяко изказване километрите! :D И аз съм чувал, ма не съм виждал.
Имах клиент, дето каза : Ето 120 000 без реглаж от слагане на газова! . Какво се оказа. Да, ама не! Била е към 60 000 когато заради разход на масло са ремонтирали мотора, ма тва не се брои?! А беше дошъл заради лоша работа и се оказа с 2 ( ДВА ) вече изгорели клапана.
А сега коментар дали на 120 или на 2 х 60 са му ремонтите?

Писал съм и за други марки, дето имат също нужда от реглаж на такива кМ.
Но мога да спомена две коли, които създават в пъти по-малък проблем. Хода Акорд '03 2.0 147 к.с. след 60 000 и малко клапаните бяха паднали малко под минимума и още нямаше влошаване на параметрите. А се регулират като на Москвич ( и такова животно съм имал ) с болтче и контра гайка!!!!!!!!
Хонда CRV '00 2.0 128 к.с. към 70 000 но с влошаване на работата. Регулирах ги, втория път дойде на още 50 000. Здрави легла и клапани.
Поздрави.

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта