Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
expl0de
потребител
потребител
Мнения: 170
Регистриран: 28 яну 2009, 13:47
Модел на автомобила: 2006 Focus 1.6i
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от expl0de » 19 авг 2012, 20:23

Добре, аз реално се замислям да си сложа газ, но това регулиране на клапани не е ли вредно?В смисъл да отвориш работещ двигател от много места съм чувал, че не е препоръчително. Пък и после дали ще го сглобят като хората си е под въпрос. Имам приятел, който отдавна кара на газ различни коли - сиера, вектра и сега едно БМВ 318ис и никога не е регулирал клапани, нито е имал проблем, а доста години е карал.

Потребителски аватар
ceco georev
потребител
потребител
Мнения: 170
Регистриран: 08 май 2008, 17:10
Модел на автомобила: Focus 1.6 Zetec-s Ghia 99.Kombi.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от ceco georev » 19 авг 2012, 20:46

За регулиране на клапани не се отваря мотор а се сваля капака на клапаните.И не е вредно а задължително и полезно.Иначе по темата.Карам си Фокуса вече 60 хиляди на газ и веднъж съм регулирал клапаните и нямам никакви проблеми.При нерегулиране на клапаните и без газ ще изгорят.А на твоят приятел колите маже да са били с хидравлични обирачи на хлабините и да нямат нужда от реглаж.

Потребителски аватар
Lancer
потребител
потребител
Мнения: 366
Регистриран: 07 окт 2012, 06:06
Модел на автомобила: Ford Focus '99
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от Lancer » 10 окт 2012, 20:16

expl0de написа: ... Имам приятел, който отдавна кара на газ различни коли - сиера, вектра и сега едно БМВ 318ис и никога не е регулирал клапани, нито е имал проблем, а доста години е карал.
Нищо чудно, баща ми е карал на газ поне 15 години полски фиат, след това аз карам на газ от 1985-та насам /6-7 различни коли/ и през ум не ми е минавало да ходя на реглаж на клапани, е като се разтрака клапан си е друго, тогава дали на газ или бензин трябва да се регулира.
Сокол скитник

asen_pl
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 23 ное 2011, 17:58
Модел на автомобила: ford focus
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от asen_pl » 27 дек 2012, 21:48

Приятелчета който кара на газ на 30 000 е за отваряне на главата. Аз сложих газ на 120 000 и на 152 000 ми отвориха главата. сега съм на 182 100 и съм пак за ремонтче сега тарикатчета които карат по 5000 за година да не ми пишат. Аз карам по 40 000 за година затова си взех нова кола но нещо не ме кефи да отварям двигателя всяка година, че и по два пъти. Въпросът е има ли някой представа какво може и кой може да предложи вариант за ремонт и по- дълг пробег на газ. Благодаря предварително

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от S_C » 28 дек 2012, 00:00

Коя година ти е колата?
Чувал съм за проблеми с газта,ама то е на коли след 2005-2006 някъде и никога не е било сигурно дали проблемът е конкретно от газта или заради това,че колата е била служебна някъде по Европа и е дошла тук на поне 300 хил км.
До 2001-2002 не ми е известно нито един от фордовите мотори да има проблем с газта.Моята има проблем с газта...ама там проблема си го създавам аз,защото никога не знам колко газ е останала,свършва насред път и зареждам в първата станция по пътя....което обикновено е някъде по джендмите и не е ясно това дето продават за газ,колко е газ.Обикновено не е....
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1611
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от fordmaniac » 30 дек 2012, 20:54

При по- новите коли си има проблем с леглата и даже не ги спасява регулирането. Имам колеги, които слагат нови устойчиви на жегата легла на изпускателните клапани и се решава проблема.
Поздрави

ninjata
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 11 мар 2013, 11:49
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от ninjata » 11 мар 2013, 13:39

Здр колеги от 2 дни съм със форд фокус 1.6 зетек-с минавам по над 1 200 км на месец газта ми е просто задължителна,но малко съм неприятно изненадан от тези напасвания на клапани през 10 000 км изгоряли клапани и прочие. За форда ме нави на жената башта и той има фокус 2003 зетек-се със метанова обикновенна газова вече над 200 000 км на газ иначе на километраж 340 000 такси е във София. До сега не е напасвал клапани и няма от системката за добавяне на масло за смазване на клапаните просто уникално здрава кола излезе този фокус и затова вече съм ваш колега. Преди бях в фиат групата със пунто спортинг 1.2 16 в 2000г сложих му газ инжекцион за 2 години 30 000 км никакви проблеми никакви напасвания и прочие неща. От цялата работа неразбрах има ли проблем с газовата на фокус 1.6 2000г или и с газ и без газ си трябва това напасване....благодаря предварително за отговорите :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от HACKO » 11 мар 2013, 14:25

ninjata написа:..... За форда ме нави на жената башта и той има фокус 2003 зетек-се със метанова обикновенна газова вече над 200 000 км на газ иначе на километраж 340 000 такси е във София. До сега не е напасвал клапани и няма от системката за добавяне на масло за смазване на клапаните просто уникално здрава кола излезе този фокус и затова вече съм ваш колега. ....
А ти, на очите си ли ще вярваш или на "градските легенди" изцвъкани в тази тема? :D:
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

ivan_pop
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 11 апр 2013, 18:58
Модел на автомобила: OVB,X18XE1
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от ivan_pop » 11 апр 2013, 19:21

Всеки производител на автомобили,препоръчва на определен пробег да се регулират клапаните(ако не са с хидравлични повдигачи).Маслото примерно трябва ли да се сменя периодично или ако е блажно на пипане може да кара още?За клапаните има значение и дали автомобила е такси или не.Ако колата е такси тя се кара винаги подгряла и мотора е в оптимален температурен режим на работа.Таксито освен това не се кара с газ до ламарината по магистралата.Ако се спазват препоръките на производителя,ще се удължи междуремонтния пробег на автомобила. :idea:

ufer
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 15 юли 2010, 14:16
Модел на автомобила: Ford Taunus 20MTS
Местоположение: Burgas
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от ufer » 16 окт 2013, 13:27

Все не остава време, но все пак успях да снимам гнездата на клапаните. Всмукателните са наред, но изпускателните са "хлътнали" с около 3 мм навътре в главата след каране на газ - около 40 000 км, т. е. за мен са прегорели. В монтирано състояние пружините им са едва натегнати. Смятайте какво газоразпределение правят подобни клапани. Това е при старите глави от сив чугун. Оригинално няма набити легла. Те са фрезовани направо в чугуна. Единственото, което помага, е престъргване и набиване на стоманени легла, които няма да имат проблем при евентуално каране на газ. Другата глава е направена така и почти няма износване на леглата. Така че който смята да си кара олдтаймера на газ, трябва да има в предвид този проблем, както и по-бързото износване на цилиндрите. Иначе с газта се кара сравнително добре и икономично.

Това са две снимки от едната глава на двигател от Ford Taunus V6, 2.0 l, 1966:

Дясното легло е на изпускателния клапан.
Лявото легло е на изпускателния клапан. Те са с по-малък диаметър.
031833761.jpg
031833760.jpg

Потребителски аватар
chistacha
потребител
потребител
Мнения: 143
Регистриран: 02 окт 2013, 08:16
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 GHIA 1.6i '04
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от chistacha » 12 ное 2013, 17:35

Добре де, от цялата хамалогия едно не става ясно - какви пари е това регулиране на клапани? Примерно за моя фИкус 1.6 100к.с.? Едва ли е мильони :D:

donka79
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 03 фев 2013, 19:24
Модел на автомобила: mondeo mk 3
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от donka79 » 06 яну 2014, 23:48

p_yanev, може ли да покажеш на снимка какво представлява това смазващо устройство за клапаните.
аз съм с мондео мк3 на газ и не съм регулирал клапани и не знам сложили ли са ми смазване а съм на над 30000 км на газ

bbhsoft
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 26 апр 2010, 13:19
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCi Hatchback 2008, Ford Focus 1.6 115 ps 2008 (не трябваше да продавам дизела!)
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от bbhsoft » 12 фев 2014, 10:50

Здравейте колеги,

Някой с 1.6 115 кс 2008 г фокус?

Смазвате ли? Правите ли реглаж? Минал съм 16 хиляди на газ., ланди ренцо с вакумен омаслител

Поздрави

bbhsoft
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 26 апр 2010, 13:19
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCi Hatchback 2008, Ford Focus 1.6 115 ps 2008 (не трябваше да продавам дизела!)
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от bbhsoft » 13 фев 2014, 10:21

Колеги, само да Ви кажа, реглеж на клапани във фирмен сервиз за Фокус 2008 1.6 115 коня, 1750 лв приблизително. Е да, не е мильони колеги, но е нереално много.

Имат и карти за отстъпки но дори с нея идва 1400 лв.

Чак се чудя дали да не спирам да карам на газ.

TheMetal
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 27 мар 2012, 07:39
Модел на автомобила: Ford Fokus 1.6 16V 2003г.
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от TheMetal » 15 фев 2014, 10:04

Два пъти съм правил проверка на хлабините на клапаните при познат майстор и ми е вземал по 10 лв на проверка. Засега не се е налагало реглаж, при който сумата ще е повече, но в никакъв случай няма да е 1750 лв. Минал съм 25 000 км.на газ, като имам смазващо устройство но не го ползвам. Говорил съм с газаджии и те ми казаха, че полза много от него няма, защото изгарят изпускателните клапани, а те нямало как да се смажат с една капчица от течността, която се разпределя в четирите цилиндри през няколко секунди. Рядко вдигам оборотите над 3000 и по този начин щадя двигателя и се надявам това да се отрази положително на евентуално прегаряне на клапаните.

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от dreadx » 15 фев 2014, 13:05

И аз съм чувал, че това смазващо устройство е по-скоро в сферата на баенето и че полза от него няма как да има с по една капка масло.

Четох обаче, в ръководството за старите Фиести, че от една определена година нататък (мисля, че 1970 и някоя си..) започват да ги правят с подсилени легла на клапаните, заради работата с безоловен бензин, това прави възможна и работата на газ. (в ръководството конкретно пишеше, че ако двигателят има еди-каква си маркировка, значи е от по-новите и може да работи безпроблемно с безоловен бензин и LPG. Ако не е така, на 3-4 зареждания с безоловен, трябвало да се налива и по един резервоар оловен). Това трябва да се има предвид при газифицирането на ретро-автомобили, както и при използването на безоловен бензин при по-стари двигатели. Но така или иначе при реставрирането на ретро-автомобил се прави и основен ремонт на двигателя, може предварително да се вложат такива подсилени легла на клапаните.

Все пак би ми било интересно да видя такова устройство за смазване на клапаните - поне на снимка. И някой да ми каже дали наистина има полза от него, или просто едни двигатели са по-държеливи от други, а една част от газовите уредби са настроени лошо и двигателят работи продължително време на бедна смес. Ако приемем, че с ГИ шансовете да се постигне правилно смесообразуване са по-добри - тогава трябва ли да се добавят допълнително смазващи устройства (ако изобщо има полза от тях?)

И друг един въпрос - защо е такава тайна колко трябва да струва реглаж на клапаните, при положение че тук има много двигатели, които периодично се нуждаят от реглаж на клапаните. За почти 2 год. в този форум видях, че един единствен човек в горното мнение е споделил: "- проверката струва 10 лв., ако има за реглаж - повече." Ами аз така и не разбрах колко трябва да струва реглажът на клапаните за двигателя на моята Фиеста 1.1 OHV.

Потребителски аватар
jaffar
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 24 фев 2008, 19:43
Модел на автомобила: mondeo 1.8 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от jaffar » 06 мар 2015, 11:06

Привет,
има много вярни неща написани по-горе, но никой не обръща внимание на това, че има масла произведени за работа на двг. за LPG и CNG(пропан бутан и матан). Цената е по-висока обаче!! Колко до настоика на АГУ_то(газовото :D ), при бедна смес повече буталата изгарят. Също така има и ситема за допълнително впръскване на масло при клапаните.(предимно за японските коли). При новите модели на Форд се проявява това , но защо при теб :?: най вероятно заради бавното горене на газта!
Много се радвам когато някой говори зад гърба ми! Това показва, че съм пред него!!!!

Потребителски аватар
MOMCHO2000
потребител
потребител
Мнения: 70
Регистриран: 28 яну 2007, 11:13
Модел на автомобила: Skoda Felicia 1.3 MPi
Местоположение: Видин, България
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от MOMCHO2000 » 07 апр 2015, 14:26

Гледам и не вярвам на ушите си... то бива да се пишат бива, но това надмина границите... къв е тоя реглаж на клапани за 1750 лв. реглажа за какъв двигател е от изтребител, совалка или може да е двигател от НЛО кораб... :D
Сега сериозно на няколко коли съм карал за реглаж на клапани и са ми взимали по 20-30 лв за работа и отделно съм купувал гарнитура за капака на клапаните, но дори и в най скъпия сервиз да отидете не би струвало повече от 100 лв за работа!
А за клапаните и тяхното изгаряне мога да напиша много, но ще дам няколко примера за две Фиести и една Шкода Фелиция та Фиестите едната с 1,3 мотор другата с 1,25 и двете 2002 год. с газови инжекциони Ланди Ренцо поставени на около 20-30 хил. по колите а сега са над 400 хил. км. без реглаж на клапани и каквито и да е корекции по моторите освен редовно смяна масло и на 1,25 ремъка (ангренажния) на 1,3 веригата не е пипана дори и сега работят отлично! За Шкодата обикновена газова с плочка поставена на 68 хил. км. сега е на около 350 хил. без ремонти по мотора (без смяна на верига) Преди месец ремонт на Шкодака, НО не от газта ами от прецакан датчик (гарнитура глава+термостат+датчик температура+реглаж клапани) само душманско каране и на трите коли, за това и отново си взех Фиеста, та за мен това с изгорелите клапаните си отива в графа "Митове и легенди"
Слагайте си газ и си карайте без притеснения

Milcho
потребител
потребител
Мнения: 428
Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
Местоположение: Шумен
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от Milcho » 07 апр 2015, 19:38

Митове и легенди са за теб, понеже нямаш поглед над повечко автомобили. Но хората, които идват при нас за ремонт на мотора, едва ли мислят така....

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от dimkar » 07 апр 2015, 21:15

Та, за кои двигатели става въпрос?

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта