Страница 1 от 24

Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 15 юни 2011, 10:12
от tropper
Във връзка с много теми, в които хората се чудят на сравнително по-нов двигател ( след 2000-2001-ва година) дали да слагат газ...

За клапаните и прегарянето им, ако не се смазват

Има хора които карат подобни автомобили от доста време на газ, кой със смазваща система, кой без... и във форума не съм видял досега някой да е казал "Изгоряха ми клапаните". Дали това не е от раздела "митове и легенди" ? И ако прегорят кога ще стане това? След 50 хиляди, след 100 хил или 200 хил? Т.е. когато ще си на съответно 5000, 10000 или 20000 лв икономия (при 10/100 среден разход).

Да, такситата сменят клапани (най-вече заради метана, тези на пропан-бутан не толкова), ама на какви километри? И то почти само градско каране (т.е. много повече обороти на двигателя). Не се ангажирам с представителна извадка, но доколкото съм чувал, такъв ремонт бакшишите правят на поне 300-400 хиляди.

ИМАМЕ ЛИ КОНКРЕТНИ СЛУЧАИ НА ПРЕГОРЕЛИ КЛАПАНИ ОТ ПРОПАН-БУТАН ИЛИ СМЕ НАПЛАШЕНИ ОТ "МАЙСТОРСКИ" ПРИКАЗКИ?

Нека всеки да сподели неговото мнение, и най-вече наблюдения с конкретни данни - каква уредба - вакуумна или инжекцион, система за смазване на клапаните, колко километра, колко години... а и най-важното - за какъв двигател става въпрос.

Имали ли сте проблеми? Смяна на клапани? Намаляла компресия? Разход на масло?

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)

Публикувано: 15 юни 2011, 11:10
от diesel1.6
Има конкретни случаи, при мене. От милиони км на доста коли, на една тойота се начупиха клапани, поради много бедна смес на газовото нагласена от "майстор" и няколко технически предпоствако от този мотор. Малки клапани, механични кобилици, малък двигател, бързо каране... Всичко опира до настройката на газовото. Биха горели и на бензин, при съответната идиостка настройка, но на бензин малко хора си менят горивната смес ей така самоволно

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)

Публикувано: 15 юни 2011, 17:03
от HACKO
Принципно двигатели, които са предвидени да се карат с безоловен бензин, не трябва да имат проблем с клапаните. Предполага се че оловото в Бензина "смазва" клапаните, и моторите които не са конструирани за такъв б-н горят клапани.
Практиката обаче показва друго. На двигателя на Жигулите, който изобщо не е предвиждан да работи с безоловен Бензин, няма изгорели клапани заради Газ. Същевременно на двигателя на Самара, който е за Безоловен Бензин, горят на поразия (както и преди съм казвал имам наблюдение над 30 Самари, които бяха таксита в Х-во).

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)

Публикувано: 15 юни 2011, 17:33
от diesel1.6
Самарата вървеше отлично, и гореше между 7 и 7,5 след като и поотвих болтовете. Не повреди клапаните. А тойотата е за безоловен бензин, но пак я караха с много бедна смес, не вървеше, гореше над 8 и като и пуснахме повечко газ тръгна и спря да чупи клапани, и разхода стана нормален, около 7.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)

Публикувано: 17 юни 2011, 08:51
от fordmaniac
"ИМАМЕ ЛИ КОНКРЕТНИ СЛУЧАИ НА ПРЕГОРЕЛИ КЛАПАНИ ОТ ПРОПАН-БУТАН ИЛИ СМЕ НАПЛАШЕНИ ОТ "МАЙСТОРСКИ" ПРИКАЗКИ?"
Аиде да ви наплаша и аз : ГОРЯТ. Кой не вярва, днес в сервиза свалям глава на Рено Меган Сценик 2.0 8V с два изгорели клапана. Колата е с газов инжекцион.
Темата е много обширна.
Причините за горене са :
различното гориво
регулирането на клапаните
начално състояние на двигателя.

Газта има друга скорост на горене и друга температура на изходящите газове, поради това стопля повече изпускателния клапан. При бедна регулировка това е още по-зле.
Изводи: газовия инжекцион следи режима да е винаги в стехиометрична смес и намаля риска от прегряване и изгаряне на клапан. За обикновенна уредба е важна регулировката на газ анализатор, diesel1.6 го е казал на една тойота се начупиха клапани, поради много бедна смес на газовото нагласена от "майстор" .

Клапаните на автомобили с кобиличен механизъм се регулират най-често на 10 000 кМ.
Клапани с пулове на 20 000 .
Ненавременната проверка на хлабината и нейното регулиране влошава лягането на клапана в леглото и отвеждането на топлината от него, особенно когато е с газова.
Извод: най- издръжливи са вариантите с хидравлични повдигачи.

Началното състояние е най-трудната тема. Ако споменем такситата, то те са купени нови и им е ясен старта. Ако са с газов инж. нямат възможност за намеса в реглажа, а и работят в почти идеален режим в смисъл почти с постоянна температура, щото рядко се гасят. Това помага за голям пробег изобщо и до ремонт!
За кола втора употреба, километрите са колкото ти кажат ( обикновенно 120 х ) и е с неясна поддръжка. Идвали са ми веднага след закупуване за обслужване с 0 ( нула ) хлабина на някой клапан!!! То не му трябва газ да изгори!

Конкретното Рено е минало 56 х.кМ след газификация без да са погледнати клапаните и резултата е на лице.

Относно системите за смазване на клапаните, газаджиите имат списък за колите за които се налага да се сложи. Но ... Факт имам на поддръжка Фокус, клиента отказал добавката за смазване, на 20 х.кМ реглаж клапани и вече 70 и отгоре оцелява.

Стана дълго и поучително, ама идват клиенти и плачат че газта им унищожила клапаните, а нехаят за поддръжката.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)

Публикувано: 17 юни 2011, 11:21
от diesel1.6
почти точно, газта не че е различна, ами смесообразуването и контролът са други и не така изпипани като фабричните насстройки и от това следват друга температура на пушека, грешки в момента на запалването и други. Газовите инжекциони и те пържат клапани, според настроената смес. Най-рисково е с леко обеднена спрямо оптималната смес - тогава има мощност да се натовари двигателя, но все пак не работи добре и става беля. Или много бедна, или точна смес трябва за нисък разход и здрав двигател.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 07 авг 2011, 11:01
от Иван Вълков
Да се запиша и аз, преди Форда имах Волво 440 1.8 моно инжекция (двигател от Рено) с оригинална газова уредба. Ми да ви кажа тази кола хронично гореше клапани в пробег от 40 000 до 60 000 километра. Т.к. познавам колата от 2003 година (тогава вкарана от Холандия за мой много добър приятел след това аз я купих) след като последният път аз ремонтирах клапаните и главата, думите на доверен майстор е че единственото спасение е навременното регулиране на клапаните в порядъка на 15 000 - 20 000 километра. Само да поясня че тази уредба( Виали ) беше с ламбда контрол и винаги държеше на газ леко богата смес. Надявам се че съм бил полезен _friends_

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 23 ное 2011, 18:05
от asen_pl
никой не отговаря на въпроса. аз мисля да отговоря. карам форд фокус закупен от мото пфое през 2008 г. 1,6 100 к.с.през 2010 му навих 120 000 и му сложих газ. бях много доволен, а в момента на 152 000 съм във бокса с изгорял клапан. ако не съм изчерпателен пишете ми

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 28 ное 2011, 22:46
от madboy
Иван Вълков написа:..... единственото спасение е навременното регулиране на клапаните в порядъка на 15 000 - 20 000 километра.....
:!:

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 29 ное 2011, 08:00
от fordmaniac
И аз обеждавам клиентите за реглажа, ама само изпатилите с ремонт ме слушат! :D

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 17 фев 2012, 21:03
от AnioMamata
здравеите колеги,споделям моя опит и той е следния-2010г. си купих фокус 2.0-99г. внос от италия с монтирана там обокновена газова уредба монтирана 3 месеца след като италианеца си е купил колата.Тъй като колата беше с прескочил ангренажен ремък,свалихме главата-щетите бяха 4 ударени клапана.Тогава на километража на колта пишеше 160 000км.Нямаше нито 1 прегорял клапан-прегорели бяха осемте легла на изпускателните клапани,смениха ми ги с керамични като в сервиза ми казаха че тези легла на газ ще изкарат повече от 150 000км.От тогава съм изминал 30 000км но на 20 000км.поисках от майсора да ми регулира клапаните,той каза че 2-3 клапана само са имали минимални разлики в хлабините.Колата я карам 98% на газ,на бензин я паля зимата и я карам когато сварши газта до газстанцията.Надявам се информацията да е полезна.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 20 фев 2012, 17:57
от p_yanev
Здравейте,

Преди месец си купих Мондео МК3 1.8 125к.с. Това е единствения двигател на Форд, за който се твърди, че твърдо трябва да има смазващо устройство за клапаните, така че монтирах такова.
Решил съм на всеки 10 -15 хил. да правя реглаж на клапаните и резултатите ще ги побликувам тук, за заинтерисованите.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 28 фев 2012, 11:54
от Ruseff
От 1998 до 2005 карах Жигула на газ-достатъчно хиляди километри без никакъв проблем,без реглажи на клапани или прегорели.Но лично съм сменял на Самара разцепени от газта,при положение че уж е за безоловен.И толкова-не съм чул,или до мен не е стигнало за прегорели клапани на Форд.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 20 юли 2012, 14:14
от ufer
Ако ви интересува относно ретро кола. Карах я 40 000 км на газ, като на всеки 10 000 км съм регулирал клапани. Те всъщност имат леко прегаряне - ръбовете на тарелките, но прегарянето на гнездата е катастрофално. Клапаните висят буквално 5-6 мм от гнездата. При първа възможност ще кача снимки, тъй като в момента реставрирам мотора - Таунус 1966, V6, 2 л. Износването на цилиндрите също беше значително, но вече съм сложил след шлайф нови бутала. Такива са старите чугунени двигатели. Не стават за газ, пък вероятно и с безоловния бензин резултатът ще е същия. Дано добавките свършат работа, защото ако са фалшиви, ретрото ще служи само за паметник... :lol:

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 20 юли 2012, 15:14
от diesel1.6
Тарелките на клапаните не може да са прегорели, сигурно говориш за леглата.
Добавките не са много фалшиви. Ако не са евтини може да ги замениш с някакво минерално масло GL5 като ЕП90 наливно. Ако караш на бензин, направо смесвай с бензина.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 20 юли 2012, 15:51
от S_C
Системите за смазване имат за цел да не се влошава експлоатационния ресурс на мотора,както си е сметнат от производителя.Примерно конструктора му е дал 350 хиляди.За толкова го е смятал.Взима го г-н Джовани или г-н Мюлер от магазина,слага си газова уредба и...трябва да изкара толкова,колкото и на бензин.
Това нещо при нас е без значение.Защото взимаме колите не от магазина,дори не от г-н Мюлер.След него,тая кола е отишла в бедния му първи браовечед,от там е отишла в автокъщата на Хасан, стояла е 1-2 години на двора и от там може би,я е взел нашия джамбазин,в чиито двор някъде из петричките села е стояла още поне едно лято.Километражът гарантирано е "лекуван" от поне двама човека в две различни години.Газ и се слага чак като дойде в БГ.В нормална държава трябва да си много брутален екстремист,за да си позволиш лукса да караш на гориво,което е различно от това на останалите и което го няма на всяка бензиностанция.В повечето европейски държави,особено по малките градове,не са и чували за каране на газ.
При това положение...за какви клапани си говорим...извинете ме за невежеството :)

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 20 юли 2012, 16:01
от dimkar
Не се заблуждавайте, пропан-бутанът е много по-добро гориво за двигателя, от бензина. Прегаряне на клапаните може да стане само при нерегулирана горивна смес, но това важи и за бензина. А това, колко километра пробег ще направи двигателя на един автомобил, зависи най-вече от редовната и навременна смяна на маслото и филтрите.
В Сопот още в края на 70-те и началото на 80-те години започнаха да произвеждат АГУ по италиански лиценз. Тогава нямаше автомобил в региона, който да движеше на бензин. Газстанциите в БГ се брояха на пръстите на едната ръка по това време и едната от тях беше в Сопот. Та оттогава никога не съм чувал за някакви проблеми по двигателя. Системи за смазване се прилагаха само на двутактови двигатели - на Трабант и Вартбург (дори и на тях слагаха АГУ). Както писах по-горе, проблеми може да възникнат само, ако някой реши да се бъзика с центровката, с цел постигане на по-големи икономии. :)

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 25 юли 2012, 16:18
от ufer
Към колегата дизел1.6: аз наричам леглата - гнезда, което е почти едно и също, и съм написал, че прегарянето при тях е катастрофално! А ръбчето на тарелките е по-скоро износено и е съвсем остро в края (става за бръснач :) ), но малко общо съм го написал като прегорено, защото по мое мнение и газта малко му е помогнала. По важното е, че старите чугунени блокове и глави не издържат дълго на каране със "сухо" гориво като пропан-бутана. Не знам как би било на природен газ! Чувал съм, че има и специални изпарители за тях. Някой да знае нещо по въпроса?

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 25 юли 2012, 16:34
от ЯЛТА
ufer написа:Не знам как би било на природен газ! Чувал съм, че има и специални изпарители за тях. Някой да знае нещо по въпроса?
При метановите газови уредби няма изпарител, а редуктор който намалява налягането от 240 атм.- колкото е в бутилката, до работно такова, като едновременно с това я подгрява малко. Но там поразиите по газоразпределителната система са още по големи.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 25 юли 2012, 21:23
от dreadx
Може би проблемът при старите двигатели е комплексен. Както отбеляза ufer те не са предвидени за работа с тези горива.
Ето малко откъси от Haynes за Ford Fiesta - доста по-нов двигател, но явно има разлика преди и след 1985 по отношение на безоловния бензин и LPG.

Use of unleaded fuel

The continuous use of 95 RON unleaded fuel is dependent upon whether the engine is fitted with hardened valve seats. 957 cc and 1117 cc engines built up until the end of January 1986 have “VG” or “CL” stamped on the flywheel end of the cylinder head if they can be run continuously on unleaded fuel.


Adjustments for unleaded fuel

3 In order to operate vehicles on 95 RON unleaded petrol, the ignition timing may need to be retarded to avoid pinking. 4 Ignition timing values for use with unleaded petrol are given in Specifications.

//---Някой може ли да каже от къде идва разликата, че трябва да се намалява аванса за работа с безоловен бензин?
//--- Мислех си, че 95 октана оловен или не, трябва да е все едно.

1986 and 1296 cc engines built from October 1985 are all suitable for continuous operation on unleaded fuel. CVH engines built up to the end of 1984 which are suitable for continuous use with unleaded fuel have “LPG” stamped on the cylinder head above No 1 cylinder exhaust port. Later CVH engines are all suitable for continuous operation on unleaded fuel. Any vehicles which do not come into the foregoing categories may still be run on unleaded fuel, provided that every fourth tankful is of leaded fuel. It is also possible that the ignition timing may need to be retarded to eliminate pinking.