Страница 8 от 24

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 27 май 2017, 07:36
от HACKO
Как постъпва горивото в двигателя няма значение, фактора е процеса, който протича при изгарянето на съответното гориво а той не се влияе то това в какво агрегатно състояние е постъпило горивото. Просто са му пробутали 4 пъти по-скъпа уредба.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 27 май 2017, 13:00
от ivchotr
Температурата на горене на течната и на изпарената газ не е ли различна?

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 27 май 2017, 17:04
от HACKO
Х гр. газ, независимо в какво състояние, при изгаряне отделя Y J енергия с определена температура на изгорелите газове. А температурата зависи от количеството О2 (сместа).

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 27 май 2017, 18:35
от al_lukanov
Опелите не са ли с хидр. Повдигачи?

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 28 май 2017, 00:12
от ivchotr
Не знам. Собственикът на Меривата обича да се рови в мрежата и да проучва всичко от край до край, та така стигна до информацията за много изпищяли Мериви (моделът е с отварящите се наобратно задни порти) с прегорели клапани заради газови уредби. Съответно решението било течна фаза. Трета година я кара така и няма проблеми с клапаните. А пък е минал над 40 хил. километра със сигурност.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 28 май 2017, 10:17
от fordmaniac
Малко в страни от Форд, ама има такива проблеми.
От яки икономии на материали и работещи в гранични режими легла на клапани, се получават случки съвременен двигател с хидравлични повдигачи да му изгорят клапани и клапанни легла. Мога да кажа за две фирми, по скоро корпорации, дето знам от личен опит и информация от колегите, които ремонтират глави. Това са VAG и OPEL . На VAG става въпрос за HTP моторетките 3 цилиндровите (тея съм ги правил) , OPEL глава за ремонт видях в сервиза за глави.
Течна фаза при мен е идвал само един автомобил със слагана в Италия уредба, ама след 3-4 месеца изгоря подкачващата помпа (сигурно шот колата беше на 121х.кМ !!!) и му поискаха нещо 600-700 лв. Смени цялата газова, че да кара уникат като поддръжка не искаше. Така че статистика нямам от колата.
Относно разликата на температурата на горене при течна фаза действително дават, че е почти като на бензин, а мощността до 5% по висока пак от бензиновата. Това второто се уверих лично, че е така. Разликите идват точно от смесването на теча фаза и въздух, а не газообразна, имаше описани теориите някъде.
Дали ще реши проблема при реголируеми клапани? Мисля че да. Даже ако някой се навие да си сложи на Форд, съм навит да следя хлабините на клапаните, за да се провери ефекта.
Остава проблема с цената, а тя е почти трикратна, а това си е много. Дори с липсващата поддръжка на клапаните и мъничко по-ниския разход на газ, изплащането на течната фаза си иска доста повече километри.
Поздрави

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 28 май 2017, 17:38
от ivchotr
Значи не е съвсем ялова работата. На моя човек му я слагаха в Пловдив и му излезе някъде към 2000+ лева. Моторът е 1.4, но има круизконтрол и човекът си го ползва :D

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 02 юни 2017, 20:55
от fordmaniac
Ето данни за положението на хлабините след 64 000 кМ от слагането на газова. Регулирах ги и колата тръгна. Но след половин година се наложи ремонт на глава, все пак клапаните бяха работили на три пъти по-малка от разчетната хлабина, в резултат нагорели и компресията падна.
Изображение

Поздрави

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 07 юни 2017, 21:34
от Tas4o
Не ми е приятно, но трябва да пиша в тази тема!
Прегорели клапани на 1,25 фиеста 2015г на 56000км пробег (35000км на газ).
Не съм очаквал толкова скоро да се случи това! Какво мога да направя по въпроса, за да се избегне прегарянето или поне да се удължи пробега? Проверка на хлабините на 25000км дали ще свърши работа? Омаслител за клапаните не ме кефи като идея!

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 07 юни 2017, 22:32
от OgiDogi
Tas4o написа:
07 юни 2017, 21:34
Не ми е приятно, но трябва да пиша в тази тема!
Прегорели клапани на 1,25 фиеста 2015г на 56000км пробег (35000км на газ).
Не съм очаквал толкова скоро да се случи това! Какво мога да направя по въпроса, за да се избегне прегарянето или поне да се удължи пробега? Проверка на хлабините на 25000км дали ще свърши работа? Омаслител за клапаните не ме кефи като идея!
Регулирай си правилно газовата уредба. При работа с бедна горивна смес, температурата на изгорелите газове е по-висока и очевидно, на по-новите коли клапаните не издържат (не ги правят като едно време). Икономиите водят до допълнителни разходи - слагаш газова ефтинджос, не може да се настрои правилно, радваш се на малък разход а после ти се реве от цената на ремонта.
Енергийната плътност на бензина и пропан-бутана е 1.32:1 (34.2 MJ/l : 26 MJ/l), т.е. ако колата ти не харчи с 32% повече литри газ от колкото бензин - уредбата не е правилно регулирана. По-малък разход = непълна мощност + икономия със завършек като твоя, по-голям = падат стотинки през ауспуха (излишни пари).
Омаслителят е плацебо - тъй или иначе, всмукателните клапани се охлаждат от постъпващият въздух и тъй или иначе, през изпускателните минават само изгорели газове с висока температура. Mitsubishi GDI моторите (и някои други с директно впръскване) да не би да имат омасляване на клапаните, като бензина не минава през тях, ами влиза директно в цилиндъра?

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 07 юни 2017, 22:40
от Tas4o
Газовата смятам, че е правилно настроена. Дългосрочните тримове са около +2,5%, което си е в норма, а газовата карта препокрива плътно бензиновата, единсвено при високи обороти, при пълна газ леко е богата. Разхода на бензин смесен беше 9,5, на газ 11,5/100
п.п. Прегорелия клапан е само на трети цилиндър, което ме навежда на други мисли...

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 08 юни 2017, 06:56
от OgiDogi
Tas4o написа:
07 юни 2017, 22:40
Газовата смятам, че е правилно настроена. Дългосрочните тримове са около +2,5%, което си е в норма, а газовата карта препокрива плътно бензиновата, единсвено при високи обороти, при пълна газ леко е богата. Разхода на бензин смесен беше 9,5, на газ 11,5/100
п.п. Прегорелия клапан е само на трети цилиндър, което ме навежда на други мисли...
Дългосрочните може да са 0% и въпреки всичко, на всяко ускоряване да влизаш в диапазон със силно обеднена смес. При градско каране непрекъснато имаш ускорявания и ако на празен ход или с поддържани обороти е направена настройка за около 0%, сещай се в ускорение колко в + отиват корекциите, за да вдигнат LTFT с 2.5%.
11.5 : 9.5 = 1.21 - Тримове в "+" и разход на газ само 21% повече от бензин = бедна горивна смес. Просто, физиката и математиката няма как да ги излъжеш.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)

Публикувано: 08 юни 2017, 14:30
от fordmaniac
Аз затова често повтарям препоръките за реглажа, че само пострадалите вярват, ама дано и други навреме спасят клапани и ремонт глави!
За омаслител хич не се хващай, имам един в сервиза, подарявам го.
fordmaniac написа:
17 юни 2011, 08:51
"ИМАМЕ ЛИ КОНКРЕТНИ СЛУЧАИ НА ПРЕГОРЕЛИ КЛАПАНИ ОТ ПРОПАН-БУТАН ИЛИ СМЕ НАПЛАШЕНИ ОТ "МАЙСТОРСКИ" ПРИКАЗКИ?"
Аиде да ви наплаша и аз : ГОРЯТ. Кой не вярва, днес в сервиза свалям глава на Рено Меган Сценик 2.0 8V с два изгорели клапана. Колата е с газов инжекцион.
Темата е много обширна.
Причините за горене са :
различното гориво
регулирането на клапаните
начално състояние на двигателя.

Газта има друга скорост на горене и друга температура на изходящите газове, поради това стопля повече изпускателния клапан. При бедна регулировка това е още по-зле.
Изводи: газовия инжекцион следи режима да е винаги в стехиометрична смес и намаля риска от прегряване и изгаряне на клапан. За обикновенна уредба е важна регулировката на газ анализатор, diesel1.6 го е казал на една тойота се начупиха клапани, поради много бедна смес на газовото нагласена от "майстор" .

Клапаните на автомобили с кобиличен механизъм се регулират най-често на 10 000 кМ.
Клапани с пулове на 20 000 .
Ненавременната проверка на хлабината и нейното регулиране влошава лягането на клапана в леглото и отвеждането на топлината от него, особенно когато е с газова.
Извод: най- издръжливи са вариантите с хидравлични повдигачи.

Началното състояние е най-трудната тема. Ако споменем такситата, то те са купени нови и им е ясен старта. Ако са с газов инж. нямат възможност за намеса в реглажа, а и работят в почти идеален режим в смисъл почти с постоянна температура, щото рядко се гасят. Това помага за голям пробег изобщо и до ремонт!
За кола втора употреба, километрите са колкото ти кажат ( обикновенно 120 х ) и е с неясна поддръжка. Идвали са ми веднага след закупуване за обслужване с 0 ( нула ) хлабина на някой клапан!!! То не му трябва газ да изгори!

Конкретното Рено е минало 56 х.кМ след газификация без да са погледнати клапаните и резултата е на лице.

Относно системите за смазване на клапаните, газаджиите имат списък за колите за които се налага да се сложи. Но ... Факт имам на поддръжка Фокус, клиента отказал добавката за смазване, на 20 х.кМ реглаж клапани и вече 70 и отгоре оцелява.

Стана дълго и поучително, ама идват клиенти и плачат че газта им унищожила клапаните, а нехаят за поддръжката.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 12 авг 2017, 16:07
от fordmaniac
Ето пример за умрял клапан на Мондео 3 2.0 145 к.с. с газова, на което реглажа на клапани му е прескочен.
klapan1.jpg

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 22 авг 2017, 16:36
от Sa6ster
Добре, а в рамката на какви суми говорим тука (ориентировъчно) и какво представлява реглажа за дуратека (1.6).
До колкото разбрах:
на 20 000 км е хубаво да се прави
газта да се настрои да не е обеднена

На двигателя какво му се разглабя за проверката и ако се нуждае от реглаж какво друго се разглабя?

Какво се налага да се смени само при проверка и при реглаж (гарнитури, нещо друго)?

Иначе с фордманиака ще се видим след 20 к км да ми направи тая процедурка :)

Поздрави

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 22 авг 2017, 17:48
от OgiDogi
Sa6ster написа:
22 авг 2017, 16:36
...
На двигателя какво му се разглабя за проверката и ако се нуждае от реглаж какво друго се разглабя?

Какво се налага да се смени само при проверка и при реглаж (гарнитури, нещо друго)?
...
Сваля се капакът на клапаните и евентуално после му се сменя гарнитурата.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 23 авг 2017, 23:17
от Sa6ster
А има ли симптоми, при които се разбира че се нуждаеш от реглаж на клапаните.. или ако се появят симптомите вече е късно и си за основен ремонт?

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 24 авг 2017, 09:15
от fordmaniac
Стигне ли се до вариант да се усеща проблем в работата на мотора, често е късно. Дори и да се регулират, ефекта може да е кратък, за такъв случай съм писал : https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... 40#p558259
Сега пак имам мнооого закъснял автомобил Волво V50 1.6 с един вече сменен клапан.
При сваляне на капака на клапаните се налага смяна на гарнитурата, тя издържа максимум 2 сваляния, но ако се знае историята и не е втвърдена.
Поздрави

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 24 авг 2017, 11:22
от p_yanev
В страни от темата, но понеже споменахте Опел. Имате ли информация за двигателите на опел, 2.2 147 кс и 2.2 direct 155 kc, как понася ГИ

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 24 авг 2017, 21:59
от HACKO
p_yanev написа:
24 авг 2017, 11:22
В страни от темата, но понеже споменахте Опел. Имате ли информация за двигателите на опел, 2.2 147 кс и 2.2 direct 155 kc, как понася ГИ
Абе, не разбрахте ли, че няма значение марката, процесите съответно и последствията са еднакви за всички. Щом е с механично регулиране на клапаните, без значение на Газ, Бензин или Нафта, клапаните трябва периодично да се проверяват и ако са натегнати горят.