Страница 10 от 24

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 01 сеп 2017, 15:29
от ivchotr
OgiDogi написа:
01 сеп 2017, 00:29

Тук идва разликата - специалистите от МП чакат 10 дни да им доставят пулове с точният размер и на безбожни цени, а другите носят пуловете от колата до най-близкия шлайфист и ги докарват до нужният размер за 30 минути и шише ракия. И там остават следите - шлайфаните пулове нямат маркировка с размер и ръбовете им стоят малко по-остри. Обикновено, от наличните 8/16 пула след разместване по подходящи размери, рядко се налага шлайф на повече от половината. Ако клапаните не се нуждаят от припасване, пуловете могат да се свалят, дори без да се сваля ремъка (за верига не знам дали става - не съм свалял).
Това е обяснение, като за човек дето не е виждал разглобен двигател на живо, а само по картинки в интернет.
Именно. А пък механик, който се занимава от години с подобни реглажи, със сигурност има и пулове, останали при ремонтите, които може да вложи в следващия автомобил, според нуждата.

Преди 20+ години имах един Москвич, на който редовно си му правех реглаж на клапаните и на газ гореше по-малко гориво, отколкото му даваха като заводска норма. А пък пълнеше километража по магистралата.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 01 сеп 2017, 17:08
от ЯЛТА
ivchotr написа:
01 сеп 2017, 15:23
dimkar написа:
31 авг 2017, 22:31
А колко са колите, дето са минали през ръцете ти? 10, 100, 1000, 10000...А колко са колите, дето са на газ и не са чували за реглаж на клапани? И следващия път питай този, дето е изревал за клапани, дали случайно газовата му уредба не е настроена "икономично".
Винаги ми е било странно, когато някой започне да се дърли с хора, които не познава, не знае какво правят и как го правят...
Той е военен, винаги трябва да е отгоре............, колко е научил в Афганистан................

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 03 сеп 2017, 10:36
от Didibao
Кой е казал, че трябва регулиране на 20хил, ще се регулират ако има нужда, по скоро е проста проверка за хлабините ако са в норма си караш и това е, докато не се наложи.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 03 сеп 2017, 20:48
от dimkar
Недей приказва така, че някой автобусен шофьор ще те обвини, че си бил в Афганистан. :D
Не, че някога са ме впечатлявали автобусните шофьори, де... :lol:

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 03 сеп 2017, 21:22
от kito
На 186 000 км сега си закарах колата за смяна на консумативи, помолих да ми погледнат хлабините, майсторът ми каза, че всичко си е в нормите, като от каталог на Форд. Колата си я карам само на бензин. Не, че нещо, но понякога си мисля, че много хора просто си балалайкат тук, за да се всява смут. При редовна смяна на консумативи, колите ни са си супер.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 03 сеп 2017, 21:50
от sinnerman
OgiDogi написа:
01 сеп 2017, 00:29
sinnerman написа:
31 авг 2017, 21:01
Следи може да открие Олд Шетърхенд в прерията. Не знам какви следи си открил за реглаж на клапаните...
И ако трябва да се поръчват пулове или други части-10 дни чакане. И колата трябва да седи тук минимум 15 дни...
Тук идва разликата - специалистите от МП чакат 10 дни да им доставят пулове с точният размер и на безбожни цени, а другите носят пуловете от колата до най-близкия шлайфист и ги докарват до нужният размер за 30 минути и шише ракия. И там остават следите - шлайфаните пулове нямат маркировка с размер и ръбовете им стоят малко по-остри. Обикновено, от наличните 8/16 пула след разместване по подходящи размери, рядко се налага шлайф на повече от половината. Ако клапаните не се нуждаят от припасване, пуловете могат да се свалят, дори без да се сваля ремъка (за верига не знам дали става - не съм свалял).
Това е обяснение, като за човек дето не е виждал разглобен двигател на живо, а само по картинки в интернет.
Точно така, шлайфаш пуловете, пада циментацията и извинявай, че се видяхме. Особено в Германия са големи почитатели на този метод. Да останат следи, та тук да продължим делото им успешно. Реглажа се прави при нужда, не на километри и се прави както трябва. Ти, сигурен съм, можеш и други части да свалиш без да махаш ремъка. Въпросът е какъв е резултата който постигаш.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 03 сеп 2017, 22:03
от ЯЛТА
sinnerman написа:
03 сеп 2017, 21:50
Въпросът е какъв е резултата който постигаш.
Огнян постига резултати, като в завода производител, при него компромиси няма, повярвай ми.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 03 сеп 2017, 23:16
от freeway
fordmaniac написа:
30 авг 2017, 22:37
Точно такива дет вярват че е измислена работа, после им правя ремонт на главите. Усилени легла и клапани нямат и те си горят.
https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... 36#p362391
И за от чужбина пристигнали съм писал.
Сега имам в сервиза Фюжан 1.4 със слагана газова в германско и има следи от реглаж на клапаните, но те са предвидливи немците, че е по-добре поддръжка, отколкото тежък ремонт.
Поздрави.
Като знам колко струва лепенето на спукана гума в Германия, дълбоко се съмнявам тези дето карат на газ да правят реглаж на 20хил. км. и да им излиза калкулацията.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 04 сеп 2017, 00:10
от vargala81
Didibao написа:
03 сеп 2017, 10:36
Кой е казал, че трябва регулиране на 20хил, ще се регулират ако има нужда, по скоро е проста проверка за хлабините ако са в норма си караш и това е, докато не се наложи.
Според това мнение https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... 60#p560698
хлабината е проверявана на всеки 15000 км. и "винаги е имало нужда от реглаж". Колата не е Форд, но не е и на газ. Дори и да е нямало нужда, майстора що да не се направи на луд и да му вземе парите?

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 04 сеп 2017, 06:44
от OgiDogi
vargala81 написа:
04 сеп 2017, 00:10
Didibao написа:
03 сеп 2017, 10:36
Кой е казал, че трябва регулиране на 20хил, ще се регулират ако има нужда, по скоро е проста проверка за хлабините ако са в норма си караш и това е, докато не се наложи.
Според това мнение https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... 60#p560698
хлабината е проверявана на всеки 15000 км. и "винаги е имало нужда от реглаж". Колата не е Форд, но не е и на газ. Дори и да е нямало нужда, майстора що да не се направи на луд и да му вземе парите?
Има двигатели, на които клапаните се вкопават при всякакви условия и без тормоз (примерно Опел след 2004 г.), както и издържливи, които само при определени условия създават проблеми. Винаги първо се проверяват хлабините и се регулират само при нужда - ако не влизат в допустимите стойности, дадени от производителя.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 04 сеп 2017, 07:30
от HACKO
kito написа:
03 сеп 2017, 21:22
На 186 000 км сега си закарах колата за смяна на консумативи, помолих да ми погледнат хлабините, майсторът ми каза, че всичко си е в нормите, като от каталог на Форд. Колата си я карам само на бензин. Не, че нещо, но понякога си мисля, че много хора просто си балалайкат тук, за да се всява смут. При редовна смяна на консумативи, колите ни са си супер.
И на двата Фокуса, като сменях ремъците, мерих хлабините и бяха по-скоро големи отколкото малки (бяха около горната граница).

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 04 сеп 2017, 08:27
от synthez 3D
Не виждам защо спорите, след като не сте запознати с проблема. Ако си мислите, че при вас няма да се случи, се заблуждавате. Нещата са много прости и ако не си заравяте главата в пясъка като щраус, ще си карате безпроблемно автомобилите на газ дълги години. Клапаните се вкопават-факт. Вкопават се и на предишното поколение двигатели, но там хидравличните повдигачи регулират хлабината и вие не разбирате, че нещо се случва. По предписание на Форд за съвременните двигатели ПРОВЕРКАТА (не регулиране) на хлабините се извършва на 160000км. при каране на бензин и АКО ИМА НУЖДА се регулират. Ако тези операции се извършат в официален сервиз, наистина е голям филм и дори не знам каква би била цената, ако се стигне до там. Ще споделя моя опит от 2 чисто нови автомобила, които съм карал на газ. При първия (Форд C-MAX 1,8) монтирах газовата уредба на 80000км. и хлабините на клапаните тогава бяха точно като от завода т.е. нямаше никакво износване. Следващата проверка беше след 30000км. каране на газ(при това с Flashlube) и вече хлабините на изпускателните клапани имаха нужда от регулиране т.е бяха може би на половината от размера, което означава, че можеха да изкарат още километри, но в един момент някой от тях щеше да остане с нулева хлабина. Затова направих регулировката. Сега ако някой каже, че майстора ми е предложил регулиране, за да ми вземе парите, няма да познае, защото майстора съм си аз.
И понеже знам как се прави, ще ви успокоя, че шлайфането на пуловете не им сваля циментацията, както повечето от вас ще си помислят, защото се шлайфат от долу. Там има една петичка, в която опира стеблото на клапана и тъкмо тя се шлайфа. Освен това повечето от вас си мислят, че се налага да се регулират всичките 16 клапана, което не е вярно. Основно се вкопават изпускателните, т.е. ще се наложи регулировка само на 8, които чрез разместване на пулове могат да се редуцират до закупуване(или шлайфане) на максимум 3-4 пула. Фокусът, който карам сега също претърпя регулиране преди около 20000 км. И не защото ми е кеф да си разглобявам колите, а просто искам да са в перфектно състояниe, за да мога да разчитам на тях. Нищо не ви пречи да си проверявате състоянието на клапаните на 20-30000км. а това наистина ще ви спести главоболия на по-късен етап. Не мога да ви карам насила да го правите, но от моя опит съм се убедил, че карането на газ наистина води до промяна в хлабините на клапаните и състоянието им трябва да се следи.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 04 сеп 2017, 19:29
от HACKO
Аз не споря, по принцип с реглаж или не на газ клапаните си горят, виждал съм много такива. Натегнат клапан, започва да пропуска защото не затваря добре а пропусне ли, гори много бързо, с каквото и гориво да е, на Газ по-бързо заради по-високата температура на горенето. Така че проверката е задължителна.
Факт е обаче и това, че Фиестата на "Димкар" е с газова уредба повече от 80 000 Км и клапаните не са пипани. Не се гордея, ама от Февруари 2015г. е при мене и не съм отделил 15мин да проверя хлабините, преди също не е проверявана (или поне Димитър не знае). На старата Фиеста 1.1, която пословично е с хлабави клапани (оттам и характерния звук) изгори клапан по-малко от 20 000 Км след монтаж на газтта.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 04 сеп 2017, 20:30
от dimkar
Да, така си е. Но ГИ на Фиестата е монтиран и регулиран от майстор и повече никой не си е играл с настройките, за да я накара да гори по-малко. Автомобилите с прегорели клапани уж от газта са просто нищожен процент.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 04 сеп 2017, 21:37
от synthez 3D
Аз също не споря, а просто споделям опит. Всеки е свободен да си поддържа автомобила както намери за добре, но отричането на проблема (не от теб Наско) едва ли ще го накара да изчезне.
HACKO написа:
04 сеп 2017, 19:29
Факт е обаче и това, че Фиестата на "Димкар" е с газова уредба повече от 80 000 Км и клапаните не са пипани.
Защо си мисля, че тази Фиеста е с хидравлични повдигачи? Може и да бъркам, но не виждам точно каква е от подписа на колегата Димкар.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 04 сеп 2017, 22:49
от HACKO
synthez 3D написа:
04 сеп 2017, 21:37
.....
Защо си мисля, че тази Фиеста е с хидравлични повдигачи? Може и да бъркам, но не виждам точно каква е от подписа на колегата Димкар.
Не знам, не съм сигурен, мисля че е с механични. Ако има къде да провериш това е номера на рамата:
WF0BXXGAJBTL11412, код на мотора DHA.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)

Публикувано: 04 сеп 2017, 23:15
от sinnerman
fordmaniac написа:
17 юни 2011, 08:51
"ИМАМЕ ЛИ КОНКРЕТНИ СЛУЧАИ НА ПРЕГОРЕЛИ КЛАПАНИ ОТ ПРОПАН-БУТАН ИЛИ СМЕ НАПЛАШЕНИ ОТ "МАЙСТОРСКИ" ПРИКАЗКИ?"
Аиде да ви наплаша и аз : ГОРЯТ.
Клапаните на автомобили с кобиличен механизъм се регулират най-често на 10 000 кМ.
Клапани с пулове на 20 000 .
Такива генерални заключения объркват, и в повечето случаи водят до грешни ремонти и излишно даване на пари.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 04 сеп 2017, 23:32
от sinnerman
HACKO написа:
04 сеп 2017, 22:49
synthez 3D написа:
04 сеп 2017, 21:37
.....
Защо си мисля, че тази Фиеста е с хидравлични повдигачи? Може и да бъркам, но не виждам точно каква е от подписа на колегата Димкар.
Не знам, не съм сигурен, мисля че е с механични. Ако има къде да провериш това е номера на рамата:
WF0BXXGAJBTL11412, код на мотора DHA.
По рамата излизат механични.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 04 сеп 2017, 23:39
от freeway
От доста дълго време всички нови автомобили в това число и тези с фабрични газови уредби са с 3-5год. или 100-120хил.км. гаранция.Ако проблема беше толкова голям отдавна да се е вдигнало шум и да има скандал от рода на дизелгейт.Проблема при нас е, че караме автомобили втора ръка с неясни километри, които в повечето случаи са на поне 250-300хил. км. , сменяме масла, ремъци,филтри и друго каквото се наложи,но не се сещаме поне веднъж да проверим хлабини на клапани.Няма и майстор който да те посъветва да го направиш при едно първоначално обслужване при положение че не е голяма философия.Просто толкова сме си грамотни.И после от едната в другата крайност-да проверяваме хлабини на клапани на 20хил.км.Ако проблема беше толкова голям как от Форд и другите производители не са се сетили да сложат някакъв датчик който да сигнализира при необходимост от регулиране на клапани?
Мисля че нещата излишно се драматизират.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 05 сеп 2017, 07:47
от HACKO
sinnerman написа:
04 сеп 2017, 23:32
HACKO написа:
04 сеп 2017, 22:49
synthez 3D написа:
04 сеп 2017, 21:37
.....
Защо си мисля, че тази Фиеста е с хидравлични повдигачи? Може и да бъркам, но не виждам точно каква е от подписа на колегата Димкар.
Не знам, не съм сигурен, мисля че е с механични. Ако има къде да провериш това е номера на рамата:
WF0BXXGAJBTL11412, код на мотора DHA.
По рамата излизат механични.
И аз така мисля.