Страница 20 от 24

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 24 апр 2018, 00:12
от ANGEL4O
Да оставим темата свободна за хората който виждат на по голямо разстояние от една педя пред носа си, :lol: :lol: :lol:

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 24 апр 2018, 21:40
от freeway
И за тези дето гледат само от собствената камбанария. ;):

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 07 ное 2019, 20:13
от HACKO
Да докладвам, преди два дена сменях гарнитурата на капака на клапаните и използвах момента за проверка хлабините. На всички всмукателни 0.25 влиза халтаво, изпускателните 0.30 също хлабаво. Откакто е сложена газовата са минали почти 65 хиляди километра.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 07 ное 2019, 22:34
от perun
Следя темата, тъй като все още не съм се отказал от монтирането на ГИ, но не знам как да тълкувам тези данни колега.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 08 ное 2019, 10:59
от HACKO
Това че хлабините са в норма не е 100% гаранция, че няма да прегори някой клапан заради неправилна смес или просто да му е "дошло времето". Еднозначен отговор няма, горял ми е клапан на старата Фиеста 1.1, всички знаем че при този мотор клапаните винаги са с голяма хлабина, оттам и характерния звук като шевна машина. Виждал съм Дизел, при който заради неправилно ремонтирана дюза и бедна смес, освен клапаните и леглата, липсваше и половината бутало.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 08 ное 2019, 18:52
от OgiDogi
HACKO написа:
08 ное 2019, 10:59
... Виждал съм Дизел, при който заради неправилно ремонтирана дюза и бедна смес, освен клапаните и леглата, липсваше и половината бутало.
На дизел работата винаги е с бедна смес (с изключение на максимално ускорение с черен пушек отзад), просто на този явно му е "пикаела" дюзата. В такъв случай се натрупват капки гориво в горивната камера и при запалването им се получава локално прегряване, което за няколко работни такта вдига температурата над точката на топене на алуминия. Ако изключително много се олива, може евентуално да изхвърля горяща нафта през клапаните и да стопи и тях, но в интерес на истината не съм чувал за такъв случай. Шумът от двигателят ще е такъв, че шофьорът ще се уплаши и ще изгаси преди да се стигне до там.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 08 ное 2019, 20:00
от perun
HACKO написа:
08 ное 2019, 10:59
Това че хлабините са в норма не е 100% гаранция, че няма да прегори някой клапан .......
Моя Фокус1 е с 1.6 Zetec-S двигател и също има характерен звук като шевна машина.
Дали е нормално това за този мотор, това не знам.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 27 ное 2019, 13:33
от Филипов
https://www.youtube.com/watch?v=yA0rwAIBqqk

Поучително клипче за двигатели на газ, масла, клапани, регулировки и т.н. Разгледайте им канала, хората твърдят че хлабини се регулират на 100 000. И да си караме с W40 масло, а не с любимите на фирмените сервизи W20, W 30.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 28 ное 2019, 08:10
от synthez 3D
Поучително, но пълно със субективни оценки и мнения, характерни за предубедени хора. Чистотата на двигателя не се дължи на това дали маслото е 5W40, или 5W30, а на качествата му. Разходът на масло пък зависи от начина на експлоатация и също не зависи от вискозитета. Ако пренебрегнем предубедеността на автора на видеото в някои отношения и обърнем внимание точно на регулировката на клапаните, то ясно се виждат последствията от каране на газ без навременно регулиране. Но пък да караш 100000 е пресилено. Няма нужда хлабините да стигнат до 0 и да започнат повдигачите да се износват, или някой клапан да изгори, за да се предприеме регулировка. За мен на Фордовските двигатели 40000 е горната граница за проверка на състоянието и ако има клапани с по-малка хлабина от 0,2, трябва да се регулират. Имам опит с двигател 1,8, който вече е над 200000 км. на газ и спазвайки тези правила и карайки с оригиналното масло 5W30 няма никакви проблеми. Отвътре е чист като на клипа и няма разход на масло. Вярно е, че е купуван от МП на 0 км. и може би цялата истина е в пробега и начина на експлоатация, а не във вискозитета на маслото.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 28 ное 2019, 09:36
от aspasia
synthez 3D написа:
28 ное 2019, 08:10
Поучително, но пълно със субективни оценки и мнения, ..............
С тази разлика че човека от видеото е купил колата нова а тука повечето са втора ръка с на по 500 хиляди километра с превъртян километраж около 150-170 к. Кола втора ръка с газова това е най лошата комбинация 100% газовите рейки са заминали или една две не работят а газовият редуктор е със скапани гуми вътре а пък ако е с БРЦ както масово се продават компа е заключен и за да ти работи като хората трябва да вложиш поне още 500 лева.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 28 ное 2019, 14:08
от Horman
Aspasia, любопитно ми е бил ли собственик на Форд с фабрична газова BRC или само споделяш какво си чул и чел? Щото аз карам такава вече четвърта година и наистина мембраната сдаде багажа преди около година. Чисто нов изпарител за 190 лв. Това е за 4 години. Ако за някой е голям проблем, за мен не е. И филтри разбира се. Друго нищо по газовата. Повече от доволен съм.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 28 ное 2019, 17:44
от aspasia
Horman написа:
28 ное 2019, 14:08
Aspasia, любопитно ми е бил ли собственик на Форд с фабрична газова BRC или само споделяш какво си чул и чел? Щото аз карам такава вече четвърта година и наистина мембраната сдаде багажа преди около година. Чисто нов изпарител за 190 лв. Това е за 4 години. Ако за някой е голям проблем, за мен не е. И филтри разбира се. Друго нищо по газовата. Повече от доволен съм.
Наскоро карах един Фият Добло 2012 с бензинов двигател 1,4 и монтирана фабрична от Италия БРЦ след един месец два инжектора сдадоха багажа и айде едни 450 лева за нови тъкмо си мислех че с това всичко ще е ок ама след две седмици мембраната на редуктора и тя даде фира и взехме нов на 140 лева защото цената на ремонтния комплект струва почти колкото един нов+40 лева за смяната. За смяната на рейката ми взеха 60 лева +40 лева за програмиране защото старите инжектори бяха различни от новите. Нови свещи 36 лева нови кабели 65 лева филтър за газовата 18 лева Като тегля чертата излиза 849 лева и какво остава от цялата работа един стара бутилка и ЕКУ-то от газовата. Съседа до нас има Фокус-2 Duratec HE пак с БРЦ и мина по същият път като мене +основен ремонт на двигателя че не можеше да му смогне на масло.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 28 ное 2019, 21:24
от perun
Horman написа:
28 ное 2019, 14:08
Aspasia, любопитно ми е бил ли собственик на Форд с фабрична газова BRC или само споделяш какво си чул и чел? Щото аз карам такава вече четвърта година и наистина мембраната сдаде багажа преди около година. Чисто нов изпарител за 190 лв. Това е за 4 години. Ако за някой е голям проблем, за мен не е. И филтри разбира се. Друго нищо по газовата. Повече от доволен съм.
Тези 4 години колега, без да кореспондират с изминати километри не могат да бъдат показателни и съответно да се правят някакви изводи или заключения.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 29 ное 2019, 09:39
от Horman
Да, пропуснах да спомена изминатите километри. До тук за 4 години - 50 хил. км. Според мен не са малко, не са и много.
А че може човек да се наиграе и да побелее от кола с фабрична газова, може. Но не е коректно всички да се слагат под един знаменател.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 29 ное 2019, 13:58
от aspasia
Horman написа:
29 ное 2019, 09:39
Да, пропуснах да спомена изминатите километри. До тук за 4 години - 50 хил. км. Според мен не са малко, не са и много.
А че може човек да се наиграе и да побелее от кола с фабрична газова, може. Но не е коректно всички да се слагат под един знаменател.
Да така е прав си че не може да се слагат всички под общ знаменател но 85-90% идват със проблеми и се почва едно филмиране. Мой приятел си взе Ауди-А-4 с двигател 1,8Т 150 коня с газова от Холандия кара я три месеца изгоря му компа на газовата Lovato и понеже компа беше модел преди 7-8 години никъде не можеше да се намери нов или втора ръка накрая сложи нов газов комп мисля че беше на STAG с нов кабелаж общо плати 500 стотака.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 29 ное 2019, 18:49
от OgiDogi
aspasia написа:
29 ное 2019, 13:58
... общо плати 500 стотака.
То, да беше си взел нова кола от магазина за петстотин стотака... :D:

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 29 ное 2019, 19:36
от perun
Horman написа:
29 ное 2019, 09:39
Да, пропуснах да спомена изминатите километри. До тук за 4 години - 50 хил. км. Според мен не са малко, не са и много.
А че може човек да се наиграе и да побелее от кола с фабрична газова, може. Но не е коректно всички да се слагат под един знаменател.
Проблемите с газовата са само едната страна на монетата.Другата страна е,че това са автомобили на много км., и се започват едни ремонти...
Това са преобладаващите мнения и наблюдения по въпроса.
Както се казва изключението(като при теб) само потвърждава правилото.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 07 май 2020, 14:11
от Филипов
https://www.youtube.com/watch?v=_SaRSln5BSA

Сумарно клипче за форда на майстора. Ford C-MAX 284000 км. На газ.

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 08 май 2020, 10:08
от deathstorm
Три извода от горното клипче:

1. Залъгалките за ламбда сонда след катализатора трудно работят на този мотор/ECU.
2. Не си купувайте китайски колектори от Ebay.
3. Не се правете на газаджии даже и да сте голям майстор на ДВГ. Това, че му се сцепи колектора на пича до голяма степен си е негова вина. От BRC са казали и показали къде и как се дупчи този колектор:

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Публикувано: 08 май 2020, 11:11
от Филипов
https://www.youtube.com/watch?v=dmTfKs8gh1c

Сега излезе и следващото клипче от серията за "товарния кон" на майстора. 300000 км.