Страница 1 от 1

Питане за АГУ за Ескорт

Публикувано: 22 юни 2005, 14:24
от peterhr
Здравейте,
един приятел иска да си слага газова уредба. Колата му е ескорт, ама незнам някои подробности.

Като година на производство е около 93.
Двигателя е 105 коня, двувалка. Може би е 1,6 (поправете ме ако греша).
Незнам дали са му пластмасови колекторите, ако и кажете 93 година какви се произвеждат ще е супер.

Идеята е за обикновенна газова уредба, без ламда контрол (само емулатор на ламда сондата).

От прочетеното във форума стигнах до извода, че този двигател не е проблемен при слагане на газ - така ли е?

Ако има пластмасови колектори има ли варианти с клапани за високо налягане (за да се предотвратят гърмежите)? Чувал съм че има такива клапани и се слагат някъде около колекторите и при повишаване на налягането в тях изпускат и така няма гърмене.

Други емулатори освен на ламда сондата трябва ли да се слагат? Примерно на дюзите или нещо друго?

Публикувано: 22 юни 2005, 15:25
от Трол
1.8 трябва да е мотора..същия като моя.
аз имам газ.ама дойде от Италия с нея..нямам проблеми с газта. преди имаше още едни джаджи за газта ама смених ЕКУ и го махнахме...до сега съм нямал проблеми с газта...само напоследък взе мн да гори :D

Re: Питане за АГУ за Ескорт

Публикувано: 22 юни 2005, 16:21
от kEFi
Мисля, че не е проблемен за конвертиране(ако не е механичен инжекцион), но пък това си зависи от майстора и изпълнението. Предполагам, че е със метални колектори. Достатъчно е да има симулатор ЛС. Ако дадеш конкретно инфо - още по-добре :wink:

Колега Трол, кога за последно си сменял въздушния си филтър? :wink:

Публикувано: 22 юни 2005, 16:50
от Трол
по-малко то 5К км :D
проверил съм:)не е от него:)

Re: ОК

Публикувано: 22 юни 2005, 20:01
от acj
Пуснато на: Сря Юни 22, 2005 15:40 :
peterhr написа:ОК, ще разпитам повече за мотора и ще пиша.

Колега Трол: газов инжекцион ли имаш? Или сте сменяли ЕКУ-то на самия двигател?

Публикувано: 22 юни 2005, 22:09
от Warren-G
по-малко то 5К км
проверил съмне е от него
Трол, как си проверил?
Аз скоро имах един проблем ,причина за който бе замърсен въздушен филтър. за да се оправи трябваше да мина ок 10 км с новия. така че ако си пробвал с чужд филтър за 2-3 кръгчета и ако не е имало разлика ....

Публикувано: 23 юни 2005, 00:54
от Трол
за първия въпрос-нямам газов инжекцьон...обикновена газова инсталация си ми е, ЕКУ на двигателя си сменях. Но италиянците бяха слагали нещо допълнително към стария...да си призная не разбрах какво точно беше,но бях мн ядосан и мн не питах "майсторите":)само ми казаха,че то поемало някои функции,а ЕКУто други...

а иначе просто видях,че филтъра ми не е мн мръсен..всъщност смятам все пак да го сменя де,но нямаше мн болуци и рани фрапиращи проблеми,просто е сив...и все паке на 4000км

Публикувано: 23 юни 2005, 10:11
от The seven
Добра практика за каращите на газ е да сменят въздушния си филтър на около 5 000 км или на половината от смяната на маслото.

Публикувано: 23 юни 2005, 10:15
от peterhr
Значи двигателя е 1,8 и има "чип-тунинг" и спортен филтър.
Чипа е сменян в чужбина, но незнам какъв клас тунинг е.
Трябва ли да се слага нещо от сорта на Jethro за промяна на ъгъла на предварение?
Може ли да възникнат проблеми от чип-тунинга?

Re: Sorry

Публикувано: 23 юни 2005, 10:39
от kEFi
peterhr написа:Значи двигателя е 1,8 и има "чип-тунинг" и спортен филтър.
Чипа е сменян в чужбина, но незнам какъв клас тунинг е.
Трябва ли да се слага нещо от сорта на Jethro за промяна на ъгъла на предварение?
Може ли да възникнат проблеми от чип-тунинга?
Е тук съм бос :oops: Но логически ми изглежда така:
Чиптунинга променя параметрите (алгоритмите) за работа на двигателя, но за съответната горивна система (в случая бензин). Предполагам че едно конвертиране не е проблем, но ще се загуби смисъла(и вложените средства) на тунинговането. Предполагам (защото незнам) че настоящите настройки не са най-подходящи за работа на газ, но повтарям - само предполагам!

Публикувано: 23 юни 2005, 12:16
от Трол
и аз малко д апомъдрувам...
с тия ЕКУта е малко по-сложно,но мн често при тунингованите коли се променя времето на запалване като му се дава аванс(предварение),което се прави и при газта...
ама...ПРЕДПОЛАГАМ :D

Публикувано: 23 юни 2005, 13:00
от kEFi
Трол написа:...а иначе просто видях,че филтъра ми не е мн мръсен..всъщност смятам все пак да го сменя де,но нямаше мн болуци и рани фрапиращи проблеми,просто е сив...и все паке на 4000км
Аз моя го сменям като ми скочи разхода с около 2л. Досега - безпогрешно. Изминати километри....мноооого различно (диапазон от 2 000 до 12 000) в зависимост при какви условия съм карал. Сегашния може да ми се наложи да го сменя след 1000, ама си знам защо :roll:

Публикувано: 23 юни 2005, 15:50
от Warren-G
аз съм минал 5 хил км откакто взех колата, тогава въздушния беше почти нов, т.е. 100% не е карано с него повече от 10хил (да не казжам 6-7) ....