Водородни горивни клетки

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Потребителски аватар
Yamato
потребител
потребител
Мнения: 271
Регистриран: 03 юни 2011, 00:48
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI '01 (коНби)
Местоположение: ШОПландия
Status: Извън линия

Водородни горивни клетки

Мнение от Yamato » 23 яну 2012, 10:01

Какво представляват? Из нета се мяркат разни обяснения, но не става много ясно. Само за дизели ли са и какъв точно е принципът на действие. Къде в България има места, където се монтират от компетентни механици и на каква цена?

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Водородни горивни клетки

Мнение от madboy » 23 яну 2012, 16:24

И за бензин стават. Из нета има вече фирми, които предлагат. Цени гледах някъде 700-800, в зависимост къде ще се монтира туй нещо.
Обаче докато не се изясни точно % икономия, няма какво да ги гледам. Сега дават от 10 до 50%.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Водородни горивни клетки - заблуда

Мнение от diesel1.6 » 23 яну 2012, 17:38

Не става дуам за водородни горивни клетки, а за електролизни апарати. Горивната клетка е източник на електричество... тук пак има електричество, но общото е като компютри и компоти. И икономията била преразход всъщност :)
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... BE#p342230" onclick="window.open(this.href);return false;"
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... BE#p277118" onclick="window.open(this.href);return false;
И ето какво е истиснката горивна клетка, не коментираната шашма http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0% ... 0%BA%D0%B0" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Водородни горивни клетки

Мнение от Didibao » 23 яну 2012, 18:35

Да сме точни това е генератор на така наречения Браунов газ или HHO 2 молекули водород и една кислород идеалното съотношение за горене, преди време се занимавах по проект с браунов генератор, реално това е дестилирана вода с катализатор или друг вид киселина, като целта на занятието е да се отдели колкото може повече газ с по малко вложена енергия, няма да навлизам на дълбоко с обясненията освен, че ми гърмя един генератор на браунов газ, а газа който беше се отделил беше супер малко, но гърми много силно, от газа не се получава експлозия, а така наречената инплозия гърми навътре.

Малко е спорно колко са ефективни тези генератори дето ги продават на такива цени, но с тези размери не вярвам да са и на половината ефективни колкото пишат.
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Водородни горивни клетки

Мнение от diesel1.6 » 23 яну 2012, 18:37

Катализаторът не помага за разхода на енергия.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Водородни горивни клетки

Мнение от Didibao » 23 яну 2012, 18:47

diesel1.6 написа:Катализаторът не помага за разхода на енергия.
Катализатора е елемент който ускорява електролизата!
Изображение

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Водородни горивни клетки

Мнение от kEFi » 23 яну 2012, 20:35

...доколкото ми е известно, все още няма достатъчно надежден и евтин (за масова употреба) метод за задържане на кислорода от свързване с водород. И обратното... поне засега!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Водородни горивни клетки

Мнение от diesel1.6 » 23 яну 2012, 22:12

Didibao написа:
diesel1.6 написа:Катализаторът не помага за разхода на енергия.
Катализатора е елемент който ускорява електролизата!
Eлектролизата си зависи от тока. Пропорционално.

Потребителски аватар
Yamato
потребител
потребител
Мнения: 271
Регистриран: 03 юни 2011, 00:48
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI '01 (коНби)
Местоположение: ШОПландия
Status: Извън линия

Re: Водородни горивни клетки

Мнение от Yamato » 24 яну 2012, 09:45

Да разбирам, че това в България никъде не е проверено и не се знае къде може да се монтира надеждно и с гаранция за намален разход?
Един бакшиш ми разправяше как щял тези дни да ходи да разучи. Били му казали, че монтирали таквиа някъде около тунела в Ляо-лин.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Водородни горивни клетки

Мнение от Didibao » 24 яну 2012, 17:51

diesel1.6 написа:
Didibao написа:
diesel1.6 написа:Катализаторът не помага за разхода на енергия.
Катализатора е елемент който ускорява електролизата!
Eлектролизата си зависи от тока. Пропорционално.
Зависи от тока, но целта е с по нисък ток да има повече газ. Има го в България, знам че някъде контакти има една баничарка ситроен дизел с такава система, там ги и монтират имах някъде и снимки, но не е толкова ефективно, си цената ми се струва нереална.
Изображение

hotblooded
потребител
потребител
Мнения: 157
Регистриран: 30 дек 2011, 13:17
Модел на автомобила: Мондео МкIII 2.2 TDCi
Местоположение: Бургас (София - от време на време)
Status: Извън линия

Re: Водородни горивни клетки

Мнение от hotblooded » 24 яну 2012, 19:27

Yamato написа:Какво представляват? Из нета се мяркат разни обяснения, но не става много ясно. Само за дизели ли са и какъв точно е принципът на действие. Къде в България има места, където се монтират от компетентни механици и на каква цена?
По принцип всички горивни клетки които използват водород като гориво се наричат водородни. Впрочем всичките горивни клетки най много "харесват" водород-а за гориво. Има такива които не могат да използват друго, но има такива които могат да използват Метанол, бензин или природен газ. Прието е обаче горивните клетки да се класифицират според вида на на работната среда в тях - алкални, с протонно-обменна мембрана, с фосфорна киселина, с твърд оксид, с разтопен карбонат. можеш да потърсиш инфо в нет-а но най-добре търси на английски:
Алаклните горивни клетки (ГК) ги търси като AFC или alkaline fuel cell - имат най-висок КПД (60-70%) само че могат да "горят" само водород и са изключително чувствителни към чистотата на водорода (изискват хим. чист)
С протонно обменна мембана (PEM FC) proton exchange membrane - също искат водород, но не са толкова чувствителни към чистотата му. КПД около 45-50% - долу горе колкото съвременен камионски дизел. Могат да работят и с метанол, тогава се наричат директно-метанолни ГК на англйски DMFC.
С фосфорна киселина - вече забравих подорбностите за тях, но помня че: размерите им ги правят подходящи за тежки МПС - автобуси и камиони и още в началото на века в Канада експериментално бяха преоборудвани автобуси за градски транспорт. Имат работна температура от порядъка на 250-300 градуса и се налага да се охлаждат, ако се използва отпадната топлина КПД достига 60%
Изображение

hotblooded
потребител
потребител
Мнения: 157
Регистриран: 30 дек 2011, 13:17
Модел на автомобила: Мондео МкIII 2.2 TDCi
Местоположение: Бургас (София - от време на време)
Status: Извън линия

Re: Водородни горивни клетки

Мнение от hotblooded » 24 яну 2012, 19:31

ГК с твърд оксид (SOFC) имат изключително висока раб. температура и могат да използват природен газ за гориво без хим реактор извличащ водорода. Ако се използва отпаданта им топлина КПД може да достигне 80-90%, но поради размерите си и температурата достигаща 800 градуса са подходщи за стационарни източници на ел.енергия! Същото се отнася и за ГК с разтопен карбонат MOFC.
Като цяло в автомобилите горивните клетки се използват за източник на ел. енергия, а автомобилите се задвижват от ел. мотори.
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Водородни горивни клетки

Мнение от diesel1.6 » 24 яну 2012, 22:35

Това, което в техниката и науката е наречено "горивна клетка" няма нищо общо с това, за което е темата - а именно апарат за електролиза. Нито "брауновият газ" с нещо научно. Горивните клетки произвеждат електричество чрез окисление, електролизата е разлагане на водата на водород и кислород.
В науката ако има нещо, започващо с "Брануов..." това е Брауново движение.

hotblooded
потребител
потребител
Мнения: 157
Регистриран: 30 дек 2011, 13:17
Модел на автомобила: Мондео МкIII 2.2 TDCi
Местоположение: Бургас (София - от време на време)
Status: Извън линия

Re: Водородни горивни клетки

Мнение от hotblooded » 25 яну 2012, 06:39

diesel1.6 написа:Това, което в техниката и науката е наречено "горивна клетка" няма нищо общо с това, за което е темата - а именно апарат за електролиза. Нито "брауновият газ" с нещо научно. Горивните клетки произвеждат електричество чрез окисление, електролизата е разлагане на водата на водород и кислород.
В науката ако има нещо, започващо с "Брануов..." това е Брауново движение.
+1 !!!
Изображение

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Водородни горивни клетки

Мнение от madboy » 25 яну 2012, 10:36

Защо се нарича Браунов газ- http://www.beinsa.info/index.php?option ... &Itemid=13" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

hotblooded
потребител
потребител
Мнения: 157
Регистриран: 30 дек 2011, 13:17
Модел на автомобила: Мондео МкIII 2.2 TDCi
Местоположение: Бургас (София - от време на време)
Status: Извън линия

Re: Водородни горивни клетки

Мнение от hotblooded » 25 яну 2012, 11:07

Водорода като гориво за ДВГ има доста недостатъци, а електролизата е най-скъпия и ниско ефективен способ за получаване на водород - предимствата му са че самото оборудване е евтино... Все пак Браун-ентусиазма има поне едно предимство - от както вървят градските легенди за Брауновия газ не се чува за колата на Тесла който с една кутийка "амнайсе пъти обикалял земното кълбо"
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Водородни горивни клетки

Мнение от diesel1.6 » 25 яну 2012, 11:43

Въпросът е кой го нарича. В живота си обикновено се опираме на ясно проверени научно-технически факти. Дори дъновистите и врачките живеят в същото общество, което е технологично (основава се на изпозване на технологии). Уж за учени пише в посочената страница, а използваният от тях термин не е възприет от науката - противоречие. В техниката като се дава име процес, явление или друго, се избягва да се изпозват едни и същи или близко наименования. Брауновото движение е дефинирано много преди "научната работа" на този "Браун"-Вълков.
Много ми е интересен ето този опит
Късче америций 241 който излъчва 16 00 кюри радиация в минута след 2-минутно излагане на пламъка става почти безвреден, колкото е фоновата радиация.

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Водородни горивни клетки

Мнение от Edinuser » 04 фев 2012, 23:41

Нищо странно, америций 241 е основно алфа-источник.Като се плясне в пламъка целият се покрива със слой ( окис или хидрид - не ми се рови да проверя), който слой е достатъчен за да блокира алфа излъчването ( което все пак е най-ниско енергийното радиоактивно такова).
Този изотоп на Америция се използва и в по-старите пожароизвестителни датчици ( в тях има около 0.2мг Америриций 241 ). Пластмасовия корпус на датчика е достатъчен за да блокира лъчението.
Много ми е интересно там какво визират със "неутрализира" ??? Да не би да променят някой фундаментален закон и Америция да не излъчва вече ??? Или пък променят Америция в друг нерадиоактиван елемент ? Това направо си мирише на студен ядрен синтез ли, разпад ли.

Аман от рекламни псевдонаучни трикове и мошеници !
Само дето не са писали още, че ако дишат "браунов" газ, слепите прохождат, глухите проговарят, а сакатите виждат ... (на останалите им миришат краката, както се пееше в една песен).

Потребителски аватар
Yamato
потребител
потребител
Мнения: 271
Регистриран: 03 юни 2011, 00:48
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI '01 (коНби)
Местоположение: ШОПландия
Status: Извън линия

Re: Водородни горивни клетки

Мнение от Yamato » 05 фев 2012, 10:40

Момчета, виждам, че доста от вас имат сериозни познания. Дайте да се хванем, да се разработи тази технология ако е възможно и да направим малко пари. :D:

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Водородни горивни клетки

Мнение от diesel1.6 » 05 фев 2012, 15:03

Няма смисъл колега. Ако искаш, може да сглобим един опит с електролизен елемент и измерване, но кой ще плати тази работа? Аз определено не виждам смисъл, достатъчно ясно е, че това не носи полза. Някъде в предните теми по същия въпрос - които никой не поглежда навреме - съм писал даже и какво мисля за възможната полза от такава система. Същият ефект може да се получи с газово устройство, там съм писал и за това.

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта