ГИ Tomasetto STAG200

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Smytt
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 06 апр 2012, 14:25
Модел на автомобила: 2001 Focus Zetec 1.6
Status: Извън линия

ГИ Tomasetto STAG200

Мнение от Smytt » 06 апр 2012, 14:37

Здравейте.

Това е първата ми тема, а и първо мнение като цяло в този форум. От около година съм щастлив собственик на Фокус 2001 1.6. Цените на бензина започнаха да стгат тези на златото, затова в крайна сметка и аз се реших да сложа газов инжекцион. Дълго време търсех, четох мнения и в крайна сметка се реших да сложа Tomasetto STAG200 за 1000 лв.

На 3-я ден след инсталацията (това е днес) индикаторчето започна да полудява. А и не само то. Ясно се чува клапата на газовото как се отваря и затваря. Щрака като обезумяла. Не зная дали е ел. връзка или нещо друго, но утре ще разбера. Колата си беше загряла, достигнала нужни обороти, с ПЪЛНА бутилка, а преминава на бензин.

Нямам идея защо е така. Майсторът също беше много очуден по телефона, каза ми утре да мина да погледне.

Още нещо странно: индикаторът за обема на газта също полудя. Включвам на контакт - показва "пълен". Гася и пак включвам - показва "1/2". Тръгвам - показва "празен". Минавам през дупка - показва "3/4" и т.н.

Няма да бързам да казвам, че съм разочарован. Няма да бързам и да плюя по марката и майстора. Предполагам, че "се случва". Утре ще разбера. Ще пиша в тази тема да изказвам мнения. Като мина 400-500 км ще споделя как е разходът.

Относно мощнопстта - не намирам НИКАКВА разлика, което е чудесно.

Smytt
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 06 апр 2012, 14:25
Модел на автомобила: 2001 Focus Zetec 1.6
Status: Извън линия

Re: ГИ Tomasetto STAG200

Мнение от Smytt » 09 апр 2012, 14:19

Преминаването на бензин е било заради букса, на която не е хванала контрата. Отидох, тя "щракна" и трябваше всичко да е наред. Но не беше... след това пак 2 пъти премина на бензин при никакви обстоятелства... без причина. Уговорих нов час за сервиза, който беше днес. Отидох и, разбира се, там нямаше проблеми..... НЯмаше какво да опита да направи човекът, колата не премина на бензин.

Надявам се повече да не се получи, защото следващото ходене до сервиза означава връщане на уредбата и прибиране на парите.

Иначе, относно разхода: При стандартното ми каране бензинът е 10-11/100. Газта (странно) е 8/9.

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ГИ Tomasetto STAG200

Мнение от z42 » 09 апр 2012, 14:56

Колега, не може да ти е по-малък разхода на газ от този на бензин. Просто не си засякъл правилно или е било за много малък пробег, а тогава грешката е много голяма.
Засича се от празна до празна бутилка (чакаш д асвърши газта, пълниш до горе и засичаш пробега като свърши пак). Но за да е точно трябва да е за възможно най-голям пробег, т.е. най-добре да осредниш за няколко пълнения, като се предполага че и ще си карал при що годе еднакви условия, естествено.
Преди да смяташ, от пробега трябва да се извадят километрите карани на бензин, иначе върви го гони колко е реално. Ти да не си пропуснал това, и затуй да получаваш по-малък разход?

Нивомерът е ориентировъчен. То и бензиновия не е съвсем точен. Качваш баир - показва едно, спускаш - друго. На равно - междинно. И с газовия индикатор е точно така. Имат и инерция.

Специално за газовия нивомер показанието се оказа че зависи и от налягането! А то варира на всяка колонка! Примерно на мене преди седмица ми сипаха 10 литра на празна бутилка. Качвам се, паля, колата е гореща, веднага минава на газ и гасне на мига! Гледам - още ми свети резервата. Преди 5 години когато за първи път се качих на кола с газова, щях да реша че са ми заредили въздух и да вдигна луд скандал. Накарах да проверят налягането - 4-5 бара, ама то само като зареждаш се виждало колко е реално... Накарах ги да сипят още 5 литра за проба. Светна първата лампа и реших че съм готов. Платих, паля да тръгвам и на втория метър - пак изгасна. Е не ми се разправяше повече и отидох на съседната бензиностанция, заредих 2-3 литра при 11 бара и си продължих на газ. Наистина е било ниско налягането, пробега ми после го потвърди, не са ме прекарали с количеството, поне не и над грешката при засичането. За справка - случвало ми се е няколко пъти изобщо да не ми светне резервата, а да ми свърши газта на първа лампа, но никога до сега - да светне резерва на 10 литра в бутилката. На резерва минавах макс. по 30-50 км по памет когато е светвала.

Значи случвало ми се е няколко пъти колата да мине на бензин временно - не знам защо, но беше винаги за малко и предполагам, че е имало някаква причина - или аз съм я вкарал в много ниски обороти или газта е била кофти или нещо друго, което газовия комп е усетил и е върнал на бензин докато се оправи ситуацията. Като цяло съм доволен от газовата, нямам оплаквания за сега. Със STAG 300 съм. Разходът ми е общо взето колкото ми дадоха прогнозно - 10% над бензиновия. Меря го доста стриктно - записвам си колко съм изминал докато превключи на газ и си ги вадя преди да смятам. Въпреки това, грешката е до около 0.5 литра на сто за едно засичане - направи си проверка колко е при тебе ако сбъркаш с 0.5-1 литър и/или с 5-10 км и ще видиш за какво си говорим.

ПП. Обади се да ти кажат какво се иска за да ти настроят индикацията - поне при 300 може да се калибрира софтуерно. Имам колеги, които ходиха за настройка и съм сигурен че може. Сензорите ни трябва да са еднакви с този на твоята, така че не вярвам да го няма това и в 200. Просто звънни в сервиза колко газ да заредиш преди да идеш и за 5 минути ще ти нагласят коефициентите.

Smytt
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 06 апр 2012, 14:25
Модел на автомобила: 2001 Focus Zetec 1.6
Status: Извън линия

Re: ГИ Tomasetto STAG200

Мнение от Smytt » 09 апр 2012, 22:29

Здрасти. Индикаторите сега са добре. Поне така мисля.

Иначе относно засичането - частта с бензин я вадя :) без началните 2 км, когато колата е студена (само сутринта. После си я карам и тя си е топла, веднага минава на газ.). Днес заредих на 98 км и бутилката взе 8.33.

Но съм съгласен - най-точно ще е да мина 400 км и тогава да смятам.

Днес майсторът ми обясни ако пак съм недоволен как сам да си калибрирам индикаторът. Каза като ми изпищи колата и премине на бензин да я изгася. Паля пак, изчаквам ПАК да мине на резервата и задържам копчето за бензина. Това калибрирало. Но нямам намерение да го правя. Сега май всичко е точно.

Това, че и на теб ти се е случвало да мине на бензин закратко ме успокоява. Днес минах почти 100 км и не премина нито веднъж.

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ГИ Tomasetto STAG200

Мнение от z42 » 18 апр 2012, 14:33

И на моята най-често й трябват около 2 км (на цариградско стига до 3, ако съм в задръстване може и нула) докато загрее до 35 градуса изпарителя и мине на газ.

k_garchev
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 28 дек 2010, 19:57
Модел на автомобила: Ford Mondeo
Status: Извън линия

Re: ГИ Tomasetto STAG200

Мнение от k_garchev » 09 юли 2012, 22:44

Да попитам на колко градуса ви минават автомобилите на газ?При мен е настроена на 30градуса!На предния ми инжекцион беше на 38градуса!Като е загряла в момента ми прехвърля на газ след 3 секунди!На предната беше след 10!Така ли трябва да е или газаджиите бъркат?

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ГИ Tomasetto STAG200

Мнение от z42 » 12 юли 2012, 02:05

Като ми монтираха газовата, ми обясниха, че някъде ги нагласят на 30 градуса, но не се препоръчвало, защото при под 35 градуса се впръсквала газта в течна фаза.
При мене на загрял двигател преминава на газ почти веднага (примерно секунда). Поне по индикация и по щракане на клапана. Кога сменя инжекторите реално, не мога да кажа (може би ги сменя един по един за по-плавен преход).

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: ГИ Tomasetto STAG200

Мнение от chains » 23 авг 2012, 15:14

Здравейте, налага ми се да минавам на газ та се интересувам от мнението Ви за "Tomasetto STAG200" - положителни/отрицателни страни, проблеми и тн.

Предварително благодаря на всички, които си споделят впечатленията!

пп.: ще съм изключително благодарен и ако всеки сподели мнението си за сервиза, в който са му монтирали уредбата!

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ГИ Tomasetto STAG200

Мнение от z42 » 30 авг 2012, 13:25

На мене ми монтираха газовата тук: http://autoserviz-kardeni.com/" onclick="window.open(this.href);return false; и не съм имал проблеми с газовата. Още на няколко колеги им монтираха там (поне на двама STAG300 като на мене и на един мисля STAG200) и те са доволни вкл. от монтажа.
Разликата между 200 и 300 моделите освен в цената е, че 300 е с адаптивен алгоритъм и се самообучава.
Понеже и бензиновия компютър се самообучава, си мислех дали няма да вземат да се объркват един друг, обаче изглежда че си се спогаждат доста добре.
Интересно е, че последния път стана така че бензиновия комп си направи обучението на газ и въпреки това не намирам разлика с преди (по правило винаги по време на обучение - след изключване на акумулатора или чистене на грешки, е редно да се кара първо 10-20 км на бензин).
Прави ми впечатление също, че газовите ми инжектори са дости тихи.

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: ГИ Tomasetto STAG200

Мнение от chains » 30 авг 2012, 16:27

Благодаря за отговора! Майсторите от сервиза ми препоръчаха СТАГ 4 и днес е датата на монтажа! :D

Потребителски аватар
Беки
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 29 юли 2012, 12:29
Модел на автомобила: Москвич, Трабант 601s, Лада 2107, Рено 19 , ФОРД ФОКУС I 2001 - 1,6 Zetec
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: ГИ Tomasetto STAG200

Мнение от Беки » 08 сеп 2012, 19:06

При мен днес газовият нивомер, ту изгасне, ту се включи.Не мога да разбера на газ ли карам, на бензин ли. Иначе колата си върви без проблем.

Потребителски аватар
Беки
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 29 юли 2012, 12:29
Модел на автомобила: Москвич, Трабант 601s, Лада 2107, Рено 19 , ФОРД ФОКУС I 2001 - 1,6 Zetec
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: ГИ Tomasetto STAG200

Мнение от Беки » 19 сеп 2012, 20:40

Не знам дали съм се изразил правилно за нивомера, но не мога да разбера на бензин ли карам или на газ.Яснооо, трябва да се ходи на мастор!!!!!!!!!!!!!

vladoiko
потребител
потребител
Мнения: 169
Регистриран: 06 юни 2007, 16:20
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK4 2.0flexifuel+Gas Brc
Местоположение: Vidin
Status: Извън линия

Re: ГИ Tomasetto STAG200

Мнение от vladoiko » 20 сеп 2012, 14:51

Колега Беки,газовата ти ГИ ли е или обикновенна.Моя Фобос дори и да изключа панела с показанието на ниво и бутона за превключване автомобила си върви на горивото на което е в момента.

Потребителски аватар
Беки
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 29 юли 2012, 12:29
Модел на автомобила: Москвич, Трабант 601s, Лада 2107, Рено 19 , ФОРД ФОКУС I 2001 - 1,6 Zetec
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: ГИ Tomasetto STAG200

Мнение от Беки » 21 сеп 2012, 07:55

Колега, Газов инжекцион Бигаз .Индикатора въобще не светеше.Оказа се хлабава връзка. Сега няма проблем.

kixam
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 21 яну 2013, 21:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo
Status: Извън линия

Re: ГИ Tomasetto STAG200

Мнение от kixam » 13 фев 2013, 15:59

z42 написа:На мене ми монтираха газовата тук: http://autoserviz-kardeni.com/" onclick="window.open(this.href);return false; и не съм имал проблеми с газовата. Още на няколко колеги им монтираха там (поне на двама STAG300 като на мене и на един мисля STAG200) и те са доволни вкл. от монтажа.
Разликата между 200 и 300 моделите освен в цената е, че 300 е с адаптивен алгоритъм и се самообучава.
Понеже и бензиновия компютър се самообучава, си мислех дали няма да вземат да се объркват един друг, обаче изглежда че си се спогаждат доста добре.
Интересно е, че последния път стана така че бензиновия комп си направи обучението на газ и въпреки това не намирам разлика с преди (по правило винаги по време на обучение - след изключване на акумулатора или чистене на грешки, е редно да се кара първо 10-20 км на бензин).
Прави ми впечатление също, че газовите ми инжектори са дости тихи.
Колеги понеже и аз мисля в този сервиз да сложа газов инжекцион на моето мондео 2008 г 2.0 145к.с. та искам да ви попитам какви пари са ви взели на вас при мен май ще е стаг 300.
Благодаря предварително.

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: ГИ Tomasetto STAG200

Мнение от chains » 14 фев 2013, 17:02

Здравейте колеги, изминах вече 5000км. с газов инжекцион "Томасето-Стаг4".

Изключително доволен съм от работата на колата, няма никаква разлика между управлението на газ и бензин /дори на мен ми се струва, че на газ двигателя работи по-меко, а иначе си набира като на бензин /. Колата се използва изключително в градски условия, кара се вс. ден и честно да си призная в началото преди да сложа уредбата бях леко скептичен /промяната от дизелова кола на такава движеща се на газ ми бе леко неприятна, имах лоши спомени от младежките ми години и опита ми с обикновените АГУ-та./, но с всеки следващ ден и километър откривам, че за нашите финансови възможности това е оптималния вариант! Разхода на газ е точно колкото на бензин /учудва ме факта, че реално дава същия разход като литри посочен в италианския талон, пазя си бележките от бензиностанциите и изчисленията ги правя на 1000км. градско / заредени литри/.

ПП: модерните АГУ-та /газовите инжекциони/ са наистина много ефективни системи и реално няма компромис при управлението на алтернативно гориво. Вероятно до голяма степен представянето зависи и от монтажа - четох доста по форумите. Моята е монтирана в сервиз "КАРДЕНИ 63", много съм доволен от изпълнението и щом за 5000км. не съм имал проблеми значи добре са си свършили работата !

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта