Страница 1 от 1
Има ли смисъл от ламбда сонда при газ?
Публикувано: 30 юли 2005, 11:46
от aaleks
Да попитам, ламбда сондата определя дали сместа е бедна или преобогатена с гориво /след изгарянето разбира се/ и компа коригира инжекторите /дали по-дълго или по-късо да са отворени/ т.е. да обогати или обедни горивната смес. До тук е ясно - ламбда сондата има роля при бензина.
Ами при газта как регулира горивото, кото изпарителя не се влияе от компа или се влияе, компа май не влияе и на предварението на запалването, и ако не се влияе защо ти е тогава ламбда контрол при газ. Аз ли нещо пропускам или

.
Публикувано: 30 юли 2005, 12:18
от The seven
Ламбда контрола системата контролира количеството постъпващо гориво. На пътя на газовия маркуч между редуктора и смесителната плочка се поставя стъпков двигател регулиращ количеството на подаваната газ. Представлява нещо подобно на шибър. Взима сигнал от електронен блок който от своя страна взима сигнал от ламбда сондата.
Публикувано: 01 авг 2005, 20:52
от aaleks
На каква цена е такава уредба? Т.е. ако нямаш такава "джаджа" няма смисъл от ламбда контрол!
Публикувано: 01 авг 2005, 21:15
от The seven
Всъщност това е ламбда контрол системата. Цена точна не знам , но около 250 лева съм чувал.
Публикувано: 17 авг 2005, 13:19
от Lupo
The seven написа:.... Взима сигнал от електронен блок който от своя страна взима сигнал от ламбда сондата.
Самата ламбда сонда не се ли сменя ?
Публикувано: 17 авг 2005, 13:31
от kEFi
Не! Не се сменя. Ламбдата наистина оказва влияние за количеството на подаваното гориво, но донякъде. Влияние оказват също дебита и температурата на входящия въздух. Съобразно това компа променя и ъгъла на запалване. При ламбда контрол се добавя към компа модул за управление при работа на газ, както и устройствата, чрез които дебита на горивото(газта) да се контролира съобразно показанията на ламбдата. В другия случай имаме симулация на сигнал т.е. при работа на газ към компа се подават фалшив сигнал от ламбдата, изчислен така, че компа да направи предварението на х градуса...
Публикувано: 19 авг 2005, 14:53
от the king
на моята газова ми сложиха някаква платка да залъгва лабда сондата(симулатор) и съм доволен
Публикувано: 05 авг 2006, 20:14
от SupraTRD
The seven написа:Ламбда контрола системата контролира количеството постъпващо гориво. На пътя на газовия маркуч между редуктора и смесителната плочка се поставя стъпков двигател регулиращ количеството на подаваната газ. Представлява нещо подобно на шибър. Взима сигнал от електронен блок който от своя страна взима сигнал от ламбда сондата.
Колега, случайно попаднах на тая тема (гост съм в форума, защото автомобила ми е с различна марка от вашите) , като специално се регистрирах и искам да те попитам нещо!Карам Опел Вектра,която е със заводска газова уредба и има инсталиран ламбда контрол!До тук добре, но преди няколко седмици взе да ми свети лампата на ЕКУ-то и като си направих самодиагностика излезна код 13, което е "Няма промяна в напрежението от датчика за концентрация на кислород в отработените газове" - с две думи - ламбда сонда.Като я замерих по метода описан в аутодата даде отклонение в показанията.Колата е на 270000 реални КМ и ламбдата не е сменяна- т.е. уморена сонда

.Въпроса ми е следния:Имат ли в случая значение показанията на ламбдата и отразяват ли се на ламбда контрола?Заслучава ли си инвистицията да дам 100-120 лева за нов датчик?Би ли ми подобрил работата, защото когато лабдата бачкаше точно бях взел колата и точно до като свикна с работата и капризите и светна лампата..?Колата се кара основно на газ.Лампата на чек контрола светка и на бензин.Още не мога да засека разхода щото бутилката ми е 95 литрова (холандска простотия) и метода пълно пълно не бачка, a и карам смесено - градско и извънградско..

.Чакам отговор с нетърпение!Извинявам се за дългата тема!

П.С сега гледам , че темата е от 63-та година - големия сняг..
Все пак ако някой е компетентен по въпроса и иманаблюдения ще се радвам да си даде мнението!
Публикувано: 05 авг 2006, 22:04
от NIKJAMa
Според мен неработещата сонда в твоя случай е проблем. Предполагам че самия контрол не реагира че не работи сондата и да влиза в авариен режим както прави компютъра а при теб няма емулатори които да лъжат компютъра, че всичко е ОК със сместа.
Как работи всичко. Лабмда контрола чете чрез сондата как е сместа и реагира със споменатото моторче и съответно обеднява или прави по-богата сместа до достигане на оптимална такава. При липса на сигнал от сондата най-вероятно контрола е забил в някое крайно положение или ако е умен не прави нищо. Имаш варианти да смениш самата сонда или да се откажеш от контрола и да сложиш емулатори.
Публикувано: 05 авг 2006, 22:30
от Peter_CLX
SupraTRD написа:...Въпроса ми е следния:Имат ли в случая значение показанията на ламбдата и отразяват ли се на ламбда контрола?Заслучава ли си инвистицията да дам 100-120 лева за нов датчик?Би ли ми подобрил работата, защото когато лабдата бачкаше точно бях взел колата и точно до като свикна с работата и капризите и светна лампата..?...
...Все пак ако някой е компетентен по въпроса и има наблюдения ще се радвам да си даде мнението
Ми той колегата го е казал вече. Нямам претенциите да съм най-компетентния по въпроса, но мога да ти кажа моето мнение: Самото наименование на системата
Ламбда контрол предполага, че показанието на кислородния датчик е основен входен параметър за тази система. Въз основа на него тя решава как точно да настрои състава на горивната смес, от което ти зависи разходът, мощността и динамиката като цяло на двигателя. Така че щом ламбда-сондата не работи, обикновено това се отразява на горните показатели, особено разхода. Оттам нататък е въпрос на твоя преценка кое би ти излязло по-изгодно - смяна на сондата срещу 100-120 лв и избиването им след това от икономия на гориво (подобрен разход) или спестяването на тази инвестиция.
Едно компромисно решение може би е ламбда-симулатор, но без да съм много сигурен в ефекта. Пък и той би обезсмислил наличието на ламбда-контрола.
Но първо виж все пак колко ти харчи колата, иначе е трудно да се вземе решение по въпроса.
Публикувано: 08 авг 2006, 10:04
от kEFi
...доколкото съм чувал при Опел компа не се самообучава т.е. ако след резетването му отново ти светне чека - ако искаш да си запазиш л.контрола - смени ламбдата, ако не - трябва да се демонтира моторчето (за дебита на газта) и на мястото на модула да се сложи емулатор, НО емулатора също струва пари и ще ти излезе почти като да си смениш сондата, а и честно казано е безмислено. Така, че спред мен - убеди се напълно, че сондата е заминала и ако е така ч смени.
Успех!