АГУ на карбуратор

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

АГУ на карбуратор

Мнение от lubomirov89 » 04 мар 2013, 13:48

Добър ден колеги, искам да направя една темичка относно слагането на газ на кола с веберов карбуратор пък и не само, а като цяло на карбуратор. Та колата форд орион имам от близо 3 години и доло горе от тогава има газ, но през цялото това време никога не е работила нормално на празен ход пърпа, тръгва да гасне абе с 1 дума ужас, а рахода и на двете горива няма да коментирам. То не бяха сменяни изпарители, плочки, настройки постоянно и няма празен ход. Викам си туй не е изпарител (3 изпарителя смених с работещи), не е и плочка (2 броя сменяни) не е и настройки ( постоянно се правят такива), викам си колата не е в ред и почвам да мисля кое не е в ред, но не стигнах до някакъв извод. Днеска си викам да я махна тая скъсана плочка, че и без това неще да въврви на бензин както и на газ съпроводено с нечовешки раход и на двете горива. Та махам плочката и директно набих в карбуратора 2 маркуча с максимално къси маркучи от тройника до карбуратора (така съм чел че трябва да е). Сглабям всичко паля и доло-горе работи, изкарах я покарах малко и пак така тича да гасне или пърпа все едно е много богата сместа. ЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ вече взех да кипвам и си викам е ся ще му таковам таковата и почвам да намалям винта на тройника (с 2 винта е, по един за всяка камера) за 2-ра клапа и намалям, намалямм и по едно време О, чудо кола замърка като котенце. Викам си това е невъзможно, тъи като почти завих втора клапа, давам газ и се реже както никога до сега, изкарвам я и до 4000 оборота си върви както преди с плочката която беше с развит тройник повече от половината. За мен вървежа е добър предвид това, че е доста завита и другото което много ми хареса е че вече не предърпва. Извода според мен е че когато е на ниски обороти понеже втора клапа (дроселова) е затворена и от самия вакуум създаден от първа камера увлича газта пусната към втора камера и се дави зверски. Остава сега да видя как ще пали студена и колко ще гори. Като цяло ммоето мнение относно плочките е абсолютно негативно от самото начало, тъи като удушава колата и на двете горива, но понеже колата е карбуратор плочка не трябва (самия карбуратор си има стеснения преди дросела и перфектно си прави смесообразуване). Дано да е полезна темата.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: АГУ на карбуратор

Мнение от HACKO » 04 мар 2013, 13:53

И сега ако си сложиш плочката, колата ще си работи.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: АГУ на карбуратор

Мнение от lubomirov89 » 04 мар 2013, 13:57

Да ще работи, аз не го оспорвам, но работата е там, че няма да може да откъсне и ще предърпва.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: АГУ на карбуратор

Мнение от HACKO » 04 мар 2013, 14:01

Ами Фиестата е с Вебер и плочка (много фалшива) и си върви нормално, държи перфектно оборотите и пали целогодишно само на Газ.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: АГУ на карбуратор

Мнение от lubomirov89 » 04 мар 2013, 14:11

Значи аз така като гледам моите(имам 2 ) плочки самите пръстени, които подават горивото нямат почти никакво скосение ( за тръбата на вентури) също и отворите са прекалено малки. Само като видя, че и двата отвора са с еднакъв диаметър това ми говори достатъчно за изработката и понататъшната работа на двигателя. Ако си намеря по кадърна плочка бих се опитал пак да я сложа, но ако ми даде добър разход сега и пали нормално на студен двигател няма да бутна нищо. След малко ще кача снимки на плочката да дадете мнение.

http://lubomirov89.snimka.bg/automobile ... 2.29832357 http://lubomirov89.snimka.bg/automobile ... 2.29832358 , даже прави уплатнение, че да легне плочката като хората и ето другата снимка http://lubomirov89.snimka.bg/automobile ... 2.29832359

мод: Използвай бутона "промени"

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: АГУ на карбуратор

Мнение от essex » 04 мар 2013, 21:50

Сложи вакуумен изпарител :)
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: АГУ на карбуратор

Мнение от lubomirov89 » 04 мар 2013, 22:54

С вакумен съм.

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: АГУ на карбуратор

Мнение от dreadx » 14 мар 2013, 18:35

Някъде бях писал за ефекта с двете камери -> не излиза газ над затворената дросел-клапа и да обогатява сместа, а влиза въздух обратно в тръбата за газта и обеднява сместа. И то не веднага след като пуснеш педала, а с някакво досадно закъснение от 1-2 сек, което още повече те обърква.
От там вече сместа не ти е същото съотношение въздух/газ, а се получава въздух / (газ+още някакъв въздух). Празният ход винаги е зле и е на по-високи обороти, защото се опитваш въпреки всичко да го нагласиш така, че поне да не гърми при тръгване.

Пробвай съвсем да спреш газта към втората дросел-клапа. Завий й максимално кранчето - така нищо няма да излиза, но няма и да връща. И тогава си настрой изпарителя от двата винта - за празен ход и за чувствителност. Естествено без да пипаш въздуха - както си е настроен карбуратора за бензин. След това настрой и кранчето на тройника. И не забравяй докато караш така за пробата да не натискаш педала над средата, че втората камера е без газ.

Може да направим някакво подобрение с еднопосочен клапан за газ към втората дупка на плочката, а може и с ел.клапан, но трябва да му измислим и управление. Един колега ми беше разправял за някаква газова, слагана в Италия, където имало такъв клапан. Но при първото побългаряване естествено бил отстранен, а и никой не бил разбрал за какво точно служи..

edit: Само да добавя, че съм виждал на BRC за този карбуратор смесители, които не са плочки. Представляват две медни тръби ф10, които са закрепени на една планка и влизат директно над дросел-клапите. Не съм ги пробвал, само на снимка ги гледах. Но преди да видя, че има такива си мислех да направя нещо подобно, като закрепя тръбите на капака на въздушния филтър. То и без това вътре е много тясно и е неудобно тръбите да влязат отдолу и да вземат завоя.
Последна промяна от dreadx на 14 мар 2013, 18:42, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: АГУ на карбуратор

Мнение от lubomirov89 » 14 мар 2013, 18:40

За клапана за втора клапа за който спомена ти, си мислех и управлението как да е, все ще го измисля, ама какъв да е този клапан и няма ли като се отвори да предърпва.

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: АГУ на карбуратор

Мнение от dreadx » 14 мар 2013, 18:56

То интересното е, че с който и да съм говорил никой не го намира за проблем. А ми е трудно да повярвам как 25 години в България колите се правят по този начин и аз хващам да ръчкам една газова и не ми харесва -> стигам до определени изводи и започвам да търся дали някой не е писал по въпроса. Оказва се, че в целия БГ-нет сме няколко човека, които ги виждаме така нещата.
Прочети и статията на PET3 от Варна във форума на Фиат - той е със същия Weber и му е ашладисал електрически клапан, управляван с един контакт от ключ за печка, който опира в лостчето на втора клапа.
На мен по-би ми харесало с някакъв еднопосочен вентил, който да пуска само навън, но трябва да е с голямо сечение и лесно да се отпушва при малък вакуум.
Не съм попадал на такъв, но може да се окаже, че не се продават в магазините за АГУ, а в магазините за водопроводни части например. Ако някой даде идея къде може да се намери, веднага ще го пробвам.
Колата за сега си я карам без втора клапа и на газ не върви по-зле от тази работа. На бензин паля само ако ми свърши газта.

Друг разпространен недостатък на обикновената газова е, че когато тръгнеш да подаваш по-рязко газ от празен ход, в началото минаваш през по-бедна смес, понеже вакуумът при затворена дросел-клапа е минимален. PET3 май беше ашладисвал и още един клапан по този въпрос (клапан, който да прескача кранчето и да подава повече газ в първоначалния момент). Ама не може да си окичим колата с клапани за това и онова.. Просто от винта за празен ход на изпарителя се обогатява сместа на празен ход малко повече от необходимото.

янко
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 04 дек 2008, 21:44
Модел на автомобила: citroen c4 1,6hdi 109 fap
mazda3 1,6hdi 90
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: АГУ на карбуратор

Мнение от янко » 14 мар 2013, 22:53

Този проблем го бях решил на солекс с механична втора клапа със един смесител за двете клапи върху карбуратора и подавах газ и в най тясната част на дифузьора на 1 степен през един фабричен отвор около2мм.Без допълнителната газ на малки обороти не вървеше

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: АГУ на карбуратор

Мнение от lubomirov89 » 14 мар 2013, 23:53

Обясни малко повече, че не разбрах нищо.

янко
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 04 дек 2008, 21:44
Модел на автомобила: citroen c4 1,6hdi 109 fap
mazda3 1,6hdi 90
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: АГУ на карбуратор

Мнение от янко » 15 мар 2013, 00:33

Направих един общ смесител за двете клапи върху карбуратора,мисля че беше 36мм.При това положение се получи че когато регулирам при отворени клапи прехода от празен ход към ниски обороти беше лош или липсваше,на моменти просто изгасваше.Ако регулирах прехода да е добър при отворени и двете клапи сместа се преобогатяваше.Затова регулирах при отворени клапи ,и за да е добър прехода пуснах газ в един фабричен отвор в най тясното сечение на дифузьора на първа степен,не знам за какво е бил ,но беше затапен ,фи около 2-3мм.Първо мислех да му слагам кранче за регулиране,но щом пуснах газта мотора си заработи нормално и го оставих така.По спомен дифузьорите бяха 19 и 23 мм

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1611
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: АГУ на карбуратор

Мнение от fordmaniac » 15 мар 2013, 09:13

dreadx написа:То интересното е, че с който и да съм говорил никой не го намира за проблем. А ми е трудно да повярвам как 25 години в България колите се правят по този начин и аз хващам да ръчкам една газова и не ми харесва -> стигам до определени изводи и започвам да търся дали някой не е писал по въпроса. Оказва се, че в целия БГ-нет сме няколко човека, които ги виждаме така нещата.
Нормално е да сте няколко човека експериментатори. От как има газови в България са започнали с карбуратори и не от 25 години. И ако имаше проблем, до сега всички да знаеха. Добре настроена газова (ама не с РЪЧКАНЕ) с карбуратор дава незначителна разлика във вървене и горене. До 7% по слаб максимум като мощност и там някъде по-висок разход. Настройка на слух иска много опит и винаги е по-зле.
За постигане на кофти резултати е нужно калпава плочка или турски изпарител с кофти характеристика или настройка едно към гьотере и воала! После почва търсене на топлата вода с клапани за втора камера, добавки за тихи обороти...

Поздрави

янко
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 04 дек 2008, 21:44
Модел на автомобила: citroen c4 1,6hdi 109 fap
mazda3 1,6hdi 90
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: АГУ на карбуратор

Мнение от янко » 15 мар 2013, 10:03

Аз лично карам на газ вече 22г,имам познати които са на газ от по рано.Настройката на газ анализатор в повечето случаи не е добра,не всеки може да я направи.Бях ходил при един майстор за газанализатор с кадет 14нз седан,занимава се с него двайстина минути,и на тръгване каза че след тази регулировка колата ще е спъната,ако искам да отвия четвърт или половин оборот за да върви нормално.Аз естествено отвих половин оборот и колата тръгна добре ,а разхода с брц фокс падна на 7,5 градско .Този човек пробва колата преди да регулира,но за съжаление се замогна,взе работници и на други коли са ми докарвали 15.
За кофти плочка съм съгласен,а двустепенните карбуратори винаги са биле проблемни,особено тези с автоматичния смукач
Клапани добавки и т.н. хората са си ги използвали,това че при нас ги няма не означава нищо.Обикалях доста да търся смесител под дросела и вакуумен регулатор,но навсякъде гледаха умно

Потребителски аватар
ceco georev
потребител
потребител
Мнения: 170
Регистриран: 08 май 2008, 17:10
Модел на автомобила: Focus 1.6 Zetec-s Ghia 99.Kombi.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: АГУ на карбуратор

Мнение от ceco georev » 15 мар 2013, 13:00

Да споделя моя опит с газова на карбуратор.Преди години имах Ескорт 87 или 88г. 1.4 двукамерен вебер карбуратор.Баща ми ми сложи газова без плочка.Беше пробил кутията на въз.филтър отдолу и беше забучил 2 медни тръби така извити, че леко влизаха в камерите.Настроиката беше на ухо но колата работеше перфектно около 2г.Спомням си че тогава ми каза че може и да се дупчи карбуратора и ще бъде дори по добре но тогава нямахме части пък и пари и си я карах така.Ако на някой му се експериментира.Може да пробва тези варианти.Иначе колите с карбуратор са по добри и ако имаше фокус с карбуратор бих си купил.

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: АГУ на карбуратор

Мнение от dreadx » 15 мар 2013, 20:17

:) Е то нищо не ти пречи да си сложиш карбуратор на кола с инжекцион. Даже много добре се получавало. Един колега от форума на Рено така беше писал. Смесообразуването на карбуратора не е толкова зле, а от инжекциона ти остават всички датчици и адекватният аванс при различните режими на работа.
LPG-то също си иска аванс-процесор, ама с датчика на Фордовете не можем да ползваме процесорите на Румен от 35 лв.

На WEBER-a обаче няма къде да се пробие за щуцер на втора камера. Това решение с тръбите съм го виждал на готова "плочка" от BRC и със сигурност е добро.

По идеята на янко също съм мислил, но не ми се искаше да увеличавам излишно обема с гориво-въздушна смес - да не вземе да гръмне все някога. Може би вариантът е точно със смесител над двете камери, който все пак е някакъв минимален обем, а не да се пълни целият филтър с газ. И съм сигурен, че се е получило много добре, но и такава "плочка" няма от къде да си купим. Както и други специфични части извън масовата конфигурация.

Настройваме си на слух колите, понеже не всеки от нас има газ-анализатор всеки ден щом отиде на работа. А и не е вариант когато например паднат температурите с 20 градуса (каквато е разликата между вчера и днес) да ходим всеки път на газ-анализатор.

Колкото до двукамерните карбуратори - ако някой не вярва какво точно се случва между двата смесителя, може да си нарисува схема и да отбележи разликите в налягането с (+)-чета и (-)-чета.. И едва ли ще има какво повече да се коментира.

За доброто вървене - да не забравяме, че плочката е елементарен тип карбуратор. Ако беше толкова добър щяха да продължават да го ползват не само в моторните резачки. Усложнената конструкция на автомобилния карбуратор идва от нуждата да се компенсират всички недостатъци на елементарното смесване. А нашата нужда от РЪЧКАНЕ и това, че някои са готови да закачат още 2-3 газови клапана за това и онова, че и управляваща програма на микроконтролер да им напишат (визирам трудовете на PET3) мисля, че е напълно обяснима и не е следствие от калпава плочка + турски изпарител.

Е, ако бях един газаджия нямаше да задълбавам толкова в теорията. А и клиентите ми едва ли щяха много да се връщат, освен ако наистина колата не спре да върви. Повечето хора не могат например да преценят, че двигателят им в момента работи на бедна смес, а си викат: "-- пуу, разхода ми зимата скача 15 на 100, ама и на баджанака същата работа - значи тея газови така си работят."

Аз лично бях много по-доволен зимата от АГУ-то, за разлика от миналата зима, когато карах изцяло на бензин.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: АГУ на карбуратор

Мнение от HACKO » 15 мар 2013, 23:37

dreadx написа::) ......
Настройваме си на слух колите, понеже не всеки от нас има газ-анализатор всеки ден щом отиде на работа. А и не е вариант когато например паднат температурите с 20 градуса (каквато е разликата между вчера и днес) да ходим всеки път на газ-анализатор.......
Ескорта ми е настрован преди 15 000км (около 2 години) на газ анализатор и оттогава не е пипана, не ми се е налагало (турски изпарител).
На Фиестата съм я настройвал "на слух", като я монтирах преди 2г и също не се е налагало корекции. Изпарител Ловато с двукамерен Вебер и двойна плочка поставена върху карбуратора. Оттогава не е палена на Бензин независимо от сезона.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

yanev1990
потребител
потребител
Мнения: 401
Регистриран: 13 апр 2010, 10:19
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 Ghia 2.0 16V
Местоположение: Банкя, София
Status: Извън линия

Re: АГУ на карбуратор

Мнение от yanev1990 » 17 мар 2013, 13:36

Имах Опел Корса А 1.2 карбуратор, слагах плочки, сменявах с нито една не можах да я догодя да върви добре, камо ли да пали лесно.Накрая пуснах един меден щуцер с отвор фи 8 срязан под ъгъл точно където започва стеснението на карба.Колата веднага запали от раз, наложи се още една настройка и вървеше повече от добре, да не говоря че палеше от четвърт.Моето мнение е въобще никакви плочки на карбуратор да се слагат, със щуцери под ъгъл при стеснението и това е.
Когато на готин човек му е кофти, това е блус.Когато на кофти човек му е готино, това е чалга.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1611
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: АГУ на карбуратор

Мнение от fordmaniac » 19 мар 2013, 09:10

За съжаление yanev1990, твоето мнение е формирано след експерименти с една кола, ама има много модели карбуратори (вече изчезващи), на които дупченето на дифузьора е невъзможно!
Няма карбуратор, който да не работи добре на газ с плочка. Не знам колко са минали през ръцете ми, но да не става не се сещам модел.
Преди години експериментирахме с колега диагностик на една Жигула: испарител Ловато и три вида подаване на газта към карбуратора.
Първия е с познатата за Жигули плочка между дросели и поплавъкова камера.
Втория е със щтуцери в дифузьорите.
Третия с италянска плочка за горен монтаж.
При настройките с газ анализатора разлики няма, в пътното поведение общо взето пак същото.

Първите две имат общ недостатък : при дърпане на смукача се получава доста сериозно обогатяване на сместа, до толкова, че на студена кола не може да се ползва смукача като начин за повишаване на оборотите на мотора. Обяснението е лесно, погледнете картинката:

Изображение

При затворен смукач подналягането е толкова високо, че изсмуква зверски количества газ, която стига до обогатяване, пречещо на горенето.
При горна плочка няма такива проблеми, защото през нея минава потока въздух, пропорционален на консумацията на мотра и при смукач и без.
Недостатъци на горната плочка:
1. замърсяване на карбуратора с отлагания от масло от помпите на газстанциите и от тежки фракции на пропан-бутана. (изисква промиване карбуратора на няколко години)
2. влошава работата на бензин заради променената аеродинамика над дифузьорите.

В интерес на истината при двукамерен карбуратор с долна плочка или дупчен за щтуцери също променя работата на бензин заради връзката межди 1 и 2 камера през маркучите на газовата и тройника.
Поздрави

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта