Въпроси за Ескорт 1.6 zetec с обикновена АГУ

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
gsp
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 15 апр 2013, 10:52
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetek 16v
Местоположение: tenovo
Status: Извън линия

Въпроси за Ескорт 1.6 zetec с обикновена АГУ

Мнение от gsp » 29 апр 2013, 07:32

Здравейте.. Имам Ескорт 1.6 зетек 90к.с. и искам да го газифицирам. До сега съм слагал газ на няколко автомобила и не съм имал особени проблеми. За пръв път обаче ми се налага да слагам АГУ на двигател с пълна инжекция. Изпарителя ми е Ловато-електрически. Въпросите ми са свързани основно с електрониката...
1. Какъв превключвател за газ-бензин е удачно да сложа и как точно да го свържа?
2. Трябва ли да слагам ламбда емулатор или само такъв за дюзите?
3. Как точно да бъдат свързани емулаторите?
Изобщо, интересуват ме всички въпроси свързани с електрониката. Ако пък някой даде някоя примерна схемичка на електрониката ще е супер... Благодаря предварително..

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Въпроси за Ескорт 1.6 zetec с обикновена АГУ

Мнение от urgan » 29 апр 2013, 11:44

Като за начало уточни двигателя, защото фокус 1.6 90 коня няма. Ако е 16 клапановия трябва да е 100 коня то мисля и друг няма де. Имай впредвид че повдигачите на клапаните са механични. Мое мнение е че тази обикновената уредба дето мислиш да я слагаш си е малко трън в гащите. Колко по евтино ще ти излезе от ГИ със всичките имулатори и чудесии? По добре е да се замислиш за ГИ има ги вече по около 800 лв.
Изображение

radorecord
потребител
потребител
Мнения: 263
Регистриран: 17 апр 2008, 21:56
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Въпроси за Ескорт 1.6 zetec с обикновена АГУ

Мнение от radorecord » 29 апр 2013, 13:53

Този мотор понася и обикновена газова уредба и работи без проблеми.С изправни кабели и свещи и редовна смяна на въздушен филтър всичко е 6
Ако питаш мен по-добре си монтирай бутилката,горивопроводи,водни съединения,изпарител и се разбери с някой майстор да ти направи само електрическата част ако не си сигурен в ел. областта. Успех.

gsp
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 15 апр 2013, 10:52
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetek 16v
Местоположение: tenovo
Status: Извън линия

Re: Въпроси за Ескорт 1.6 zetec с обикновена АГУ

Мнение от gsp » 30 апр 2013, 08:13

urgan написа:Като за начало уточни двигателя, защото фокус 1.6 90 коня няма. Ако е 16 клапановия трябва да е 100 коня то мисля и друг няма де. Имай впредвид че повдигачите на клапаните са механични. Мое мнение е че тази обикновената уредба дето мислиш да я слагаш си е малко трън в гащите. Колко по евтино ще ти излезе от ГИ със всичките имулатори и чудесии? По добре е да се замислиш за ГИ има ги вече по около 800 лв.
Колега, двигателя съм го уточнил ... незнам за какви фокуси говориш???? Мисля че достатъчно ясно съм написал ЕСКОРТ 1.6 Zetec 90 коня.
Моля без повече съвети за ГИ. Имам доста богат опит с всякакви автомобили, с и без ГИ.. С конвенционални газови, дизели и т.н. Що се отнася за конкретния автомобил то монтирането на ГИ е абсолютно безмислено и инвестицията не би се избила дълги години.
За справка - конвенционално газово с всичко необходимо няма да ми дойде повече от 180 лв. Колко километра трябва да се изминат за да се покрие разликата от това което евентуално би се икономисало с ГИ?
Поздрави..
radorecord написа:Този мотор понася и обикновена газова уредба и работи без проблеми.С изправни кабели и свещи и редовна смяна на въздушен филтър всичко е 6
Ако питаш мен по-добре си монтирай бутилката,горивопроводи,водни съединения,изпарител и се разбери с някой майстор да ти направи само електрическата част ако не си сигурен в ел. областта. Успех.
Колега, всичко е монтирано. Е, без смесителя де... Вече опрях до електрониката... Затова си зададох въпроса тук. Предпочитам аз да си я правя. Просто до сега на газаджия не съм ходил а и нямам намерение да ходя.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Въпроси за Ескорт 1.6 zetec с обикновена АГУ

Мнение от urgan » 30 апр 2013, 13:49

Пак ти казвам такъв 90 коня двигател няма, та в тая връзка ти за какви фокуси ми говориш. Мда бе имулатори, дрън брън 180 лв, окей. Само да не измяукаш след една година с друга тема фокус не върви както трябва.
Изображение

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Въпроси за Ескорт 1.6 zetec с обикновена АГУ

Мнение от deathstorm » 30 апр 2013, 20:53

gsp написа:Здравейте.. Имам Ескорт 1.6 зетек 90к.с. и искам да го газифицирам.


Да го уточним това, че тия фокуси...Ескорт определено има такъв двигател в 3 поколения (двигатели) Колега добре е да сложиш емулатор за дюзи, той едновременно прекъсва и емулира дюзите при работа на газ, направо се свързва с ключа. Ламда емулатор не ти трябва. Прекъсва се масата на дюзите по отделно през емулатора (той трябва да си има схема). Ключа също си има схема предполагам така, че ако разбираш малко от малко от електроника и схеми ще се оправиш. На практика целта ти е когато е отворен газовия клапан, дюзите да са изключени и емулирани (това при работа на газ) при работа не бенз - обратното, клапана затворен дюзите работят.
А относно газовия инжекцион - моя си го сложих Ноември месец и вече се изплати - на същия като твоя двигател. А като изчурее тотално завалийката взимам си инжекциона и го местя на следващата и така. Но все пак ти си преценяш. Успех.

gsp
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 15 апр 2013, 10:52
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetek 16v
Местоположение: tenovo
Status: Извън линия

Re: Въпроси за Ескорт 1.6 zetec с обикновена АГУ

Мнение от gsp » 01 май 2013, 05:17

urgan написа:Пак ти казвам такъв 90 коня двигател няма, та в тая връзка ти за какви фокуси ми говориш. Мда бе имулатори, дрън брън 180 лв, окей. Само да не измяукаш след една година с друга тема фокус не върви както трябва.
.... ще е добре преди да се отговори по някоя тема да се ЧЕТЕ.... Поне само заглавието на темата :D :lol: Че инак голем смех пада....
Иначе, фокуси колкото щеш.... ама в цирка

Филипов
потребител
потребител
Мнения: 504
Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпроси за Ескорт 1.6 zetec с обикновена АГУ

Мнение от Филипов » 01 май 2013, 12:02

Въртях, суках и си сложих инжекцион преди 10 дни. След някоя седмица ще пусна тема, като навъртя още малко - досега към 400 км. Бутилка на резервна гума, 37 литра.

Потребителски аватар
npace
потребител
потребител
Мнения: 126
Регистриран: 10 дек 2006, 19:19
Модел на автомобила: Sierra 2.0 DOHC
Местоположение: Пловдив/Смирненски
Status: Извън линия

Re: Въпроси за Ескорт 1.6 zetec с обикновена АГУ

Мнение от npace » 13 май 2013, 22:07

http://powerslade.snimka.bg/automobiles ... 6.29178837
Предполага се че си с този колектор.Няма да имаш проблем да сложиш полчка и изпарител и да караш.Вероятноста да си скапеш мотора за 10 хил.км. е 80%.Ако все пак си решил да си сложиш плочка - ще ти дадем ориентир.Забиваш му плочката точно пред дросела, възможно най-къси маркучи от изпарителя до плочката, емулатор за бензинови инжектори и не ти трябва ламбда симулатор.При нови кабели и свещи има много малка вероятност да създаде детонации но това не зависи само от тях.За да имаш приличен разход и да върви е добре да се сложи ламбда контрол (такова животно не съм виждал по магазините от години).За да я направиш да върви и да гори добре ще дадеш съответната сума която ще се доближи до най-евтиния ГИ.Този мотор няма cut off режим и при добра настройка на система от 1-во поколение вероятността да гори по малко отколкото със система от 3-то поколение е висока (Това важи за L1E,L1K,L1H двигатели).

carrot
потребител
потребител
Мнения: 190
Регистриран: 07 фев 2005, 09:13
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 C '89; Escort 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпроси за Ескорт 1.6 zetec с обикновена АГУ

Мнение от carrot » 15 май 2013, 12:12

npace написа:http://powerslade.snimka.bg/automobiles ... 6.29178837
...Вероятноста да си скапеш мотора за 10 хил.км. е 80%...
И това твърдение е на базата на какво?!
Само в този форум сигурно има навъртени десетки (и стотици) х 10 000 км на зетек с обикновена газова, без смяна на двигател на всеки 10 хиляди :D:

gsp
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 15 апр 2013, 10:52
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetek 16v
Местоположение: tenovo
Status: Извън линия

Re: Въпроси за Ескорт 1.6 zetec с обикновена АГУ

Мнение от gsp » 08 юни 2013, 16:58

Така и не разбрах как точно трябва да се свърже емулатора на дюзите. В смисъл, къде е най-удачно да се прекъсне +а на дюзите?

Потребителски аватар
npace
потребител
потребител
Мнения: 126
Регистриран: 10 дек 2006, 19:19
Модел на автомобила: Sierra 2.0 DOHC
Местоположение: Пловдив/Смирненски
Status: Извън линия

Re: Въпроси за Ескорт 1.6 zetec с обикновена АГУ

Мнение от npace » 11 юни 2013, 09:44

Това твърдение е на базата на това че никой не следи каква смес постъпва в тоя двигател.Или караш на бедна или на богата.Понеже нямаш чек лампа, никога не разбираш че имаш проблем.За 30000 км да съм задал тъп въпрос от сорта: Що не ми работи на бензин? или ГРЪМНА!?

Потребителски аватар
npace
потребител
потребител
Мнения: 126
Регистриран: 10 дек 2006, 19:19
Модел на автомобила: Sierra 2.0 DOHC
Местоположение: Пловдив/Смирненски
Status: Извън линия

Re: Въпроси за Ескорт 1.6 zetec с обикновена АГУ

Мнение от npace » 13 юни 2013, 10:35

Можеш да правиш каквото си искаш с личните си вещи, никой не те спира да експериментираш.Единствено се опитах да разясня че тези двигатели имат непрекъснато подаване на гориво и ако си сложиш обикновено АГУ вероятността да ти гори по малко с добри настройки е голяма.Това обаче води до промяна на температурите който се създават от горенето на сместа.След време се появяват проблеми.Тук пиша за да помогна а не да се заяждам.Питаш ме - отговарям ти, имаш нужда от съвет - давам ти го, имаш нужда от помощ - намираш я.

Към колегата с Ескорта: С ГИ ще работи абсолютно безупречно, с АГУ ще работи добре и както каза колегата от първия пост след твоя - ако всичко е изправно няма да имаш проблеми.

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта