Устройство на бутон за превключване

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Mindjigger
потребител
потребител
Мнения: 60
Регистриран: 04 дек 2007, 13:31
Модел на автомобила: Kuga 2011 TDCi
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Устройство на бутон за превключване

Мнение от Mindjigger » 09 май 2013, 00:56

Здравейте колеги,
Имам газова уредба - нормална на Ескорт 96. Превключвателя е базиран на обороти. Изглежда се развали и спря да превключва на газ.
Тъй като не съм в БГ ми трябва временно решение да превключвам ръчно. Има четри жици. Едната е + и към всички останали дава еднаква стойност около 12 V.
С едната от жиците явно се превключва газовия клапан и колата започва да работи лошо - смесва газ с бензин.
Не ми е ясно как се спира бензиновия поток. Като гледам под капака не виждам да има втори клапан.
Търся прост варинт с ЦК ключе.
Благодаря предварително.
Поздрави.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Устройство на бутон за превключване

Мнение от S_C » 09 май 2013, 01:46

Има много варианти и ако нещо е изгоряло, няма да го подкараш.

Сигналът за превключването на газ нормално се взима от две места.Едното е директно от кабела на 1-ви цилиндър.Това са 99,999% от случаите.В останалите, нещата са направени човешки и сигнал е взет от един от кабелите на оборотомера.Този вариант е почти абсурд да го срещнеш на практика, защото изпълнението е свързано с познаване на инсталацията на колата и сваляне на панела с уредите.Като се откачи тоя кабел, вече няма как да се броят оборотите и автоматичното превключване изчезва.
Провери да не се е откъснал или размотал.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Устройство на бутон за превключване

Мнение от HACKO » 09 май 2013, 09:01

Кабелите с букса към превключвателя ли са? Ако е така изключи буксата, трябва да спре всякакво гориво, след това направи мост (с парче кабел) от този, който е 12в към този, който си установил, че пуска газта. Така ще работи само на Газ.
След това може да си поиграеш и да потърсиш кой е кабела за включване на Бензина. Като го намериш, слагаш едно ЦК ключе с две положение, като свързваш на общия 12В а на комутируемите кабелите за Газ и Бензин и имаш елементарен ръчен превключвател. В последствие може да сложиш два светодиода да ти индикират режима.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Устройство на бутон за превключване

Мнение от fordmaniac » 09 май 2013, 09:04

Здравей.
Снимай буксата скабелите и ключа, трябва ми модела и цвета на жиците.
Поздрави

янко
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 04 дек 2008, 21:44
Модел на автомобила: citroen c4 1,6hdi 109 fap
mazda3 1,6hdi 90
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Устройство на бутон за превключване

Мнение от янко » 09 май 2013, 09:40

Щом кабелите са 4 няма кабел за бензин.Има + _ ,сигнал от бобината и + към газовото, а дюзите се спират с реле със нормално затворени контакти

Mindjigger
потребител
потребител
Мнения: 60
Регистриран: 04 дек 2007, 13:31
Модел на автомобила: Kuga 2011 TDCi
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Устройство на бутон за превключване

Мнение от Mindjigger » 09 май 2013, 10:43

Блгодаря много за отговорите. Когато махнах кабелите колата работи на бензин без проблем.
Като дам плюс към единия от кабелите цъка клапана за газта.
Има ли начин да го направя с обикновенно ключе с три позиции ?
Не ми е ясно как работи релето за дюзите.
Поздрави,
Здравко
Поздрави.

Mindjigger
потребител
потребител
Мнения: 60
Регистриран: 04 дек 2007, 13:31
Модел на автомобила: Kuga 2011 TDCi
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Устройство на бутон за превключване

Мнение от Mindjigger » 20 юни 2013, 01:11

Купих си нова кутиика. Сега обаче на режима с газ не гаси бензина и ги меша. Някакви идеи къде би могъл да е проблема.
Поздрави,
Здравко
Поздрави.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Устройство на бутон за превключване

Мнение от fordmaniac » 20 юни 2013, 07:56

Що не минеш да ти го проверя и вържа както трябва?
Поздрави

Mindjigger
потребител
потребител
Мнения: 60
Регистриран: 04 дек 2007, 13:31
Модел на автомобила: Kuga 2011 TDCi
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Устройство на бутон за превключване

Мнение от Mindjigger » 20 юни 2013, 09:45

Щот съм в Белгия. Вързах го 1 към 1 както старото. Явно има някакъв проблем по-пътя. Разликата с новата кутиика е че има нивомер за газта ама контрола си е същия. От 5 жици са вързани четри - черна, червена, бяла и синя (кафявата не е вързана).
Поздрави.
Поздрави.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Устройство на бутон за превключване

Мнение от fordmaniac » 21 юни 2013, 07:57

Сори, забравил съм, че си в чужбина.
Ако всичко е наред, при премахнат ключ трябва да работи на бензин. При теб се получава.
черна, червена, бяла и синя (кафявата не е вързана).
Червен е +12, черен маса, син е за газ, обикновенно кафяв е датчик обороти, ама се среща версия разменени с бял.
Културния вариант на спиране на дюзи е с емулатор (клапан само на карбуратори има), бързия с реле. потърси го по инсталацията.
Поздрави

Mindjigger
потребител
потребител
Мнения: 60
Регистриран: 04 дек 2007, 13:31
Модел на автомобила: Kuga 2011 TDCi
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Устройство на бутон за превключване

Мнение от Mindjigger » 21 юни 2013, 12:23

Малко ми става критично че ще пътува колата скоро за БГ и ще е по-добре да има и газ.
Да при мен работи като го изключа на безнин без проблем.
Бензина спира рязко - не гансе като превключвам обикновенно. До кое трбябва да е близо. Мисля че е с емулатор - едни момчета в княжево ми я слагаха.
Поздрави,
Здравко
Поздрави.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Устройство на бутон за превключване

Мнение от fordmaniac » 22 юни 2013, 08:47

Еми снимай при мотора две три снимки и проследи кабелите. Може по снимките да се орентирам.
Поздрави

Mindjigger
потребител
потребител
Мнения: 60
Регистриран: 04 дек 2007, 13:31
Модел на автомобила: Kuga 2011 TDCi
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Устройство на бутон за превключване

Мнение от Mindjigger » 22 юни 2013, 12:21

Намерих го, черна кутиика вързана до клапана. На нея пише Universal Simulator for Multi-Point ignition motors 4 cylinder. От долу има малка дупчица с нещо като пластмасово винтче. Може би то е сдало.
Дали има предпазител ?
Поздрави,
Здравко
Поздрави.

янко
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 04 дек 2008, 21:44
Модел на автомобила: citroen c4 1,6hdi 109 fap
mazda3 1,6hdi 90
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Устройство на бутон за превключване

Мнение от янко » 22 юни 2013, 20:25

Има малко електроника,1 или 4 съпротивления и съшия брой релета.Разбутай му куплунга,може да е лош контакт,развърти леко и винтчето

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта