Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
emilio24
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 10 авг 2011, 18:16
Модел на автомобила: Форд Мондео
Status: Извън линия

Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Мнение от emilio24 » 24 авг 2013, 06:32

Здравейте,колеги фордаджии.След много колебания за това реших и аз да пробвам с моето Мондео 1.8 тди 90 коня.Резултата е следния:отвори ми се пътуване извън града на разстояние 110 километра заредих газ около 8 литра и при почти празен резервоар около 14-15 литра дизел.Всеки знае ,че прословутите ниво мерни уреди за гориво са доста не точни особено при форд що се отнася до това,че при не подаде контакт показват едно,а при подаден друго,та и от тук моите изводи.След зареждането с дизела стрелката помръдна до обичайното си положение и потеглихме на път двама души,вкл.климатик и скорост около 100 км за час.Предполагам,че някой от вас е чувал какво и ка се получава но ето,какво се получи при мен,колата вървеше сравнително по-леко с газ-та Климатика почти не я товареше.При подаване на дизел над 2 000 оборота колата се изстрелваше но предвид това,че нямах много време за регулировки относно подаването на ГАЗ се чуваше съвсем леко чукане от към двигателя за което бях запознат,че се появява при по-голямо количество пропан-бутан.В резултат на всичко ,след прибиране от пътуването общо 220 км.стрелката на резервоара отчиташе минимум поне още за около 100 км.гориво приблизително 5-6 литра,което е много добре според мен,като се има предвид ,че друг път забиваше в минимума , лампата за резервата светваше и стрелката подминаваше минимума.По мой изчисления в резултат на всичко написано по-горе се оказва,че съм икономисал 10 -12 лв.от дизел-а ,като количеството изразходена газ е около 2 - 3 литра.Искам дебело да подчертая,че тези данни са приблизителни имайки предвид точността на измервателните уреди но при все това съм доволен от постигнатия резултат.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 9991
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ-1582, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Моят дизелов Форд на газ

Мнение от ЯЛТА » 24 авг 2013, 09:16

Само си пропуснал да напишеш че става въпрос за газ-метан,-SNG.
Не било обаче метан, а пропан+дизел. Много ми е смешно, но...........
Последна промяна от ЯЛТА на 24 авг 2013, 19:04, променено общо 1 път.
==============================================================
Изображение
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

radorecord
потребител
потребител
Мнения: 263
Регистриран: 17 апр 2008, 21:56
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Мнение от radorecord » 24 авг 2013, 13:10

Защо да е метан, като колегата го е написал, че е с пропан бутан уредба.
emilio24 написа:.При подаване на дизел над 2 000 оборота колата се изстрелваше но предвид това,че нямах много време за регулировки относно подаването на ГАЗ се чуваше съвсем леко чукане от към двигателя за което бях запознат,че се появява при по-голямо количество ПРОПАН-БУТАН.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 9991
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ-1582, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Мнение от ЯЛТА » 24 авг 2013, 14:35

Мдаааа, подвел съм се по зареденото количество газ- 8 литра.
Това според мен е нова глупост,- дизел+ пропан. След като много добре знам как работи, и какво се случва с мотор работещ с метан+дизел.
При дизел+метан, дизелът запалва метана. В случая,- пропан предполагам че е същото, но трябва да се намали порцията нафта впръсквана от дюзите, целият този процес е сложен, и струва пари. За мен такава работа е нечитава, защото на практика се променя целият мотор. Да не говорим че КПД, отива на кино, но както и да е, типичното нашенско си хитруване.
Последна промяна от ЯЛТА на 24 авг 2013, 19:03, променено общо 1 път.
==============================================================
Изображение
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

radorecord
потребител
потребител
Мнения: 263
Регистриран: 17 апр 2008, 21:56
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Мнение от radorecord » 24 авг 2013, 15:16

Моите уважения Ялта но чети хубаво поста на колегата по редовете,че споменава ПРОПАН-БУТАН (за ГАЗ) и ок знам, че пръднята е газ.
Второ. Не може да кажеш, че си въобразявам, след като тази седмица дойде клиент с ФВ Венто 1.9 тди с монтирана и работеща обикновена газова уредба на ПРОПАН-БУТАН. Колата работи паралелно на двете горива, при това в положителна насока.Каза ,че като разход на горене с двете горива постига икономия от около 2лв./100 км. спрямо това ако кара само на дизел.Има по-добра динамика и това, което вече видях с очите си е, че кюнеца беше като току що сложен (без сажди и темподобни характерни за дизела мизерии).

emilio24
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 10 авг 2011, 18:16
Модел на автомобила: Форд Мондео
Status: Извън линия

Re: Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Мнение от emilio24 » 25 авг 2013, 21:18

При каране на 5-а с около 2 200 оборота малко натиснат педал и подаден пропан-бутан за зареден дизел отчетох разход на половина или там някъде.Ако отделя средства да напълня резервоара и после тест ще дам конкретен резултат.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4540
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Мнение от S_C » 25 авг 2013, 21:58

Нещо ми се губи най-важния елемент от сметката-самата система колко струва?
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

emilio24
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 10 авг 2011, 18:16
Модел на автомобила: Форд Мондео
Status: Извън линия

Re: Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Мнение от emilio24 » 26 авг 2013, 05:03

Ако държите на нови елементи то бутилка за газ,изпарител и дреболии около тях излизат не повече от 250 лв.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Мнение от diesel1.6 » 26 авг 2013, 12:23

С някакво управление става малко по-скъпо. А за коли с електронно управление на двигателя е 2000 лв, с полска електроника и софтуер. Тя е най-скъпото, изпарител и дюза са си най-обикновени.

emilio24
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 10 авг 2011, 18:16
Модел на автомобила: Форд Мондео
Status: Извън линия

Re: Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Мнение от emilio24 » 27 авг 2013, 10:35

След малка проба с един от елементие на помпата ГНП констатирах значително подобрение в работата ,както и положителен ефект.Това става след,като се откачи жилото ,което задвижва такак да се каже на Бг.аванс коректора или предварението на запалването при дизела.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Мнение от diesel1.6 » 27 авг 2013, 15:03

Май си в грешка. Ако е мондео 2 нищо не правиш с това жило. Само на празния ход влияе.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 9991
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ-1582, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Мнение от ЯЛТА » 27 авг 2013, 16:43

emilio24 написа:констатирах значително подобрение в работата ,както и положителен ефект.
За да се постигне положителен ефект, както и икономия трябва:
1- Да се намали порцията нафта подавана от помпата на дюзите. Това трябва да се направи от помпаджия,- майстор по ГНП. В случая дизела разпалва газта, което води да детонация при работа на коляномотовилковия механизъм, почти не усещаща се. Последствията се виждат след разглобяването на мотора и главата, при последващ ремонт.
2- След като горното е направено, и при свършване на газта, колата на дизел едвам крета, защото не и стига нафта, понеже е намалена. Но намалението води до икономията, и по оптималната работа на мотора.
С една дума това е опит за превръщане на дизелов мотор в бензинов, но не точно, тъй като се цели икономия. Тази икономия обаче след време излиза много солена.
Не напразно всички таксита с метанови уредби почти никога не форсират мотора с повече от 2000 оборота.
Аз лично съм върл противник на такива преобразувания, нооо....................
==============================================================
Изображение
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1377
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: Fiat Tempra 1.8 i.e SW
159A4.000 80 kw
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Мнение от specialista » 29 авг 2013, 09:52

Ако все още си на вълна Газ+ дизел и не ти пречат ръцете, направи така че да имаш ППХ(принудителен празен ход) на газта когато си пуснал педала!
Иначе икономията ти отива не оползотворена през ауспуха!
Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

emilio24
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 10 авг 2011, 18:16
Модел на автомобила: Форд Мондео
Status: Извън линия

Re: Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Мнение от emilio24 » 30 авг 2013, 05:13

Принудителен празен ход има.Благодаря все пак за предложението.След време ще опитам да го накарам при неподвижна рейка за празен ход на помпата да подам по някакъв начин количество пропан-бутан и примерно,извън града ,където няма честа смяна на предавките да върви предимно на газ.Мисля,че би било възможно това понеже в началото ,преди да регулирам подаването на пропан-бутана и при 5-та скорост на околовръстното колата сама вървеше при пуснат педал за газта но предвид не усъвършенстваната система се наложи да намаля количеството на газ.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Мнение от diesel1.6 » 30 авг 2013, 10:19

Toва е повече от примитивно и риск от проблем почти няма - то е сигурност, не риск. Двигателят ти е с турбо, през него ще минат всички странности които сътвориш.

emilio24
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 10 авг 2011, 18:16
Модел на автомобила: Форд Мондео
Status: Извън линия

Re: Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Мнение от emilio24 » 06 сеп 2013, 07:17

Каквото и да минава през турбината то ще са най-вероятно части от сажди,който газта ще почне да чисти ,надявам се да няма едри парчетий .Иначе колата се държи добре.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Мнение от diesel1.6 » 06 сеп 2013, 10:58

Прегрети газове при предозиране и ранно запалване чрез детонация?
Сажди няма, във вид на пушек са там.

vermeer
потребител
потребител
Мнения: 85
Регистриран: 14 авг 2008, 00:49
Модел на автомобила: escort TD
Status: Извън линия

Re: Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Мнение от vermeer » 14 окт 2013, 19:34

Колеги, някой друг слагал ли е газ, знаете ли къде в Бургас правят тези дяволии? :)

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Мнение от urgan » 17 окт 2013, 11:36

vermeer написа:Колеги, някой друг слагал ли е газ, знаете ли къде в Бургас правят тези дяволии? :)
А защо би си причинил такова нещо? Малко ли ти е икономията на дизеловите автомобили. Не мисля че това е нормално, като искате кола на газ си вземете бензинова.
Изображение

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Мнение от mi6o » 07 ное 2013, 10:04

Миналата година чух за газ на дизел от един газаджия (дето зарежда бутилки за домашно ползване) и си викам тоя е луд,това няма как да стане. Сега като прочетох виждам,че няма учудени колеги като мен сега и ми е много интересно как става тая гимнастика. В смисъл как работи уредбата,как влиза газта в мотора-предполагам,че се слага плочка някъде по маркуча след дебитомера,не ми се вярва да се дупчат тръбичките или по някакъв начин да се пуска газ през самите дюзи (обезвъздушаването отива на кино) или.....не знам,интересно ми е много. Не че ще сложа и аз на мойта кола,просто питам ей така :) .
Поздрави

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта