Страница 3 от 4

Re: Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Публикувано: 20 апр 2014, 09:47
от OgiDogi
Днес стрелката преполови скалата. Преди заставаше там при изминати около 400 км градско, а сега:

Изображение

Това са реално около 36-37 литра до гърловината (според наблюдения от предни зареждания) и прави разход към 7.5 l / 100 km.
В километрите влизат около 150 извънградско до Стара Загора и обратно с пълна кола - 4-ма възрастни и 2 деца с общо тегло към 375 кг и пълен до горе багажник на връщане :).

Re: Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Публикувано: 06 авг 2014, 13:38
от ICO39
Какво става с проекта,има ли файда от ползата колега,че в нета чета противоречиви мнения.

Re: Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Публикувано: 07 авг 2014, 20:07
от OgiDogi
ICO39 написа:Какво става с проекта,има ли файда от ползата колега,че в нета чета противоречиви мнения.
Ами, работи си с газта, карам си го.

Re: Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Публикувано: 09 авг 2014, 00:11
от npace
Прочетох един пост на колега коментиращ полската електроника.Преди 4 месеца взех че си купих една Ланча Либра (1.9JTD най-слабата - 105 коня) с идеята да взема полската електроника и да газифицирам колата както се казва "по европейски".Събрах всички чаркове (Комп+изпарител за ГИ,рейка, бутилка и всичко нужно като за ГИ).Понеже колата си е моя не си дадох зор с монтажа.Първо бях сложил рейката като на бензинова кола - с щуцери непосредствено преди клапаните но в последствие се оказа че тази електроника не знае кога да подаде точно горивото за определен цилиндър и се наложи да преместя газовите инжектори преди турбината (разбира се преди тубината диференциалното наляган е константно за разлика от колектора).Започнаха настройки и така почти 1 месец.Файдата е следната:
Градско на ниски обороти и малки натоварвания комън рейла не позволява отнемане на дизелово гориво и заместването му с ПРОПАН-БУТАН.Тоест 90% от горивото изгорено в градски условия е ДИЗЕЛ.Измина почти месец и какви ли не настройки и опити но ефекта преминаваше към неуспешен.Дойде времето за настройка извънградско.Заредих нафта до горе и с това което имах като настройка по АМ Тракия от Пловдив до Стара Загора и обратно.195 изминати километра с 12 литра нафта и поддържане на скорост от 120 км./ч.Пак до Стара Загора и обратно и пак на същата колонка - 8 литра при поддържане на скорост от 160 км./ч.Извод: колкото повече е натиснат педала на газта толкова повече може да се отнема от дизеловото гориво и да се замести с пропан-бутан.

Извод от теста проведен с почти 4000 хилки инвестиция за автомобил и още почти 2000 инвестиция за газово оборудване: Ако ще пестим по 2 лева на 100 км. и ще возим уредба за 2000 ще са нужни 100000 км. за избиване на инвестицията което обезсмисля вложените пари.Печели се единствено от това че се получава повече мощност при използването на пропан-бутана.

Извод 2: При неточно отнето количество дизел и последващо "задавяне" с пропан-бутан се получават детонации.Сместа трябва да е точна, не може давим мотора с пропан-бутан.

Много е важно да се знае че полския компютър емулира сигналите от датчиците и по този начин "лъже" комън рейла да пуска по малко дизел и същевременно добавя пропан-бутан.

Ако се търси ефекта "уау" или с прости думи "баси печката, как тръгна" без да се гледа икономията ефекта е като чип тунинг без сажди.

От моя проведен опит излиза че наистина е по добре да се ползва обикновена уредба с изпарител а не ГИ за дизел.

Ако някой има въпроси относно ГИ-то за дизела съм готов да помогна!Благодаря за вниманието!

Re: Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Публикувано: 27 окт 2015, 13:16
от Иван Вълков
Може да ви се стори оскъпяване на проекта но един ланда контрол ще свърши много добра работа. Присто може да се вземе сигнал(като се преработи) от ТПС-а на ГНП-то. Така колкото повече гас подаваш ще има по -голяма порция LPG. Даже си мисля че при така направената доработка спокойно може да се откачи маркуча на турбокорекцията.



П.п Малко набързо го написах но същата работа и без електроника би свършило и налягането от самата турбокорекция при изпарител за турбо или доработван обикновен даже имаше тема в някой форум.

Sent from my LG-D290 using Tapatalk

Re: Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Публикувано: 12 ное 2016, 18:33
от teloto
Здравейте.И аз съм решил да слагам ГАЗ на моя Форд Мондео 2.0 ТДЦИ 130 к.с!Гледам вече има фирми,които монтират такива уредби като цените са м/у 1200 и 2200 лв.Доколкото знам и съм чувал,газ започва да се подава при 1500 оборота,т.е в градски условия едва ли ще има голяма икономия,но за извънградско със сигурност!Та въпроса ми е: Има ли вече сложени такива уредби на колеги от форума с ТДЦИ мотори и как се представя колата като разход и мощност?
Ето и клип за ползата от ГАЗ на Дизелов автомобил по българската телевизия!

https://www.youtube.com/watch?v=4VBAln7WtgM

Re: Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Публикувано: 14 ное 2016, 19:32
от npace
Има на JTD което не е нищо по различно от TDCI.Ефекта в градски условия почти едно голямо нищо.Извън града нещата обаче стават вече по добри.Колкото повече я натискаш толкова повече се приближаваш до 50 на 50 нафта газ.
Както по горе написах инвестицията за газов инжекцион за дизел е доста скъпа и няма да ви направи колата по пъргава или икономична.

От опита който аз имам с тази система бих заложил на обикновена система било то и на комън рейл.

Re: Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Публикувано: 14 ное 2016, 20:24
от teloto
npace написа:Има на JTD което не е нищо по различно от TDCI.Ефекта в градски условия почти едно голямо нищо.Извън града нещата обаче стават вече по добри.Колкото повече я натискаш толкова повече се приближаваш до 50 на 50 нафта газ.
Както по горе написах инвестицията за газов инжекцион за дизел е доста скъпа и няма да ви направи колата по пъргава или икономична.

От опита който аз имам с тази система бих заложил на обикновена система било то и на комън рейл.
Благодаря ти колега за информацията!Тук колегите от форума са май по отзивчиви.....отколкото в другия!?Незнам защо???

Re: Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Публикувано: 14 ное 2016, 22:54
от teloto
Ето малко повече инфо.....

http://www.greengasdiesel.com/bg/gas-diesel/

Re: Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Публикувано: 15 ное 2016, 06:40
от OgiDogi
teloto написа:Ето малко повече инфо.....

http://www.greengasdiesel.com/bg/gas-diesel/
Нали се сещаш, че това:
...универсална електронна система за преоборудване на дизелови двигатели на газ...
означава цялостна промяна на горивната и запалителната система, защото газта се пали при компресиране когато си поиска - иска си запалителна искра за правилния момент, каквото при дизела няма от къде да дойде.
Виждал съм такъв камион на метан, помагах на колегата да свали и да разцепи мотора - буталата с издълбани чела за понижаване на компресията, ГНП-то сменено с делко, дюзите сменени със свещи и т.н.

Re: Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Публикувано: 15 ное 2016, 22:17
от teloto
Тука пише как работи....Няма преоборудване!
http://www.greengasdiesel.com/bg/how-it-works/

Re: Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Публикувано: 12 фев 2017, 23:21
от teloto
И аз мисля да слагам на моето Форд Мондео 2.0 ТДЦИ газова уредба!Само още се колебая каква да е.....обикновена или от по скъпите!?Иначе много дизели вече се карат или на дизел+пропан бутан или на дизел+метан,но съм чувал,че първия вариант е по за предпочитане!Имам двама приятели,които карат на дизел+пропан бутан!Една Мазда 323 и един джип....Плюсовете са че газ-та чисти и изгаря напълно саждите,има по голяма мощност и разбира се икономия!Дизела е 2.20 лв ,а газта е 1 лв.... Така че от известно време Газовите уредби за Дизели са вече РЕАЛНОСТ!Едно време имаше предубеждения и за първите газови уредби за бензинови двигатели,а сега даже заводски колите ги правят с газ!!!!Мисълта ми е че не е нещо ненормално,а просто е нещо ново с което хората трябва да свикнат и да не си мислят че ще си счупят автомобила....пък и е по добре за околната среда1НЯМА САЖДИ....всичко изгаря!!!
Когато сложа и ако сложа,обещавам да пиша и да споделя как е!!! :)

Re: Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Публикувано: 02 сеп 2017, 11:14
от OgiDogi
teloto написа:
12 фев 2017, 23:21
...
Когато сложа и ако сложа,обещавам да пиша и да споделя как е!!! :)
Още ли не си сложил?

След последните пипания и настройки на помпата, разходът още падна. Сравнение по един и същи маршрут (повечко товар и повече градско вторият път):

С двама човека и една чанта дрехи, нормално каране с 80-90 извънградско и 120-130 по магистралата, климатик само на връщане:
Fueling1.jpg
FuelingLPG1.jpg

Пълна кола - 4 човека и затворен насила багажник, климатик + движение с трафика предимно в лявата лента на магистралата заради камиони и натоварени баничарки, малко градско преди да потеглим:
Fueling2.jpg
FuelingLPG2.jpg

Re: Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Публикувано: 03 сеп 2017, 23:19
от teloto
Още не съм сложил!Парите за съжаление никога не стигат...... :( А и по принцип мисля да я продавам....май това ще е последния ми дизел... :lol:

Re: Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Публикувано: 04 сеп 2017, 07:24
от HACKO
Като гледам цифрите, това е повече експеримент, отколкото ефективна система, ама все пак не съм го видял на живо.

Re: Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Публикувано: 17 сеп 2017, 18:47
от OgiDogi
HACKO написа:
04 сеп 2017, 07:24
Като гледам цифрите, това е повече експеримент, отколкото ефективна система, ама все пак не съм го видял на живо.
Е, аз нали с тези думи започнах.
Колкото до ефективността - определено я има и то прилична, минавам горе-долу 25% повече километри със същото количество нафта. Из сливенските разкопки трудно се сваля разход на този параход под 9/100, зимата минаваше и над 10/100, а за вървенето - трябва да ти дам да врътнеш едно кръгче и да усетиш разликата.

П.П. На още 2 коли (Nissan Serena 2.0D и Opel Frontera 2.5TD 4x4) слагах подобна система и един приятел си я сложи сам (Mercedes 250D), със съвети по телефона и настройки на място. От първите, само опелът докладва за резултата - от 8.5-9/100 нафта, пада на 4.8/100 нафта и около 6/100 газ, като по магистралата от 120 нагоре "живнала" колата. Приятелят с мерцедеса докладва за 3.8/100 нафта и 4.5/100 газ и "доста по-прилично ускорява". Като цяло, мога да направя заключение, че заради помпата и турбо-коректора на форда, не мога да изцедя максимална икономия на гориво. Ама пък върви като изоглавен кон, малко повечко да настъпя педала на кръстовище и започва да пили гумите.

Re: Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Публикувано: 04 окт 2017, 19:48
от teloto
teloto написа:
12 фев 2017, 23:21
И аз мисля да слагам на моето Форд Мондео 2.0 ТДЦИ газова уредба!Само още се колебая каква да е.....обикновена или от по скъпите!?Иначе много дизели вече се карат или на дизел+пропан бутан или на дизел+метан,но съм чувал,че първия вариант е по за предпочитане!Имам двама приятели,които карат на дизел+пропан бутан!Една Мазда 323 и един джип....Плюсовете са че газ-та чисти и изгаря напълно саждите,има по голяма мощност и разбира се икономия!Дизела е 2.20 лв ,а газта е 1 лв.... Така че от известно време Газовите уредби за Дизели са вече РЕАЛНОСТ!Едно време имаше предубеждения и за първите газови уредби за бензинови двигатели,а сега даже заводски колите ги правят с газ!!!!Мисълта ми е че не е нещо ненормално,а просто е нещо ново с което хората трябва да свикнат и да не си мислят че ще си счупят автомобила....пък и е по добре за околната среда1НЯМА САЖДИ....всичко изгаря!!!
Когато сложа и ако сложа,обещавам да пиша и да споделя как е!!! :)
Изтрили сте ми мнението най накрая за това,че няма как да сложа газ при положение,че не мога да се справя с текущите проблеми.........Там отиват парите до сега!!!!Нешо лошо ли казах,като казах че Форда е уж народна кола а поддръжката и е като на ЕС КЛАСА?

Re: Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Публикувано: 04 окт 2017, 22:06
от ЯЛТА
teloto написа:
04 окт 2017, 19:48
че Форда е уж народна кола а поддръжката и е като на ЕС КЛАСА?
Като си случил на неподдържана кола, всички негативи трябва да си ги поемеш ти. Избрал си си я ти сам. Аз карам четвърти Форд, в момента са ми два и нямам забележки по поддръжката, и на дизела,-Мондео МК-2 и на бензиновата ми Пума 1.6.

Re: Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Публикувано: 04 окт 2017, 23:26
от teloto
ЯЛТА написа:
04 окт 2017, 22:06
teloto написа:
04 окт 2017, 19:48
че Форда е уж народна кола а поддръжката и е като на ЕС КЛАСА?
Като си случил на неподдържана кола, всички негативи трябва да си ги поемеш ти. Избрал си си я ти сам. Аз карам четвърти Форд, в момента са ми два и нямам забележки по поддръжката, и на дизела,-Мондео МК-2 и на бензиновата ми Пума 1.6.
Че аз си ги поемам....Нямам ли право на мнение или тук има цензура?!От какво се притеснявате,че някой може да го прочете и ако е решил да си купува Форд,да размисли ли?Това ли ви притеснява.....?Нито съм псувал,нито нищо...просто негативно мнение! :lol:

Re: Моят дизелов Форд Мондео 1.8 тди на газ

Публикувано: 04 окт 2017, 23:33
от ЯЛТА
Огнян си е пуснал тема за неговия Форд дизел с газова инсталация, пиши по тази тема, не по твои си разсъждения не по темата.
Ако искаш пусни си твоя тема за твоята си кола.