HACKO написа:А Бензина като стои се изпаряват летливите въглеводороди и остават само тежките, които почти не горят.
А точно заради същите тези разнообразни съставки на бензина - някой по-летливи, други не,, Бях чел някъде, че при студен старт и особено при ниски температури обогатяването от смукач е необходимо най-вече заради това, че доста малка част от бензина успява да се изпари и да образува гориво-въздушна смес.
Наистина ще има разлика и в количеството въздух (кислород), в зависимост от температурата. Но да погледнем следната таблица:
Лесно можем да видим, че при атмосферно налягане и температура -10 оС в един кубичен метър се съдържат 1.34 kg въздух.
При достигане на работната температура на двигателя - напр. 90 oС, килограмите за кубичен метър въздух са 0.97.
Разлика разбира се има и това се отчита при измерването на количеството въздух, дори и в по-простите инжекционни системи.
Но разликата не е 10-ки пъти между студено и топло, а както виждаме 1.4 пъти. Тогава и горивото трябва да е 1.4 пъти повече.
И понеже не можем да кажем от пръв поглед колко повече гориво пуска "смукачът" в един карбуратор, да представим нещата по-нагледно:
Всеки нормален инжекцион при 0 оС ще запали с времена на дюзите от порядъка напр. на 25-40 mS, като за същия двигател нормалното при празен ход и при работна температура е напр. 2 mS. Има ли причина да налива доста повече бензин, при положение, че въздухът е само 1.4 пъти повече?
Що се отнася до АГУ - Въпреки всичко инжекционите успешно си палят на бензин при по-студено време. При карбураторите може да е по-сложно.
По-сложно е и превключването след това от бензин на газ. Затова и много хора с карбуратори избягват да палят на бензин.
Пък нали съм и еколог - гледам колкото може да не използвам бензин. Ако мога да паля на газ, предпочитам да паля на газ.
Това за разликата в обемите въздух между топло и студено го написах за информация на технически грамотните колеги, които се интересуват от разликите при работата на АГУ през лятото и през зимата, съотношението между обемите въздух и др.
А баш-спамерът нека да си каже какво точно е търсил - та е попаднал и на глупостите, които съм писал миналата година. Да си зададе конкретния въпрос, ако има такъв, и съм сигурен, че все някой ще успее да отговори и на него.
Ясно, че не върви да му отговоря в същия тон - противоречи на сериозния имидж на форума. И освен това, пак ще има някакво червено, някой да ми дописва.. :)
p.s. А колкото до нещата, които не разбирам -> да, тогава не бях много наясно с възможността да замръзнат дюзите. Та отговорът на колегата, който ми е обяснил по-горе защо точно инжекционът не може да пали под определени температури, тогава ме накара да потърся и прочета за различни разработки в тази насока. Все пак хората се опитват да правят и коли без бензин, а изцяло на LPG-инжекциони.