Страница 2 от 2

Re: Когато сме с АГУ,на какъв период трябва да караме на бензин?

Публикувано: 30 ное 2014, 21:34
от Eastbourne
Наскоро някъде бях чел, че е хубаво като минеш 2000 км на газ след това да я покараш примерно 100-тина километра само на бензин. Не ми стана ясно защо и тъй като темата се съживи отново ще питам дали наистина е така и ако да, защо?
Може би с цел да се изхаби стария бензин и да не застоява дълго време в резервоара? Не успявам да намеря страницата, от която го бях чел.

Re: Когато сме с АГУ,на какъв период трябва да караме на бензин?

Публикувано: 30 ное 2014, 22:42
от HACKO
това са глупости, на Ескорта на Газ съм навъртял 40 000км от тях на Бензин 10-15км (когато ми е свършвала газта да стигна до Газстанцията) и нищо не се е случило. Първата година палех на Бензин и веднага превключвах на Газ а следващите 3 паля и карам само на Газ.

Re: Когато сме с АГУ,на какъв период трябва да караме на бензин?

Публикувано: 30 ное 2014, 23:02
от Didibao
Реално са тотално глупости, едно време и аз си палех на газ освен в много големи студове говоря за температури около -10 и повече, сега инжекциона ми под 20 градуса няма шанс да запали, а реално искам не искам при студени дни минавам по около 50-60км на бензин за месец, според мен не е хубаво да се държи много бензин в резервоара щото после почват проблемите с работа на бензин, аз правя така сипвам 15-20 литра и карам докато не намалее не пълня повече.

Re: Когато сме с АГУ,на какъв период трябва да караме на бензин?

Публикувано: 01 дек 2014, 17:39
от chistacha
Didibao написа:Реално са тотално глупости, едно време и аз си палех на газ освен в много големи студове говоря за температури около -10 и повече, сега инжекциона ми под 20 градуса няма шанс да запали, а реално искам не искам при студени дни минавам по около 50-60км на бензин за месец, според мен не е хубаво да се държи много бензин в резервоара щото после почват проблемите с работа на бензин, аз правя така сипвам 15-20 литра и карам докато не намалее не пълня повече.
Защо да почват? Защото бензина заседява и се пълни с боклуци от резервоара ли? Не разбирам :?:

До колкото знам, проблемите идват със замърсени инжектори, прегоряла бензинова помпа (защото върти, пък няма бензин), натрупване на отлагания в резервоара, защото няма поток от бензин, който да ги отмива и такива неща. Повечето - все свързани с това, че няма достатъчно бензин в резервоара или защото няма движение по трасето. :oops:

Re: Когато сме с АГУ,на какъв период трябва да караме на бензин?

Публикувано: 01 дек 2014, 18:28
от HACKO
Помпата гори защото не се спира при преминаване на газ. А Бензина като стои се изпаряват летливите въглеводороди и остават само тежките, които почти не горят. Особенно явно е изразено ако циркулира покрай топлия двигател заради това, че помпата не е спряна.

Re: Когато сме с АГУ,на какъв период трябва да караме на бензин?

Публикувано: 01 дек 2014, 20:40
от koinov_bg
HACKO написа:Помпата гори защото не се спира при преминаване на газ. А Бензина като стои се изпаряват летливите въглеводороди и остават само тежките, които почти не горят. Особенно явно е изразено ако циркулира покрай топлия двигател заради това, че помпата не е спряна.
Не съм съгласен с теб.
Това може да е за моно,или карборатор,защото при пълен инжекцион,не минава ли бензин презбдюзи тевтака запичат,че и ултразвук не помага.

Re: Когато сме с АГУ,на какъв период трябва да караме на бензин?

Публикувано: 02 дек 2014, 23:31
от dreadx
HACKO написа:А Бензина като стои се изпаряват летливите въглеводороди и остават само тежките, които почти не горят.
А точно заради същите тези разнообразни съставки на бензина - някой по-летливи, други не,, Бях чел някъде, че при студен старт и особено при ниски температури обогатяването от смукач е необходимо най-вече заради това, че доста малка част от бензина успява да се изпари и да образува гориво-въздушна смес.

Наистина ще има разлика и в количеството въздух (кислород), в зависимост от температурата. Но да погледнем следната таблица:
Изображение

Лесно можем да видим, че при атмосферно налягане и температура -10 оС в един кубичен метър се съдържат 1.34 kg въздух.
При достигане на работната температура на двигателя - напр. 90 oС, килограмите за кубичен метър въздух са 0.97.
Разлика разбира се има и това се отчита при измерването на количеството въздух, дори и в по-простите инжекционни системи.
Но разликата не е 10-ки пъти между студено и топло, а както виждаме 1.4 пъти. Тогава и горивото трябва да е 1.4 пъти повече.

И понеже не можем да кажем от пръв поглед колко повече гориво пуска "смукачът" в един карбуратор, да представим нещата по-нагледно:

Всеки нормален инжекцион при 0 оС ще запали с времена на дюзите от порядъка напр. на 25-40 mS, като за същия двигател нормалното при празен ход и при работна температура е напр. 2 mS. Има ли причина да налива доста повече бензин, при положение, че въздухът е само 1.4 пъти повече?

Що се отнася до АГУ - Въпреки всичко инжекционите успешно си палят на бензин при по-студено време. При карбураторите може да е по-сложно.
По-сложно е и превключването след това от бензин на газ. Затова и много хора с карбуратори избягват да палят на бензин.
Пък нали съм и еколог - гледам колкото може да не използвам бензин. Ако мога да паля на газ, предпочитам да паля на газ.

Това за разликата в обемите въздух между топло и студено го написах за информация на технически грамотните колеги, които се интересуват от разликите при работата на АГУ през лятото и през зимата, съотношението между обемите въздух и др.

А баш-спамерът нека да си каже какво точно е търсил - та е попаднал и на глупостите, които съм писал миналата година. Да си зададе конкретния въпрос, ако има такъв, и съм сигурен, че все някой ще успее да отговори и на него.
Ясно, че не върви да му отговоря в същия тон - противоречи на сериозния имидж на форума. И освен това, пак ще има някакво червено, някой да ми дописва.. :)

p.s. А колкото до нещата, които не разбирам -> да, тогава не бях много наясно с възможността да замръзнат дюзите. Та отговорът на колегата, който ми е обяснил по-горе защо точно инжекционът не може да пали под определени температури, тогава ме накара да потърся и прочета за различни разработки в тази насока. Все пак хората се опитват да правят и коли без бензин, а изцяло на LPG-инжекциони.

Re: Когато сме с АГУ,на какъв период трябва да караме на бензин?

Публикувано: 02 дек 2014, 23:49
от HACKO
Не съм съвсем съгласен, Бензина в гориво-въздушната смес не се изпарява за да се запали, той се пулвелизира на ситни капки. А обогатяването на студен двигател, температурата на околния въздух може и да е 30градуса, се налага заради високите механични загуби (триене) на студения двигател.

Re: Когато сме с АГУ,на какъв период трябва да караме на бензин?

Публикувано: 03 дек 2014, 00:17
от dreadx
Не, не. Ако имаше чак-такова триене - щеше да се и чува.

Как работи смукачът - от една страна захлупва почти изцяло пространството над дросел-клапата - това води до доста по-завишена консумация на бензин. Колкото и бензин да наливаме над определено съотношение с въздух, нищо не правим - той няма да изгори.

От друга страна - подпира съвсем малко дросел-клапата, за да увеличи оборотите на празния ход. Както и инжекционите поддържат по-високи обороти на студено. (пускат малко повече въздух - малко повече). Това вече ще да е заради триенето - увеличаването на оборотите.

Все пак изглежда, че при студено палене съотношението - въздух/бензин е доста в полза на бензина, а нали бензин без съответното количество въздух не гори. Защо тогава?

The purpose of the choke system is to provide an extremely rich fuel mixture for cold engine starting and operation. This rich mixture is required because fuel vapor has a tendency to condense into droplets of raw gasoline upon coming into contact with the cold wall of the intake manifold. This action seriously robs the amount of fuel which normally would reach the engine cylinders to be ignited and burned. http://www.carbkitsource.com/carbs/tech ... tion9.html

edit:
- хе-хе много е надобрял транслаторът на Google. Вижте колко малко корекции изисква преводът на този текст:

Целта на системата на смукача е да предостави изключително богата на гориво смес за студен старт и работа на двигателя. Тази богата смес се изисква, тъй като горивото на парите (изпареното гориво) е с тенденция да се кондензира в капчици суров бензин при влизане в контакт със студената стена на всмукателния колектор. Това действие сериозно ограбва количеството гориво, което нормално би достигнало цилиндрите, за да се запали и изгори.

Re: Когато сме с АГУ,на какъв период трябва да караме на бензин?

Публикувано: 03 дек 2014, 02:47
от koinov_bg
dreadx написа:Ако някой има чак такъв мерак да пали на бензин, пак може да "почерпва" с малко газ преди палене - газта се изпарява и пали лесно при доста ниски температури, за разлика от бензина. Сега се замислих и защо ГИ не могат да палят при ниски температури.

Паленето на бензин при ниска температура е свързано с редица усложнения - една много малка част от него са летливи фракции и могат да образуват запалима гориво-въздушна смес. Затова по един или друг начин се налива много по-голямо количество бензин, докато се вдигне нормална работна температура. При старите системи това се прави със смукач. Компютъра би трябвало да командва дюзите точно по същия начин. И ако газовият инжекцион се води по времената на бензиновите дюзи, значи на студено ще пуска много повече газ и ще удави сместа.
Е за това става въпрос

Re: Когато сме с АГУ,на какъв период трябва да караме на бензин?

Публикувано: 03 дек 2014, 07:18
от OgiDogi
dreadx написа:...

The purpose of the choke system is to provide an extremely rich fuel mixture for cold engine starting and operation. This rich mixture is required because fuel vapor has a tendency to condense into droplets of raw gasoline upon coming into contact with the cold wall of the intake manifold. This action seriously robs the amount of fuel which normally would reach the engine cylinders to be ignited and burned. http://www.carbkitsource.com/carbs/tech ... tion9.html

edit:
- хе-хе много е надобрял транслаторът на Google. Вижте колко малко корекции изисква преводът на този текст:

Целта на системата на смукача е да предостави изключително богата на гориво смес за студен старт и работа на двигателя. Тази богата смес се изисква, тъй като горивото на парите (изпареното гориво) е с тенденция да се кондензира в капчици суров бензин при влизане в контакт със студената стена на всмукателния колектор. Това действие сериозно ограбва количеството гориво, което нормално би достигнало цилиндрите, за да се запали и изгори.
Мнението и популярният начин на изразяване на "доктор карбуратор" и още повече гугъл преводач, не могат да са меродавни по отношение на случващото се в дросела и всмукателния колектор.
Недоразумението идва от "fuel vapor", което в превод е "горивни пари" и не е коректно определение за агрегатното състояние на постъпващото гориво. Парата се получава, когато енергията на частиците по повърхността на течност нарастне до толкова, че силите на отблъскване станат по-големи от силите на привличане. Нарастването на енергията в механична система като карбуратор и двигател, може да се предизвика с повишаване на температурата, каквото точно липсва в разискваната ситуация. Горивото се пулверизира във вид на ситни капки, за по-лесното му пренасяне до цилиндрите и равномерно разпределение в обема на горивната смес и този факт няма как да се промени.
Вярно е обаче, че при контакт със студените стени на колектора, горивните капки се "обединяват" в по-големи и се стичат към цилиндрите. Това предизвиква силно обедняване и по-трудно запалване, както и детонации при запалване на стичащото се гориво.

Re: Когато сме с АГУ,на какъв период трябва да караме на бензин?

Публикувано: 06 дек 2014, 21:53
от tati-f
А къде оставихте или забравихте такта сгъстяване/компресиране .Помните ли какво става когато компресираме молекулите - дали не се подобрява изпарението ? _friends_

Re: Когато сме с АГУ,на какъв период трябва да караме на бензин?

Публикувано: 07 дек 2014, 05:01
от dreadx
Аз до колкото знам, при понижаване на налягането се улеснява изпарението.

Re: Когато сме с АГУ,на какъв период трябва да караме на бензин?

Публикувано: 07 дек 2014, 17:04
от Форито
Eastbourne написа:Наскоро някъде бях чел, че е хубаво като минеш 2000 км на газ след това да я покараш примерно 100-тина километра само на бензин. Не ми стана ясно защо и тъй като темата се съживи отново ще питам дали наистина е така и ако да, защо?
Може би с цел да се изхаби стария бензин и да не застоява дълго време в резервоара? Не успявам да намеря страницата, от която го бях чел.
Аз спазвам тази препоръка.При рядко ползване на бензина се получават много боклуци и се задръства горивната система. После се наладга да се сипват почистващи горивни добавки .

Re: Когато сме с АГУ,на какъв период трябва да караме на бензин?

Публикувано: 05 яну 2015, 22:37
от Edinuser
Аз практикувам на 500-1000 км на Газ, карам 30-50км на бензин и то по възможност на по високи скорост/обороти. Освен това наливам А98H. Винаги паля на бензин и според околната температура, и тази на двигателя преминавам на газ след няколко секунди - лятото или 1-2-3 минути зимата при студен двигател.
Бензиновата помпа не я спирам. Така винаги съм спокоен, че бензиновата уредба е в ред и ако свърши газта - обръщам на бензин до следващата бензиностанция.
В резервоара винаги гледам да имам 10-15л. бензин, заради помпата.
Проблемите при спряна помпа и некаране на бензин е че освен въглеводородите в бензините има и други боклуци, със смолист характер(особено като се поизпарят летливите фракции, защото бензина го лангъркаме 5-6 литра половин година в резервоара), които се отлагат по инжекторите (и ги запичат), клапан-регулатора и механизмите на помпата, като резултат след време бензиновата уредба се скапва бързо и спира точно когато ти е свършила газ-та, а бензиностанцията е на 10-15 км.
Бензин може да налееш от туба, ама с газ-та въпроса е по-сложен.
Газ-та дава достатъчно икономия за да си позволя да си я карам от време на време на бензин, без това да ме събори финансово.

Re: Когато сме с АГУ,на какъв период трябва да караме на бензин?

Публикувано: 03 фев 2015, 14:40
от Форман
Това май е най-добрия вариант .