Форд Фокус Газификация

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
gerow
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 21 фев 2014, 15:07
Модел на автомобила: focus mk1
Status: Извън линия

Форд Фокус Газификация

Мнение от gerow » 18 мар 2014, 18:38

Здравейте Колеги !
Имам форд фокус мк1 2.0 зетек 99г. и ми е малко тегаво патуването с тези цени на бензина .. Таа въпроса ми е какъв избор да направя между газовите уредби ? Какви ще са аномалиите ако поставя Моно ии вообще кои ще е наи добрия и разбирасе ефтин вариант защото бюджета е ограничен :D :D :D :D :D

Потребителски аватар
kimi666
потребител
потребител
Мнения: 197
Регистриран: 29 фев 2012, 17:14
Модел на автомобила: ford focus 1.8 i, ghia , kombi 99г. GI Romano
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Газификация

Мнение от kimi666 » 18 мар 2014, 19:01

Здравей колега. Аз бих те посъветвал да си сложиш газов инжекцион. Вече какъв ще избереш зависи от бюджета ти.

Потребителски аватар
chistacha
потребител
потребител
Мнения: 143
Регистриран: 02 окт 2013, 08:16
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 GHIA 1.6i '04
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Газификация

Мнение от chistacha » 19 мар 2014, 08:41

Писано - много, ще ти го сипя накратко - събираш 1000лв +/- 100лв, слагаш газов инжекцион и си свиркаш. За тея пари има доста предложения, като, поне за мен, това е оптималната цена за твоят двигател. Системи с OBDII комуникация не ти трябва, защото нямаш в колата. По-евтини варианти обикновено означават по-евтина окомплектова, което е най-добрата предпоставка за проблеми. По-скъпи варианти означават доста пари, които не можеш да дадеш, защото си на ограничен бюджет.


И си избий от главата моно, обикновени или други такива системи - пълна инДжекция си, трябва ти газов инжекцион. Всичко по-различно от това е 90% шанс за скъпи проблеми, като този - http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=23&t=66260.

Като марки, за тея пари - Fobos, Agis, Tomasetto, BRC (мисля, че имаха нещо за тая пара).

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Газификация

Мнение от urgan » 19 мар 2014, 14:06

Сметка от газта има на дълги разстояния, ако смяташ да я караш предимно градско по добре си я карай на бензин, особено зимата никаква кирия няма от газта.
Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7856
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Газификация

Мнение от paci » 19 мар 2014, 14:32

Зимата сложих ГИ.
Ако са ми чисти стъклата паля и тръгвам. На 1вия км. минава на газ.
Градски разход на газ 10/100 колкото беше на бензин.
Сега като се затопли сутрин обръща на половината разстояние от зимното.
Уредбата май е некво ефтино дърво, но супер доволно се държи за сега.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1179
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Газификация

Мнение от fordmaniac » 20 мар 2014, 08:54

urgan написа:Сметка от газта има на дълги разстояния, ако смяташ да я караш предимно градско по добре си я карай на бензин, особено зимата никаква кирия няма от газта.
Стига ги писа тея глупости за гас и градско, че ша вземат да ти вярват!
Имам клиенти, които си водят дневник за сипани газ и бензин и изчисляват разхода като пари. И е далеч от "НЕФАЙДА". Аз също направих засичане. На моята кола уредбата е с ламбда контрол и е последно ниво преди газов инжекцион. Съответно разхода не се влияе от филтър, атмосферни условия и прочие. Зимата на всичко се вдига разхода.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 20#p449132
Поздрави

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Газификация

Мнение от urgan » 20 мар 2014, 09:13

Хубаво нема пиша повече. Само ми кажи къде е файдата при каране градско при положение че ходиш на работя минаваш 6-7 км на ден в едната посока и докато вдихне тия 40 градуса за които говориш си минал вече 4 км. Оставащите 3 км които минаваш на газ, това ли ти е кирията при положение че още не е загряла до оптимална температура и далеч разхода не е като при загряла кола. Та каква ти далаверата за тези 3 км 10-20 стинки? Само за палене и загряване до 40 градуса на месец отиваха около 20 литра бензин. Баси паленето 50 лв на месец за да запаля колата. Или пак пиша глупости...
Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7856
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Газификация

Мнение от paci » 20 мар 2014, 10:08

urgan написа:Хубаво ....
Моята обръща на 30 градуса. При работа на място да чистя сняг и лед е обръщала на газ след около 5мин.
Работата ми е на 4км. 1вия км сутрин го минавах на бензин при директно тръгване, а следобяд след работа обръщаше по-бързо.
Файда си има.
Понеже слушах такива дивотии, че с моето каране няма смисъл от газово понеже ще карам предимно на бензин щом карам само на къси разстояния, но се оказаха пълни глупости и съжалих, че не съм сложил газ още преди 6-7 години когато купих Фиестата.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Газификация

Мнение от urgan » 20 мар 2014, 10:23

Дае и аз така мислих като я сложих повярвай ми, но после се оказва съвсем друго, но още си замъглен от идеята че е много евтино. Как да е хич и повече няма да пиша и да влизам в глупави спорове. Всеки си преценява на какво да кара, ако иска и на спирт да кара колегата все ми е тая.
Изображение

Потребителски аватар
kimi666
потребител
потребител
Мнения: 197
Регистриран: 29 фев 2012, 17:14
Модел на автомобила: ford focus 1.8 i, ghia , kombi 99г. GI Romano
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Газификация

Мнение от kimi666 » 20 мар 2014, 12:17

Да споделя и моят опит. Работата ми е на 10 км(Младост 4 - Хаджи Димитър). С 10 лв. бензин и 20лв. газ минавам м/у 140-145 км. С 30 лв. бензин около 90-100 км. Всеки може да си направи сметката. На по-къси разстояния икономията ще е по-малка. Моята обръща на газ за около 1-2 км. зависи от температурата навън.

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1292
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Газификация

Мнение от dimkar » 20 мар 2014, 17:23

urgan написа:... Само за палене и загряване до 40 градуса на месец отиваха около 20 литра бензин. Баси паленето 50 лв на месец за да запаля колата. Или пак пиша глупости...
20 литра бензин за подряване? По-скоро 20 лв.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1179
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Газификация

Мнение от fordmaniac » 20 мар 2014, 18:38

urgan написа:40 градуса за които говориш си минал вече 4 км. ...
Това е за дизел нормално, на бензинка трябва да е прецакан термостата.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1179
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Газификация

Мнение от fordmaniac » 20 мар 2014, 18:42

paci написа:
urgan написа:Хубаво ....
Понеже слушах такива дивотии,
Ха ха ха , е Паци го е казал!

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Газификация

Мнение от bateto_toshko » 20 мар 2014, 19:47

За цена на километър като горива газта е по евтина.Дори да игнорираме поддръжката на газовата уредба , която също струва пари обаче остават най-важните въпроси според мене.
-Надеждност.Частите които се монтират (компютри , клапани ) са далеч от надеждността на заводски изпълнената горивна система.
-Безопасност.Виждал съм доста изпуснали маркучи на газ , а бензинопроводите на съвременните автомобили са от много твърд материал и по-качествено монтирани и на практика е много по -трудно да изпуснат от колкото един маркуч през , който минава газ под по-високо налягане.

На края искам да кажа , че съм привърженик на газовите уредби които са достатъчно надеждно изпълнени.На практика това са заводски монтираните , тъй като са преминали доста тестове , за разлика от гаражните изпълнения тип проба-грешка , които се предлагат тук в БГ и то изпълнени с части и електроника със съмнителен произход.Някой сега ще каже , ама тя си има гаранция.Има да , като ти каталяса колата някъде където нямаш обхват на телефона иди си търси гаранцията :)
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12389
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Газификация

Мнение от HACKO » 20 мар 2014, 22:15

bateto_toshko написа:....
Не е точно така, но не ми се влиза в поредния спор Бензин-Газ-Нафта.
Проблема не е от бобината, а от магарето в кабината
(народна мъдрост)

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Газификация

Мнение от dreadx » 20 мар 2014, 23:00

Аз се чувствам по-сигурен на дълъг път с кола, която е оборудвана с две независими горивни системи. Винаги има какво друго да се развали в една кола, но изобщо не е за пренебрегване независимостта откъм гориво.

Ако знаеш в какви филми се хвърлих с горивната система на онова Мицубиши..
Колата от 10 дена не е в движение. Наистина не е първа младост, но изобщо не мога да споделя мнението ти за надеждност на заводската горивна система (пък и зависи в коя бензиностанция какъв бензин ще ти налеят). Но ако имаше газова уредба щях през това време да си я карам.
Добре поне, че не се прецака някъде извън София - "пътна помощ" можеше да ми струва колкото половин газов инжекцион.

За гаражните изпълнения май е трудно да се каже. Най-вероятно има по-добри и по-лоши.
Но както има лошо монтирани газови уредби, така също може да има и зле връзвани жици по ел.инсталацията на колата.
Да не би ако по колата ти работи некадърен алармаджия да е по-малко пожароопасно?

/off: Ако и НАСКО си е монтирал газовата уредба пред тях на улицата,
а не в гараж.. Дали излиза, че на гаражни изпълнения и двамата нямаме доверие? ;)

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Газификация

Мнение от bateto_toshko » 21 мар 2014, 07:51

Наско е изключението , което потвърждава правилото :mrgreen: . Няма 2 независими горивни системи.На пасата на колежката и се прецака аванс процесора на газовата.Вързан е във веригата на бобините .Изгаря ти елемент от газовата , не ти работи и на бензин тъй като бобините остават без ток.Това не е шалтер да изгасиш едната да пуснеш другата система , всичко е свързано.Колкото повече променяш оригиналната ел.инсталация толкова повече ти влиза след време.До тук с независимите системи.Говоря за газови инжекциони. Ние в България разбираме повече от инженерите проектирали автомобила.Баща ми работеше в газова среда 20 години.Използваха най-качествените елементи и въпреки това всяка година умираше някой ,я от пожар , я от загазоване.
Ако тръбопроводите за газ са от метал или друг твърд материал , и кабелите добре прокарани има надеждност , но за сега не съм виждал такава уредба освен фабричните.Няма и да видя , защото цената и ще е баснословна и никой няма да си я купи.Бутилките за газ също участват в краш тестовете , колко такива тестове е направил афтермаркет сервиза за монтаж на газовата? Материалите в мотора пригодени ли са да издържат на новото гориво и за колко км?
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1345
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Газификация

Мнение от peigera » 21 мар 2014, 08:08

Моето мнение е за Ренцо Ланди монтирано във ВАРНА при Славчо. Този човек монтажа му е безупречен и настройката му въобще не подлежи на коментар. Моята кола е 2,0/16V 150к.с. и съм, на 7,5/100 газ при икономично каране. Благодарение на неговата настройка.

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1292
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Газификация

Мнение от dimkar » 21 мар 2014, 16:43

bateto_toshko написа:...но за сега не съм виждал такава уредба освен фабричните.Няма и да видя , защото цената и ще е баснословна и никой няма да си я купи...
Има, има такива уредби. :lol:

Потребителски аватар
cobra2003
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 12 фев 2011, 13:29
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zеtec-S
Местоположение: гр.Пловдив
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Газификация

Мнение от cobra2003 » 21 мар 2014, 22:29

Нека споделя и моите наблюдения върху газово "ФОБОС", монтирано на Форд Фокус 1.6 100 коня 1999 година.
От около 15 000 километра съм с въпросната газова уредба.Като разход колата гори 10/100 градско и 7,5-8/100 извън градско.Зимата докато обърне на газ минавам 1-2 километра или 4-5 минути работа на място.Засичал съм, че при моето градско каране от по 5 километра на посока, гори по 1 литър бензин на всеки 100 километра(зимата).Лятото като сложа бензин за 20 лева и карам цяло лято с него(паля и за под минута минава на газ).Проблеми до сега не съм имал.Само смяна на газовите филтри през 7000-8000 (дават им по 10000 принципно).

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта