Проблем със сместта на газ или нещо друго.

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Проблем със сместта на газ или нещо друго.

Мнение от essex » 11 яну 2015, 23:00

Колеги вече сигурно ви е писнало от мен и моята кола, ама вече си мисля че не ми нямам късмет с марката форд.
Проблема възникна когато махнах кихалката която стоеше на мафа, клапата на кихалката се затваряше при десен завой и при по рязко спиране, и самата кихалка играе роля на стеснение, което не е добре. След като е демонтирах и настроих изпарителя останах доволен, но се оказа че или ми е много богата сместа на газ докато не стигне 50-тина градуса, или е много бедна докато стигне 50-тина градуса. Свалих изпарителя и му смених гумичките на 2-та клапанта защото бях подложил на пружинките за да натискат повече защото не стигаше резбата на болтовете за регулиране. До тук добре, направих всичко, изпарителя е Landi Renzo se 81 разтърсих се и се оказа че първата степен ( виското налягане) трябва да е на 0,8 bar при7-10 bar, защото на 10 бара на;ягане е газта. След регулирането нещата бях бяха плачевни, така ескпериментирах около 10-тина пъти с изпарителя (сваляне, разглобване ... слагане) и днес реших че нещо ме съмнява ужасно и купих един вакумен изпарител във въдимо добро състояние, човека от който го купих естествено каза че е наред изпарителя. Сложих и нещата пак са ужасни, не съм го отварял,сложих го, регулирах го , врътнах едно кръгче позагря, пак го регулирах, покарах 2 км, включи перка, сместа пак стана бедна, изключия и регулирах, пак покарах, спрях и беше богата :evil:
Е не мога да разбера, стигам до извода че не е проблема в АГУ-то а в тъпия стъпков мотор, някой от вас имал ли е подобен проблем ?
Покарах днес на бензин за да видя как е и няма видими проблеми, на газ си прави каквото си иска, сега ще кажете че при бензин дозирането на горивото е строго определено, еми може би, но аз имам няколко стъпкови мотора, единия е от форд ка 1.3 и може би точно него съм сложил, което ме кара да мисля че той има по малък диапазон на обхвата, т.е. по малко количество въздух може да преминава през него за разлика от стъпковия мотор за 1,6 кубатура.
Моля темата да пъде преместена в точния раздел защото за момента не мога да определя. :shock:
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Проблем със сместта на газ или нещо друго.

Мнение от baro » 11 яну 2015, 23:52

Как разбираш кога сместа е бедна или богата, имаш уред ли? Пробвал ли си с друг размер смесител? Това е една от причината да мина на ГИ , писна ми от постоянни настройки на врътки.

Peet
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Проблем със сместта на газ или нещо друго.

Мнение от Peet » 11 яну 2015, 23:53

Май е време за ГИ.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем със сместта на газ или нещо друго.

Мнение от S_C » 11 яну 2015, 23:57

Стъпковият мотор е байпас.Не може да ти подава гориво. Може само въздух.
Бедна/богата смес как я мериш?
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем със сместта на газ или нещо друго.

Мнение от essex » 12 яну 2015, 14:55

Най-стария и прост начин, припомпване на педала на спирачката 3-4 пъти и пускам, ако е богата ще се качат дигнат оборотите, ако е бедна ще опаднат.
Също така се разбира и при каране, ако е бедна не върви, бучи и няма мощност дори и след 3000 оборота, а когато е богата след 3000 полудява.
Да стъпковия е байпас, но когато отвори прекалено много, нали смесителя е настроен на едно положение и може в малки граници да е леко бедна и леко богата сместа, но когато отвори прекалено много или затвори, става много бедна или мн богата защото границите са преминати и изпарителя вече не играе роля. Все пак плочката е над дросела и през стъпковия мтор минава газ, како и въздух.
Еми ланди ренцо (електрически) и сега е с ферони (вакумен), знам че иска газов инжекжион, но колата струва 1000 лв има няма, та 600-700 лв нямам за ГИ.
Едно приятелче си сложи на хонда сивик ГИ фобос и е много доволен при положение е че 1,6 vtec, като кажа охладителната течност е има няма 4 литра, за разлика от на ескорта 7-8 литра, на място за 2:30 мин стига 30 градуса и превключва на газ а като я кара 1,5 км без спиране. Та така да се върнеме на темата, незнам какъв стъпков мотор съм сложил, но преди месец от битака мернах един стъпков мотор чисто нов за ескота и човека ми го продаде за 2 лв :D: работил е стъпковия, но надписите са същите като на моят, сравнявал съм ги и мисля да го сложа днес. Сменил съм уплътненията на смукателния колектор с нови и оригинални, всички вакуми са си на мястото и изправни, дросела съм го уплътнил със силикон и съм го проверил, уплътнението на стъпковия е наред, и то е проверено. Не мога да разбера просто, като я запаля на газ работи точно 2 минути перфектно на 1200 оборота , естествено като припомпам спирачката скачат на 1400 но е нормално когато е студена и на газ и след тея 2 минути или става супер богата или супер бедна, стига 40-50 градуса и се нормализира , след което стигне ли 90 -100 точно преди да включи перката пак се променя сместа.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

ufer
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 15 юли 2010, 14:16
Модел на автомобила: Ford Taunus 20MTS
Местоположение: Burgas
Status: Извън линия

Re: Проблем със сместта на газ или нещо друго.

Мнение от ufer » 12 яну 2015, 15:11

Колега, май наистина само ГИ ще ти помогне. Аз бях така с моето ГСИ - пълен инжекцион с обикновена газова. Смених 3 стъпкови, 5 дебитомера, 2 дросела, 3 ЕКУ-та, датчици, клапани и т.н. Проблемът при мен се изразяваше обаче в играенето на оборотите на празен ход - ту нормални, ту високи 1400, ту ниски 500-600, все едно караш Харли. Хубавото беше, че сместа си беше само богата и вървеше със 190, 200 не можах да вдигна! За разхода обаче не говоря. Защо не опиташ с някое употребявано от приятел или пък газаджия да ти пробва нещо негово? Някои имат разни варианти. Ако не ти хареса, най-много да се спазариш за някой лев около труда и пробата. Риск печели, риск губи!

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем със сместта на газ или нещо друго.

Мнение от essex » 12 яну 2015, 18:10

Значи на бащата ескорта е с обикновенна газова и колата работи перфектно на газ и бензин :evil:
Само че неговия ескорт е с алуминиеви колектори, а моят е с пластмасови колектори, има хора във форума на който колите са им с обикновенни газови и нямат проблем :)
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем със сместта на газ или нещо друго.

Мнение от essex » 12 яну 2015, 22:45

Така така, значи днес сложих полу-новия стъпков мотор, този дето свалих е точно от форд ка 1.3, на гърба му има една капачка и под нея има филтърче, е аз намазах капачката мн добре със силикон за да не смуче въздух, това го направих преди да махна кихалката, та резултата е че сега оборотите стоят доста по добре, стъпковият винаги се старае да ги задържи на колкто трябва, дори това че сместта е богата, леко падат до 800 и скачат до 1000. По интересното е че при натискане на педала много малко и рязко, стъпковия сам ги качва до към 1500 ( не съм се заглеждал точно колко) и падат бавно, от опит съм разбрал че при зетека като подаваш газ стъпковия отваря и така по лесно се тръгха хем на полусъединител хем помага доста с качването на оборотите до 2000, е със стария стъпков мотор това го нямаше, покарах 20 км и до 3000 се развърта много по добре от преди, меко и приятно, въпреки е установих че с вакумния изпарител вървежа е по зле отколкото с електрическия.Незнам какво точно става с тези стъпкови мотори като са еднакви и ми се струват прости.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем със сместта на газ или нещо друго.

Мнение от essex » 21 яну 2015, 10:19

Значи сложих стъпковия мотор дето е почти нов, резултата е че има повече мощност в ниските и сместта не е прекалено богата на студена кола.
Също и от изпарителя зависи, как са настроени първата и втората степен. Определено този инжекцион е капризен от към смеси, но за сега закрепих положението. За малко да забрава, махнах и ламбда симулатора, защото колата не прави грешка при която да светне чека на таблото като на Опел ( поне за него се сещам сега) и няма проблеми.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Проблем със сместта на газ или нещо друго.

Мнение от baro » 21 яну 2015, 10:54

Тя лампа мисля няма да светне, но грешка ще има записана. При мен в ниските инжекциона беше настроен на бедна смес и ЕКУ-то не можеше да компенсира. Грешката която ми даде беше " прекалено голямо време на импулса според показанията на дебитомера". Но щом е добре карай така, а какъв е размера на смесителя ?

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 90 госта