7 мита за газовите уредби

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Eastbourne
потребител
потребител
Мнения: 901
Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
Status: Извън линия

7 мита за газовите уредби

Мнение от Eastbourne » 05 юни 2015, 22:18

1. Газът е вреден за двигателя
На теория пропан-бутанът няма никакви примеси и не е агресивен към частите на мотора. Той не отмива масления филм от стените на цилиндъра. С грамотно монтирана и правилно отрегулирана газова апаратура двигателят работи меко и се износва по-слабо. Друг е въпросът, че в зависимост от технологията на производство и транспорта втечненият газ може да се насити със сяра.


2. Свещите "свършват" тройно по-бързо
В това твърдение има доза истина. Пропан-бутанът действително съкращава ресурса на свещите и кабелите, но в доста по-скромни граници. Според повечето опитни газаджии срокът на службата намалява с максимум 25%.
Причината за това е по-бавното възпламеняване на газта в сравнение с бензина и по-високата температура на горене. Не всички свещи са проектирани за работа в такива режими.
На пазара се предлагат специални свещи за автомобили с АГУ, но въпреки по-високата си цена и те се на панацея за проблема. Издържат незначително по-дълго и са по-скоро маркетингов трик.


3. Разходът се вдига с поне 25%
В повечето случаи двигателят действително харчи повече газ, отколкото бензин. Това обаче важи по-скоро за газовата апаратура от второ поколение - т.нар. газови карбуратори.
Съвременните газови уредби от четвърто поколение добавят към разхода на бензин само 10-15%, а добър специалист може да настрои апаратурата така, че консумацията на двата вида горива да бъде практически еднаква. Освен това с качествена, добре регулирана и грижливо обслужвана газова уредба динамичните показатели на колата не се различават от тези при експлоатация на бензин.


4. Газстанциите удрят в джоба
Често могат да се чуят оплаквания как служителите на някои газстанции успяват да заредят повече гориво от вместимостта на бутилката. Всъщност в момента, в който тя се напълни, излишният газ започва да се връща обратно в колонката, но броячът продължава да отчита. Просто особеност на техниката.
Единственото решение на този проблем е бутилката никога да не се пълни догоре. Водачът винаги трябва да знае приблизителния свободен обем и да зарежда по-малко от него. Така гарантирано няма да плаща за повече, отколкото е получил.


5. Двигателят не работи добре на газ
Ако при експлоатация на пропан-бутан работата на двигателя стане нестабилна, най-вероятно е дошло време за смяна на газовия филтър. Евтин е и трябва да се подменя на всеки 10 000 км заради сярата и нечистотиите в горивото.
Филтърът надеждно задържа вредните примеси, но не е вечен. Може да се смени самостоятелно, но по-добре би било да се потърси помощна на квалифициран специалист. Той също така ще регулира системата.


6. Колата не пали на газ през зимата
Правилната последователност при експлоатация на автомобил с газова уредба предвижда старт на бензин, загряване на мотора и изпарителя до работна температура и едва тогава преминаване на пропан-бутан. Игнорирането на този алгоритъм е груба грешка.
При студен старт на газ гумените уплътнения в изпарителя се състаряват в пъти по-бързо, а неизпарилият се пропан-бутан може така да зацапа свещите, че двигателят да не успее да запали дори на бензин. Моторът трябва да работи периодично на бензин най-малкото за да се запази работоспособността на горивната система.



7. Газовите уредби гърмят
Пропановото и метановото автомобилно оборудване не е по-опасно от стандартната бензинова система на всяка кола. Ако апаратурата е монтирана в гаража на съседа, бутилката не е проверявана от години, а газопроводът е положен неправилно, неприятностите са почти гарантирани.
Всъщност именно газопроводите са най-честият източник на проблеми и опасности. Те трябва да са прокарани успоредно с основната бензинова магистрала на колата далеч от нагорещените ауспухни тръби, подвижни и вибриращи възли като карданния вал или носачите на окачването и в никакъв случай да не влизат в купето.
Бутилката трябва да се проверява редовно от специалист, а отворът за зареждане да се монтира на най-надеждното е здраво място на каросерията - в идеалния случай до гърловината на бензиновия резервоар

Източник: fakti.bg

Eastbourne
потребител
потребител
Мнения: 901
Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
Status: Извън линия

Re: 7 мита за газовите уредби

Мнение от Eastbourne » 05 юни 2015, 22:19

Как ви се струва точка 4? Има ли истина в написаното

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: 7 мита за газовите уредби

Мнение от deathstorm » 06 юни 2015, 00:23

За точка 4-та е на късмет. Нацелиш ли кофти газ може и на 2000 да се наложи да го смениш. И много по-важно е да се сменя филтъра на изпарителя. Онзи пред рейката съм склонен да кажа, че нищо не прави. Всичкия графит се събира в този на изпарителя/клапана. Ако имаш късмет да не нацелиш кофти газ може и на 30к да го смениш.
Изобщо за какви митове говорим като сигурно 70-80% от бензиновите коли са на газ. Хората да не са будали да си чупят колите. Даже и да я счупиш в момента в Хасково газта е 82 стотинки, което идва 3 пъти по-евтино от бензина. Ако правиш по 30-40к на година за няколко години си избил не газовата, ами цялата кола.

Eastbourne
потребител
потребител
Мнения: 901
Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
Status: Извън линия

Re: 7 мита за газовите уредби

Мнение от Eastbourne » 06 юни 2015, 08:29

Имах превид това, че при зареждане на газта до горе, след това започвала да се връща и се отчитала на колонката,а не влизала
Малко ми е съмнително и за това питам

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 7 мита за газовите уредби

Мнение от S_C » 06 юни 2015, 08:48

Колонката зарежда газта компресирана-т.е. в течно състояние и я мери като течност, точно като бензиновата колонка. Разликата в конструкцията е в това, че едното работи под налягане. Заради това се мери в литри и цената е в литри.
Относителното тегло на газ пропан-бутана при 20 градуса е 0.55, т.е. 1кг.=1.8181литра. Но се променя с температурата, а мотора го консумира не като течност, а кто газ. От там и с промяната на относителното тегло в един литър може да има повече/по-малко газ, т.е. повече/по-малко гориво. Ако се мереше на тегло като битовите бутилки, нещата щяха да са абсолютно точни.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта