GPG нa фиестa 1.25 -60кс 2014

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: GPG нa фиестa 1.25 -60кс 2014

Мнение от HACKO » 17 дек 2017, 20:45

На този етап, реглажа вече няма да помогне. В предвид показанията на компресомера, тоя клапан с 0,04 хлабина е заминал. Нормално е да отчетеш 12атм., така че уреда си работи.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: GPG нa фиестa 1.25 -60кс 2014

Мнение от fordmaniac » 18 дек 2017, 20:14

Поредния умрял мотор вследствие на нерегулирани клапани. Когато са работили с хлабини под 0.15 обикновено са нагорели и пред изгаряне, а с тези 0.04 си е заминал, компресията потвърждава. Ремонт на глава, може и някой клапан да се смени. Леглата се виждат като се отвори.
Поздрави

rpv
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 21 сеп 2015, 12:09
Модел на автомобила: фиестa мк7 1.25-60кс
Местоположение: Spain
Status: Извън линия

Re: GPG нa фиестa 1.25 -60кс 2014

Мнение от rpv » 18 дек 2017, 23:22

HACKO написа:
17 дек 2017, 20:45
На този етап, реглажа вече няма да помогне. В предвид показанията на компресомера, тоя клапан с 0,04 хлабина е заминал. Нормално е да отчетеш 12атм., така че уреда си работи.
Здравейте колега Наско,мерси за съвета,до колкото четох в едно технично ръководсво се дава газ за да може клапата за въздух да е отворена,аз не го наоравих така но мисля че не е чак толкова от значение.Колкото и неприятно да звучи вече се бях настроил за сваляне на глава,все пак отново благодаря за мнението ви.
Поздрави

rpv
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 21 сеп 2015, 12:09
Модел на автомобила: фиестa мк7 1.25-60кс
Местоположение: Spain
Status: Извън линия

Re: GPG нa фиестa 1.25 -60кс 2014

Мнение от rpv » 18 дек 2017, 23:37

fordmaniac написа:
18 дек 2017, 20:14
Поредния умрял мотор вследствие на нерегулирани клапани. Когато са работили с хлабини под 0.15 обикновено са нагорели и пред изгаряне, а с тези 0.04 си е заминал, компресията потвърждава. Ремонт на глава, може и някой клапан да се смени. Леглата се виждат като се отвори.
Поздрави
Здравейте колега,,fordmaniac,, благодаря и на вас за съветите.Драскам чертата и започвам на ново с мисълта за правене на глава.
Днес звънях на две места в Мадрид,на едното питам имат ли усилени легла за газ и за метан и човека ме питаше това какво е? Явно си нямаше и понятие за прегорели клапани от газ и метан,поразпитах за цени благодарих ми любезно и довиждане.
На второто място питам и човека беше по информиран и каза че слагат легла за коли които нр са пригодени за безоловен бензин и били ставали за есичко за газ за квот си искаш,и на него благодарих любезно и така.
Нещо ми подсказва че като се дават пари за ремонт на глава ми се ще да сложа легла които ще издържат на газ и метан,чета че има заготовки от специални материали които са много по-издръжливи,само че едно е да четеш друго да намериш кой да ти ги сложи.
За сега е това,ще пиша пак като има нещо ново.
Поздрави

rpv
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 21 сеп 2015, 12:09
Модел на автомобила: фиестa мк7 1.25-60кс
Местоположение: Spain
Status: Извън линия

Re: GPG нa фиестa 1.25 -60кс 2014

Мнение от rpv » 27 дек 2017, 02:16

През почивните дни си поиграх да сваля валовете и да вкарам въздух през свща,идеяата е да се провери дали държи налягането.Нещо като последен опит преди махането на главата,естествено че беше излишен тотално опита но заради баща ми го проверих.На 4-ти цилиндър няма грам задържане на налягането,пробвах на 1-ви и веднага задържа.
Днес получих и първа оферта,нещо не ми се вързват номерцата,1000€ ми се вижда адски скъпо,бих првдпочел да сменя целия мотор за тия пари.
Ето я офертата,само ремонт на глава без сваляне от мотора и качване + гарнитури.
Изображение
Ще разгледам внимателно всички оферти и ще реша.
За сега няма да бързам но имам резервен вариант,закупих глава на старо от същия модел мотор 2013г в добро състояние,цена 170€ главата идва комплект с валове и пулове,инжекторите ги няма.

Имам няколко въпроси?
За тоя мотор 60кс от какво се различава от мотора с 82кс,моя е код STJB a по-мощния е SNJB?
Възможно ли е тази кола с тия 60кс да не фабрично настроена и да си перка постояно с бедна смес,все пак мотора с 82 кс ми се вижда с доста голяма разлика?
Като дойде главата ще е замеря внимателно с линийката и реголировачните пластини,ако се наложи шлайф не съм на ясно дали за тая кола има по дебели гарнитури?
При смяна на глава болтовете при този мотор май не е задължителна подмяната с нови?
Един ден като триех грешки ми се мерна температира на мотора 97°,тва ми се стори адски много,нормално ли е да е толкова температурата?
Поздрави

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: GPG нa фиестa 1.25 -60кс 2014

Мнение от HACKO » 27 дек 2017, 14:37

Смяната на главата е решение на проблема при тези цени. Не може просто да се обедни сместта при по-слабия мотор. Работната температура е 102-104оС, така че тази която си видял е по-скоро ниска.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

rpv
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 21 сеп 2015, 12:09
Модел на автомобила: фиестa мк7 1.25-60кс
Местоположение: Spain
Status: Извън линия

Re: GPG нa фиестa 1.25 -60кс 2014

Мнение от rpv » 27 дек 2017, 23:01

Здравейте Наско,вече почвам да си мисля какво ли не,доколйото си спомням мотора с 82кс се различаваше от по-слабия само в горната граница на обортомера,тоест над 4000оборота.

Днес получих още една оферта,тоя направо ме разби

Изображение

Много на висок стандарт са Каталуня,1144€ е рекорда,и най учудващо е когато ги запитваш на чист испански и ти правят оферта на каталунски.

Поръчах и гарнитури комплект за глава,без болтовете
70€,така че до тук съм 300€ по-беден общо.Ако се размине само с тях си е направо рекорд спряно цените които ми дават за ремонт на глава.Най тъжното е че никой не споменава за керамични легла,само за закалени се говори което не ми говори нищо.Все пак тук все още не се правят пригорели клапани от газта много често.

Поздрави

Потребителски аватар
dmastard
потребител
потребител
Мнения: 239
Регистриран: 10 апр 2014, 01:11
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 tdci '06
Status: Извън линия

Re: GPG нa фиестa 1.25 -60кс 2014

Мнение от dmastard » 28 дек 2017, 02:02

Не разбирам защо не си поръчал болтовете? Колко струват?

rpv
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 21 сеп 2015, 12:09
Модел на автомобила: фиестa мк7 1.25-60кс
Местоположение: Spain
Status: Извън линия

Re: GPG нa фиестa 1.25 -60кс 2014

Мнение от rpv » 28 дек 2017, 16:04

Здравейте колега,не ги поръчах защото ми се стори че в едно от техничните ръководсва на форд четох че не е нужно,до колкото съм чувал на бензиновите мотори болтовете не се стягат както при дизела,за това и нямат нужда от подмяна.Не е проблем струват 20-30€ но щом не е нужно защо да давам пари за нещо което след 60.000км пак ще се сваля.Колата е на 90.000км след точно 60,000км ще иска смяна на ремък и водна помпа,май до тогава ще намеря къде да се направят керамични легла и съответно ще се сложи всичко с възможно най качествените части.
Поздрави

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: GPG нa фиестa 1.25 -60кс 2014

Мнение от HACKO » 28 дек 2017, 20:07

На всички нови коли, при сваляне на главата се сменят болтовете. Конструирани са така, че когато се завият, леко се разтягат, при това се променя кристалната структура на метала (става по-крехък) и при повторно завиване много лесно се късат. За смяна на ангренажа не се сваля главата. Не се занимавай със керамични легла, просто си следи хлабините своевременно.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

rpv
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 21 сеп 2015, 12:09
Модел на автомобила: фиестa мк7 1.25-60кс
Местоположение: Spain
Status: Извън линия

Re: GPG нa фиестa 1.25 -60кс 2014

Мнение от rpv » 30 дек 2017, 01:28

Здравейте колеги,днес поръчах болтовте защото не си струва да го мисля,слагам нови и точка.
Изображение
В комплекта гарнитури влизат и гумичките на клапаните,ще падне борба за тяхната смяна,но ще е престъпление на свалена глава да не ги сменя.
Поздрави

rpv
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 21 сеп 2015, 12:09
Модел на автомобила: фиестa мк7 1.25-60кс
Местоположение: Spain
Status: Извън линия

Re: GPG нa фиестa 1.25 -60кс 2014

Мнение от rpv » 30 дек 2017, 02:30

https://youtu.be/wDxtErJihDA mechanic-smile


https://youtu.be/E2BLYZ7NfR4

Тук на двете клипчета се вижда къде се слага болта за за зацепването на коляновиа вал,много неудобно без канал,трябва да се гледа с огледалце или с телефона .
Поздрави

rpv
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 21 сеп 2015, 12:09
Модел на автомобила: фиестa мк7 1.25-60кс
Местоположение: Spain
Status: Извън линия

Re: GPG нa фиестa 1.25 -60кс 2014

Мнение от rpv » 05 яну 2018, 01:55

Днес пристигна главата,видимо изглежда добре,има печат на производсво 2012г,от което е вярно че е от кола 2013г.
Утре други ден следва замврване на луфтове,замерване за изкривяване,замислям се да шлайфам с фина шлайф паста минимално клапаните колкото да се подобри хермичноста,предваеително ще проверя дали задържа бензин.
Изображение

Имам едим въпрос

Колка е минималния луфт на изкривяване на глава?
С какво се почиства главата без да се надраска повърхноста?
Поздрави

rpv
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 21 сеп 2015, 12:09
Модел на автомобила: фиестa мк7 1.25-60кс
Местоположение: Spain
Status: Извън линия

Re: GPG нa фиестa 1.25 -60кс 2014

Мнение от rpv » 08 яну 2018, 17:24

Здравейте,вече проверих хлабините на главата която купих втора употреба.
Изображение
Напълних с нафта камерата и някой смукателни клапани пропускат,ще ги шлайфам всичките 16 клапана с фина паста за да си паснат добре.
Зачистих главата с бръснарско ножче,още не съм мерил поради липса на права линийка.
Изображение Поздрави

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: GPG нa фиестa 1.25 -60кс 2014

Мнение от ЯЛТА » 08 яну 2018, 18:29

Със стъкло най точно се мери ръчно, защото е право............. Ако не то се минава на фреза.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: GPG нa фиестa 1.25 -60кс 2014

Мнение от fordmaniac » 08 яну 2018, 19:28

Главата е идеална, явно не е виждала газова уредба.
Задължително и направи челен шлайф, че тези глави с метална гарнитура имат по- високи изисквания за гладкост. При клапаните, колкото по добре се притрият, толкова повече ще издържат. Гумичките е ясно, че трябва да ги смениш.
Браво за старанието и методичността!!!
И имай предвид, реглаж на 20 000 км е варианта за оцеляване на клапаните.
Поздрави

rpv
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 21 сеп 2015, 12:09
Модел на автомобила: фиестa мк7 1.25-60кс
Местоположение: Spain
Status: Извън линия

Re: GPG нa фиестa 1.25 -60кс 2014

Мнение от rpv » 09 яну 2018, 13:51

ЯЛТА написа:
08 яну 2018, 18:29
Със стъкло най точно се мери ръчно, защото е право............. Ако не то се минава на фреза.
Мерси за съвета колега ще пробвам и ще споделя резултата.
Поздрави

rpv
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 21 сеп 2015, 12:09
Модел на автомобила: фиестa мк7 1.25-60кс
Местоположение: Spain
Status: Извън линия

Re: GPG нa фиестa 1.25 -60кс 2014

Мнение от rpv » 09 яну 2018, 14:13

fordmaniac написа:
08 яну 2018, 19:28
Главата е идеална, явно не е виждала газова уредба.
Задължително и направи челен шлайф, че тези глави с метална гарнитура имат по- високи изисквания за гладкост. При клапаните, колкото по добре се притрият, толкова повече ще издържат. Гумичките е ясно, че трябва да ги смениш.
Браво за старанието и методичността!!!
И имай предвид, реглаж на 20 000 км е варианта за оцеляване на клапаните.
Поздрави
Мерси и на вас за съвета.
Ще правя шлайф май така е най правилно,иначе казват че до 0.03 инча или 0.08мм на алуминоева глава ги поема гарнитурата,но щом тази глава е с метална гарнитута май е по деликатно.Аз специално не бих рискувал шлайфа е 50-100€ мисля че ми споменаха.


За клапаните ще е прегледам след 20.000км задължително за луфтовете на клапаните.Четох че форд за моделите с фабрична газ (флекс фул мисля че се казват)на 40.000правят реглаж,и че хлабините на клапаните са умишлено с 0,05 по големи от стандартните модели.
Мога ли да направя и аз така реглаж с 0,05 по голяма хлабина, изпускателни 0,38 и смукателни 0,28?

Ще пробвам с едина униврсалена преса за пружини на клапани да сваля клапаните,следва шлайф и после нови гумички.
Благодарение на този форум се реших да е започна и се надявам да е направя добре.
Поздрави

rpv
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 21 сеп 2015, 12:09
Модел на автомобила: фиестa мк7 1.25-60кс
Местоположение: Spain
Status: Извън линия

Re: GPG нa фиестa 1.25 -60кс 2014

Мнение от rpv » 09 яну 2018, 14:24

dimkar написа:
08 яну 2018, 22:48
Ех, тези газови уредби, бе. Как съсипват моторите, просто не е истина, ама в мокрите сънища на някои любители на миризливи дизели... :lol:
Колега dimkar,няма да защитавам газта че след тази случка си промених мнението а и чрез доста ровене и четене се натъкнах на един още по кофти случай който няма да коментирам докато не сваля главата,да не се укаже че и нащта фиеста е с надран 4-ти цилиндър.
Единствено за газ мога да кажа че единственото предимство което до сега е ползвано е че в Мадрид колата може да влиза независимо от замърсяването на въздуха и намалена цена на паркинги в синя и зелена зона,ако колата беше бензин или дизел това нямаше да стане.
Поздрави

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: GPG нa фиестa 1.25 -60кс 2014

Мнение от HACKO » 09 яну 2018, 20:04

Един съвет не изхвърляй старата глава, много неща от нея могат да се ползват в последствие. Най-вече чашките (пуловете) на клапаните за последващо регулиране на клапаните.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта