GPG нa фиестa 1.25 -60кс 2014

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Потребителски аватар
dmastard
потребител
потребител
Мнения: 239
Регистриран: 10 апр 2014, 01:11
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 tdci '06
Status: Извън линия

Re: GPG нa фиестa 1.25 -60кс 2014

Мнение от dmastard » 07 фев 2018, 22:28

Колега,
Наистина ли смяташ да продължаваш да го караш на газ?
Вероятно е пак да трябва да правиш ремонта.
Както се казва не съм специалист, но ето какво знам:
Газта гори по-бавно от бензина(надявам се никой няма да го оспори). Температурата в горивната камера е по-висока, отколкото при каране на бензин(пак е характеристика на газта). При високи обороти се получава така, че газта продължава да гори, а изпускателни клапан вече се отваря. В този момент високата температура допълнително му е*ава майката, защото пламъка го обгръща, а леглото не го охлажда.
В общия случай на финала изпускателните клапани прегарят. Някой път прегарят и всмукателните, стига им да падне хлабината и те са пътници. Та защо си го причиняваш?

Иначе, доколкото знам, за бензинов двигател са достатъчни 300 км да си натрупа информацията.
Инжекторите чистени ли са?

Евала за старанието! Много уважавам такива хора, които изпипват работата!

rpv
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 21 сеп 2015, 12:09
Модел на автомобила: фиестa мк7 1.25-60кс
Местоположение: Spain
Status: Извън линия

Re: GPG нa фиестa 1.25 -60кс 2014

Мнение от rpv » 08 фев 2018, 01:27

mi67 написа:
07 фев 2018, 21:32
Колега, можеш ли да видиш дали дългия и късия трим имат различни стойности при тихи обороти на място, и при движение, когато оборотите са над 1500 об/ мин. Предварително ти благодаря.
Здравейте колега mi67,не съм забравил и ще гледам за тримовете на газ както ме питахте след 500км.
За сега на бензин в движение
Изображение
Това е дългия трим,умишлено е в променлив режим,щом има рязка промяна в графиката има различни обороти.
Изображение
Това е късия трим,и той е в различен режим за да се види разликата.
Ще търся няква по свясна програма за де се вижда по ясно всичко.
Поздрави

rpv
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 21 сеп 2015, 12:09
Модел на автомобила: фиестa мк7 1.25-60кс
Местоположение: Spain
Status: Извън линия

Re: GPG нa фиестa 1.25 -60кс 2014

Мнение от rpv » 08 фев 2018, 02:17

dmastard написа:
07 фев 2018, 22:28
Колега,
Наистина ли смяташ да продължаваш да го караш на газ?
Вероятно е пак да трябва да правиш ремонта.
Както се казва не съм специалист, но ето какво знам:
Газта гори по-бавно от бензина(надявам се никой няма да го оспори). Температурата в горивната камера е по-висока, отколкото при каране на бензин(пак е характеристика на газта). При високи обороти се получава така, че газта продължава да гори, а изпускателни клапан вече се отваря. В този момент високата температура допълнително му е*ава майката, защото пламъка го обгръща, а леглото не го охлажда.
В общия случай на финала изпускателните клапани прегарят. Някой път прегарят и всмукателните, стига им да падне хлабината и те са пътници. Та защо си го причиняваш?

Иначе, доколкото знам, за бензинов двигател са достатъчни 300 км да си натрупа информацията.
Инжекторите чистени ли са?

Евала за старанието! Много уважавам такива хора, които изпипват работата!
Здравейте колега,газта вече е разбрах що за чудо е но това решение ще го взима баща ми.Човека работи по над 300ч на месец и почти без почивка за да си покрие разходите,минава около 3000км на месец и ако трябва да кара на бензин няма да се върже бюджета.Газта е нужна не само поради икономия а и за да може да влиза в Мадрид поради това че колата е ЕКО благодарение на газта.Работи по 12ч на ден и пътува средно 2ч на ден,опцията с рейс или влак отпада и остава да се придържа в сегашния план.При 100км на ден 7л/100км са по-малко от 5€ на ден като кара на газ,ако е на бензин е двойно.
Смятам че вината е в не регулацията на клапаните на време и неправилните хлабини,имено за това и направих по-големи хлабини защото така правят форд на моделите с фабрична газ.Надявам се че по-голямата хлабина ще държи клапана по-дълго време затворен и това ще ги запази за по-дълго време.Сравнявах оригиналните клапан с тези от главата втора ръка,като ги мушна в главата измервам на кой му се подава повече стеблото с микрометър който е на стойка хванат стабилно за главата,и наистина клапаните се износват също
тъй като има видима разлика в показанията на микрометъра.
Изображение
Kлапан глава втора употреба
Следва клапан оригинална глава износен но не прегорял
Изображение
И накрая прегорелия клапан
Ако са верни измерванията значи че и клапаните се износват.Зе леглата не можах да ги измеря защото не знам как с точност да станат

Изображение

Поръчах нови клапани к-т смукателни и изпускателни,като изпускателниъе умишлено избрах да са по-къси,по този начин компенсират износените легла.Смятам да си поиграя с оригиналната глава за да видя дали ще стане с по-късиъе клапани.
Ако с реглаж една глава изкара 100,000км ще си струва занимавката,ако се скапе и на 60,000км пак ще си струва тъй като не плаща труд а само части.За 80€ купих 16клапана и за 100€ гарнитури с болтове общо 180€ ще му струва да се обнови оригиналната глава и да се монтира на колата при евентуална следваща смяна.

Инжекторите са на 25.000км,слага последно добавка за почостване преди да се разглоби главата.


Поздрави

mi67
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 03 сеп 2012, 22:37
Модел на автомобила: toyota Corolla E15; Ford Fiesta 1.4 16V
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: GPG нa фиестa 1.25 -60кс 2014

Мнение от mi67 » 08 фев 2018, 15:31

Колега, бих ти препоръчал програмата MotorData OBD от Google Play с която да гледаш данните . Поне на мен ми допада. На мен ми е интересно да направиш един клип в който има записани следните параметри; 1: обороти, 2 :МАР на двигателя, 3: Къс трим, 4: дълъг трим. От обороти на празен ход и по време на движение на автомобила. Поздрави.

Потребителски аватар
anikolov
потребител
потребител
Мнения: 113
Регистриран: 02 яну 2016, 16:23
Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk4 /2009/ Duratec 2.0 145, BRC Sequent, X1134KM
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: GPG нa фиестa 1.25 -60кс 2014

Мнение от anikolov » 08 фев 2018, 15:43

Ние с горния колега сме си говорили за тримовете. На моя Дуратек 2,0 никой не може да накара дълготрайния трим да стане различен от +10% на тихи обороти. Като се подаде газ и започва да пада, като стига до +2 - +3 процента. Едното момче, най-читавото май в тукашния Форд, ми обеща да гледа на бензиновите Фордове какви са тримовете. Скоро ходих и каза, че гледал на два мотора. Единия като моя във Фокус и трима бил +10 на тихи обороти - автомобил без газова. Втория двигател бил 1,6 и той пък бил на +15% на тихи обороти. И като говорихме и той се усъмни, че май така са направени. Много е интересна темата за тримовете. Поздрави!

rpv
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 21 сеп 2015, 12:09
Модел на автомобила: фиестa мк7 1.25-60кс
Местоположение: Spain
Status: Извън линия

Re: GPG нa фиестa 1.25 -60кс 2014

Мнение от rpv » 08 фев 2018, 16:46

mi67 написа:
08 фев 2018, 15:31
Колега, бих ти препоръчал програмата MotorData OBD от Google Play с която да гледаш данните . Поне на мен ми допада. На мен ми е интересно да направиш един клип в който има записани следните параметри; 1: обороти, 2 :МАР на двигателя, 3: Къс трим, 4: дълъг трим. От обороти на празен ход и по време на движение на автомобила. Поздрави.
O.к колега,мерси за програмата ще е инсталирам и още тази вечер ще пробвам.
Останалите параметри ги гледам и контролирам също,на една друга програма бях направил екрана снимка и беше се замразила на 3000об и 25кпа за МАП сензора,като видях ми стана лошо и на другия ден първо прегледах МАП но с графика за да не се стяскам повече.Тия програмки без графика не ми допадат от тогава.
Изображение
Много мо е интересно тази кола защо държи отрицателен дълъг трим,защо няма предварение почти никога освен на празен ход и то с 1-2°(средно е на +20°) и защо вдига 730° измерени на катализатора чрез сондите при едно леко кръгче от 20км с бабешко каране.Леле на газ ще ме лидне като видя ква температура показва.
Поздрави

rpv
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 21 сеп 2015, 12:09
Модел на автомобила: фиестa мк7 1.25-60кс
Местоположение: Spain
Status: Извън линия

Re: GPG нa фиестa 1.25 -60кс 2014

Мнение от rpv » 08 фев 2018, 17:03

anikolov написа:
08 фев 2018, 15:43
Ние с горния колега сме си говорили за тримовете. На моя Дуратек 2,0 никой не може да накара дълготрайния трим да стане различен от +10% на тихи обороти. Като се подаде газ и започва да пада, като стига до +2 - +3 процента. Едното момче, най-читавото май в тукашния Форд, ми обеща да гледа на бензиновите Фордове какви са тримовете. Скоро ходих и каза, че гледал на два мотора. Единия като моя във Фокус и трима бил +10 на тихи обороти - автомобил без газова. Втория двигател бил 1,6 и той пък бил на +15% на тихи обороти. И като говорихме и той се усъмни, че май така са направени. Много е интересна темата за тримовете. Поздрави!
Здраввйте колега,никога не съм гледал тримове и не ме е вълнувало макар и да имам три коли с ремап,за мен беше най важно на реален стенд да видя графиката и да подбера верният майстор.
От как стана фала с на баща ми фиестата започмах да се вълнувам и доста от тримове и всичко що е свързано с тях.
Според някой е важно да се гледа сбора от късия и дългия трим,нито късия нито дългия от само себеси са точни за състоянието на мотора или корекцията която прави компа за да нагласи нещата в идеалната пропорция гориво въздух.
Естествено че по логила ако аз имам среден къс трим с +5 и дълъг с -15 общия ще е -10,поне така си го мисля аз.

Сметни си колклнти се получава на теб като сметнеш збора и може да ти допадне повече.Много висок полужителен трим е свързан с засмукване на въздух,от което компа инжектира повече гориво за да компенсира,всичко що е в рамкиъе на -+ 10 било в норма и в зависимост от състоянието на мотора.
Поздрави

Потребителски аватар
anikolov
потребител
потребител
Мнения: 113
Регистриран: 02 яну 2016, 16:23
Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk4 /2009/ Duratec 2.0 145, BRC Sequent, X1134KM
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: GPG нa фиестa 1.25 -60кс 2014

Мнение от anikolov » 08 фев 2018, 19:07

Няма въздух по системата. Доста майстори я гледаха. да, пише, че до 10 е нормално, но вече на мотори, които са поизхабени. Моят е на 85 хил., но има 45 хил. на газ. Може там да е разковничето. Винаги сме гледали бинзиновите тримове на газова изключена само от копчето, но дали все още не влияе, дали не трябва направо тока да се спре и тогава да се гледа, за да се отграничи от газовата уредба? Това не знам, както и от къде да изключа тока на газовата и въобще да не е свързана. Поздрави за това, което правиш. От моята камбанария, се впечатлих много!

rpv
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 21 сеп 2015, 12:09
Модел на автомобила: фиестa мк7 1.25-60кс
Местоположение: Spain
Status: Извън линия

Re: GPG нa фиестa 1.25 -60кс 2014

Мнение от rpv » 10 фев 2018, 00:28

Според мен всяка кола си има някакав фабричен трим,не е задължително да е 0,четох някъде за някой коли е -16 отрицателен и май беше мазда.


Днес бих рекорда на гинес ;;):
900° ме кара да се замислям за ремап на компа че тва нещо ми се вижда ненормално много.
Кола без грам аванс, без да е сместа богата е обречена да и прегорят клапаните май и на бензин не само на газ.Направих няколко снимки че не мога филмче.
Минах 30км като се прибирах от работа и карах с 120-130км като при всички положения е над 3200оборота,тримовете си седят на -10 -12,от ламдата гмедам че сместа е по-малка от 1 или по точно между 0,16-0,78волта,няма предварени а е средно +20°.Леле като е превключа на газ 1000° не ми мърдат,това ще го гледам утре че вече минах 350км на бензин и ми писна,първо ще допълня резервоара за справка колко харчи.
Изображение
Изображение
ИзображениеИзображение
И на последно място кас и дълъг трима на празен ход
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: GPG нa фиестa 1.25 -60кс 2014

Мнение от HACKO » 10 фев 2018, 12:04

Тази температура не е задължително да е вярна, на моя Фокус и ELM и DELPHI (две различни делфита на различни компютри) твърдят че температурата при включване на първа степен на вентилатора е 120+оС. В същото време самодиагностиката на таблото и програмата за настройка на газовата уредба (уредбата е с отделен датчик) казват 102оС.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

rpv
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 21 сеп 2015, 12:09
Модел на автомобила: фиестa мк7 1.25-60кс
Местоположение: Spain
Status: Извън линия

Re: GPG нa фиестa 1.25 -60кс 2014

Мнение от rpv » 11 фев 2018, 17:17

O.k Наско,като се замислих си прав,не е вярно това което показват сондите ламбда като температура.
Имам едно сузуки и на него температурния датчик не съответсва с това което показва ЕЛМ .

Вчера промих водната система с дестилирана вода,точих и пълних няколко пъти докато розовия антифриз не се забелязваше,накрая остана само бистра дестилирана вода в блока и сипах антифриз концентрат.По този начин се подсигурявам да не се умешат двата вида антифриз.Имах една 5л концентрат туба на Равенол хибриден зелен и за фиестата пасна идеално.
Използвах да изпробвам на газ колата че имах възможност за по-голям пробег и врътнах кам 200км.Имах доста време да е следя какво показва и общо взето на гас дава с 10% по-малки негативни корекци спрямо на бензин.От това съдя че 10% са за да се компенсира по-малката плътност на газовото гориво спрямо бензина,тоест за да се напълни горивната камера със същия обем гориво на газ се увеличават времената на впръскване за да влезне повече гориво.
Направих няколко клипа,като ги качвам в ютуб ми ги трият защото са от записан екран на телефона,не ми стана ясно защо го правят но както и да е.

Изображение
Ако съдя от следващата снимка на момент късия трим е на +6 а дългия на -6 и това значи че ако правим сбор на двата трима както някой казват че се прави общата корекция е на 0%
Изображение
Ще търся да кача филмчетата на друга страница и ще ги прикача.
Температурата на мотора е вярна,тоест в режим 3000оборота е на около 80-85° с натоварена кола,според мен е перфектна няма логила да има 900° на изпускателните тръби а мотора да е под 100° дори.На място и в задръстване държи 100-103°, като че ли перката на вентилатора е пуска на 105° или поне така ми се стори без да слизам и да гледам конкретно.
Вчера вечерта оставих колата на баща мо да си е кара, той минава по 100км на ден тако до следващата събота ще има 600км минати на газ,тогава ще ми е остави да е прегледам пак на какво ниво са тримовете.
За сега няма да е карам на дистрибутора на Принс,искам да е огледам добре за да съм сигорен какви са и настройките спрямо бензина.
https://youtu.be/BLC5fnNKJr4
Докато не са го изтрили
https://youtu.be/qr-s_GVl5lc
https://youtu.be/-7gc1mrXS9M

https://youtu.be/VgDDs3opZzc
Поздрави

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: GPG нa фиестa 1.25 -60кс 2014

Мнение от OgiDogi » 12 фев 2018, 20:50

rpv написа:
11 фев 2018, 17:17
...
https://youtu.be/BLC5fnNKJr4
Докато не са го изтрили
https://youtu.be/qr-s_GVl5lc
https://youtu.be/-7gc1mrXS9M

https://youtu.be/VgDDs3opZzc
Поздрави
Къв е тоя баир, дето го катериш - педал до метал, а скоростта и оборотите падат?

А клиповете може да ти ги трият примерно заради музикален фон от радиото (авторски права или нещо подобно).
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

rpv
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 21 сеп 2015, 12:09
Модел на автомобила: фиестa мк7 1.25-60кс
Местоположение: Spain
Status: Извън линия

Re: GPG нa фиестa 1.25 -60кс 2014

Мнение от rpv » 12 фев 2018, 23:41

Здравейте колега OgiDogi,оборотите падат защото карах като пенсионер турбо дизел,който е свикнал на дизел забравя че една малка бензинова кола под 3500оборота е няма никва.На голям баир си е загубила мошноста и ако не вкараш 4 на време е по зле,затова и много пати не сменям а карам на 5 като навик.Забравям че въртящия момент на тази кола а над 3200об и най вече че преди баира още преди да съм го започнал трябва 4 иначе забива на баир.


Поздрави

rpv
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 21 сеп 2015, 12:09
Модел на автомобила: фиестa мк7 1.25-60кс
Местоположение: Spain
Status: Извън линия

Re: GPG нa фиестa 1.25 -60кс 2014

Мнение от rpv » 14 фев 2018, 17:44

Здравейте колеги,още едно клипче

https://youtu.be/cubCUhfpDHI

Пристигнаха новите клапани,когато имам време ще си ограя с оригиналната глава.
Изображение

Изображение

https://youtu.be/JRu8FqjxYcw
https://youtu.be/JFZ54kyvWEY
Поздрави

rpv
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 21 сеп 2015, 12:09
Модел на автомобила: фиестa мк7 1.25-60кс
Местоположение: Spain
Status: Извън линия

Re: GPG нa фиестa 1.25 -60кс 2014

Мнение от rpv » 05 май 2020, 03:11

Здравейте колеги,искам да споделя с вас че фиестата се продаде преди да се наложи нов ремонт на главата. Този път не дочакахме да светне лампичката на таблото, просто шофьора реши че няма да се занимава повече с ремонти и реглаж.
Определено след ремонта се оставиха клапаните с по големи хлабинои и след 50.000-60.000км колата се продаде.
Поздрави

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 16 госта