Проблем при палене с Zetec 2.0l

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Tribute
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 27 окт 2015, 07:47
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Проблем при палене с Zetec 2.0l

Мнение от Tribute » 27 окт 2015, 08:31

Здравейте! Реших да се обърна към вас защото имам големи проблеми с колата която е Мазда но реално си е Форд(Maverick,Escape) с друга емблема и така малко детайли за колата и да започвам с проблемите..... Купена преди месец нов внос от Италия с монтирано там АГУ Mazda Tribute 4WD 2001' 2.0i 16v Ford Zetec 124hp с АГУ Stargas - комп.Stargas Elios изпарител.Stargas Hercules(Ver.C) инжектори Stargas клапани Lovato на 210000км (Не се знае колко от тях на газ)
Сменени: Филтри(Въздушен,маслен,купе,горивен),Масла(двг,диф,скорости,"раздатка"),биалетка,накладки с дискове,термостат,антифриз,гарнитура на капака на клапаните(когато я купувах гарнитурата отговаряше на Zetec 2.0l 16v но 131коня от Фокус),маншон на полуоска.

Проблема!: Говоря само когато колата е на бензин. Паля колата сутрин на бензин (в някой случай трябва да повърти повече) колата държи някъкви стабилни обороти но както пипна педала на газта започват големи колебания на оборотите като в някой случай направо гасне ако не пипам педала в повечето случай си загрее и е по добре. В случайте който не гасне почти не мога да я изфорсирам като и подам газ и тя не може да поеме все едно не и стига гориво или въздух с две думи като и подам гас и тя глъхне падат и оборотите вместо да се изфорсира. Има и много НEнормални детонаций мотора се тресе абе не работи добре. С много помпане на педала за газта едвам тръгвам на първа ....... когато колата загрее и съм отново на бензин нещата малко се подобряват оборотите макар пак да са с колебания са малко по стабилни а и самите колебания са по малки а и колата вече се форсира пак със малко закъснение(lag) но се форсира когато вече съм в движение нямам проблем колата върви не глъхне реагира на педала нормално не прекъсва абе няма проблеми. И така всяка сутрин мъки мъки помпане на педали тресене на мотор едвам се движа по улиците почти спирам защото няма мощност и така докато вдигна 30 градуса на антифриза и мина на газ когато мина на газ колата става нормална НО и там имам малки колебания в оборотите на празен ход.

Ремонти: Направил съм следните неща: изчистих дроселовата клапа до блясък със спрея на мотип за карбуратори, Air Flow сензора(MAF) със спрея на CRC за почистване на тези сензори, проверих и смених някой от маркучите за вакум и няма спукани или скъсани вече, карам я само с 95 V-power Nitro+ с цел да поизчистя горивната система също така купих и добавката RedEx за почистване на горивни инжекционни системи но четох рзлични отзиви и не смях да на налея да не стане и по зле като се съмнявах че може да имам запушени или проблемни дюзи на бензиновия инжекцион,лампата за двигателя ми светеше още като я купих видях че на тръбата която води до EGR клапана има един дачик(датчик за налягане DPFE) на който буксата му беше откачена е сложих я и лампата изгасна 150км след това пак светна и си купих код четец Memoscan U480 OBD2 включих го изгасих пак лампата и след стотина км пак светна.... сложих пак четеца и ми откри PEND: P0401 - Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected ок викам ще свалям и EGR-a свалих го аз пак със спрея на мотип за карбуратори яко повистване и раздвижване монтирах го и този път минах към 350км и лампата пак светна със същата грешка както пееше Фреди Меркюри "Шоуто трябва да продъжи" Сега пак съм изгасил лампата и очаквам да светне скоро. Свещите са със много добър на цвят нагар и са перфектни електродите им са с добра форма кабелите също са здрави като сменях гарнитурата на капака на клапаните видях че дивгателя направо свети не знам дали не са му слагали разни добавки но нямаше никакви наслоявания от масло и боклуици поне покрай разпределителните валове буквално светеше не съм виждал по чист двигател което не знам дали трябва да ме радва или обратното.Вчера затапих и ЕГР-а тотално като изрязах от алуминиева ламарина гарнитурка като оригиналната но без дупка.... проблема ми остана но колата стана доста по динамична и върви доста по добре.

Моля кажете ми ако знаете къде се корени проблема ми че вече откачам и съм на косъм да я пусна за продам, а колата ми харесва но в големите студове съм сигурен че ще е още по зле :( Съмнявам се че може би е температурен датчик(Който не знам къде се намира ако някой ми каже къде е ще се радвам) също имам съмнения за TPS (така и не разбрах от къде най-евтино да го купя и трябва ли да се калибрира при евентуална смяна) съмнявам се и в не добре синхронизирани компютри или не добри настройки на компа на газовата? А може би ламбда ?

п.п. В момента чека ми не свети и четеца не открива грешки! Блгодаря предварително!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем при палене с Zetec 2.0l

Мнение от HACKO » 27 окт 2015, 08:44

Проблема ти се корени в газовата уредба и по-точно настройките и. Поради настройки различавайки на Газ се с повече от 7% от тези на Бензин, когато работи на Газ Бензиновия компютър се опитва да направи съответни корекции, което води до трайно разбалансиране работата на Бензин. Решението е ресет на Бензиновия компютър, каране известно време само на Бензин за да се самоадаптира компютъра и след това настройка на газта.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем при палене с Zetec 2.0l

Мнение от KOss » 27 окт 2015, 09:35

Предната ламбда сонда сменяна ли е (тази която е на колектора)? Ако не, там може да се крият бедите ти, преди всякакви настройки закачете колата на качествена апаратура и вижте ламбдата на живо как е, може да е станала доста ленива вече, а в такъв момент рядко компа го отразява като грешка.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем при палене с Zetec 2.0l

Мнение от opex » 27 окт 2015, 12:13

Пиши на Didibao, той е от Перник и може и да я погледне.
На човек с фокус от другия форум картата на адаптациите му беше от край до край червена +25% обогатяване заради бедни настройки на ГИ. Казва, че яко мирише на неизгорял бензин като я запали и е висок разхода, но колата работи нормално.
Проблемите като чета са още със самото палене и всичко е студено, а ламбда сондата не играе докато не загрее.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Tribute
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 27 окт 2015, 07:47
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Проблем при палене с Zetec 2.0l

Мнение от Tribute » 29 окт 2015, 20:57

Благодаря колеги! За насоките НО попрочетох още и да ви кажа мисля че проблема ми се корени в температурния датчик (Cylinder Head Temperature Sensor(номера по Мазда: YF09-18-840, YF09-18-840А)) като мисля да започна от неговата смяна преди да направя нещата който ме посъветвахте. Сега въпросите са ми:
1.Как мислите възможно ли е проблема да ми е от него?
2.Къде се намира този датчик при моя мотор (номер на двигателя нямам) но мисля че се води YF прочетох че би трябвало да е между 2и3-та свещ с дупка на капака на клапаните но там нямам датчик.... също разбрах че може да е някъде около алтернатора но пак не ми стана ясно къде точно да го търся!
3.Някъква идея колко струва и препоръка за марка която да търся?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем при палене с Zetec 2.0l

Мнение от HACKO » 29 окт 2015, 21:23

Добре де, според тебе кое е по-лесно и евтино, да купиш датчик и да го смениш или да изключиш клемата на акумулатора за 10 минути?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Tribute
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 27 окт 2015, 07:47
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Проблем при палене с Zetec 2.0l

Мнение от Tribute » 29 окт 2015, 21:52

Колега извинявам се но съм забравил да спомена че преди да си купя Мемоскан-а съм махал клемите на акумулатора за 20часа дори и повече и съм карал след това 20-30км на бензин и ефекта беше нулев.

Tribute
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 27 окт 2015, 07:47
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Проблем при палене с Zetec 2.0l

Мнение от Tribute » 30 окт 2015, 10:48

Някой?

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем при палене с Zetec 2.0l

Мнение от opex » 31 окт 2015, 02:07

Трудно е да се каже нещо дори след подробно описание на поведението. Най-добре е да се закачи на диагностика с живи данни за да се види всичко наведнъж какво прави - имам предвиз всички сензори по двигателя. Изглежда компютъра е EEC-V, така че не би трябвало да е проблем да се закачи при човека, за който споменах. Ако имате път към София може да го закача на мойта диагностика или да отидем направо при fordmaniac-a. С 'възможно ли е този или онзи сензор' не става - всичко е взаимосвързано и отклонение в един сензор дава отклонения в друг изправен по време на работа. Друг краен метод е вадене на буксите на сензорите една по една и проба как ще се държи мотора, но и в това гаранцията, че двигателя се е оправил /евентуално/ точно защото е извадена буксата на даден сензор, не е 100% че е именно заради него. Ако решите да тръгнете по тоя път, аз бих започнал с откачането датчика на дросела. Температурните датчици имат определено съпротивление при дадена температура и трябва точен мултицет за да се измерят като им се махне буксата.
датчик темп-двигател
при 20* - 37,5 +/-2,5 килоома
при 80* - 3,75 +/-0,75 килоома
датчик темп-вход. въздух - дадени са същите данни, но трудно ще стигне 80*.
За датчика на дросела - като е затворен 0,5-0,9 волта, като е отворен до край - 4,3-5 волта.
Внимание! - 5 волтовата линия към датчика на дросела е свързана на едно със захранването на процесора в компютъра и ако стане късо там може да се изпържи нещо, така че внимателно с измерванията.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Tribute
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 27 окт 2015, 07:47
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Проблем при палене с Zetec 2.0l

Мнение от Tribute » 31 окт 2015, 10:49

opex написа: датчик темп-двигател
при 20* - 37,5 +/-2,5 килоома
при 80* - 3,75 +/-0,75 килоома
датчик темп-вход. въздух - дадени са същите данни, но трудно ще стигне 80*.
За датчика на дросела - като е затворен 0,5-0,9 волта, като е отворен до край - 4,3-5 волта.
Внимание! - 5 волтовата линия към датчика на дросела е свързана на едно със захранването на процесора в компютъра и ако стане късо там може да се изпържи нещо, така че внимателно с измерванията.
Здравей колега/и! Много благодаря за вниманието и помоща! Утре ще имам време да замеря датчиците и ще пиша какви стойности са дали. Сега видях къде се намира датчика и е на ужасно място под колектора до алтернатора..... Видях че е с две кабелчета , после викам що не го разкача и да видим какво ще стане .. Разкачих го и запалих колата поработи 15сек и на студено обърна на газ пусна перките и стрелката на температурата си остана долу(макар да бях чел че тя би трябвало да се управлява от друг датчик?) което ме навежда на мисълта че датчика работи дали коректно или не ще разбера утре че сега нямам мултицет.

Колега Орех искам да попитам стойностите който си ми дал да не са с объркана запетая?
датчик темп-двигател
при 20* - 37,5 +/-2,5 килоома
при 80* - 3,75 +/-0,75 килоома
37,5 при 20градуса и 3,75 при над 80?

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем при палене с Zetec 2.0l

Мнение от opex » 31 окт 2015, 15:01

Нямам никаква идея Мазда как са организирали и разположили датчиците покрай двигателя и това под колектора до алтернатора нищо не ми говори. Предполагам че става дума за датчика за темп на антифриза - при форд е отстрани на двигателя, до бобината, завит отгоре на термостатното тяло, алтернатора е диаметрално от другата страна на двигателя. Също така при форд датчиците за таблото и за компютъра на двигателя са два отделни при този двигател - за показателя на таблото е завит отдолу на термостатното тяло.
Няма грешка в десетичните запетаи на стойностите.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем при палене с Zetec 2.0l

Мнение от HACKO » 31 окт 2015, 17:27

Така е при Ескорт, при Фокус е един, който дава информация на компа а той от своя страна управлява останалите уреди.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем при палене с Zetec 2.0l

Мнение от opex » 31 окт 2015, 19:12

Да, но не е и при алтернатор от долна страна на колектора, а в средата на главата.
Освен при ескорт така е и при мондео дори блектоп. При фокус с блектоп пък изглежда е в главата, не на термостата, а двигателя същия.
Маздата може да е Маверик или Ескейп (първия американска, втория европейска версия) и от там още разлики.
За това казах, че не се знае Мазда как са ги направили нещата и посочих за пример как е при Форд - далеч от алтернатора.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Tribute
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 27 окт 2015, 07:47
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Проблем при палене с Zetec 2.0l

Мнение от Tribute » 01 ное 2015, 09:36

Ок за стойностите разбрах но още чакам да ми донесат мултицед същевременно с много много мъки свалих и почистих стъпковото моторче което беше много мръсно и на много кофти място(отвътре на всмукателния колектор) но ефект нямаше сутринта пак я запалих държеше 1200обр(на смукач) и като я изфорсирах до 3000 и пуснах педала тя не можа да задържи обороти и угасна :(

За датчика ... Намерих една снимка на свален мотор без алтернатор на който е отбеляза дачика за който говоря:

forums.drom.ru/attachment.php?attachmentid=2292337&d=1329002591

Преди малко ми донесоха мултицет стойност на абсолютно студен двигател 44.7 при около 20градуса 17.3 при около 80градуса 7.3 лошото е че не мога прецизно да измеря температурата но си мисля че от тези стойности би трябвало датчика да не е наред или?

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Проблем при палене с Zetec 2.0l

Мнение от Didibao » 01 ное 2015, 16:58

Най добре да се види на живи данни, ако имаш желание може да закачим колата да я погледнем и аз съм от Перник.

Sent from my LG-D802 using Tapatalk
Изображение

Tribute
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 27 окт 2015, 07:47
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Проблем при палене с Zetec 2.0l

Мнение от Tribute » 02 ное 2015, 07:10

Мерси колега! Аз съм от Перник но жената е от Плевен и сега съм пуснал котва в Плевен така че ако може да ме ореатирате къде тук в Плевен да търся качествен диагностик и газаджия ? Също така и Ловеч е близо ако някой има в предвид някой? НО ОПРЕДЕЛЕНО следващата стъпка ще е диагностика!

Nikola Iordanov
потребител
потребител
Мнения: 405
Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6
Местоположение: Дупница
Status: Извън линия

Re: Проблем при палене с Zetec 2.0l

Мнение от Nikola Iordanov » 02 ное 2015, 08:06

Колега преди да сменяш други неща провери клапана за излишното гориво , Запали колата и извади вакум маркуча който влиза във клапана ако от клапана изпуска гориво трябва да се смени .Мондеото ми страдаше от същата болест , сменях кабели свещи бобина температурен датчик стъпково моторче и нищо не ставаше докато случайно не извадих маркучето от клапана и видях че от клапана изпуска бензин , смених клапана и всичко си дойде на място .

Tribute
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 27 окт 2015, 07:47
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Проблем при палене с Zetec 2.0l

Мнение от Tribute » 02 ное 2015, 13:20

Здравей колега! Извинявай за глупавия въпрос но къде да го търся тоя клапан? Че за мен съществуването му ми е новост ;)

Nikola Iordanov
потребител
потребител
Мнения: 405
Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6
Местоположение: Дупница
Status: Извън линия

Re: Проблем при палене с Zetec 2.0l

Мнение от Nikola Iordanov » 02 ное 2015, 13:38

Tribute написа:Здравей колега! Извинявай за глупавия въпрос но къде да го търся тоя клапан? Че за мен съществуването му ми е новост ;
Някъде по горивната рейка .Този клапан подъжа налягането във рейката да е 3,0кгс.см .
Някой от колегите ако може да ти изпрати снимка на клапана за да знаеш какво да търсиш аз неможах да ти я изпратя .

Tribute
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 27 окт 2015, 07:47
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Проблем при палене с Zetec 2.0l

Мнение от Tribute » 02 ное 2015, 18:18

Nikola Iordanov написа:
Tribute написа:Здравей колега! Извинявай за глупавия въпрос но къде да го търся тоя клапан? Че за мен съществуването му ми е новост ;
Някъде по горивната рейка .Този клапан подъжа налягането във рейката да е 3кг.см .
Някой от колегите ако може да ти изпрати снимка на клапана за да знаеш какво да търсиш аз неможах да ти я изпратя .
Видях го колега на края на горивната рейка както каза ето тук на една схема?

http://japancars.ru/index.php?route=cat ... k_id=1325A номер 13-290С

Значи паля колата махам вакум маркуча и от там просълзи бензин клапана е аут???

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта