Ненормална работа на празен ход , причина липсващ вакуум ?

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
geromessi
потребител
потребител
Мнения: 54
Регистриран: 27 сеп 2014, 09:15
Модел на автомобила: Focus MK2
Status: Извън линия

Ненормална работа на празен ход , причина липсващ вакуум ?

Мнение от geromessi » 20 ное 2015, 21:33

Колеги здравейте. Имам един дразнещ проблем , който е от доста време и се надявам с ваша помощ да го отстраня :)
Колата е Focus MK2 1.6 бензин , 100коня , автоматик 2007 година.
Проблема се изразява в това , че когато е студена примерно тръгвам с повечко газ и спирам оборотите падат на 800 и след това веднага колата угасва. Или пък на свободна я изфорсирам до 2-3к обороти , след това като паднат оборотите на 800 и подам съвсееем леко газ и пак оборотите падат и колата гасне. С две думи след изфорсирване и нормализиране на оборотите на 800 следващото натоварване на мотора го кара да гасне. Е не го прави всеки път , но се случва в най-неудобните моменти :?
За мен това е някакъв паразитен въздух , който играе голяма роля особенно като е студен , защото този проблем е по-изразен като температурите паднат както в момента, лятото нямам подобни грижи.
Преди време колата започна да тресе осезаемо на ПХ , като поогледах открих един цепнат маркуч за вакуум , който беше свързан към датчика на рейката и изпарителя. Реших да го сменя , но открих следното нещо:
Маркуча влиза в един щуцер , който се намира някъде под колектора , до него има още 2 маркуча които излизат , единия е мисля за бензиновите пари , другия за сервото на спирачките.
Та от щуцера маркуча тръгва , влиза в една тетка и от там 2та маркуча влизат директно в датчика на газовата рейка и изпарителя *00147* Като се замисля газаджиите явно при монтажа са премахнали оригиналния маркуч , който влиза в тоя щуцер за вакуума и са си хванали директно вакуумите за датчика и изпарителя. Въпроса е , че по този начин са оставили нещо без вакуум , т.е. неработещо *00147* Та от там ми идва на ума , че тея проблеми с гасненето идва от там.
Колата я закачих на диагностика и всичко изглежда наред, няма грешки , няма драстични отклонения в стойностите , всички датчици работят. ГИ и той също е настроен перфектно. Единственото впечатление ми направи Fuel Trim-овете. Лятото ми даваше макс +-1% разлика и на Short и на Long като работеше на газ. В момента Long Fuel Trim-a беше на -5% , а Short-овете ходеха до -12 , -15% :? Нулирах ги и проблема зачести тази сутрин , преди го правеше само докато отлепи стрелката от мин температура , а днес го правеше дори и на загрял мотор. Това го вмъквам просто за допълнително инфо , някой колега ако може да се ориентира по-добре в проблема.
Ходих до МФ , но за пореден път останах крайно разочарован и с недоумение дали тея хора има изобщо най-елементарна обща култура около това нещо което се намира под капака :twistednew:

Днес разглобих филтърната кутия да потърся някой празен щуцер или висящ маркуч , но уви нищо не открих.
Нямам вече идеи къде и какво да търся , вие сте последния ми шанс :) Ще е достатъчно и ако някой колега със същия мотор проследи къде ходи въпросния маркуч , да видя при мен тея газаджии каква цигания са направили.
Ако трябва утре пак ще разглобя филтърната кутия и ще снимам къде се намира въпросния щуцер , от който трябва да излиза маркуч и да ходи някъде си *00147*
Съжелявам и за дългия пост , но опитах да кажа горе долу всичко свързано с проблема. Поздрави !
:drink:

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта