Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
penguin-bg
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 20 мар 2016, 10:42
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Duratec, Anniversary 2012
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Мнение от penguin-bg » 25 юли 2016, 01:02

Здравейте,

Преди седмица сложих газ на Романо, висок клас, ОДБ2 с 5 г. гаранция, поставена на Форд Фокус Мк2, 2011 от тези сините :)
200 км по-късно светна лампата на check engine-а.
От сервиза ме посъветваха ако това се случи да отида първо при тях да прегледат.
Та преди отида при тях ако може да попитам, на някой случвало ли му се подобно нещо?
Питам за да споделя случилото се и ако някой има опит да помогне, за да не бъда вкаран в излишни преживявания, т.к. се съмнявам да е случайност точно след поставянето на АГУ-то :)

Поздрави,
Мишо

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 1654
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Мнение от OgiDogi » 25 юли 2016, 06:45

penguin-bg написа:Здравейте,

Преди седмица сложих газ на Романо, висок клас, ОДБ2 с 5 г. гаранция, поставена на Форд Фокус Мк2, 2011 от тези сините :)
200 км по-късно светна лампата на check engine-а.
От сервиза ме посъветваха ако това се случи да отида първо при тях да прегледат.
Та преди отида при тях ако може да попитам, на някой случвало ли му се подобно нещо?
Питам за да споделя случилото се и ако някой има опит да помогне, за да не бъда вкаран в излишни преживявания, т.к. се съмнявам да е случайност точно след поставянето на АГУ-то :)

Поздрави,
Мишо
На много им се е случило същото, и какво да видят в сервиза - Р0171/Р0172, заради газовата уредба. И не точно заради нея, ами заради неправилни настройки (евентуално - избор на елементи, но много рядко).
ИзображениеИзображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D

penguin-bg
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 20 мар 2016, 10:42
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Duratec, Anniversary 2012
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Мнение от penguin-bg » 25 юли 2016, 07:00

Грешката я има при двете положения, газ и бензин.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Мнение от synthez 3D » 25 юли 2016, 07:21

Тя грешката си е записана и не се изчиства, ако си на бензин. Отиди при хората, които са ти монтирали инжекциона да си оправят нещата. Проблема е при тях. Интересно ми е как са успели при инжекцион с OBD да объркат настройките, че да се стигне до чек енджин.
Изображение

penguin-bg
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 20 мар 2016, 10:42
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Duratec, Anniversary 2012
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Мнение от penguin-bg » 25 юли 2016, 08:37

Споменаха, че ще трябва настройка след ~1500км, както и ако се случи да отида първо при тях, но не очаквах толкова скоро да светне лампата :)

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 1654
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Мнение от OgiDogi » 25 юли 2016, 20:36

synthez 3D написа:Тя грешката си е записана и не се изчиства, ако си на бензин. Отиди при хората, които са ти монтирали инжекциона да си оправят нещата. Проблема е при тях. Интересно ми е как са успели при инжекцион с OBD да объркат настройките, че да се стигне до чек енджин.
Примерно, не са разпробили дюзите на правилния размер, пуснали са една автоматична настройка на празен ход и са го изпратили набързо.
ИзображениеИзображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D

Потребителски аватар
npace
потребител
потребител
Мнения: 122
Регистриран: 10 дек 2006, 19:19
Модел на автомобила: Skoda Octavia 1.8T PB9199KH
Ford Focus MK2 2.0 AT PB0330CK
Местоположение: Пловдив/Смирненски
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Мнение от npace » 25 юли 2016, 23:33

OgiDogi написа:
synthez 3D написа:Тя грешката си е записана и не се изчиства, ако си на бензин. Отиди при хората, които са ти монтирали инжекциона да си оправят нещата. Проблема е при тях. Интересно ми е как са успели при инжекцион с OBD да объркат настройките, че да се стигне до чек енджин.
Примерно, не са разпробили дюзите на правилния размер, пуснали са една автоматична настройка на празен ход и са го изпратили набързо.
...Което в повечето случаи не е достатъчно.С правилните дюзи и налягане е възможно да се настрои на празен ход и OBD-то да си свърши работата.

Относно ОБД системите: Задължително се настройват по МАП в движение (тогава докато колата се кара в различни режими на каране също е възможно да има check).OBD-то е един инструмент който да държи смесите винаги в топ стойности но изисква изправни ламбда сонди и катализатор.Повечето грешки идват от смеси измерени от втора сонда (след катализатор).

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7856
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Мнение от paci » 26 юли 2016, 23:28

OgiDogi написа: пуснали са една автоматична настройка на празен ход и са го изпратили набързо.
Така бяха направили и при мен.
Върнах се и последваха едни настройки в движение.
Направиха я кукла дори и с кофти кабели и свещи и измъкнат вакуум.

penguin-bg
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 20 мар 2016, 10:42
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Duratec, Anniversary 2012
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Мнение от penguin-bg » 29 юли 2016, 14:32

Така... Ходих и правиха настройки, момчето каза, че чек енджина ще изчезне след като покарам колата, известно време, но след като си тръгнах лампата все още светеше. Ще пиша какво е станало после.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Мнение от synthez 3D » 29 юли 2016, 16:22

Е, той не изтри ли грешката? Поне видя ли я каква е, за да се ориентира за настройките?
Изображение

penguin-bg
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 20 мар 2016, 10:42
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Duratec, Anniversary 2012
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Мнение от penguin-bg » 29 юли 2016, 19:09

Каза, че я е нагласил да изчезне, оправил е настройката на газовата (вуртя с един шестограм - налягането не било достатъчно

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1292
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Мнение от dimkar » 29 юли 2016, 19:15

А в движение направиха ли ти настройка? Май тези майстори ще се окажат "майстори"... :lol:

penguin-bg
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 20 мар 2016, 10:42
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Duratec, Anniversary 2012
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Мнение от penguin-bg » 29 юли 2016, 20:56

В движение не са правили, само на място, минаха 1000 км от поставянето, ще ходя пак идната седмица, че по принцип трябвало на 1500-2000 км от поставянето.
Иначе грешката не изчезна след 200 км...
Надавям се другия път да е по-различно :)

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1292
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Мнение от dimkar » 29 юли 2016, 21:00

Ясно, откарали са те по бързата процедура. И най добрата уредба може да бъде осрана от калпави чираци.

Eastbourne
потребител
потребител
Мнения: 901
Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Мнение от Eastbourne » 29 юли 2016, 23:05

И аз дълго страдах от чек енджин лампата, прекъсване, придъпрване и накрая се оказа проблем в бобините както и в едното кабелече, което не прави добър контакт с бобината. Бях твърдо убеден, че проблемът е в газовата, защото го правеше предимно на газ,а на бензин почти не се усещаше. Ходих при трима различни газаджии за настройки като всичките ми казваха, че настройките са добре... та мисълта ми е, да не би и ти да имаш подобен проблем?

penguin-bg
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 20 мар 2016, 10:42
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Duratec, Anniversary 2012
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Мнение от penguin-bg » 02 авг 2016, 20:57

При мен придърпване се появаше преди на 2500 и 5000 оборта, сега след последната настройка се появява само на 5000, колата гори над 11-12 на сто при нормално и бързо каране :), като на бензин е около 7, средно 110-120км/ч.
Лампата на чек енджина днес угасна при привършването на газта и малко след зареждането отново светна. Продължава да свети, дори като съм на бензин.
Утре ще ходя в сервиза на газовата да я видят пак.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1766
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Мнение от Didibao » 02 авг 2016, 21:56

Извинявай ама какви са тия газаджи дето една кола не могат да настроят лампи разходи страшна работа, аз лично си намерих точния човек който да ми постави газта и да ми настрой колата и мога да кажа, че всичко е перфектно. Имаш ли снимки от монтажа поне с него справили са се.
Изображение

penguin-bg
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 20 мар 2016, 10:42
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Duratec, Anniversary 2012
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Мнение от penguin-bg » 10 авг 2016, 12:50

1. Преди седмца ходих за втори път, изчистиха грешката, казаха, че е за бедна горивна смес, донастроиха газовата (не в движение) и след 50 км чек енджина светна отново. Колата все още гори повече от 25% на газ.
2. Днес ходих за трети път, изчистиха грешката, правиха настройки и т.н. (не в движение), казаха че виждат грешка за мудна ламбда сонда (забавяне в изчисленията), което може да е предизвикано от нея и/или кофти свещи, като проблема се появява при газ, заради чувствителността на работа при горивната смес на газта. Та... евентуално ако светне отново чек енджина да търся някой да провери тези компоненти, защото това, което се е изисква от тях по настройката е направено вече спрямо техните таблици.

И сега се надявам да не светва отново този чек енджин, защото ще падне ходене по някой др сервиз :)

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 1654
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Мнение от OgiDogi » 10 авг 2016, 21:14

penguin-bg написа:..., като проблема се появява при газ, заради чувствителността на работа при горивната смес на газта...
Отиваш, и им казваш следното:
Кислородният датчик, известен като ламбда сонда, отчита само и единствено съдържанието на кислород в изгорелите газове, преобразува го в напрежение и го подава към компютъра на колата. Ако това съдържание е над определен процент, то горивната смес е бедна и компютърът трябва да компенсира с увеличени инжекторни времена (повече гориво) и обратно. При скопена газова с неправилен диаметър на дюзите или грешни коефициенти на времената газ/бензин за различните работни режими, допустимата корекция на времената от бензиновия компютър не успява да компенсира некадърността на газаджията и светва лампа за бедна/богата горивна смес.

За по-лесно, можеш да цъкнеш мнението ми или да им го покажеш онлайн.
ИзображениеИзображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D

Sa6ster
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 29 май 2015, 21:49
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Мнение от Sa6ster » 14 авг 2016, 18:27

Това в кой сервиз е? Аз съм с Романо от Прогаз - и аз имах такъв проблем.
Само че при мен беше като карам на темпомат и съм по надолнище (тоест темпомата отпусне газта) тогава ми светваше чек енджина - и даваше грешка за catalyst efficiency is below threshold ако не се лъжа.
Колата няма проблем с вървенето - бомба си е.
Ходих няколко пъти, казаха ми че имало 6% някаква корекция на бензин и за това ми корегирала и на газ 6% и ми бил това проблема.
НАправиха ми ръчна настройка.. ама след известно време пак почна да свети чека- само понякога - когато се присети.
КАто разход.. мисля че ми харчи малко по-вече - горе долу тея 6-10 % които те споменават.

Мисля пак да ида да ми пуснат автоматичната корекция и да видим какво ще стане.

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта