Страница 1 от 2

Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Публикувано: 25 юли 2016, 01:02
от penguin-bg
Здравейте,

Преди седмица сложих газ на Романо, висок клас, ОДБ2 с 5 г. гаранция, поставена на Форд Фокус Мк2, 2011 от тези сините :)
200 км по-късно светна лампата на check engine-а.
От сервиза ме посъветваха ако това се случи да отида първо при тях да прегледат.
Та преди отида при тях ако може да попитам, на някой случвало ли му се подобно нещо?
Питам за да споделя случилото се и ако някой има опит да помогне, за да не бъда вкаран в излишни преживявания, т.к. се съмнявам да е случайност точно след поставянето на АГУ-то :)

Поздрави,
Мишо

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Публикувано: 25 юли 2016, 06:45
от OgiDogi
penguin-bg написа:Здравейте,

Преди седмица сложих газ на Романо, висок клас, ОДБ2 с 5 г. гаранция, поставена на Форд Фокус Мк2, 2011 от тези сините :)
200 км по-късно светна лампата на check engine-а.
От сервиза ме посъветваха ако това се случи да отида първо при тях да прегледат.
Та преди отида при тях ако може да попитам, на някой случвало ли му се подобно нещо?
Питам за да споделя случилото се и ако някой има опит да помогне, за да не бъда вкаран в излишни преживявания, т.к. се съмнявам да е случайност точно след поставянето на АГУ-то :)

Поздрави,
Мишо
На много им се е случило същото, и какво да видят в сервиза - Р0171/Р0172, заради газовата уредба. И не точно заради нея, ами заради неправилни настройки (евентуално - избор на елементи, но много рядко).

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Публикувано: 25 юли 2016, 07:00
от penguin-bg
Грешката я има при двете положения, газ и бензин.

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Публикувано: 25 юли 2016, 07:21
от synthez 3D
Тя грешката си е записана и не се изчиства, ако си на бензин. Отиди при хората, които са ти монтирали инжекциона да си оправят нещата. Проблема е при тях. Интересно ми е как са успели при инжекцион с OBD да объркат настройките, че да се стигне до чек енджин.

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Публикувано: 25 юли 2016, 08:37
от penguin-bg
Споменаха, че ще трябва настройка след ~1500км, както и ако се случи да отида първо при тях, но не очаквах толкова скоро да светне лампата :)

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Публикувано: 25 юли 2016, 20:36
от OgiDogi
synthez 3D написа:Тя грешката си е записана и не се изчиства, ако си на бензин. Отиди при хората, които са ти монтирали инжекциона да си оправят нещата. Проблема е при тях. Интересно ми е как са успели при инжекцион с OBD да объркат настройките, че да се стигне до чек енджин.
Примерно, не са разпробили дюзите на правилния размер, пуснали са една автоматична настройка на празен ход и са го изпратили набързо.

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Публикувано: 25 юли 2016, 23:33
от npace
OgiDogi написа:
synthez 3D написа:Тя грешката си е записана и не се изчиства, ако си на бензин. Отиди при хората, които са ти монтирали инжекциона да си оправят нещата. Проблема е при тях. Интересно ми е как са успели при инжекцион с OBD да объркат настройките, че да се стигне до чек енджин.
Примерно, не са разпробили дюзите на правилния размер, пуснали са една автоматична настройка на празен ход и са го изпратили набързо.
...Което в повечето случаи не е достатъчно.С правилните дюзи и налягане е възможно да се настрои на празен ход и OBD-то да си свърши работата.

Относно ОБД системите: Задължително се настройват по МАП в движение (тогава докато колата се кара в различни режими на каране също е възможно да има check).OBD-то е един инструмент който да държи смесите винаги в топ стойности но изисква изправни ламбда сонди и катализатор.Повечето грешки идват от смеси измерени от втора сонда (след катализатор).

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Публикувано: 26 юли 2016, 23:28
от paci
OgiDogi написа: пуснали са една автоматична настройка на празен ход и са го изпратили набързо.
Така бяха направили и при мен.
Върнах се и последваха едни настройки в движение.
Направиха я кукла дори и с кофти кабели и свещи и измъкнат вакуум.

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Публикувано: 29 юли 2016, 14:32
от penguin-bg
Така... Ходих и правиха настройки, момчето каза, че чек енджина ще изчезне след като покарам колата, известно време, но след като си тръгнах лампата все още светеше. Ще пиша какво е станало после.

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Публикувано: 29 юли 2016, 16:22
от synthez 3D
Е, той не изтри ли грешката? Поне видя ли я каква е, за да се ориентира за настройките?

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Публикувано: 29 юли 2016, 19:09
от penguin-bg
Каза, че я е нагласил да изчезне, оправил е настройката на газовата (вуртя с един шестограм - налягането не било достатъчно

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Публикувано: 29 юли 2016, 19:15
от dimkar
А в движение направиха ли ти настройка? Май тези майстори ще се окажат "майстори"... :lol:

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Публикувано: 29 юли 2016, 20:56
от penguin-bg
В движение не са правили, само на място, минаха 1000 км от поставянето, ще ходя пак идната седмица, че по принцип трябвало на 1500-2000 км от поставянето.
Иначе грешката не изчезна след 200 км...
Надавям се другия път да е по-различно :)

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Публикувано: 29 юли 2016, 21:00
от dimkar
Ясно, откарали са те по бързата процедура. И най добрата уредба може да бъде осрана от калпави чираци.

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Публикувано: 29 юли 2016, 23:05
от Eastbourne
И аз дълго страдах от чек енджин лампата, прекъсване, придъпрване и накрая се оказа проблем в бобините както и в едното кабелече, което не прави добър контакт с бобината. Бях твърдо убеден, че проблемът е в газовата, защото го правеше предимно на газ,а на бензин почти не се усещаше. Ходих при трима различни газаджии за настройки като всичките ми казваха, че настройките са добре... та мисълта ми е, да не би и ти да имаш подобен проблем?

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Публикувано: 02 авг 2016, 20:57
от penguin-bg
При мен придърпване се появаше преди на 2500 и 5000 оборта, сега след последната настройка се появява само на 5000, колата гори над 11-12 на сто при нормално и бързо каране :), като на бензин е около 7, средно 110-120км/ч.
Лампата на чек енджина днес угасна при привършването на газта и малко след зареждането отново светна. Продължава да свети, дори като съм на бензин.
Утре ще ходя в сервиза на газовата да я видят пак.

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Публикувано: 02 авг 2016, 21:56
от Didibao
Извинявай ама какви са тия газаджи дето една кола не могат да настроят лампи разходи страшна работа, аз лично си намерих точния човек който да ми постави газта и да ми настрой колата и мога да кажа, че всичко е перфектно. Имаш ли снимки от монтажа поне с него справили са се.

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Публикувано: 10 авг 2016, 12:50
от penguin-bg
1. Преди седмца ходих за втори път, изчистиха грешката, казаха, че е за бедна горивна смес, донастроиха газовата (не в движение) и след 50 км чек енджина светна отново. Колата все още гори повече от 25% на газ.
2. Днес ходих за трети път, изчистиха грешката, правиха настройки и т.н. (не в движение), казаха че виждат грешка за мудна ламбда сонда (забавяне в изчисленията), което може да е предизвикано от нея и/или кофти свещи, като проблема се появява при газ, заради чувствителността на работа при горивната смес на газта. Та... евентуално ако светне отново чек енджина да търся някой да провери тези компоненти, защото това, което се е изисква от тях по настройката е направено вече спрямо техните таблици.

И сега се надявам да не светва отново този чек енджин, защото ще падне ходене по някой др сервиз :)

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Публикувано: 10 авг 2016, 21:14
от OgiDogi
penguin-bg написа:..., като проблема се появява при газ, заради чувствителността на работа при горивната смес на газта...
Отиваш, и им казваш следното:
Кислородният датчик, известен като ламбда сонда, отчита само и единствено съдържанието на кислород в изгорелите газове, преобразува го в напрежение и го подава към компютъра на колата. Ако това съдържание е над определен процент, то горивната смес е бедна и компютърът трябва да компенсира с увеличени инжекторни времена (повече гориво) и обратно. При скопена газова с неправилен диаметър на дюзите или грешни коефициенти на времената газ/бензин за различните работни режими, допустимата корекция на времената от бензиновия компютър не успява да компенсира некадърността на газаджията и светва лампа за бедна/богата горивна смес.

За по-лесно, можеш да цъкнеш мнението ми или да им го покажеш онлайн.

Re: Форд Фокус Мк2, 2011, АГУ, чек енджин

Публикувано: 14 авг 2016, 18:27
от Sa6ster
Това в кой сервиз е? Аз съм с Романо от Прогаз - и аз имах такъв проблем.
Само че при мен беше като карам на темпомат и съм по надолнище (тоест темпомата отпусне газта) тогава ми светваше чек енджина - и даваше грешка за catalyst efficiency is below threshold ако не се лъжа.
Колата няма проблем с вървенето - бомба си е.
Ходих няколко пъти, казаха ми че имало 6% някаква корекция на бензин и за това ми корегирала и на газ 6% и ми бил това проблема.
НАправиха ми ръчна настройка.. ама след известно време пак почна да свети чека- само понякога - когато се присети.
КАто разход.. мисля че ми харчи малко по-вече - горе долу тея 6-10 % които те споменават.

Мисля пак да ида да ми пуснат автоматичната корекция и да видим какво ще стане.