Проблем с BRC

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Потребителски аватар
anikolov
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 02 яну 2016, 16:23
Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk4 /2009/ Duratec 2.0 145, BRC Sequent, X1134KM
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Проблем с BRC

Мнение от anikolov » 27 ное 2017, 14:29

Колеги, искам да ви попитам нещо. Не е точно за клапаните, но е свързано с тях. Както писах регулирах клапаните и всичко изглежда наред. Днес ходих до БРЦ Пловдив за преглед и евентуална настройка на газовата. След като ги регулира, майстора каза, че няма нужда да карам на бензин известно време, зяащото не били много зле. Отидох в БРЦ и като закачи диагностиката на колата се оказа че трима на бензиновата карта е 13, а трябвало да е 3 и не може да се направи хубава настройка на газ. Каза ми да карам 200 -250 км. на бензин и трябвало трима да влезе в норми. Като сега с тези стойности горяла повече на газ. Верни ли са тези неща или да търся другаде проблема? Благодаря предварително и поздрави!

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 421
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) + LPG Fobos 4 (retired)
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от deathstorm » 27 ное 2017, 15:11

Трима е станал +13% докато си карал на газ, което значи че газовата е настроена да дава 13% по бедна смес от оптималното, нещо което бензиновия комп е компнсирал. Този като те прати да караш 200км на бенз не виждам какво ще спечели, дори трима да стане 0 той ще е бензинов. Това дори споре мен е по-зле за него като "диагностик" или "газаджия" нз. как да го нарека. Просто в момента трябва да се обогати сместа на газ с 13% процента и лека полека тримовете ще си дойдат на мястото. Това, че трима ти е 13% не означава, че колата гори повече на газ. Колата си гори колкото трябва за стехиометрична смес и далеч не си опрял в ръба на трима, който е 25-30%.
Изображение

Потребителски аватар
anikolov
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 02 яну 2016, 16:23
Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk4 /2009/ Duratec 2.0 145, BRC Sequent, X1134KM
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от anikolov » 27 ное 2017, 15:15

Така каза и ме върна от Пловдив, в това прекрасно време. Каза, че ако така я настрои ще стане мазало. Ами това са официалните представители на БРЦ Пловдив в Тракия квартал и аз си се върнах на бензин и сега ще ходя пак. Иначе каза че ламбда сондите работят добре. Не разбирам и правя каквото кажат. Знаеш в Хасково няма никой за БРЦ. Каза, че компютъра го компенсирал порадиш затягането на някой клапан и сега след регулирането трябвало да се покара на бензин, за да си оправи бензиновата карта.

Потребителски аватар
Запрян.Б.
потребител
потребител
Мнения: 93
Регистриран: 04 авг 2016, 18:39
Модел на автомобила: Mondeo
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от Запрян.Б. » 27 ное 2017, 17:34

В Пловдив има и друг БРЦ сервиз до нова сграда на ПУ, от който познати са доволни.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12347
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от HACKO » 27 ное 2017, 18:02

Газаджията е прав на 50%, ако покараш на Бензин До Хасково и обратно до Пловдив на Бензин, компютъра неминуемо ще се адаптира към правилни настройки. Това обаче при положение, че всичко по Бензиновата уредба е наред. Можеше обаче, като има тестер за Бензина да занули компютъра и да те прати да покараш 20 Км из Пловдив и да се върнеш с при него с адаптиран компютър и да ти направи настройките.
Сега е хубаво, като си дошъл до Хасково на Бензин, преди да почнеш да караш на Газ и отново да се прецакат адаптациите да се види трима и ако е добре, преди да тръгнеш отново за настройка в Пловдив, да се ресетне и да се кара до там на Бензин.
Проблема не е от бобината, а от магарето в кабината
(народна мъдрост)

Потребителски аватар
anikolov
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 02 яну 2016, 16:23
Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk4 /2009/ Duratec 2.0 145, BRC Sequent, X1134KM
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от anikolov » 27 ное 2017, 18:59

Предложих му да покарам и занули, каза - не. Тука, кой да ми го направи това? Всеки с диагностичен уред ще може ли или трябва нещо специално? и какво точно да кажа да се занули?

mi67
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 03 сеп 2012, 22:37
Модел на автомобила: toyota Corolla E15; Ford Fiesta 1.4 16V
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от mi67 » 27 ное 2017, 23:50

Колега, какъв е модела на газовия компютър. А за това ,което е направил майстора в официалния сервиз на БРЦ нямам думи. Да те разкарват до Хасково и обратно до Пловдив за да се оправели тримовете на колата. Ами следващия път, ако омажат настройката на ГИ до Бургас ли ще те пращат. И това са представителите на БРЦ за България. По добре да спра до тук.

Потребителски аватар
anikolov
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 02 яну 2016, 16:23
Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk4 /2009/ Duratec 2.0 145, BRC Sequent, X1134KM
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от anikolov » 28 ное 2017, 11:00

Колега не знам какъв е модела. Газовата е BRC Sequent 32, ако от там можеш да извлечеш някаква информация.

Потребителски аватар
anikolov
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 02 яну 2016, 16:23
Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk4 /2009/ Duratec 2.0 145, BRC Sequent, X1134KM
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от anikolov » 28 ное 2017, 13:35

Продължавам да пиша за проблема тук, ако модератора прецени, че се осира темата да създам нова. Та ходих до майстора , който регулира клапаните. Каза, че не можел да занули трима. Можели само в Мото Пфое. Гледахме стойностите. Минал съм 100 км на бензин. Дългосрочния трим е 12,5 % от 13% вчера. Краткосрочния трим варираше постоянно от - 4% до + 4% днес. Това всичко е бензиновя компютър. Препоиръча ми 500 км. каране и 100 старта. Не разбирам, препредавам на всеки "майстор" приказките. А иначе си плащам като поп навсякъде и започвам да се изнервям. Препоръки какво да се прави от тук нататък?

mi67
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 03 сеп 2012, 22:37
Модел на автомобила: toyota Corolla E15; Ford Fiesta 1.4 16V
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от mi67 » 30 ное 2017, 11:50

Колега , щом модела на газовия компютър Sequent 32, не мога да ти помогна , защото BRC решиха за тази система софтуера да е заключен и го активират само на техни официални представители и дилъри. Дали е правилно това тяхно решение , времето ще покаже.За възможностите на системата имам мнения от приятели , които се занимават професионално с монтаж и ремонт на ГИ и имат наблюдения относно системата Zavoli Bora , която е пълен аналог. Мненията са по- скоро много негативни относно тежкия и неинформативен софтуер за настройка още доста неща , които не е мястото тук да коментирам. Пък и теб не те касаят тези неща, за решението на проблема ти. Моя съвет е да погледнеш в официалния сайт на БРЦ България и да видиш кои са им регионалните представители, та да намериш някой по- близо до теб. От там звъниш и питаш познават ли системата и софтуера за настройка. Защото има голяма разлика дали имаш нещо инсталирано на лаптопа си и дали можеш адекватно да го ползваш. Относно бензиновия трим, който те притеснява. Намираш сервиз , който има диагностична апаратура , която може да го занули или другия " селски " метод е да откачиш клемите на акумулатора за примерно половин час. Но имай в предвид , че при този метод могат да се загубят накои настройки на аудиосистемата, на ел. стъкла и т.н. Ти си избери как да процедираш. След това трябва да покараш колата около 100 км , за да се адаптира бензиновия компютър. След тази процедура вече ,виж колко показва дългия трим, за да се правят изводи. Това е засега от мен. Желая ти успех и един съвет от мен: Важното е ти да си добре, за колите има резервни части ,за нас не.

Потребителски аватар
anikolov
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 02 яну 2016, 16:23
Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk4 /2009/ Duratec 2.0 145, BRC Sequent, X1134KM
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от anikolov » 30 ное 2017, 12:05

Благодаря колега, но компютъра не е заключен, те самите ми го казаха. Единствения близък придставител са тези в Пловдив. Аз още си карам на бинзин, но нищо не ми пречи да изключа от тока. Имам си кода на разиото и знам кака да направя стъклата. Да ти кажа ще пробвам така, но ме съмнява да стане щом никой майстор не ми го препоръча.

mi67
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 03 сеп 2012, 22:37
Модел на автомобила: toyota Corolla E15; Ford Fiesta 1.4 16V
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от mi67 » 30 ное 2017, 13:26

Колега, да компютъра на ГИ не е заключен , но програмата с която се настройва , за да е пълнофункционална след като се инсталира на компютъра и се отвори , иска активационен файл, който се дава от БРЦ Италия и важи само за компютъра, на който е инсталирана програмата. Иначе ако те интересува, софтуера за твоята система се казва Calibration tool. Може да се намери , но проблема е както по- горе ти споменах с активацията и. Плюс това още не е ясно, дали имаш проблем с настройките на ГИ. Това на по- късен етап ще се разбере. Карай стъпка по стъпка , за да си наясно, ако имаш някакъв проблем от какво се е породил. Поздрави.

Потребителски аватар
anikolov
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 02 яну 2016, 16:23
Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk4 /2009/ Duratec 2.0 145, BRC Sequent, X1134KM
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от anikolov » 30 ное 2017, 14:13

Ок, благодаря ти. Сега те разбрах. Поздрави!

rpv
потребител
потребител
Мнения: 81
Регистриран: 21 сеп 2015, 12:09
Модел на автомобила: фиестa мк7 1.25-60кс
Местоположение: Spain
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от rpv » 04 дек 2017, 12:55

Здравейте колеги,и при нас се получи ефекта от износени клапани.Колата е фиеста 2014 -1.25,на 90,000км,на газ е от 65,000км. Кара се от бащами и от скоро свтна лампата за авария,при прочитане на грешката даваше PO304,след изтриване на грешката пак се появява.Сменихме свещите с нови макар че старите бяха на 30.000км,сменихме кабели,сменихме и бобина,грешката продължи да си излиза въпреки че се изтриваше.Смених филтрите за газта за течна и газова фаза но знам че не е проблем от газта защото и на бензин го прави.Газовия инжекцион е Принс с допълнителна система за мазане коята впръсква добавка на всеки цилиндър,предполагам че ефекта от системата е много нищожен или почти не върши работа.
За сега ще измерим компресията и луфта на клапаните,след като направим проврка ще се опитам да ги реголирам сам като подменя с нови чашки.
Нямам точното техническо ръководство за 1.25 а за 1.4 и за 1.6,вече поръчах планката за зацепване на валовете и болта за коляновиа вал.
Може ли някой да даде информация за луфтовете на клапаните за мотора 1.25?
Също ме интересуват размери на чашките,дали са съвместими с моторите 1.25 преди 2008?

Забравих да споделя че вече освен грешка ПО 304 дава и ПО300 което е за всички цилиндри,без да съм мерил знам че ще са клапани.Колата има по малка мощност и като загре мотора тресе на ниски обороти,до колкото ми споделя баща ми разхода се е вдигнал.
Поздрави

Потребителски аватар
anikolov
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 02 яну 2016, 16:23
Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk4 /2009/ Duratec 2.0 145, BRC Sequent, X1134KM
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от anikolov » 04 дек 2017, 14:38

Колеги, помагайте с мнение. Махнах клемите на акумулатора, за да се ресетне компютъра и тримовете. Стоя 3 часа, но май не са занулени. След което събота и неделя навъртях 200 км на бензин и днес отидох да я закачат да видим как са. Та в момента краткотрайните тримове са супер, пак се движат постоянно от -4% до +4%, но дълготрайние трим от +13% е станал +10%, ако падат с такава скорост, ще трябва поне още 700 км да мина на бензин. нещо не ми е оферта. Хасковския майстор казва перфектна е, БРЦ Пловдив трябва да ти направи настройка на газовата , като го интересували краткотрайните тримове, оня в Пловдив казва дълготрайния. Та съм в параграф 22, не знам какво да правя. Ако пусна пак газта, ще се вдигнат, така мисля. Някакви съвети? Пак да спомена газовата е BRC Sequent 32. Колата е от подписа. Поздрави!

mi67
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 03 сеп 2012, 22:37
Модел на автомобила: toyota Corolla E15; Ford Fiesta 1.4 16V
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от mi67 » 05 дек 2017, 22:48

Ами колега, няма параграф 22 , и двата трима са важни при настройката на ГИ. Майстора в Пловдив иска да настройва кола с перфектно адаптиран бензинов компютър , но на теб ще ти се скъсат нервите, докато това се случи. А и не е много сигурно дали това ще стане, защото ако примерно заредиш по- лош бензин дългия трим пак ще тръгне нагоре. И докога така? Моя практичен съвет е с включена диагностика да вкючиш колата на газ , като преди това си видял тримовете на бензин . Ако стойностите са същите, място за притеснение няма.( макар че доста се съмнявам в това) Ако тръгнат в " + " отиди в Пловдив и ги накарай тия " великите" от БРЦ да ти обогатят горивната смес на газ. Като ти гледам терзанията , искрено съжалявам , че го нямам активиран този софтуер, за да ти реша проблема. Не се занимавам професионално в тази област , това по- скоро ми е хоби , но като гледам какви ги вършат повечето майстори в тази сфера, затова тук има готина тема" изгорели клапани на газ". Това е засега от мен. Успех и ако мога с нещо да помогна, с удоволствие ще се отзова.

Потребителски аватар
anikolov
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 02 яну 2016, 16:23
Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk4 /2009/ Duratec 2.0 145, BRC Sequent, X1134KM
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от anikolov » 06 дек 2017, 09:39

Благодаря, колега! Говорих с БРЦ - Пловдив. Категорично отказват така да я настроят. Били си патили. Друго не ми казаха. Само споменаха, че щом е тръгнял да пада да карам колкото е нужна и като стане около +3% да съм отивал. Ми ще карама на бензин. По мои сметки, ако пада с това темпо, дано продължи, още 700 км. трябва да мина.

mi67
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 03 сеп 2012, 22:37
Модел на автомобила: toyota Corolla E15; Ford Fiesta 1.4 16V
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от mi67 » 06 дек 2017, 10:59

Ами какво да ти кажа колега, освен да ти пожелая успех. Дано тия в Пловдив си свършат тоя път качествено работата си. Защото ако аз кавам 1000 км. на бензин , заради каприза на някой и нещата пак се объркат , няма да бъда много любезен при следваща среща с тях . Един съвет от мен. След настройката на ГИ периодично на 100- 200 км проверявай тримовете на бензиновия компютър в рамките на тия 700 км , които сега ще минеш на бензин. Ако след тях пак си на изходна позиция , изводите сам ще си ги направиш. Ако всичко е о.к. радвай се на колата си и забрави за тази неприятна за теб ситуация. Успех и напиши как е свършило всичко.

Потребителски аватар
anikolov
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 02 яну 2016, 16:23
Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk4 /2009/ Duratec 2.0 145, BRC Sequent, X1134KM
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от anikolov » 06 дек 2017, 12:14

Ще покарам на бинзин и после след настройката и проверката ще пиша обезателно. Това е форума - взаимопомощ със знание или в моя случай с някакъв опит. Поздрави, колега!

geromessi
потребител
потребител
Мнения: 45
Регистриран: 27 сеп 2014, 09:15
Модел на автомобила: Focus MK2
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от geromessi » 08 дек 2017, 13:57

Колега честно не те разбирам, дал си над 100лв за бензин сигурно, а те мързи да си купиш един кабел за 20лв с който можеш да гледаш, зануляваш и т.н. тримове и каквото се сетиш още .. Имам чуството, че колкото пъти те пуснат по пързалката ти няма да изпуснеш шанса си.

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта