Добър избор ли е фабричен газов инжекцион?

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
kalinv
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 12 мар 2018, 15:27
Местоположение: София
Status: Извън линия

Добър избор ли е фабричен газов инжекцион?

Мнение от kalinv » 12 мар 2018, 15:57

Здравейте колеги,

Нов съм във форума и все още нямам Форд, но се надявам скоро това да се промени :-)

Търся си бензинова семейна кола тъй като карам само 10-15хил/година и съм се спрял на C-max 1.8-20 или Focus със същите двигатели, 2004-2009.

Притесняват ме обаче фабричните газови инжекциони, с които изглежда идват повечето бензинови коли "нов внос". Затова имам няколко въпроса към сотвениците на фордове с фабричен ГИ:

- доколко е надежден?
- може ли да се сервизира в България? неща като смяна на филтри, инжектори, изпарители?

Предварително благодаря на всички отзовали се :-)

Муцев
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 15 фев 2010, 17:50
Модел на автомобила: Форд Транзит '07,Форд Галакси '98+LPG FOBOS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Добър избор ли е фабричен газов инжекцион?

Мнение от Муцев » 12 мар 2018, 16:49

Фордовете май не нямат фабрична газ. Кой каквото е сложил в чужбина това е. Според мен не си заслужава да се купува кола с монтирана газ защото шанса да се падне нещо което да се диагностицира трудно в България е много голям. Още повече, че в повечето случаи ресурса на тези системи е почти изчерпан и не на последно място газ се слага за да се кара което предпоставя въпросната кола да е на много километри.

Sent from my BENEFON SIGMA GOLD powered by MOBIKOM


Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 9905
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ-1582, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Добър избор ли е фабричен газов инжекцион?

Мнение от ЯЛТА » 12 мар 2018, 21:47

Кола вкарана в България с фабрична газова инсталация и е скъсан задника от въртене на километри, ще да е поне 500 000 . Прави си сам сметката какво ще си купиш, защото после всички негативи лежат на твоя джоб.
==============================================================
Изображение
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

al_lukanov
потребител
потребител
Мнения: 344
Регистриран: 08 фев 2011, 12:14
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 2005, Fusion 1.4 TDCI 2009 (тоталка), Focus 1.6 Ecoboost 2012, Volvo V60 2016
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Добър избор ли е фабричен газов инжекцион?

Мнение от al_lukanov » 12 мар 2018, 21:53

Има фордове с фабрична газ БРЦ и единственото предимство е че клапаните и леглата им са от по-устойчив материал (друг номер са). Оттам всичко друго са негативи.

Потребителски аватар
ivan_racing
потребител
потребител
Мнения: 615
Регистриран: 28 юни 2011, 20:16
Модел на автомобила: Ford Escort Mk4 1,6 CVH 90 година хечбек джия L4B Ке-Джетроник
с доработки 90+++++ коня ; RS външен вид,с оригиналната боя .
R.I.P.

Ford Escort Мк4 1,4 Bravo 88 година CVH с моно инжекцион; сив с XR3i визия .

POWERED by FORDMANIAC'S TEAM
Местоположение: София/Стамболийски
Status: Извън линия

Re: Добър избор ли е фабричен газов инжекцион?

Мнение от ivan_racing » 12 мар 2018, 21:54

По-добре май е кола само на бензин. Причините са няколко:
1. Газовата е брц и тук малко хора я пипат и чесно казано не всеки я настройва както трябва, което води до доста проблеми.
2. Голям пробег е почти сигурно, рядко човек купува кола с газ за да е в гаража и да я кара рядко.
3. Тези фордове са с регулируеми клапани и в чужбина на някой места ги правят реглажи, докато влезе ли в България рядко някой пипа. Някой заради незнание, други защото не им се занимава.

Затова по-добре вземаш бензинова и си слагаш газ, която да може да се настройва не само на 1-2 места.
http://vbox7.com/play:0d9ac82c03
Не скоростта ни убива,а начина ни на каране.Надписа GTI притеснява незапознатите с надписа RS! Escort Mk4 XR3i

al_lukanov
потребител
потребител
Мнения: 344
Регистриран: 08 фев 2011, 12:14
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 2005, Fusion 1.4 TDCI 2009 (тоталка), Focus 1.6 Ecoboost 2012, Volvo V60 2016
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Добър избор ли е фабричен газов инжекцион?

Мнение от al_lukanov » 12 мар 2018, 22:42

Не са с регулируеми клапани, материала е по-топлоустойчив.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Добър избор ли е фабричен газов инжекцион?

Мнение от fordmaniac » 13 мар 2018, 09:09

al_lukanov написа:
12 мар 2018, 22:42
Не са с регулируеми клапани, материала е по-топлоустойчив.
E заради такива глупави изказвания има доста изгорели клапани! Колко такива съм правил вече не ги броя. Еднакви са като издръжливост с нормалните.
Форд са взели за подизпълнител БРЦ да им слага газ. Дотук добре, обаче софтуера е заключен и само евентуално в БРЦ могат да го настройват. Клиент три пъти ходи при тях и накрая намери вариант в Пловдив пак във фирмения на БРЦ.
Мондео купено за 11 000 лВ 2010 или 11 година разкошно комби с невероятни екстри с фабрична газ сега му се търси глава! Реглажа на клапаните е свършил като диапазон заради потънали легла и клапани, дали рядко е правен или е на много километри не знам.
Та по моему от опита с поддръжка на Форд смятам, че по-добре е да се вземе без газова, а после да се сложи. Реглажа на клапаните навреме е важен за дългото здраве на колата.
Поздрави.

al_lukanov
потребител
потребител
Мнения: 344
Регистриран: 08 фев 2011, 12:14
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 2005, Fusion 1.4 TDCI 2009 (тоталка), Focus 1.6 Ecoboost 2012, Volvo V60 2016
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Добър избор ли е фабричен газов инжекцион?

Мнение от al_lukanov » 13 мар 2018, 19:12

fordmaniac написа:
13 мар 2018, 09:09
al_lukanov написа:
12 мар 2018, 22:42
Не са с регулируеми клапани, материала е по-топлоустойчив.
E заради такива глупави изказвания има доста изгорели клапани! Колко такива съм правил вече не ги броя. Еднакви са като издръжливост с нормалните.
Форд са взели за подизпълнител БРЦ да им слага газ. Дотук добре, обаче софтуера е заключен и само евентуално в БРЦ могат да го настройват. Клиент три пъти ходи при тях и накрая намери вариант в Пловдив пак във фирмения на БРЦ.
Мондео купено за 11 000 лВ 2010 или 11 година разкошно комби с невероятни екстри с фабрична газ сега му се търси глава! Реглажа на клапаните е свършил като диапазон заради потънали легла и клапани, дали рядко е правен или е на много километри не знам.
Та по моему от опита с поддръжка на Форд смятам, че по-добре е да се вземе без газова, а после да се сложи. Реглажа на клапаните навреме е важен за дългото здраве на колата.
Поздрави.
Fordmaniac,
Мисля че квалификациите Ви са най-малкото неуместни. Да видяхте някъде да пиша че не е нужно регулиране на клапаните? Ако имате желание проверете с VIN-а на мондеото на което търсите глава и се уверете че клапаните са с различни номера от нормалните.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Добър избор ли е фабричен газов инжекцион?

Мнение от fordmaniac » 13 мар 2018, 20:18

al_lukanov написа:
12 мар 2018, 22:42
Не са с регулируеми клапани
Така написано явно не разбирам какво пише?! Щото с нерегулируеми са само с хидравлики, а Форд II бензин няма такива.
Това с по здравите легла и клапани е мит, отдавна съм го разбил. Горят като крушки като на другите 2.0 мотори. Не съм целял обида на който и да е. От тези твърдения, че са усилени се стига до успокоението, че могат да карат без реглаж и ще издържат. А после : " Ъ, е що изгоряха ? " .
Поздави.

kalinv
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 12 мар 2018, 15:27
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Добър избор ли е фабричен газов инжекцион?

Мнение от kalinv » 15 мар 2018, 11:41

Колеги, много ценна информация получих, благодаря за което :D

Имах резерви към колите с ГИ, сега имам още по-големи. Странното е, че се оказва почти невъзможно да намериш фордове от тия години без газова. Търсенето продължава...

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Добър избор ли е фабричен газов инжекцион?

Мнение от fordmaniac » 15 мар 2018, 18:45

Не , то газовата не е лошо нещо, просто си иска поддръжка на колата . Цялата ми фамилия кара на газ. Обаче, ако минаваш под 10 000 годишно не е рентабилно капиталовложение слагане на газова.
Те основно 2.0 са май с фабричната, мотора е с друг код. Други версии не са ми попадали.
Поздрави.

mi67
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 03 сеп 2012, 22:37
Модел на автомобила: toyota Corolla E15; Ford Fiesta 1.4 16V
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: Добър избор ли е фабричен газов инжекцион?

Мнение от mi67 » 15 мар 2018, 21:53

Колега fordmaniac, стига си плашил хората с тия клапани. Защо не пишеш на колко километра е разкошното комби , произведено 2010 г. Сега сме 2018 г. , т.е. са минали 8 години , откакто е излязло на магистралите в Европа. Има ли сервизна история , някой полагал ли е необходимите грижи за нея или само зверска експлоатация. И като са разбрали предишните и собственици накъде духа вятъра , са я
шитнали на нашите джамбази, а те на новия собственик тук, който си е мислил, че е ударил шестица от тотото. С такива случаи съм сигурен, че почти ежедневно се сблъскваш , щом си вадиш хляба с ремонт на автомобили. Престани да правиш кардинални изводи от частните случаи. Клапаните на двигателите на Форд не са направени от кашкавал. Помисли си колко автомобила от марката се карат по пътищата на България. И колко от тях са газифицирани. Ако това , което твърдиш е вярно , означава , че ден и нощ повечето сервизи ще правят глави на двигателите на Форд. Да такива неща се случват , но тук са намесени и други фактори , като квалификацията и знанията на майсторите на ГИ. Колко според теб от тези монтажници са чували за адаптации на бензинов компютър и колко от тях изкарват автомобилите на пътя и правят бензинова и газова карта в компютъра на ГИ и ги синхронизират. Повярвай ми изобщо не са много. И това е на база личен опит , не защото съм го чул от някъде. И попадне ми човек на такива " майстори" , после много бързо се запознава с хора като теб. И тогава според теб кой е виновен? Двигателя на Форд или оня малоумник, който не е доставил необходимата порция гориво в цилиндъра и е направил в него газова горелка. Мисля да спря до тук . Не го приемай като заяждане от моя страна. Мисля , че срещу мен стои професионалист , който е разбрал какво имам в предвид. Поздрави.

Потребителски аватар
dmastard
потребител
потребител
Мнения: 181
Регистриран: 10 апр 2014, 01:11
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 tdci '06
Status: Извън линия

Re: Добър избор ли е фабричен газов инжекцион?

Мнение от dmastard » 15 мар 2018, 22:25

Искам да попитам:
Някой взимал ли е Фокус мк2 или Мондео мк3(след 2005та трябва да са и двете), с двигател който си е фабрично на бензин, да постави газова уредба и да навърти примерно 100 хиляди километра, без да прави клапани?

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Добър избор ли е фабричен газов инжекцион?

Мнение от fordmaniac » 16 мар 2018, 09:07

До kalinv по темата "Добър избор ли е фабричен газов инжекцион?" колегата е дал същия отговор като другите:
mi67 написа:
15 мар 2018, 21:53
Колега fordmaniac, стига си плашил хората с тия клапани. Защо не пишеш на колко километра е разкошното комби , произведено 2010 г. Сега сме 2018 г. , т.е. са минали 8 години , откакто е излязло на магистралите в Европа. Има ли сервизна история , някой полагал ли е необходимите грижи за нея или само зверска експлоатация. И като са разбрали предишните и собственици накъде духа вятъра , са я шитнали на нашите джамбази, а те на новия собственик тук, който си е мислил, че е ударил шестица от тотото.
Относно Мондео-то, за разлика от други марки коли, за които имам достъп на скрития километраж, на Форд съм хващал само на някои дизели тези данни и винаги е имало разминаване.
mi67 написа:
15 мар 2018, 21:53
Мисля , че срещу мен стои професионалист , който е разбрал какво имам в предвид.
Благодаря, но именно като човек, ремонтиращ почти само Форд имам наблюдения, които за теб и за други може да са разочароващи, но за собственика на някой Форд с изгорели клапани са реалност. И на него не му пука дали са от кашкавал или да.
Относно опита, имам на поддръжка коли със сложена газ в последствие след закупуване след 2004 г. за да се свърже OBD II с проверени от мен адптации след газаджиите и при това се налага реглаж на клапанитена 20 000 кМ.
Имам и друг случай: един съфорумник с Фокус с фабрична BRC поради повреда и проблем със сервизирането от 20 000 беше карал почти 14 000 от тях на бензин, резултата бе хлабини с почти никаква промяна за пробега. Обяснение с горелки и кашкавал? Не, май с гориво ще се обясни. Колата върти над 30 000 годишно и е при мен от години, аз съм му я гледал при закупуването, така че имам идея за нея.
Опита ми е с Форд ( повече като статистика разбираемо ) , Рено с регулируеми клапани, Тойота, Нисан.
Поздрави.

freeway
потребител
потребител
Мнения: 244
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Добър избор ли е фабричен газов инжекцион?

Мнение от freeway » 16 мар 2018, 21:29

Темата за съжаление отново отиде в посока "Изгорели клапани от ..." .Наскоро се сдобих с Haynes Workshop Manual за Ford Focus Mk1 98-01 и ето какво намирм там:
DSCF0740.JPG
Разбира се това касае само бензиновите мотори и за газ въобще не се говори.Все пак може да даде отговори или по-скоро да зададе нови въпроси-това не знам.
Поздрави

Филипов
потребител
потребител
Мнения: 436
Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Добър избор ли е фабричен газов инжекцион?

Мнение от Филипов » 20 мар 2018, 16:56

Хайде и един от първите резултати при руснаците: https://wiki.zr.ru/79-1_%D0%A0%D0%B5%D0 ... d_Focus_II
Операция по проверке тепловых зазоров в приводе клапанов не входит в регламент по техническому обслуживанию автомобиля. Поэтому проверяем и при необходимости регулируем зазоры в случае снижения компрессии в цилиндрах двигателя или появлении характерного «клапанного» стука в зоне крышки головки блока цилиндров, а также при большом (более 100 тыс. км) пробеге автомобиля.

bizu
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 13 фев 2008, 00:01
Модел на автомобила: Ford C-Max 2.0i 145Hp LPG
Местоположение: София
Status: На линия

Re: Добър избор ли е фабричен газов инжекцион?

Мнение от bizu » 20 мар 2018, 20:19

Филипов написа:
20 мар 2018, 16:56
Хайде и един от първите резултати при руснаците: https://wiki.zr.ru/79-1_%D0%A0%D0%B5%D0 ... d_Focus_II
Операция по проверке тепловых зазоров в приводе клапанов не входит в регламент по техническому обслуживанию автомобиля. Поэтому проверяем и при необходимости регулируем зазоры в случае снижения компрессии в цилиндрах двигателя или появлении характерного «клапанного» стука в зоне крышки головки блока цилиндров, а также при большом (более 100 тыс. км) пробеге автомобиля.

Може ли да преведеш накратко?

Филипов
потребител
потребител
Мнения: 436
Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Добър избор ли е фабричен газов инжекцион?

Мнение от Филипов » 23 мар 2018, 11:04

Проверката на хлабините не е регламентирана (примерно на пробег или време). Проверява се и при нужда се регулират хлабините в случай на:
1. Понижена компресия
2. Характерно "чукане" на клапаните.
3. При навъртяни над 100000 км.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Добър избор ли е фабричен газов инжекцион?

Мнение от fordmaniac » 31 мар 2018, 08:52

Не става тоз номер " 1. Понижена компресия " да се регулират клапани, обикновено е късно.
Пресен пример:
https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... 45#p565645
Предишна случка, като клапаните още имаха някаква хлабина, но 3 пъти под номинала:
https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... B8#p558259
Падне ли хлабината и в резултат компресията, клапаните са пътнико свиден.
Поздрави.

Филипов
потребител
потребител
Мнения: 436
Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Добър избор ли е фабричен газов инжекцион?

Мнение от Филипов » 31 мар 2018, 11:45

Аз съм дал руски източник и съм го превел по желание на съфорумника. Като коментар да се изясни на какъв пробег или други критерии се проверяват и регулират клапани. Защото ти твърдиш 20000 км, Haynes Workshop Manual - 100000 мили, руснаците са по средата 100000 километра или чукане на клапаните. Ако е паднала компресията заради тях е ясно.

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост