Проблем със "заводски" ГИ на БРЦ фокус 2009г.

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
dimitrich007
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 26 май 2019, 20:37
Модел на автомобила: Focus mk2 2009 г.
2000 145hp
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Проблем със "заводски" ГИ на БРЦ фокус 2009г.

Мнение от dimitrich007 » 05 юли 2019, 17:43

Здравейте колеги.
От 2 седмици съм собственик на фокус мк2 2009г. бензин 145 к.с. ГИ BRC Plug and drive.
Автомобила го купих втора ръка нов внос от Италия. Много симпатичен автомобил, но проблема, ми е че след 5-тия ден шофиране и пълно обслужване на мотора и ходовата част започнаха ядовете.
Почна чека да ми светва с грешка p0171 " бедна горивна смес банка 1" основно при градско шофиране. Майстора ми каза, че трябва да се смени Ланда сондата, защото тя също имала живот и после двигателя не можел да подаде коректната горивна смес. Смених сондата и след около 200 км. въртене само на бензин, според препоръките на майстора ми, автомобила щял да си направи нужните адаптации.
Така речено сторено. Извърших всичко както бях инструктиран, но уви. Пак продължи да ми дава същата грешка p0171 в градски условия на газ. Ходих при няколко газаджия във Варна, но всички се плашеха от системите на БРЦ. Колко сложни и колко махнати били и т.н. Звънях на представителството на БРЦ в София и колегите от там ми казаха, че най-вероятно газовият ми компютър е заключен 🙁 и ще трябва да ходя при тях в София евентуално да го отключат. Отказах се от този вариант. Успях да намеря газаджия на село, който да закачи БРЦ-то, след като си поръчах кабел за диагностика 🤔. И софиянци се оказаха прави - компютъра бе заключен. В смисъл малко от опциите в софтуера бяха активни. Ползвахме BRC Sequent Plug & Drive. Направи автоматична калибровка на рейката, защото само това беше активно. В интерес на истината мотора утихна, но това беше временно. На следващия ден пак при градско шофиране отново ми светна чека с p0171.
Моля колеги споделете идеи или опит какво или къде може да е проблема. От ходене по газаджии и аз станах наполовина такъв. Поздрави.
П.С. на бензин нямам никакви грешки в ЕКУ-то. :twistednew:

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 1713
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Проблем със "заводски" ГИ на БРЦ фокус 2009г.

Мнение от OgiDogi » 05 юли 2019, 18:05

dimitrich007 написа:
05 юли 2019, 17:43
... На следващия ден пак при градско шофиране отново ми светна чека с p0171.
Моля колеги споделете идеи или опит какво или къде може да е проблема. От ходене по газаджии и аз станах наполовина такъв. Поздрави.
П.С. на бензин нямам никакви грешки в ЕКУ-то. :twistednew:
Там е проблемът - в настройките на газовата. Отделно, че до сега не съм виждал (нито като газаджия, нито като сервизен инженер) "заводска" газова BRC - всичко е Landi Renzo, но може да има и изключения.
Мога да те посъветвам, да предадеш на газаджията или ти да пробваш, да вдигне налягането от изпарителя поне с 15% (това поне се вижда като стойност и се регулира механично), защото Р0171 се записва при недостиг на гориво над 25% в продължение на 30 секунди. Най-малкото, ще започне да светва чек само при продължително и голямо натоварване, като катерене на баир по магистрала с висока скорост. Възможен нов проблем след подобна интервенция е да започне давене на празен ход, ама нова автоматична настройка трябва да коригира инжекторните времена. И така, с няколко подобни корекции, може нещата да си дойдат на място.
ИзображениеИзображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D

dimitrich007
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 26 май 2019, 20:37
Модел на автомобила: Focus mk2 2009 г.
2000 145hp
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Проблем със "заводски" ГИ на БРЦ фокус 2009г.

Мнение от dimitrich007 » 05 юли 2019, 18:21

Благодаря ти, колега за бързия и адекватен отговор.
Само да поясня в случай, че не съм го написал в първия пост. Чека ми светва при шофиране на газ само в градски условия. На извънградско нямам проблеми нито в динамиката нито в разхода на мотора. От МП Варна след молба да получа допълнителна информация по VIN номер ми казаха, че автомобила е с ГИ BRC монтиран от техни колеги в Италия и нищо повече като инфо. Ще погледна диференциалното налягане след редуцила и ще направя последваща автокалибровка. Благодаря ти. Ще пиша резултата.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 427
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) + LPG Fobos 4 (retired)
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Проблем със "заводски" ГИ на БРЦ фокус 2009г.

Мнение от deathstorm » 05 юли 2019, 18:36

Няма да стане номера с вдигане на налягането, софтуера си има компенсация за това и ще събере времената. В крайна сметка положението ще си е пак същото. Това което те съветвам да направиш е да си смениш газовия компютър с друг и окончателно да си решиш проблема. Според мен ще това е най-бързото и лесно решение. Иначе ще има едно ходене по мъките един, че втори, че трети газаджия дето изобщо незнаят за какво става дума. Един такъв вече те е набутал с нова ламбда сонда. Не ми се мисли колко ще поискат тия от БРЦ за откчлюване. Тази автокалибровка, която правиш е просто да балансира газовеите инжектори, ако някой пръска повече/по-малко. Нова насртойка не може да се прави докато не се отключи компа. Напрактика това което правят е да записват файл с калибрация в завода, която е специално за този мотор. Такива Фокуси/Ц-макс само в форума като гледам вече колко има, явно в италия всеки е излизал с газ БРЦ.
Изображение

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 1713
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Проблем със "заводски" ГИ на БРЦ фокус 2009г.

Мнение от OgiDogi » 05 юли 2019, 20:02

deathstorm написа:
05 юли 2019, 18:36
... Тази автокалибровка, която правиш е просто да балансира газовеите инжектори, ако някой пръска повече/по-малко...
Това не е вярно!
Автоматичната калибровка е оставена достъпна точно за компенсиране на променените с времето параметри, както на инжекторите, така и на редуктора. Затова и софтуерът ти казва кога на какви обороти и с какъв товар да поддържаш, за да снеме времена от бензиновия компютър и да нагоди газовите така, че да се получат същите бензинови - т.е. бензиновият компютър да не вижда причина да компенсира с ± нещо си. Само че, на място на каквито обороти и с каквито товари искаш пробвай да задържиш, не можеш да докараш времена над 5-6 ms. От там идва разликата - статична настройка, а горивото не достига в динамичен режим, когато бензиновите скачат до 15-18 ms.
Увеличаване на налягането ще доведе до по-големи горивни порции в горния диапазон (впръсканият за единица време обем при еднакъв диаметър зависи на квадрат от налягането), където очевидно не достига. При поддържане на "равна газ" времената слизат към по-малки стойности и компенсацията не излиза извън допустимият толеранс, затова и не светва индикация за неизправност. В градски условия, при ускоряване от място до следващия светофар, времената могат да отидат и да се задържат по няколко секунди на максимума и ако там не достига газ, след няколко ускорявания при смяна на предавки, ламбда сондата в рамките на 30 секунди ще докладва непрекъснато за бедна смес и компютърът пали индикация за неизправност.
ИзображениеИзображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D

dimitrich007
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 26 май 2019, 20:37
Модел на автомобила: Focus mk2 2009 г.
2000 145hp
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Проблем със "заводски" ГИ на БРЦ фокус 2009г.

Мнение от dimitrich007 » 05 юли 2019, 22:12

Благодаря ви колеги.
Относно предложението да сменя компютъра и рейка и т.н. ще изчакам. Гледах преден кит на Бардолини около 550 лв с монтажа.
При мен автокалибровката не изисква никаква промяна в оборотите на двигателя, става дума, че не изисква подаване на газ. Целия процес преминава на тихи обороти.
Хубава вечер.

dimitrich007
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 26 май 2019, 20:37
Модел на автомобила: Focus mk2 2009 г.
2000 145hp
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Проблем със "заводски" ГИ на БРЦ фокус 2009г.

Мнение от dimitrich007 » 05 юли 2019, 22:13

Разбира се очаквам и други идеи и насоки от новите ми колеги .

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 1713
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Проблем със "заводски" ГИ на БРЦ фокус 2009г.

Мнение от OgiDogi » 05 юли 2019, 23:02

dimitrich007 написа:
05 юли 2019, 22:12
...При мен автокалибровката не изисква никаква промяна в оборотите на двигателя, става дума, че не изисква подаване на газ. Целия процес преминава на тихи обороти...
Може би, защото "Plug & Drive" е някоя орязана електроника...
За момента, най-бързо и за без пари е да пробваш с увеличаване на налягането и нова настройка поне с пуснати фарове.
ИзображениеИзображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 427
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) + LPG Fobos 4 (retired)
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Проблем със "заводски" ГИ на БРЦ фокус 2009г.

Мнение от deathstorm » 06 юли 2019, 10:03

Ogi ти май не искаш да повярваш, че в този компютър не можеш да промениш нищо. Просто НЕ можеш да записваш в него. Не знам какво са му правили на колегата, автоматина настройка не можеш да направиш. Софтуера е от типа в който правиш някакви промени и след това ги флашваш на компютъра, тоест презаписваш цялата памет, само че като речеш да пишеш не ти дава. Не можеш да започнеш автокалибрация, не можеш да променяш температура на преминавне на газ, самата газова ползва фабричните датчици за МАП и тВода на колата. Единствената секция от софтуера която е отключена при мен е тази:
refinement.JPG
Това са предвидили според мен от BRC за донастройка, но няма как да запишеш промените.
Изображение

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 1713
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Проблем със "заводски" ГИ на БРЦ фокус 2009г.

Мнение от OgiDogi » 06 юли 2019, 13:17

deathstorm написа:
06 юли 2019, 10:03
...
Това са предвидили според мен от BRC за донастройка, но няма как да запишеш промените.
Значи е някакъв супер ефтинджос, което пък се разминава изключително много с определението "заводска газова" - там се слагат уредби висок клас и OBD връзка с бензиновия компютър, за да покриват изискванията за емисии по време на гаранционния период, иначе возилата не минават хомологация.
ИзображениеИзображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 427
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) + LPG Fobos 4 (retired)
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Проблем със "заводски" ГИ на БРЦ фокус 2009г.

Мнение от deathstorm » 06 юли 2019, 14:15

Да, пълни боклуци са. Минават само 300 хиляди километра без нищо да се пипа по тях и после да се чуди кво да ги прави човек, като ги купи чисто нови в България.
Изображение

dimitrich007
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 26 май 2019, 20:37
Модел на автомобила: Focus mk2 2009 г.
2000 145hp
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Проблем със "заводски" ГИ на БРЦ фокус 2009г.

Мнение от dimitrich007 » 06 юли 2019, 17:50

deathstorm е прав. Само по това меню, което е качил може да се "пипа" . Незнам до колко това може да се запише в компютъра.
Днес вдигнах налягането на редуцила до 1.45 бара. Беше 1.35 бара на загрят двигател- около 70°C. Пуснах автокалибровката на работещи фарове с цел да има някакъв консуматор. Направих близо 180 км извънградско и ми запали чека. Пак p0171. Като занулих грешката в ECU-то на фокуса закачих и ГИ да видя какво се случва. Имаше записана грешка в еку-то на газовата. "P1335. rpm or cranck shaft signal".
Занулих и тази грешка и свалих налягането на редуцила до 1.4 бара, като съответно направих отново автокалибровка. Ще пиша какво се случва.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 1713
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Проблем със "заводски" ГИ на БРЦ фокус 2009г.

Мнение от OgiDogi » 06 юли 2019, 18:53

dimitrich007 написа:
06 юли 2019, 17:50
...
Днес вдигнах налягането на редуцила до 1.45 бара. Беше 1.35 бара на загрят двигател- около 70°C...
Вдигнал си налягането с около 7.5 %, което не ми се вижда никак достатъчно, за да "изгаси" Р0171 на бензиновия компютър.
Другото, което можеш да манипулираш за увеличаване на дебита, е диаметърът на калибровъчните дюзи, примерно и него да вдигнеш с 0.1-0.2 mm.

Ако газовата е записала подобна грешка, значи може да има проблем с окабеляването - по някое време е загубила сигнал за обороти.
ИзображениеИзображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 427
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) + LPG Fobos 4 (retired)
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Проблем със "заводски" ГИ на БРЦ фокус 2009г.

Мнение от deathstorm » 08 юли 2019, 00:22

Тази рейка няма дюзи които можеш да си дупчиш по желание, като Валтека за 40 лева. В софтуера, който е записан в компютъра е записано работно налягане 1.3 бара. В момента в който ти повишиш налягането на 1.4 бара се активира корекция по налягане и прилага някакъв отрицателен коефициент -5% примерно на множителите записани в картата и пак си в изходна позиция. Обратното става, когато ти свършва газта и падне налягането в бутилката. Тази грешка P1335 и при мен я записва газовата и не бих и обрънал внимание, защото ако се загледаш във Freeze фрейма при който е записана, всички стойности са нерелани. Както си забелязал (предполагам) на тази кола PCM модула не може да се чете докато газовата е активна. Ако разгледаш в нета има доста теми за заключени BRC компютри на OEM оборудване, не само на Форд. Обади се в някой от официалните представители, доколкото разбрах във Варна могат да ги отключват тези компютри. И ако можеш направи снимка на екрана, в който правиш тази автокалибровка, за да се уверя, че е това което си мисля.
Изображение

dimitrich007
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 26 май 2019, 20:37
Модел на автомобила: Focus mk2 2009 г.
2000 145hp
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Проблем със "заводски" ГИ на БРЦ фокус 2009г.

Мнение от dimitrich007 » 08 юли 2019, 10:40

deathstorm, при първа възможност ще направя снимки на автокалибровката. В момента съм в командировка в София до края на седмицата със служебен автомобил. Ще направя два опита с автокалибровката- при 1,4 бара и на 1,3 бара. Поздрави.

Потребителски аватар
dragozow
потребител
потребител
Мнения: 60
Регистриран: 31 юли 2008, 13:11
Модел на автомобила: C-max Titanium 2.0 Duratec HE, 2009, LPG
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем със "заводски" ГИ на БРЦ фокус 2009г.

Мнение от dragozow » 09 юли 2019, 09:30

Според мен отиди и отключи газовата, а след това при някой, който разбира BRC. Аз съм със същия мотор с газова, но моята си дойде отключена от Италия, не се е налагало друго освен филтър и нова пълначка, защото на старата о-ринга се беше спекъл.

dimitrich007
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 26 май 2019, 20:37
Модел на автомобила: Focus mk2 2009 г.
2000 145hp
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Проблем със "заводски" ГИ на БРЦ фокус 2009г.

Мнение от dimitrich007 » 09 юли 2019, 22:41

Привет gragozow. Можеш ли да ми пратих твоя "карта" на газови настройки на л.с. Искам да пробвам да ги "заредя" в моя комп. След като моторите са ни SYDA

Потребителски аватар
dragozow
потребител
потребител
Мнения: 60
Регистриран: 31 юли 2008, 13:11
Модел на автомобила: C-max Titanium 2.0 Duratec HE, 2009, LPG
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем със "заводски" ГИ на БРЦ фокус 2009г.

Мнение от dragozow » 13 юли 2019, 06:26

Не разполагам с тях, иначе няма проблем. Според мен отиди да ти я отключат и смени газаджията с такъв, който е добър диагностик и няма да ти смени половината кола преди да открие проблема. Ако си в София мога да ти кажа къде да идеш, но не вярвам във Варна да няма добри газаджии за BRC.

dimitrich007
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 26 май 2019, 20:37
Модел на автомобила: Focus mk2 2009 г.
2000 145hp
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Проблем със "заводски" ГИ на БРЦ фокус 2009г.

Мнение от dimitrich007 » 20 юли 2019, 14:08

Здравейте, днес пак ми светна чека с код p0171 бедна горивна смес банка 1. Занулих грешката и закачих газта. Направих автокалибровка, която съм снимал на първата снимка.
След това вдигнах налягането на редуцила до 1.5 бара и отново направих автокалибровка. Компютъра я прави около 20-тина минути. Ще пусна снимка и на нея.
Моля колегите за съвет, ако знаете някой "читав" газаджия във Варна.
Поздрави и успех.

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост